Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re:
A potom nekúp Fiata,ceny sú super,kvalita tiez. :-)
1,4 TDi (3 valec-fuj,fuj,fuj) nie je konkurent pre 1,3 MJ.To je ako porovnávat motor z fiatu 126 (652ccm) s motormi dajme tomu 1,0 fire v UNE alebo 0,9 s Cinquecente.
Len by ma zaujímalo kolko by si chcel dat za cromu v plnej palbe s 200 konovím motrom??Mislím že melón za to auto nie je vela.Ktorý VW nemá,a konkurencia asi tazko vytvorí nieco podobné.Mne stacilo len raz si sadnut do cromy a hned som vedel za to bude moje nové auto.Ak budu money. -
wolff 27.02.06 21:11
« Bez nadpisu
Z neznalosti.
Pro tvé ifo budu brát ceníkové ceny co jsou na netu, tudíž žádné...já bych dealera ukecal...
K tomu Puntu:
Punto 5D a s 1,3 MJTD 90 koníků stojí v plné výbavě, v kůži, s maximem airbagů, ESP, s rádiem s MP3, automatickou dvouzonovou klimou, metalíza, prahové lišty, tempomatem 565 900 Kč.
Kvůli tobě sem nakonfiguroval podobné Polo:
Tak za prvé, je tam motor 1,4 TDI s výkonem jen 80 koní a obecně se dá říct, že je tento motor rozhodně horší než je ten v Puntu.
Výbava je na chlup stejná, také 5 D, ESP, ABS, všechny airbagy (ani sem enkontroloval jestli je jich tam 6), tempomat, radio s MP3, stejný výkon, metalíza, hliníkový kola, automatická klimatizace (nikoliv dvouzonová), elektrický stahování okýnek, palubní počítač, který Punto má v základu.... A cena?
667 000 Kč, to jest o 101 100 Kč víc!!!!! Ještě nás tady budeš přesvědčovat o tom, že je Punto drahé a porovnávat ho s Ceratem, které má horko těžko 3* a Punto 5*? Mimochodem ani to Polo nemá 5 *.
Tak a teď se ti mrknu na Cromu a Passat.
Croma 200 koňový 2,4 MJTD, což je teď bezesporu nejlepší naftový motor na trhu (troufám si říct, že lepší než 3,0 D od BMW,a lespoň parametry vzhledem k obsahu) - výbava všechno, vč. bagů i vzadu (11), navigace, kůže, automat, 18" kola.... Cena 1 003 600 Kč.
Passat Variant 2,0 TDI, pouhých 140 koní (silnější naftu nemají), 6 st. převodovka (DSG sem nedával, i když by to bylo férovější... Výbava prakticky shodná, jen nevím jestli má už Passat xenony... v některých aspektech se ty výbavy liší, ale řekněme, že tady mi cena vyšla na 1 153 600 Kč, což je rozdíl ve prospěch Cromy rovných 150 000 Kč.
Tak ještě tady chceš něco vypravovat o tom, že je Fiat drahý? Akorát ho musíš srovnávat s konkurenty, i když VW kvalitativně na Fiat nemá, tak i přesto je dražší a to znatelně...
Jako poznámku si dovolím úvést, že sem u VW bral nejvyšší stupeň výbavy, aby nebylo nutné mnoho věcí dokupovat. Další věcí je, že u těchto maximáních výbav hovoři pro VW to, že on má hodně výbav v paketech, které jsou výrazně levnější než jednotlivé položky. Kdyby si chtěl jen konkrétní věc, pak by cenový rozdíl ještě narostl.
