Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
mezek 10.02.06 16:02
« Bez nadpisu
af: Takže trochu osvěty - jestliže je na motoru zařízení, které umožňuje změnu nastaveného časování ventilů, jedná se o variabilní časování ventilů. A ť si to továrna nazývá jak chce.
Jinak za tohle vysvětlení, co jsi napsal, by tě náš učitel ze školy vyhodil. Jednak v horní úvrati, při přechodu z výfuku do sání je vždy otevřen sací ventil, aby se jednak lépe pročistil spalovací prostor a druhak se díky přisávanému kyslíku ještě dodatečně "okysličují" spaliny /tudíž vyhoří/ a snižují se tím emise. Dále u tebou popsaného řešení by nedocházelo k změně délky otevření ventilů, ale ke změně úhlů otevření. Tzn. počátek by se přesunul o několik stupňů dopředu nebo dozadu. Což asi ten motor má, ale opět je to nastavování časování.
Nepsal jsem, že je variabilita k tomu, aby byl větší výkon a toč. moment v nízkých otáčkách. Ale že ve vyšších otáčkách dochází díky "přestavění" časování k lepšímu spalování a tím se /trochu/ výkon zvedne. -
« Re:
Takže trochu osvěty... :roll: Motor 1.4 8V má sice variátor a možnost měnit délku otevření ventilů, ale rozhodně se nedá mluvit o variabilním časování, sám FIAT to nazývá variabilní turbulencí a jeho hlavním účelem je snížení emisí, nikoli zvýšení výkonu a už vůbec ne v nízkých otáčkách. Klasický variátor mění délku otevření sacích ventilů, což zde samozdřejmě není možné, protože máme jen jednu vačku. Princip je v tom, že při sání zůstává chvilku otevřený i výfukový ventil a přisává spaliny, které zaplní spalovací prostor na úkor kyslíku a které dále snižují spotřebu a emise... -
"-- skrytý --" 10.02.06 14:55
« Bez nadpisu
@saco
ano Colt to ma najmensie, ale obzeral som viacmenej bezhlavo - ani internet som predtym nepozrel. Z hladiska kufra sa mi pacil Fusion, ale ak chcem mat to co v GP Dynamic, tak preplatim. Na H Jazz som pocul cosi o tvrdom podvozku. Ale ma super kufor 380 ltr
@peto.fiat
Klimu sa nechystam davat. Nad 1,3 Mjt som aj uvazoval, ale ked som sa trochu "poducil" a nechal si vysvetlit, co vsetko okolo toho treba a ze na dennych 15 km to nieje, tak som to zavrhol. Ale kebyze robim kuriera, tak to beriem >:D
Ako pises, suhlasim, ze to nebude strela, ale pocas tych rokov soferovania som aj tak dosiel na to, ze nie celkom zalezi, ake auto mam, ale ako viem riadit. V 90-tych rokoch som mal Š 120 LS a bol som kralom ciest >:D .
@mezek
Uz som tu 1,2 v GP aj trochu vytocil, niekedy v decembri a isla napodiv aj pre mna velmi pekne. Trosku mi vadil ten "umely" plynovy pedal(potenciometer), ale to je vec zvyku. Ale mas pravdu pri tej 1,4 som to vobec nevytacal - vravim niesom odbornik. -
mezek 10.02.06 14:50
« Bez nadpisu
af: Tak teď jsem nemusel nic opisovat o variabilním časování... >:D
bobi: Ani ten střešní box ti nepomůže. Na kočárek GP nestačí a boxem se to nespraví. Vlastní zkušenost...
Jinak - 1,4/16V Sport, 382900,- + 18000,- boční a hlavové airbagy. Dohromady 400900,- Kč. Ideální volba... ;-) -
"-- skrytý --" 10.02.06 14:34
« Bez nadpisu
1. Nieco som nasiel k 5, ci 6 rychlostnej skrinke: na [odkaz]
"...Je jen škoda, že motor 1.4 16V nemá po vzoru většího Stila šestikvalt - všechny benzíny mají stejně jako 1.3 JTD 55 kW jen pět rychlostí..."
2. K variabiln casovaniu(ale nevyznam sa)
[odkaz]
" ...Druhým zážehovým motorem v nabídce Grande Punta je nový motor o objemu 1368 cm3, o výkonu 57 kW. Pozornost byla i zde zaměřena především na točivý moment v nízkých a středních otáčkách. Agregát je vybaven variabilním časováním ventilů,..."
3. @peto.fiat
viem, ze to nieje to prave orechove, ale napadlo ma, ze nez vyvalit dalsich 50 az 70 ltr, ak nie aj viac, za velke auto, tak sa mi vyplati si kupit stresny Box. Mate s tym niekto skusenosti? -
"-- skrytý --" 10.02.06 14:06
« Re: bobi
To bobi:"Uz som obehal aj ine konkurencne znacky(Fusion, Fiesta, Jazz, Colt, C3), ale ani jedno sa nemoze ku GP porovnat, ci uz vybavou, kufrom(okren Jazzu), alebo komfortom jazdy."
