Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Re: Prodejnost Fiatů Grrrrrrrrrrrrr...
Nevidel by som až taký problém v FIAt CR,SR.Určite nie je to bezchybné,ale taký priemer.Reklama je skvelá vec,ale mentalitu ľudí to nezmení.Práve v mentalite národa by som videl najvačší problém.Čo je Fiat to je šrot,bohužiaľ je to realita v hlavách našich spoluobčanov.Ktorú len tak rýchlo nikto nezmení. :'-( -
mezek 17.02.06 13:32
« Bez nadpisu
No jo, ale to vědí jen fiaťáci, že se prodává od prosince. Ostatní tohle zaregistrovali jen z časopisů a ze dne otev. dveří. A zase to byli jen ti, co se víc o auta zajímají... Chápal bych, že Fiat ČR nemá peníze na reklamu, ale nechápu, proč neinvestují něco, které se jim vrátí díky zvýšení prodeje.
Nebo jim opravdu jde jen o těch pár nadšenců, co si nic jiného než Fiat nekoupí? -
"-- skrytý --" 17.02.06 13:03
« Prodejnost Fiatů Grrrrrrrrrrrrr...
@ mezek
není nač čekat, GP je v prodeji v CZ/SK od 12/05, takže vozy na objednávku už tady musí být, nehledě na to, že převážná většina zájemců půjde do té nejlevnější nebo levné verze, s tím mohl (a podle mě musel FIAT ČR/SK) počítat a měly tady být skladovky přinejmenším jako partnerské propagační a akční vozy v rámci olympiády. To by prospělo propagaci Fiatu absolutně nejvíc. SE..U MĚ, se..u mě, se..u mě, se..u mě ........ >:-[] >:-[] >:-[]
Když vidím, kolik reklamy je okolo koncernovek, pažoutů a rendů, tak mám pocit, že se Fiat odstěhoval na Mars. Co je nám platné, že objem prodeje vzrostl v EU, když v CZ/SK je na úbytě. My se tady radujeme, že je konečně Fiat v kladným číslech a že se prodejem pohybujeme kolem 10. místa, ale koncernovky se prodávají daleko víc!!! >:-[] >:-[] >:-[]
@ bobi
stejně v Praze, neviděl jsem jediné GP, kromě těch tří z IMOFy Praha. A jezdí s nima stejně jenom fiaťáci, kteří o nich vědí a chtějí se je vyzkoušet.
Už jsem to tady psal, dokud bude gen. importér spát, tak se dealeři můžou strhnout a nebude to nic platné. Pohřbili Multiplu, Ideu i Cromu (i když ta tady moc velké šance neměla ve svém segmentu).
@ Viktor
Idea se mi moc líbila i bych do ní tenkrát šel, ale nebylo k ní vůbec nic, kromě propagačního materiálu. Tohle FIAT podělal totálně. Nevím kolik se prodalo v CZ/SK kusů, ale myslím, že prsty na obou rukách mi budou stačit, když víc, jen dobře. Od koupě Idei mě odradilo právě to vzduchoprázdno kolem >:-[] Vídám v Praze oranž-metlu, jsi to ty?
