Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re:
Mezek: trošičku si s těma cenama hraješ jak se ti líbí, tak zaprvé, já jsem porovnával stejné motory a pětidveřové karoserie, pětidvěřové GP s motorem 1.4 16V se dělá v nejvyšší výbavě Dynamic a z té jsem při svém porovnávání vycházel. Ty uvádíš cenu osmiventilu a ještě třídvéřka...
A s tím zpřevodováním, že je pětka stejná jako šestka a ostetní stupně kratší nemáš v žádném případě pravdu, ta skříň je poskládaná uplně jinak oproti pětikvaltu.
A že je Stilo jiná třída, v tomto případě nižší střední, to je prostě fakt a můžete nad ním polemizovat jak chcete... -
mezek 09.02.06 15:34
« Bez nadpisu
To, že má nějaké auto o pár cm delší rozvor ještě neznamená, že má taky větší prostor interiéru v podélném směru. V GP jsem si nastavil sedačku s volantem /stejně jako ve Stilu/ na naprostý ideální posez a rozdíl nebyl. Respektive je rozdíl jen v několika cm, ale pocit většího prostoru a pohodlí nebyl. Příkladem může být Fabia a Punto II - Fabia má větší rozvor, ale aby byla stejně pohodlná, museli vykrojit opěradla předních sedaček. A ty jsou nakonec velice nebezpečná.
A opět zdůrazňuji, že porovnávat ceny GP a Stila nejde. Jedná se o rozdíl "generace". Porovnávat se bude moct GP s novým Stilem.
A GP 1,4 Emotion stojí 357900,- plus 8000,- parkovací senzor. To je 365 900,- Kč. Za stejně vybavené auto jako je Stilo. A že má Stilo 1,4 šestikvalt? Protože by ta 1,4 s ním měla co dělat. 3estka je stejná jako pětka u normální převodovky, ostatní stupně jsou lehčí. -
« Re: ??? @ af ???
V motorizaci není rozdíl žádný, většího výkonu u GP bylo dosaženo úpravou spalovacích prostor a elektroniky. No a pokud neberu v potaz vzhled a rozmístnění ovládacích prvků, tak rozdíl není žádný, stejně jako není žádný rozdíl u Idei, nebo Cromy, základ je stejný. Asi bych řekl, že se bude lišit drobně použitý software, navíc Panda bude mít jednodušší kabeláže, nemá možnost takové výbavy. -
"-- skrytý --" 09.02.06 13:54
« ??? @ af ???
Prosím, můžeš tady zodpovědně napsat, jaký je rozdíl v motorizaci a ovládacích prvcích včetně BC mezi GP 1,2 8V Dynamic a Pandou 1,2 8V Dynamic??? Neber v úvahu rozměry ani kastli jako takovou, jde mi jen o toto. Osobně mám pocit (už jsem to tady několikrát psal, že tam znatelný rozdíl není). Díky
btw. ten 17 řádek z TP ti pošlu večer :D -
"-- skrytý --" 09.02.06 13:49
« Re:
Těch 10 cm na rozvoru pocítíš velmi snadno, pokud si sedneš za sebe. Také jsem tvrdil, že ve Stilu je místa vzadu dost, když si sednu za sebe, ale názor jsem velmi rychle a potichu změnil při stejném posezu za sebou v Cromě (tam je to taky kolem 10 cm navíc). :D -
« Re:
Vidím, že se tu rozjelo zajímavé porovnávání Stilo x GP, tak si taky přihodím polínko.
Vidím to takhle, srdce volí GP, rozum Stilo.
Když si vezmu GP 1.4 16V Dynamic za 364.900,- a dovybavím ho na úroveň Stila 1.4 Family, musím přikoupit klimu, metalízu, park. senzory, to mě vyjde celkem na 415.900,-
Ke Stilu na stejnou úroveň dokoupím jen boční a okenní bagy a celkem mě vyjde na 392.000,- a ještě mám navíc šestikvalt a o třídu větší auto a ta velikost tam znát je, ať si říká co kdo chce. Hlavní rozdíl je v šířce tam značný a ve velikosti kufru.
