Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
wolff 09.02.06 22:04
« Bez nadpisu
Jako berte to tak...
Stilo je průměr nižší střední a Punto těžký nadprůměr malých aut...
Co z toho plyne?
No já bych teď asi taky raději volil GP než Stilo (pokud yb mě Stilo 3D nepřesvědčilo).
Až přijde nástupce Stila, tak to bude jiné. Myslím, že to bude podobný mazeck jako je Punto... -
"-- skrytý --" 09.02.06 21:53
« Re: Re: GP
Ještě k velikosti kufru
Stilo 5D 370 l základ, 1035 l po sklopení sedadel
Stilo 3D 305 l základ, 1002 l po sklopení sedadel
GP 3D/5D 275 l základ, 1030 l po sklopení
5D stilo těží ze své délky, ale kde je prostor po sklopení sedadel???? GP je na tom stejně a líp než Stilo 3D.....
U GP je prostor prostě víc pro lidi... -
"-- skrytý --" 09.02.06 21:45
« GP
af: Gp 1.4 16V šestikvalt samozřejmě má viz. [odkaz] 3-T_2006_D.pdf (Getriebe pro neněmčináře) a potvrzeno i prodejcem u nás....
af: v pedálech GP úzké? probůh GP má pedály tak daleko od sebe, co se stilu ani nezdá, stilo a středový tunel taky nemá nejužší, to je pocitový jak píšeš
Sedadla ve stilu mají jednu zásadní chybu, vejškový stavění má jenom sedák, opěradlo je pevný, pokud si dáte sedačku až dolů (což já mám v každym autě), tak se bederní oblast opěradla dostává někam pod lopatky nebo doprostřed zad a ouha, tam nemá bej páteř vboulená, ale vyboulená, takže jedinym efektem je lámání a nepřirozený tvar a z toho za půl hodiny bolení zad.
Řízení když pominu větší strmost v GP, tak i posikovač je daleko líp naladěnej a celkově je přesnější, boční náklony stila ani nezmiňuju....
Prodejní čísla má GP takový, jaký nemělo Stilo po uvedení ani za tři roky....
Místo vzadu taky moc o pocitu není, jestli si v GP dám před kolena celou dlaň a ve stilu jen půl, tak to nepotřebuju měřit metrem, nohy aruce jako měřidlo stačej.
Jinak abyste si nemyslieli, Stilo 3D mám rád, ale jako modelová řada to je jeden velkej průser a je to hlavní příčina krize Fiatu, nainvestovali do toho miliardy a vydělali pár lir (eur), chápu af, že třeba stilo máš, ale opravdu v současnosti patří mezi evropskejma autama k těm průměrnejm až podprůměrnejm.......... -
« Re: Převodovka
GP 1.4 16V samozdřejmě šestikvalt nemá... :roll:
mezek: vzal jsi to vyčerpávajícím způsobem, ty převodovky... >:D
All: já jsem porovnával pouze a jen kupní cenu a co za ni dostanu, nic víc, navíc jsem psal že je to rozhodnutí rozumu, ne srdce.
Ale jak tam octan vypsal ty body, tak celá řada z nich je jen pocitová a nemá smylsl je porovnávat, každý to vidí jinak. Např. GP je oproti Stilu hodně úzké hlavně v oblasti středového tunelu a pedálů a určitě to není "trochu".
Mě osobně víc vyhovují sedadla ve Stilu atd, prostě neuvádíš měřitelné hodnoty, jen pocitové...
A s tím prodejním úspěchem GP to taky není tak horké, rozhodně nyní, kdy polevila vlna objednávek z uvedení na trh v německu a itálii na dračku nejde.
Docela by ses divil, jak krátké výrobní lhůty nyní GP má... -
"-- skrytý --" 09.02.06 19:56
« Stilo vs Gp
Porovnání těchhle dvou aut, podle mě Gp vítězí na všech frontách, v obojim jsem nějakej ten kilák ujel:
1: řízení jednoznačně lepší GP
2: podvozek významně lepší GP (menší náklony, vyšší tuhost)
3: prostornost, uvnitř lepší GP, možná trochu užší, ale to pocítí jen 3 lidi vzadu, jinak za sebou (180 cm) mám více místa v GP navíc ve Stilu když je ten stolek, tak je to fakt bída.
4: přední sedadla, no Stilo prostě záda láme, GP má ideální sedačky, tohle je podle mě největší slabina Stila
5: design, kromě stila 3D je tahle řada děsná nuda, tak vytýkaná koncernu VW
6: ceny, Stilo nikdo nekupoval proto šly tak razantně dolů, GP je od počátku velkým hitem a jde na dračku....
7: bezpečnost, i na pohled je GP v oblasti kabiny mnohem stálejší než Stilo
resumé: Stilo je best value for money, ale GP je za srovnatelný prachy nesrovnatelně vyváženějším a vyzrálejším autem. -
mezek 09.02.06 19:14
« Bez nadpisu
Ale jo, to uznávám. Jenže u takhle slabých motorů /poměr motor-váha/ to je rozporuplné. Těžší převod znamená větší námahu motoru, takže se sice sníží otáčky, ale spotřeba je de facto stejná, v kopcovitějším terénu snad i vyšší. Proto se u slabých motorů dává 6st. převodovka pro lepší využití dynamiky, u silnějších pro snížení otáček a spotřeby.
To je ale vedlejší. Já jenom chtěl říct, že je nesmysl říct, že je Stilo výhodnější. Jsou to rozdílná auta. 5dv. Stilo je prostornější /celkově/, ale GP je zase modernější. -
mezek 09.02.06 18:06
« Bez nadpisu
Pětikvalt - 1. 3,909, 2. 2,158, 3. 1,480, 4. 1,121, 5. 0,897, stálý převod 3,438.
Šestikvalt - 1. 3,545, 2. 2,158, 3. 1,480, 4. 1,121, 5. 0,921, 6. 0,766, stálý převod 4,071.
Jsou to údaje převodovek Punta, ale Stilo by mělo mít stejné převodovky /u 1,2 a 1,4/.
Dále je třeba přepočítat poměr mezi rozměrem kol použitých u jednotlivých modelů a taky koeficient hmotnosti.
U Punta je maximální rychlost stejná /172 km/h/, zrychlení z 0-100 je 11,4 ku 10,9 a /2 osoby+20 kg, 0-1000 m./ 33,2 u 5st. ku 32,9 u 6st. Takže z toho je vidět, že šestka má za úkol jenom snížit otáčky a spotřebu na dálnici.
Jinak nejlépe se to porovnává u daných aut tak, že se zjistí kolik točí motor na daných rychlostech.
Takže sice uznávám, že převod šestky je delší, ale tím se nic nezíská, protože motor těžší převod hůře utáhne. -
« Re:
To že auta rostou, je všeobecný trend, to ovšem nic nemění na řazení aut do jednotlivých tříd, pokud sám výrobce řadí GP do segmentu B, nemá smysl se o tom dál bavit.
Mužeš, prosím, uvést převodové poměry jednotlivých převodovek? Já bych to někde našel, ale nechce se mi do toho. Jsem naprosto pevně přesvědčen, že šestka u šestikvaltu nemá stejný poměr jako pětka u pětikvaltu.Ale pokud se mýlím, rád se poučím.