Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
mezek 02.03.06 18:58
« Bez nadpisu
Kdybych to měl brát tak, jako Lubos1, tak třeba jednoho dne loňského podzimu bych musel říct, že se u nás vůbec neprodávají Opely, BMW, Seaty... ale že jednou z nejprodávanějších značek je Ferrari. To jsem během dne viděl několikrát. Pravda, bylo to jedno a to samé... ;-) Taky jsem během toho dne neviděl jediné Clio nebo 206-ku a to jsou nejprodávanější modely. -
wolff 02.03.06 09:47
« Bez nadpisu
Souhlas... Vidíš, že jsi rozumný, že se dokážeme domluvit. Ale jak říkáš, čest vyjímkám... Samozřejmě tohle ale neplatí o řidičích nových aut... I když!!! Včera sem viděl prasit jednoho ve 159... >:D
No ono to ber tak, že ty 156 už brzy budou mít 8 a více let... :D -
Lubos.1 02.03.06 08:40
« Re:
Je pravda, ze majitelia X5,Touaregov a podobnych SUV su prasata, cest vynimkam. U Passatov, Octavii a Fabii je tazko povedat, ci je auto sluzobne alebo nie, kedze su pomerne rozsirene. Ale v poslednom case som si taketo chovanie vsimol aj u majitelov AR 156. Samozrejme cierna farba, vzadu folie (niekedy aj vpredu), na kufri kridlo vacsie ako auto :D.
Vacsinou takito typci jazdili v 10 a viac rocnych BMW a teraz ich vidim v AR. Hold casy sa menia a jazdene Alfy su pomerne lacne :D -
wolff 02.03.06 08:10
« Bez nadpisu
S tímhle s tím chováním ve spojitosti s autem... s tím souhlasím... Sice se najde dost floutků, co koupili sbořenou Bravu (či podobně) za 80 000 na leasing a jezdí taky jako dámská přirození, ale v podstatě se dá souhlasit. Ne nadarmo platí heslo Passat plnej prasat... Ale v poslední době zjišťuji, že úplně nejhorší jsou čuňata ve voze BMW X5. Za jednak neznají pojem plná čára, za druhé jim BMW do auta nedodalo směrové blikače (a nebo pokud dodalo, tak nedodalo návod použití). O přednosti z prava nemůže být řeč a rychlostní limity možná zaslechli tak akorát z rádia... Za další, vůbec neznají pojem levý a pravý pruh a neustále mě brzdí v levým i v době kdy třeba telefonují >:D Jo je to mazec
Jinak asi s sebou začnu vozit foťák a pokusím se občas něco vyfotit a nebo natočit, to bude čurina... Dost často nějakýho takovýho tupana vytočím do běla, tak se mi celkem stávají na silnici veselé příhody z natáčení... Těžko nosívají, že je nějakej ubohej Fiat v plynulé jízdě rychlejší... >:-[]
Jinak chování Octaviánů a Fabiánů...je víceméně dané tím, že jsou to služební auta... -
mezek 01.03.06 20:25
« Bez nadpisu
Úsměvná historka o pověsti Audi /pravdivá/ - náš ředitel si koupil před vánocemi dvě auta - Audi /nevím jestli 4 nebo 6/ a BMW M6. Když je hnusně, jezdí v té solné břečce Audinou. Když je hezky, tak M6. Přece ne ten sejrajt na silnici stačí Audina...
Ale vážně: pravda je taková, že u nás /v ČR/ je drtivá většina podniků v německém "područí". Takže služební auta se kupují jen u VW, popřípadě u Opla nebo Fordu. Většinou to je takhle - THP pracovníci mají Fabie, střední managment Octavie a vrcholový Passaty, A4/6, Superby. Něco podobného bylo hned po revoluci: kdo nejezdil v Mazdě 626 /a s bílými fuseklemi/ nebyl in.
Když jsem se posadil do Cromy, tak jsem "ucítil" luxus - béžová kůže, maximální výbava - a taky emoce. Je to AUTO. V Passatu nebo v Audině /a bohužel i v BMW a Opelu - co to, všechno německé značky.....?/ je sice luxus vidět, ale není cítit. Jsou to jenom "chladné stroje".