Já bych volil Stilo... -
"-- skrytý --" 08.02.06 22:14
« Bez nadpisu
@ mezek
to, co jsi napsal beru, ale není to přesně to, na co jsem se ptal = porovnání GP x Panda. Co se týká tuhosti skeletu, tak pro mě je rozhodující zkušenost manželky Levapa (sekce STILO). To konkrétně v praxi vypovídá o kastli Stila MW. Tak tvrdý test nebyl v laboratořích proveden. Až GP projde takovým testem s takovým výsledkem, pak můžeme porovnávat. Proto jsem ani nechtěl srovnání se Stilem. Chci tím říct, že střeva z Pandy oblékli do velmi slušivé velké kastle. Tady jsem nenašel rozdíl v technologiích. (ale nejsem odborník) >:D
btw. 1,4 16V Fire 95HP se 6speedem je ve Stilu základ. -
-
« Re:
Jo 1,4 16v sa montuje do Stila(je to základ).Pár rokov vývoja spraví svoje.Ja som sa niekde dočítal že Stilo II má prísť až v roku 2007.Takže ešte dosť času sa načakáme.GP predstihlo svoju dobu a taktiež Stilo v roku 2001 predstihlo konkurenciu,len zostalo trochu nepochopené auto,čo ja nechápem. -
mezek 08.02.06 19:07
« Bez nadpisu
1. - Tuhost skeletu. Crashtest Stila: [odkaz] Nedívejte se na hvězdičky, ale na "zatížení" posádky. GP má v čelním nárazu "zelenou" hlavu a lýtka, "žlutý" hrudník, stehna a spolujezdec pravé lýtko. Při bočním nárazu je "žlutá" jen v horní části hrudníku, jinak je "zelená".
2. - Podvozek. U GP je tušší a lépe sedí. Taky brzdy jsou účinější /oba mají podobnou hmotnost/.
3. - Motory. Více méně stejné, ale nevím, jestli se do Stila taky montuje 1,4/16V - 95 koní....
No a v interiéru třeba sedačky...
Nechci tímhle říct, že je Stilo špatné, naopak. Ale musí se dívat na to, že GP patří do malých aut a stilo o třídu výš. A přeci jsou srovnatelné. To se u Punta II říct nedalo. A 5 let se v automobilismu bere jako jedna generace. Počkejte na Stilo II a na jeho technologii, výbavu a ceny. Potom už zase bude GP se Stilem neporovnatelné.
A když jsme u prostornosti - rozvor GP 2510, Stilo 2600, délka GP 4030 Stilo 4182, šířka interiéru vpředu GP 1440 Stilo 1480. Stilo 3dv. -
"-- skrytý --" 08.02.06 15:06
« Bez nadpisu
Vždycky, když přijde nový model v obdobné třídě (GP rozhodně neřadím mezi malé vozy), tak nastává lokální kanibalismus (viz. Logan x Thalie). Souhlasím, Stilo se jeví a je mohutnější (taky těžší). Pokud bude v GP 1,4 16V bude motoricky lepší jak Stilo (HP/kg). Technologicky tam nevidím téměř žádný rozdíl (nejsem velký odborník a v obou autech jsem najel pouze pár km), pokud někdo opravdu ví, ať zde uvede srovnání výbav, motorů, ovládání, BC a budíků Pandy a GP, oboje v provedení 1,2 8V Dynamic. Jsem zvědav, jestli najde více jak tři výrazná technologická zlepšení (neporovnávat rozměry a váhy). Držím palce GPčku :D
Ciao bobi 8) -
« Re:
bobi-vtedy keď som pokukoval po 1,4 emotion stál 480 000sk(+- par tisíc) a ak by si to bral na leasing tak tam bola zlava 60 000sk.takže vychádzalo na slušných 420 000 sk.Celkom slušná cena a je to 1,4 emotion.Ta 1,2 sa mi zdá slabá+klíma,určite to s tým pojde ale....
mezek -ja keď som kupoval bravu-september 2001 tak Stilo ešte nebolo.Malo prísť o nejaký ten mesiac.Ale predstavené už bolo.
No keby som porovnával Stilo 3D a GP 3D.Tak jednoznačne GP s 1,4 16v.Taká malá raketa.
Jinak se omlouvám, až teď jsem zjistil, že jsem se díval do ceníku 3dv. modelu.
A 6st. převodovka ve Stilu 1,4 je ta samá, jako byla na 1,2. Šestý stupeň odpovídá pětce normální převodovky. Nemá nic společného se šestikvaltem u 2,5 Abarth.