Takže než tady začneš něco mlet, tak si prosím ověř fakta. Mě to teď zabralo cca 15 minut... -
"-- skrytý --" 27.02.06 20:26
« Bez nadpisu
nevím, proč píšeš že kecám :-) Psal jsem rovnou, že jsem detailně ceníky nestudoval. Chtěl jsem prostě punto v naftě a pěkné výbavě - vyjelo mi 525 tis za 1,3 MJ90PS a to jsem ještě oželel el. okna vzadu a pár drobností. O jiné motorizace jsem se prostě nezajímal, takže nemá cenu operovat cenou za 380 tis. Pokud chce někdo za tu cenu 3D Sport, s ESP a dalším, proč ne. A možná Stilo má taky super cenu, ale to mě zrovna v tuhle chvíli nezajímá. A abych ti rovnou řekl, jedno z aut , které mám, je zrovna VW, kterého jsem nekupoval, aby ostatní čuměli :roll: , ale protože je to TDi 150 PS, 6st, klimatronic a další a koupil jsem ho zrovna proto, že s touto výbavou a výkonem vyšlo cenově velmi dobře (pravda, byl možná mimoř. souběh několika akcí), a to jsem si opravdu dal práci a obešel konkurenci a porovnával. A v té době se o tomto výkonu v naftě, 6st převodovce, aut. klima mohlo jiným značkám jenom zdát. A opravdu to neznamená, že jsem VW chtěl, jen jsem srovnával, co dostanu za své peníze v rámci svých požadavků. Znovu prohlašuji - nejsem skalní fanda žádné značky, klidně si koupím cokoli, ale nevím proč bych měl. např. platit víc za něco, že je to zrovna novinka.
Jsem jenom uživatel ,ale jestli někdo zarytě tvrdí, že kvalitou nelze srovnávat Fiat a KIA, je to jeho názor. KIA má 3 roky záruku a cena ojetiny spadne zrovna tak, jestli je to Kia nebo fiat. Nedosahuje možná "kvalit" Punta, ale taky nedosahuje jeho ceny. Takže tak.
Cromu nehaním, líbila by se mi, ale prostě jako managerské auto se neprosadí a v této cen. kategorii (mluvím stále o nejdražší verzi 2,4JTD) si ji prostě jako rodinný vůz málokdo koupí. A že mají slevy ? Možná, vycházel jsem z toho, co mi prodejce nabídl - 10%.
Takže jsem dal dotaz, zda se vám cena zdá přiměřená a nečekal jsem, že se na mne sesypete jako vosy :-)
Když už jsme u toho srovnávání - co třeba KIA Picanto 1,1CRDi EX+ 55kW versus Fiat Panda 1,3MJ 51kW.. Porovnatelná výbava- Fiat má nastavitelný volant, Picanto zas koutoučové brzdy vzadu. O ostatním si troufám říci, že je porovnatelné. Akt. cena Picanto 305, akt.cena Panda 337 . Což už je velmi podobné a zde by se dalo diskutovat, zda se rozhodnout pro to či ono. Myslím, že mne nelze nařknout z neobjektivity, možná jen z neznalosti :-) -
« Re: Re:
Peta -kecáš.Fiat má ceny najnizšie aké môžu byťGP má cenu tak akurát.Zober to tak že to má 5* ,nový dizajn,nové technologie,dobra vybava.Ten Emotion je fakt dobrý,je tam skoro vsetko (5D).A Croma má fakt skvelú cenu,sú zľavy až 100 000 Sk,lepšie to ani nemôže byť.Pozri si ceny a výbavy 407,Passatu a potom hodnot.A ako mezek napísal,nie je to velmi rodinné auto,skôr pre managerov.No a od začiatku výroby sa predalo 33 tis kusov Crom,co je dost.Radšej si kúp VW a ako pišeš ĺudia budú na to kukuať že máš VW a nie Fiat.Takto sa nedá kupovať auto,že budú na mńa pozerať že mám Fiata.Ono častokrrát je ten FIAT lepší ako konkurencia.
A pozerať na auto pri kúpe čo zaňho dostanem za 5 rokov?Neviem,neviem. -
"-- skrytý --" 27.02.06 18:56
« Re:
3D 1.4 16V SPORT stojí 383kKc, jak jsem se bavil s prodejcem, tak by tam některé věci šly objednat v rámci této ceny. Metalíza 8, hlavové a boční bagy 18, aktivní opěrky 1.5, boční lišty 2 – myslím, že tohle by to té základní ceny schovat šlo. Za takto vybavené auto (17“kola, 6xairbag, stabilizace, automatická klima, rádio s CD, volant a řadička v kůži atp…) a na to, že je to novinka, je to podle mého názoru vcelku dobrá cena (těch 383kKc). Jak jsem psal, škoda že není něco jako SPORT v 5D s 1.4 16V – tam už se to musí přidávat právě k tomu dynamiku a vyleze to mnohem vejš – jiná varianta v 5D k 1.4 16V zatím není, nebo snad ano? Možná že mám starý ceník...