Nevím přesně čím si vysloužil Fiat svoji pověst v Evropě, ale že se moc neprodával je dost velkým následkem experimentů. Punto II je sice hezké, ale vytýká se mu hranatost /přitom má jen dvě hrany - kolem oken, jinak je kulatý/ a nelíbil se. Stilo je zase stylem spíše "německé" auto a hlavně 5dv. se moc nelíbí. A k tomu jsou italové laxní k detailům. Sedačky ve Stilu /respektive konstrukce výškového nastavení/, "holá" palubka tamtéž, divné barevné kombinace u Punta II, v kufru není pevná podlážka, lícování občas taky pokulhávalo /nejspíš u pátečních výrobků/... A není to jen záležitost Fiatu, ale celé italské produkce. Jenže ty auta nereznou, mají skvělé motory, podvozky, vyspělou elektroniku a především skvělý design. Prostě kvalitou jsou na tom stejně jako konkurence, možná i lépe.
Ale mají jednu velkou chybu - jsou to italové........
Německá auta jsou kvalitní, ale nejsou to "božská auta". Jenom se vezou na pověstech. Příklad Golf IV. Je to vlastně jenom Octavia, s malým místem, chudou výbavou /nepočítejme to, co se dá dokoupit/, s designem krabice se zakulacením hran. Obyčejné průměrné auto svojí třídy. Ale kdo ho má je IN, je bohatý, nafoukaný, dělá si za jeho volantem co chce... To samé Passat, Audi, Opel.... Asi dva měsíce si dělám osobní průzkum /na popud několika příspěvků zde ve fórech/ a opravdu řidiči těchto aut jsou nejarogantnější. Řidiči v italských autech mi přijdou jako "vysmátí". Dávají přednost, necpou se nikam... Ano, jsou výjimky v obou táborech. Ale zkuste si taky všímat chvíli řidičů kolem vás. A uvidíte spojitost mezi chováním a značkou auta. -
wolff 01.03.06 19:27
« Bez nadpisu
Nechci flamovat... Ale jednu věc... Ono zda je to či ono lepší záleží jen na parametrech, které si pro porovnání vybereš. U tebe a managerů by byl lepší Passat, u mě třeba ta Croma... Pokud se však chytneš měřítek, kzterá se dají objektivně měřít, tak třeba v NCAP je Croma lepší než A4... -
wolff 01.03.06 19:20
« Bez nadpisu
Vidím, že to dělá problémy vstřebávat informace, tak na mě nereaguj a tyto problémy si ušetříš. Mě tvoje problémy s pověstí Fiatu fakt nezajímají... Co ti jako na to mám víc říct...
Psal sem snad něco o dovozu ojetin? Psal? Tak to prosím najdi, kde sem to psal ( i když an tom něco bude)... Ale to je fuk...
Měj se... -
Lubos.1 01.03.06 16:37
« Re:
wolff:
dnes ti trvalo dlho, kym si odpisal. Nabuduce by si sa mal zlepsit >:D
Takze ak som spravne pochopil, u nas robili Fiatu zlu reklamu dovozy vrakov po revolucii, v Nemecku a Rakusku sa robi kampan proti Fiatom. Zacinam tu znacku lutovat, vsetci su proti nej.
Ak si precitas, co Mezek napisal, je to presne: "To samé třeba o Cromě. Je to FIAT a tím přeci nebude manager jezdit. Že to je lepší auto než Passat nebo Audina dotyčného nezajímá." Ak to neznamena, ze je Croma lepsia ako Passat, tak potom neviem.
V Rakusku som napodiv este nevidel ani jedno GP. Vseobecne Fiatov jazdi napr. vo Viedni asi najmenej z beznych automobilovych znaciek. AR je o niecom inom, je pomerne rozsirena. Tolko ku slusnemu postaveniu Fiatov v Rakusku.
Ftalatov je samozrejme v Crome rovnako ako u automobilov rovnakej triedy inych znaciek s podobnym mnozstvom makcenych plastov. Ale je mozne, ze si myslis opak, lebo je to predsa FIAT :D -
wolff 01.03.06 16:16
« Bez nadpisu
Tak a dost!!!!!!!!!!!!!