@ Jarous
Kéž bych měl v sobě tolik optimismu jako ty. Fiata si u nás koupí většinou majitel Fiata. Ti ostatní nemají vůbec potuchy, co Fiat je a co umí, jak vypadá a proč ti blázni, kteří s nima jezdí o nich mluví jen dobře (ve velké většině). Ale pomalu nás přibývá >:D
Sorry za ty výrazy a délku proslovu, ale jinak to nešlo :!: -
mezek 17.02.06 11:52
« Bez nadpisu
Zatím bych ještě měsíc počkal. Sice asi jsou nějaké skladovky, ale dost lidí si bude u GP vybírat nějakou výbavu navíc nebo vůbec celé podle svého a čekací lhůta je relativně dlouhá. Ale na konci února, v polovině března by už měl být prodej GP vidět. Stilo asi bude pořád klesat, nástupce je už v dohledu, Croma je spíš "luxusnější" vozidlo, kde prodej tak velký nebude /je v dost nabité konkurenci/. -
"-- skrytý --" 17.02.06 10:39
« Bez nadpisu
Podobne mezek. U nas bolo finale Davisovho pohara s Chorvatskom a sponzorom bola Kia a par offroadov tu v Blave naozaj behalo po meste a este k tomu bola aj dalsia podpora, ci uz v novinach, tyzdennikoch, alebo v rozhlase. Osobne si myslim, ze o novom GP ma potuchy mozno 1% vodicov v BA. Bol som na "dni otvorenych dveri" a prisla akurat kontrola asi z Prahy na 3D Stilo Schumi a udajne bol spokojny, ale ja som tam bol 1,5 hodiny a prisli len 6 zakaznici, z toho chceli skusobnu jazdu len traja, vratane mna. Udajne ziskali za jeden den "AŽ" 2 objednavky. Sorry za nasledujuce vyjadrenie, ale importer Fiat robi velke H----O a vobec ho netrapi, ako GP dopadne. Plati to samozrejme aj o Crome a ostatnych modeloch Fiatu. Ja som do dnesneho dna nevidel v meste jedine GP. Ako vy? A v CZ je to ako, stretavate GP? -
mezek 17.02.06 10:20
« Bez nadpisu
Bohužel ještě nejsou vypsány jednotlivé modely.
Ale že je marketingová politika Fiatu ČR na dvě věci /vlastně žádná/, je na pováženou. Že se nevyužívá sponzorství OH, nepochopím. Hyundai i Ford udělali ze sponzorství fotbalu pěkný humbuk. A GP? Tohle auto je určeno /alespoň u nás/ k prvním třem modelům v kategorii v prodeji. Jenže dokud se nepodaří zlomit českého ducha - co je italské, do šrotu - a to je hlavní záležitostí Fiatu ČR, tak se prodeje nehnou. -
JTF 17.02.06 10:08
« Bez nadpisu
Souhlasím, že Fiat u nás sice prodal méně, ale celkově v EU výrazně posílil. Mimo jiné prodal přes 3.600 Crom a na dalších 33t.ks má objednávky, což překračuje původní záměr. Na GP je přijato 145t. objednávek. Uvidíme jak se chytne GP u nás. Kvality na to aby mělo uspěch má. -
« Re: Prodeje Fiatu v ČR
Na tom se podepsal podle mě i "geniální" tah - vpravdě cimrmanovské uvedení GP na český trh. Oficiálně tak udělali poslední lednový týden, ale v prodeji bylo GP už od prosince. Navíc, za cenu max. 3 inzerátů v novinách mohli jedno auto dát jako výhru.
Další úžasnost je v tom, jak Fiat (oficiální partner ZOH v Turíně) toto partnerství u nás využívá. Kolik akčních modelů tady připravili? Kampaň na Cromu a Multiplu s motem "V čem vozí hokejisty po Turíně" by byla podle mě úspěšná. -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:23
« Prodejnost Fiatů
Nechci malovat čerta na zeď, ale za leden 2006 se v ČR prodalo /respektive registrovalo/ jenom 137 nových vozů Fiat, což značku řadí na 11 místo /bývala vždy v první desítce/.
Vážení, už to tady bylo x-krát, chyba není v autech, chyba je ve FIAT ČR i SK. Mají sice pár reklam v TV i různých rádiích, ale chybí systematičnost a strategie marketingu. Obávám se, že GP dopadne žalostně, rozumějte poměrově proti prodeji v ostatních zemích EU. Je to velká škoda, byl bych raději, kdybych se mýlil :'-(
btw. Kolik bylo z těch 137 aut GP-ček? -
"-- skrytý --" 13.02.06 14:12
« No teda
Jen zírám, co se tu po mé poznámce o výhodnosti Stila rozpoutalo :roll:
Takže pro tuším Bobiho shrnu, proč jsem se pro Stilo rozhodl: 1) Poměr cena/výkon - za cenu základního GP 5D s archaickou dvanáctistovkou mám živější a větší auto - obě jsem si samozřejmě projel a rozdíl v dynamice je VELMI znatelný:)
2) GP je krasavec, ale narozdíl od ostatních diskutujících se mi líbí i Stilo 5D - asi mám jiný vkus...