Zrychlení – no Stilo racing 1.4 16V (se stejným motorem) má 0-100 za 12s a váží asi jen o 30kg víc. Má také 17“ kola, něco bude i v aerodynamice, ale rozdíl více jak 2s je fakt dost velkej... No uvidíme v reálu... :roll:
Ceny fiatů – no třeba Stilo se nechá koupit fakt za velmi dobré peníze, pokud někdo shání rodinné kombi, tak benzínové MW za tu cenu moc konkurentů nemá. Mám jenom trochu obavu, co tam udělá ta opelácká 1.6, nevím proč jí tam dali místo původní fiaťácké, asi kvůli emisím… Osobně bych raději měl o půl litru větší spotřebu a živější motor, než úspornější motor, který zas tak moc nejede... :( -
mezek 27.02.06 16:56
« Bez nadpisu
Takže - mám po ruce ceník 3dv. modelu. Příklad: 1,4 Active 299900,-. Plus ALU kola 15", manuální klimatizace, boční a okenní airbagy = 366900,-.
1,4 Dynamic - jako Active plus ALU kola 15", klimatizace /boční a okenní airbagy v základu/ = 373900,-.
1,4 Emotion - jako Dynamic, vše ostatní v základu = 357900,-.
Na tomhle chci ukázat, jakou pitomost lidi dělají, když koukají do ceníků. Vyberou si základní verzi a potom do ní dokupují další věci. A přitom ta vyšší verze vyjde levněji - na horním příkladu je Emotion levnější o 9000,- oproti Activu.
Údaj zrychlení u verze 1,4/16V Sport - nezapomeňte, že má v základu 17" kola, nejspíše taky jinou převodovku a benzín točí víc než diesel a jde rychleji do otáček.
Jestliže by bylo GP za cenu okolo 550000 v "plné palbě", tak pořád by bylo o skoro 100000,- levnější /a to už nejsou zanedbatelné peníze, o "krůčku" /skoku/ nemluvě/. Což je přijatelné i vzhledem k tomu, že to je auto o třídu níže.
Srovnávat KIU Rio s GP je nesmysl. KIA nedosahuje kvalit GP.
A každá automobilka na světě si nechá svoji novinku /která ke všemu patří na samý vrchol v dané kategorii/ pořádně zaplatit. Takový koncern VW je stejně drahý u hodně letitých modelů...
Croma u nás je brána do střední třídy, spíše luxusní. Auto pro managery. A jako taková se nebude prodávat jako housky v krámě.
peta: Který model za lepší peníz a stejné úrovně Grande Punta /stejné kategorie/ bys mohl mít doma v garáži? Ať přemýšlím jak chci, tak žádný mne nenapadá... -
"-- skrytý --" 27.02.06 15:30
« Re: Re: Jak hodnotíte prodejní ceny Punto Grande ??
Nestudoval jsem ceny až tak detailně, ale za 3D 1,4 16V skoro 400??? Taky mi to nepřijde nijak přiměřené. Když vezmu nejlepší výbavu 1,3MJ pomalu za 550, tak to už na novou Hondu Civic 2,2 CDTi Executive 140PSje to jenom skok - 639 tis. To jenom takové srovnání, které mi přišlo na mysl. Prostě jsem čekal od Fiatu jiné ceny, nová Croma taky není kdovíjaký hit - solidně udělané auto, dost konvenční design, který snad nikoho nepobouří ani nenadchne. Zatím na našich silnicích exot a vypadá to tak, že taky zůstane. 5-ti válec MJ asi super, 200 poníků, ale v pěkné výbavě (třeba kůže,sedačky v el, navi) za ní dát 1,2 mio ?? Sjel jsem si s ní, mohl bych jí doma mít, ale ne za ty peníze. Všichni na to budou koukat jen jako na Fiat a to se hlavně projeví na ceně ojetiny. Nechci detailně rozebírat kvalitu, parametry,pro a proti, ale přijde mi, že radši než Fiata, tak třeba KIA s 3 letou zárukou, např. CRDi 1,5 110 PS v novém RIU, výbava EX+ včetně hlavových airagů, digi klima (ESP se nedodává) pod 400 tis není špatná volba - dle akcí dealerů se dá pořídit ještě lepší.