Zase si Lubosi tady cosi vypíchl... Mezek nenapsal, že je Croma lepší než passat a audi. nenapsal ani typ. Nenapsal konkrétní věc. Ty auta jsou srovnatelná.... Napsal to obecně ve smyslu, že i kdyby byla lepší, tak ji nekoupí a koupí chrochtáka od VW. Tomu snad rozumíš ne? Jen k detailům. Croma a Passat jsou kupodivu naprosto srovnatelná auta. Co se týká Audi, tak si hraje na technickou špičku, realita je taková, že i když to není špatné auto tak je to poruchové jako nic jinýho. A to myslím vážně.
Vzhledem k tomu, že mám část rodiny v Rakousku a do Rakouska dost často jezdím a znám místní poměry, tak mohu s klidem říct, že v Rakousku má Fiat celkem slušné postavení.
Co se týká Německa, tak tam má Fiat asi stejné postavení jako Renault, o něco horší než Peugeot a o mnoho lepší než Citroen. A čím to je? Dovolil bych si říct (ale nic netvrdím), že je to cílenou kampaní vůči němu, ve stylu kompromitování Dacia Logan. Němcům vždycky šlo o zničení konkurence, minimálně na domácím trhu, neboť automobilový průmysl je hnacím motorem německého průmyslu a tím i jejich HDP. Dnes už proti Fiatu cílená kampaň není, proto se i povědomí vůči němu (i v německu zlepšuje) - Viz prodeje Cromy a Punta. A dokonce i v Německu je myslím Fiat nejlepší v prodeji užitkových aut...(maximálně nejhůř je třetí, taky to teď přesně nevím, nemám to tady sem v práci)
Mimochodem. Říká ti něco AR 164? Bylo to výborné auto, na tu dobu, kdy vzniklo fakt mazec. V Německu se za celou dobu výroby (nějakých 12 let) prodalo cca 1500 ks(to číslo nevím z hlavy přesně, vím jen, že bylo takhle nízké). A bylo to přesně v době, kdy proti Fiatu byla tato kampaň započata (no skoro už vrcholila) a kdy i v renomovaných magazínech byly články s použitím FIAT (Feler in alle Taile). Takže tak.
Jinak co se týká Cromy.... Těch ftalátů tam zdaleka tolik není... A podívej, nepochybuji o inteligenci, inteligentního českého člověka... Ono se mu dá leccos nabulíkovat, ale blbý není. TAkže já strach nemám, že by se třeba Croma špatně prodávala. Každej si svoje peníze musí vydělat sám a sakra si rozmyslí za co je utratí... Masáž mozků funguje jen omezenou dobu. -
mezek 01.03.06 16:03
« Bez nadpisu
Přiznám se, že k tvrzení, že Croma je lepší než Passat nebo Audi mám "jenom" postřehy z různých testů a z tech. parametrů. Vzhledově je sice "zvláštní", ale po určité době /a zvlášť v porovnání s výše jmenovanou konkurencí/ je krásná. Nedávno jsem měl možnost tohle porovnat na parkovišti. Stály vedle sebe /ob několik aut/ Croma, Passat a Audi A4. Kvalitu zpracování jsem posoudil u dealera, kde jsem si Cromu prohlédl. Technické parametry a výbavu a cenu je možné porovnat na netu nebo v motoristických periodikách.
Zrovna mám před sebou fotografie Passatu Combi. Smíchanina nicneříkajícího designu VW a hranatého Opelu...
Pokud je Fiat brán i v ostatní Evropě, proč je třeba GP nejprodávanějším autem? Auto může vypadat jak chce, ale jestli je image značky jako "seroucí se", tak přeci nebudu tohle kupovat... -
Lubos.1 01.03.06 15:33
« Re:
To samé třeba o Cromě. Je to FIAT a tím přeci nebude manager jezdit. Že to je lepší auto než Passat nebo Audina dotyčného nezajímá.
Odkial beries istotu, ze ze je Croma lepsie auto ako Passat alebo "Audina"? Aby sme si rozumeli, ja netvrdim, ze nie je, ale takto jednoznacne to tvrdit ... . Okrem toho, v com je lepsia?