No ja neviem ale okrem Coltu má GP zo všetkých menovaných najmenší kufor takže vlastne máš pravdu , že "ale ani jedno sa nemoze ku GP porovnat kufrom" takže neviem ako to obehávaš, o komforte jazdy a pod. je ťažko takto objektívne hovoriť , ale objem kufru???. Ináč uznávam, že je to dobré auto, no ja osobne by som bral , keby z toho spravili aj nejaký pekný kombík, potom by to bolo tuti. -
« Re: Re: Re:
1,2 8v nie až taká prehra,ale má to len 65 k a ak k tomu chceš dať aj klímu tak mu to trochu ešte štavu ubere.Dinamika nebude taká oslnivá,ale tých 140 to určite pojde.Gp pre takú menšiu rodinku stačí,ale....no potom by som ešte porozmýšlal nad Stilom 5D kvoli kufru alebo Multiwagone-kufor ako v pohrebnom voze. :)
Keby GP tak 1,4 8v Emotion.Síce to nie je 1,4 16v,ale je to v slušnej paľbe.
A čo tak nafta 1,3 Multijet????? -
"-- skrytý --" 10.02.06 13:44
« Re: Re:
The 77 bhp 1.4 Fire 8v
The new engine has a capacity of 1368 cc and four cylinders in line, with a bore of 72 mm and a stroke of 84 mm. There are two valves per cylinder, activated directly by the overhead camshaft.
The engine was developed paying particular attention to performance and consumption, areas in which the Fiat Punto leads its category. This is achieved as a result of the volumetric efficiency, which has been optimised throughout the operating range, thanks to careful fluid dynamic development of the entire inlet system and the timing. The result is a power output of 57 kW (77 bhp) at 6000 rpm and a peak torque of 11.7 kgm (115 Nm) at 3000 rpm. With this engine, the Fiat Punto has a top speed of 165 km/h, and accelerates from 0 to 100 km/h in 13.2 seconds. Consumption figures are among the best in this segment: 7.7 l/100 km in the urban cycle, 5.2 l/100 km out of town, and 6.1 l/100 km in the mixed cycle.
An engine that is both brilliant and sparing on fuel. This performance is helped by the adoption of an electronic throttle valve control system known as 'drive by wire', and in particular by the use of a new high turbulence combustion chamber which is combined with continuous variable valve timing, governed by the control unit.
takže motor 1.4 8V samozřejmě variabilní časování má :shock: proč já.... -
mezek 10.02.06 13:10
« Bez nadpisu
bobi: Jednak, jestli se ti bude rozrůstat rodina, tak na GP zapomeň. Možná tak Stilo Combi. Počítej s nárůstem potřeby místa v kufru /kočárek/.
Je možné, že jsi byl s 1,4/8V zklamán proto, že to je motor s variabilním časováním ventilů. Takže pro klidnou jízdu stačí držet nízké otáčky. Ale když chceš z něj dostat toho "pravého fiaťáckého ducha", tak musíš motor točit. A to jsi při předváděčce určitě nedělal. Ona ta 16ventilová 1,4 taky má svůj vrchol hodně vysoko, až kolem 5000 otáček. Nezapomeň taky, že 1,2 už je na GP slabá. -
"-- skrytý --" 10.02.06 12:54
« GP vs Stilo
@peto.fiat & all
Vopred uprpozornujem, som obycajny konzumny vodic bez specialnych narokov(ale najazdene mam od 1997 cca 600.000 km)
Uplne povodna myslienka z decembra je zostst(aj kvoli cene) pri 1,2 8V, ktore mi sluzi uplne vinikajuco a bez najmensich problemov. Skoda, ze ta 1,2 16V nepresla cez Euro3, lebo tu by som bral okamzite a bez vahania. Nedavno(den otv. dveri) som skusal 1,4 8V, ale bol som ja osobne nemilo prekvapeny, ze to vobec nama daleko od 1,2. Myslel som, ze pocitim vacsiu "silu". 1,4 16V je velmi zaujimavy, lenze jeho cena je rovna Stilu 1,4 16V. No a tu je ta dilema.
A zabudol som, kedy pridu tie 16V 1,4-ky na trh, ze ci ma cenu pockat. Kvoli zivnosti to potrebujem tento rok kupit a idealne do juna, jula.
Pravdupovediac problem je aj to, ze sa mi rozrastie rodinka a tato vec mi naburala uplne jasnu myslienku na GP. Uz som obehal aj ine konkurencne znacky(Fusion, Fiesta, Jazz, Colt, C3), ale ani jedno sa nemoze ku GP porovnat, ci uz vybavou, kufrom(okren Jazzu), alebo komfortom jazdy. A Skodu nechcem. Na PII som najazdil peknych 63.000 km a uz som si zvykol. Prevazne v meste na tom bude jazdit manzelka s "zivym balickom" a na vychod ja- bude to cca 18.000 km rocne.
Ak mate niekto z vas hoci aj subjektivny nazor k danej veci, alebo info k tej 1,4 16v, pls napiste. Vdaka -
mezek 10.02.06 12:28
« Bez nadpisu
Sport ještě není v nabídce, začne se prodávat až během února - to vím přesně, neboť hlavně o něj se zajímám... :-) Jinak se uvažuje o montáži 1,8 benzín, něco jako HGT.
bobi: Ano, právě v tom je rozdíl oproti Puntu II. Je víc místa v předu. Poprvé jsem seděl v autě, kde jsem si mohl nastavit sedačku a volant přesně tak, jak potřebuju a ještě se pohodlně posadit dozadu za sebe.