Myslím, že pokud se by se fiat chtěl vrátit do dob(tedy nikoli kvalitou, ale počtem prodaných vozů), kdy prodával statisíce -UNO, TIPO apod - musel by tomu trochu přizpůsobit ceny. Pak by nemusel chrlit jeden model za druhým a smutně konstatovat, že prodejnost modelu se nějak nepovedla a peníze za vývoj modelu tak vyletěly komínem. Za lepší peníz bych fakt proti Fiatům nic neměl a mohl bych mít v garáži kterýkoli model -
"-- skrytý --" 27.02.06 14:07
« Re: Jak hodnotíte prodejní ceny Punto Grande ??
Ten komu stačí 3D tak je dobrá volba SPORT 1.4 16V, do ceny 380kKc se nechá jistě vejít i s metalízou, hlavové a boční bagy, aktivní opěrky a boční lišty - alespoň to bych si tam přidal já. Škoda že není podobná verze v 5D, do 5D 1.4 16V dynamic se toho musí přidat o dost více.
Jinak FIAT si nechává naftu velmi dobře zaplatit.... :-( ten cenový rozdíl je fakt značný, myslím, že v ČR si GP v naftě moc lidí nekoupí.
Jinak se mi furt nechce moc věřit údaji o zrychlení u 1.4 16V 0-100 pod 10s, píšou to všude i na zahraničních webech, ale vždyť 1.9 Multijet je jen o pár desetinek lepší a má mnohem větší výkon a hlavně krouťák... :?: -
"-- skrytý --" 27.02.06 08:28
« Jak hodnotíte prodejní ceny Punto Grande ??
Díval jsem se na ceník Fiat, líbilo by se mi Grande 1,3 MJ 90PS, ovšem když jsem tam dal klimatizaci, nějaké drobnosti, nedej bože ESP, cena vylezla na 525 tis. Zdá se mi to trochu dost.
Potvrdilo se mi přesně to co při minulém nákupu, kdy jsem začínal podobně a pak jsem skončil o třídu výš, protože za auto této kategorie, byť moc pěkně vybavené, mi to přijde neadekvátní obnos. Navíc asi cena ojetiny v této kategorii bude padat daleko rychleji. -
element5 23.02.06 08:05
« Idea
Sorry za narušování threadu, naposledy se zde vracím k tématu Idea.
Především chci poděkovat Viktorovi, i vám ostatním, za praktické informace o mém vybraném autě, ale přidám i jedno varování.
Včera jsem se byl podívat na jedné ojeté Idee v autobazaru nedaleko Mladé Boleslavi - nalezena na Tipcars.cz, stále tam je. Je to 1.3 MJ v plné výbavě (climatronic, skydome, tempomat, vše v elektrice atd.), 12000 km, dovoz Francie za 319000 Kč - dobrá nabídka, ne? Ale po telefonu nebyl prodejce schopen sdělit zda má servisní knížku, nebo zda bylo bourané, pouze vychvaloval výbavu a perfektní stav.
Nejsem odborník, ale první pohled odhalil neslícované plechy, nárazníky a světla na předku i zadku a nekvalitní lak tamtéž i na levých zadních dveřích. Interiér dále vypadal tak, že buď auto používal naprostý barbar, nebo v udávaných kilometrech došlo k nějaké mýlce >:D . Na servisní knihu jsem se tak ani neptal a jel jsem zase domů.