3) Stilo je Auto, těch "pár" cm dělá vevnitř divy, jak jsem v autosalonu vyzkoušel - porovnávat místo na zadní sedačce u GP se Stilem s tím nemožným stolkem je zcestné, ubírá hodně přes 10cm. Bylo by třeba porovnávat s GP s namontovaným podobným stolkem...
Za měsíc jsem se Stilem najel necelou tisícovku kilometrů, motor je stále v záběhu. V Praze se řekne průměrně o 7,5 - 8 l/100km - přeci jen je teď zima, než se motor zahřeje, chvíli to trvá. Po dálnici si řekne mezi 7 (ve 120kmh) a 8 (150-180) litry naturalu na sto km. Při svižné delší jizdě za městem není problém dostat se k 7 litrům. To vše na zimních gumách 195/65 R15. V létě čekám pokles spotřeby, nechám se překvapit o kolik...
;-)
4) Šestka. Skvělá věcička, ve stodvacítce motor točí těsně pod 3 tisíce otáček a na spotřebě je to vidět:) Do prudšího stoupání je samozřejmě nutné podřadit, ale kdo by čekal opak? V diskuzi padlo, že převodovka je stejná jako u staršího mtoru 1,2 16V - to je omyl, byla o něco zkrácena čtyřka a o něco prodloužena šestka. Viz recenze 3D Stila na Auto.cz.
Poslední poznámka: na sedačky ve Stilu a jejich vyšší pozes se zvyká velmi snadno. TO je však subjektovní.
Edit: oprava překlepů. -
mezek 12.02.06 11:18
« Bez nadpisu
Max: Nejsou to "fráze z časopisů", jako správný Fiaťák jsem vyzkoušel. Zmínka o otřesném designu /na taliány/ patřila 5dv. Stilu. Sedačky - nastavování sedáku bez opěradla. Mimochodem sedačky v GP taky nejsou perfektní. Mám 100 kg a přesto mi byla sedačka "velká". Respektive je širší, člověk nemá dobrou boční opěru. V porovnání s Puntem II. Jízdní vlastnosti u Stila /a Fiatů stejné generace/ - tam mám bohužel pravdu. Sice ty auta sedí, hlavně na dálnici a dokáží i relativně "plavně" překonat nerovnosti, na druhou stranu se v zatáčkách dost naklání a nezatížená zadní náprava odskakuje. Pro řidiče, který je zkušený a zvyklý, to je spíše plus /ta nervozita/. Protože auto lépe vykruží zatáčku. Nechápu tedy test Fabie vs. Punto II ve Světě motorů, kdy Fabia podle nich byla nepřekonatelná a Punto velice nedotáčivé. Přitom Fabia sice sedí jako na kolejích, ale na hraně je velice nedotáčivá, kdežto Punto díky nastavení podvozku dokáže na hraně utrhnout zadní kola do lehkého, ale skvěle řiditelného smyku a tím zatáčku projet rychleji. Pravda, začátečník má s tímhle problémy. A stejné nastavení je i u Stila. Pokud by byly u 3dv. modelu trochu tvrdší pružiny, tak je podvozek skvělý, na druhou stranu by u 5dv. Stila měly být měkčí tlumiče, protože to je rodinné auto.
Jak jsem psal, ideální je současná Astra. Buď klidná rodinná, nebo "emočně" založená GTC.
Proto díky dvoum verzím, ale kompromisně postavených, je Stilo pod průměrem třídy. Neříkám, že je špatné, ale doplatilo na tehdejší experimentátorskou politiku Fiatu. Stejně jako Multipla.
Možná by Stilo dopadlo lépe, kdyby se dělala 3 i 5dv. verze stejná, ale s rozdílným nastavením jednotlivých "verzí". Jako třeba Octavia /od klasické rodinné hrobky po velice slušnou RS/, Golf, Megane... -
"-- skrytý --" 11.02.06 21:31
« Skúsenosť
Zdravim diskuterov. Mam pocit, ze obsah diskusie (Stilo) nie je celkom v sulade s jej nazvom (GP). Chcem sa ale spýtat, ake sú skúsenosti s 1,4 16V (ak ho samozrejme mate) v Stile (prave teto motor ma v GP zaujíma ale ešte sa kupiť ani vyskúsať nedá).