Ak taketo veci niekto s takou urcitostou tvrdi, tak je rovnaky demagog ako niektori fanaticki priaznivci koncernu VW.
Moj nazor na Cromu je asi taky, ze vyzera zvonku dost neforemne az obludne, dokonca horsie ako Passat (a to je co povedat :-) ), interier fadny, ale na druhej strane vyzera byt konecne kvalitne vypracovany (vratane ftalatov >:D ). Cena porovnatelna s vozmi rovnakej triedy. Kvalita aj pokles ceny tazko odhadnut, kedze je na trhu kratko. Proste kedze ma nicim nezaujala, nerozmylam nad jej kupou.
A co sa tyka vseobecneho nazoru o Fiatoch ako smejdoch, bohuzial nepanuje iba v CR/SR, ale napr. aj v Rakusku a Nemecku. Nestotoznujem sa s nim, ale urcite nevznikol iba tak. 'Fiatisti' na tychto forach vzdy tvrdia, ze vznikol preto, ze ludia po revolucii dovazali stare Fiaty - UNO atd., ale to sa tvrdit o nemcoch/rakusanoch asi neda. -
mezek 01.03.06 15:20
« Bez nadpisu
Já jenom něco dodám ohledně cen - nechápu, jak někdo může porovnávat auta buď jiných tříd nebo jiného konstrukčního stáří. Jako kdyby napsal, že jeden počítač stojí 10000,- a druhý 20000, ale ten levnější vyjde výhodněji, protože k němu dostane tiskárnu zdarma. A zapomíná napsat z jakých komponentů je /výkonově/. Takže srovnat třeba KIU s Grande Puntem nějak nejde. Snad s Puntem II, Fabií, Ibizou, Polem... Podobný nesmysl byl naposled ve Světě motorů, kde porovnávali GP, Yaris II, Clio III a Fabii. A korunu všemu nasadili větou, že nebýt horších crashtestů, tak by vyhrála a že stále převyšuje novinky kvalitním zpracováním, pružným motorem a jízdními vlastnostmi. A hned vedle je tabulka s hodnocením. Lepší hodnocení má jen v pružnosti motoru /ale nějak zapoměli napsat, že má nejkratší zpřevodování.../ a v dílenském zpracování a to jen díky měkčeným plastům /které ale mají jen lepší "omak", ale že vypouštějí jedovaté ftaláty už nenapsali/.
Takže když porovnávat celkově kvality aut, tak třeba právě GP, Clio III a Yaris II. A tam je cena srovnatelná.
A jinak má wolff pravdu - tenhle stát /respektive jeho obyvatelstvo/ dělá čest historickému faktu. A to že češi jsou jenom germánským přívěškem. Takže co není od germána, nemá cenu brát v úvahu. Ano, sere mne, že auto, které před třemi roky stálo 340000,- dnes prodám za 130000,- /pomalu za třetinu/. "Štěstí", že mne stálo jenom 280000,- díky slevám. A že srovnatelná Fabia stála daleko více a dnes se prodává o dost dráže než Punto. Jenže když jsem přečetl fóra o Fabiích a o Puntech, tak nemám vůbec žádný pocit, že by byla Fabia kvalitnější a lepší. Naopak. To samé třeba o Cromě. Je to FIAT a tím přeci nebude manager jezdit. Že to je lepší auto než Passat nebo Audina dotyčného nezajímá.
Takže když probírám počáteční "investici", tak je důležitý pohled - "... buď kvalita a bezpečí za vyšší peníz, nebo výbava, ale horší kvalita a bezpečnost za menší peníz..."
Já jsem jenom chudý dělník, ale raději dám 400000,- za kvalitní "brko" než 300000,- za průměrného korejce. A pokles ceny je u nich stejný. -
wolff 28.02.06 23:35
« Bez nadpisu
aby si věděl.. já? já už sem jen rentiér... přemýšlím za co utratit peníze... A nejhorší je, že mě už nebaví nakupovat. Tak já třeba už nakupuju jenom přes internet... Tak čekám, kdy budou mít v Christie´s to Punto... Tudlevá sem koupil Angleliho Lancku... Dedru... moc pěkný auto a bylo za babku... Nějakých směšných 150 000... A korun!!! Tohle mě baví... víš... :?