Tím jsem chtěl říci, že pokud někoho z vás toto konkrétní auto také zaujalo, je ztrátou času jet si ho také prohlédnout. :(
Nashle ve fóru Fiat VAN/MPV na stilo.org -
« Bez nadpisu
Spoločnosť Fiat Auto v 4. štvrťroku 2005 prvýkrát oznámila hospodársky zisk vo výške 21 miliónov eur po predošlých takmer 5 rokoch v strate. Tento výsledok, ktorý výrazne predstihol očakávania analytikov, znamená značné zlepšenie pri porovnaní so stratou 156 miliónov eur v 4. štvrťroku 2004.
Celá skupina Fiat uzatvorila rok 2005 s čistým ziskom v hodnote 1,4 miliardy eur a čistou výškou záväzkov z priemyselných činností vo výške 3,2 miliardy eur.
Skupina Fiat zaznamenala v roku 2005 výnosy vo výške 46,5 miliardy eur, čo je o 2 % viac než v roku 2004. Medziročné zvýšenie výnosov oznámili všetky priemyselné divízie skupiny okrem spoločnosti Fiat Auto (-0,8 %), v prípade ktorej zvýšenie predajných objemov v poslednom štvrťroku nepostačovalo na vyrovnanie stagnujúceho predaja v prvých deviatich mesiacoch.
Keby niekto chcel namietať že Fiat už skrachoval.Viem oftopic. -
element5 20.02.06 19:08
« Bez nadpisu
to Viktor: Díky, s Tvým názorem na Ideu jsi mě opravdu potěšil.
Ohledně motorizace máš asi pravdu, osobně mě ale mrzí, že se do Idey nedával ten nový 1.4 16v 95k (můj favorit pro GP), protože bych si vybral ten a to i přesto, že ročně najezdím cca 45000km.
Za stávající situace je mým favoritem 1.3 JTD 70k, protože 90k varianta zatím není příliš rozšířená = menší výběr ojetin a vyšší ceny (mobile.de, autoscout24.de).
To mě přivádí k další otázce. Neví někdo jak dosáhl FIAT zvýšení výkonu tohoto motoru o 20k? Narážím na chiptunning.
Sorry, omlouvám se.
O Polu a 1,4 Tdi nepadla ani řeč, nevím proč mi ho nutíš. Nikdy jsem o traktorový tříválec neprojevil žádný zájem a nepadla o něm zmínka. Psal jsem o 110 PS 1,5 CRDi a dokonce ani Ceratu ne . No dobrá, má méně hvězdiček :-) Psal jsem o Picantu a Pandě s podobnou motorizací a zde jsem čekal tvé fundované názory - 4-válec versus tříválec apod.
No zřejmě jsem se nestrefil do tvého ega a tak jsi mne musel ubít něčím jiným -nejlepší je opravdu to Polo. Srovnání Cromy s opravdovým kombíkem mi taky trošku kulhá, budiž.
Až se Croma bude prodávat ve stejných počtech jako to, s čím ji porovnáváš, tak at je klidně dražší a ukáže svoji převahu třeba +60PS a kvalitu a jánevím co ještě ... Bohužel to tak není , v Čechách to bude na silnicích exot do té doby, než sem začnou tahat ojetiny za pár babek. Takže bych čekal od Fiatu více podpory prodeje. Ve sdělovacích prostředcích jsem masírován akcemi na různá auta, slevy, nulový leasing, apod - Fiat nic - jako by neexistoval. Hlavně zase nepiš, že Fiat to nepotřebuje !! Ale když mu těch pár kusů stačí proč ne. Nakonec přece budeš mít auto, které nemá nikdo jiný nebo alespoň soused v ulici, že ?Co na tom, že mechanik takové auto viděl jenom na obrázku a nemá žádné zkušenosti ? Apropo, zapoměl jsem - vlastně Fiat do servisu na rozdíl od jiné nejmenované značky nemusí.
Četl jsi někde v mých minulých příspěvcích, že je Fiat špatný? Jenom jsem chtěl vyjádřit, když vezmu v potaz pořizovací cenu, image značky, atraktivitu, prodejnost ojetiny- a já nevím jaká měřitelná či neměřitelná kritéria - nevychází jako nejideálnější volba - alespoň pro mne.
Fajn, nech si svůj názor, každý si koupíme to svoje. Nepochopil jsi vůbec nic :-)