Môžem sa však podeliť s niekolkými postrehmi s 1,4 8V Dynamic, kedže som neodolal a využil som možnosť prebehnúť ho počas Dní otvorených dverí. (Budem trochu dlhšie "kecať")
Exteriér sa mi zdal subjektívne ešte lepší naživo ako na fotkách (a to už na fotkách na tom Gpčko neni vôbec zle >:D ). Stvárnenie interiéru, lícovanie, ergonómia - to všetko je sa mi zdalo úplne dobré. Na viacerích miestach odznela strohosť interiéru, ale mne sa zda nielen účelny ale aj celkom pekný (v jednoduchosti je krása). Obsluha jednoduchá a intuitívna (dokonca aj pre mna >:D ). A väčšina ľudí aj tak uvidí len zovňajšok >:-[] . Veľmi si cením ovládanie sériového autorádia na volante - super (PS: autoradio s CD je značky Blaupunkt, a za par tisícok navyše aj s MP3 prehrávaním). Plasty sú naozaj tvrdsie, ale aj tak normálne netrávim jazdu v aute testovaním tvrdosti plastov, takze pre mňa nulový význam. Nebol som úplne spokojný s poťahmi Dynamic verzie - je to taká lesklejšia umelina kt. strašne elektrizovala (keď som analyzoval auto v šourume tak vždy keď som vystúpil z auta, som si s karosériou vymenil iskru - ale možno to je tým že proste to auto má iskru :P )
Teraz k jazde: Urobil som s GPčkom len pár kilákov, takže len letmé pocity. Elektronický plyn a jeho dopad sa mi nezdal až taký kritický, ako to odznelo na niektorých miestach, akurát pri jednom podradení s medziplynom som to zaregistroval, podľa mňa len vec zvyku. Spätná väzba volantu sa mi zdala lepšia ako napr vo Fábií (opäť niektoré média uvádzali horšiu spätnu väzbu, iné vyzdvihovali dobrú). Variabilný posilňovač bol príjemne istý na dialnici a okreske a CITY mód v pri parkovaní celkom poteší tiež. K brzdám; mysle som si, že Peugeot 306, čo mame v rodine má ostré brzdy, GPčko ma vyviedlo z omylu - prirovnanie k stádu kobier sedí (test v Autosalone na Prime). Ked som počas jazdy uporoznil predajcu ze idem odtestovať brzdy, tak sa zaprel rukami aj nohami >:-[] . Motor mal za sebou tuším 900 km, da sa povedať, že ešte nebol príliš zabehnuty. Subjektívne však ťahal celkom dobre - a to aj odspodu, aj keď vytáčanie nad 5000 ot sa mi zdalo bezprednmetné. Na 100 ku šprintoval vyslovene svižne a motor plne vyhovuje aj na svižnú jazdu na okreskách okolo 110-130 km/h. Počas jazdy sa na mňa nalepil VW Transporter s TDičkom pri 90tke. Šlapol som teda na to a Ľudové auto sice držalo krok ale nevedl ma predbehnúť napriek výhľadu. Nad 130 som už nešiel (nechcel som ho trápiť), vtedy ma opálil ale vrámci možností sa Punťo držal statočne. Na dialničnom úseku som si potom všimol, že pri 130tke točí medzi 4000 a 4500 - už celkom dosť a je to aj počuť. Stále je to ale hlukovo úplne znesiteľné (náš Peugeot je citelne horší). Pri jazde mi teda v súhrne prekážala jediná vec - výhľad cez zadné okno, a to najmä v prítomnosti stredovej opierky.
Celkovo som sa na Punťa dosť namotal, musím sa priznať, že som z neho nadšený. Zdá sa mi to byť celkovo vyvážené, v mnohých smeroch podarené auto, a v niektorých potom vyslovene vynikajúce. Chcel by som ale poprosit uz existujúcich majiteľov GPčka o ich postrehy. Prípadne, má niekto skúsenosť S GPčko a zároveň aj s novým Swiftom? Zatial mi totiž práve tieto dve autá sedia do rovnice, ktorej výsledkom by malo byť moje nové auto.