Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 03.03.06 15:19
« Re: Dotaz
S GPčkem jsem jel pouze s 1,4 8V a řekl bych, že dobrý motor, trošku žíznivý ve srovnání s mým 1,4 16V (dle údajů BC). Motor 1,2 8V 65HP je stejný jako v Pandě, s tou jsem jel a bylo to super, ale GP je těžší. A 1,2 bude možná ještě trochu utlumenější, aby splnila EURO 4. Tím myslím proti některým Pandám 1,2 s EURO3, s takovou jsem jel. -
"-- skrytý --" 03.03.06 14:58
« 1.2
Shodou okolností jsem tenhle týden jezdil s 1.2
Dojmy:
- vynikající odhlučnění
- nutnost vytáčet aby to jelo
- chvíli to trvá než se to vyhrabe, ale dokáže jet trvale po dálnici 160 (zkoušeno na poděbradský D11)
- při předjíždění nutno podřadit
- auto jede rychleji než se zdá, takže subjektivně nižší dynamika, objektivně dobrá
Závěr: solidní základ pro výborné auto -
mezek 03.03.06 13:58
« Bez nadpisu
Saki: Ale ta 1,3 je turbodiesel.... ;-) A do 6000 ot. určitě točit nejde, jenom něco kolem 5000.
Ale jinak ten motor je špička. Sice trochu víc slyšet a nemá rád nízké otáčky /při prvním rozjezdu jsem měl problém, pořád se mi zdálo, že mám zařazenou trojku/, ale zátah je výborný a člověk si ve městě musí dávat hodně velký pozor, během chvilky jede podstatně rychleji než povolených 50 km/h.
Jízda s 1,2 bude to samé jako u Punta II se stejným motorem. Žádný sporťák, ale ani ve městě ani na dálnici nezdržuje. Jen počítat s častějším podřazováním. -
wolff 03.03.06 13:04
« Bez nadpisu
Prý jo, já sem neměl ještě to potěšení tenhle motor prubnout, ale prý je to bomba. Nebavím se teď o výkonu, ale o projevu toho motoru. Prý je nerozeznatelný od kvalitního benzinu... Myslím, že kdyby všechny ankety o motorech byly fér a nebyly to jen P.R. kecy o BMW, tak by si tenhle motor zasloužil abolutorium) teda taky soudím podle doslechu) Jak říkám na zkušenost s ním ještě čekám. Hold nebyl... Těch 6000 asi nedělá, o něco málo míň, ale i tak je to skvělé... -
"-- skrytý --" 03.03.06 12:55
« Upřesnění
motor zabíral a velice dobře a šel vytočit až k 6000 ale nemělo to smysl. Spíše jsem tím chtěl naznačit že se mi zdá totálně jiný průběh točivého momentu než u tdi. Tdi bere už odspodu kdežto jtd potřebuje cca o 500 otáček více aby šel trošku tlačil do sedadel. ale zase jde víc vytáčet takže ta jízda se mi zdála spíše jako v benzínu než v dieselu. Jde pouze o můj subjektivní pocit. Ale doporučuji se s tímto motorem projet. Je to žážitek. dal jsem sjet jednomu pánovi(staršímu) a ten říkal že to musí být nejméně 2 litrový motor. Trochu mu spadla čelist když jsem řekl že je to 1.3. Myslím že má opla vectru 2.0. ale starou hujdu. -
Lubos.1 03.03.06 12:29
« Re: 3 hodiny
Verim tomu a mam to aj vyskusane, ze talianske diesle patria medzi spicku sucasnej produkcie, ale tazko verit tomu, ze nejaky diesel moze ochotne tocit do 6000 otacok.
Zatial jedine auto so 4-valcovy dieslom, ktory som po zahriati vazne nepocul/necitil bol 2.2 D-CAT od Toyoty v Avensise a Lexuse IS.
Tazko verit, ze taketo nieco dosiahli taliani v takom malom voze, ako je GPunto, ale ak ano, tak potom bravo! -
"-- skrytý --" 03.03.06 11:38
« 3 hodiny
Měl jsem možnost jedit v GP 1.3 JTD MJ 90K. Motor byl kulatní. Zátah docela dobrý. Ochotně točil i k 6000. Spotřeba u motoru který měl cca 2000km a neustále jezdil na hraně byla 7 l +-0.2. Po dálnici jsme ve dvou jeli 160km/h ještě by fklidu šel ale měl jsem strach přece jenom bylo namrzlo a mokro. Co mi vadilo při rozjezdu a rychlém sešlápnutí pedálu plynu byla cca 0.5s prodleva celkem to vadilo při požadavku hodně rychle opustit křižovatku. Dále hluk od zadních kol, možná to bylo pneumatikama a vysokou rychlostí ale všiml jsem si toho. Motor uvnitř nejde poznat že jde o diesel, nádherný chod. Pocit za volantem skvělý volant naprosto dokonalý. Palubka trošku moc voní německem. Jízdní vlastnosti luxus. Malý volant zaručuje docela ostré zatáčení. Brzdy jedovaté ale vůbec ne tak jak všude říkají, řekl bych že tak akorát.
Jezdil jsem i po drsných dírách (namrzliny na cestě atd.) a odhlučně podvozku je opravdu super. nikde nic nevrzlo. Takže můj pocit je maximálně pozitivní fakt bych si ho koupil. Splňuje všechno co ostatní fiaty vynikající jízdní vlastnosti, skvělý motor a ještě něco z německých jako dobré dílenské zpracování. Jo a ještě něco. Hadička od ostřikovačů od motoru ke kapotě by mohla být tak o 5cm dělší.:-) -
ironlionzion 03.03.06 11:03
« Jak tak koukám ...
Nechci být škarohlíd ale tato diskuze mi přijde víc než o novém Puntu víc jako přebíjení se zážitkama kdo viděl víc zrezivělejšího fiata na sídlišti, kdo viděl více či méně fiatů ve vídni anebo kdo zahlídl více stil v brně na 13 kilometrech.
No je to asi zajímavý sociologický výzkum ale mě by zajímalo víc nové Punto. Jezdíte už v něm někdo? Máte nějaké zkušenosti? Viděl jsem nové Clio, novou 207, faceliftované Polo a stále víc jsem přesvědčený že z trůnu malých aut nové Punto někdo jen tak neshodí co vy na to? :idea: -
Lubos.1 02.03.06 21:17
« Re: Gp
Ako vidim, fiatakom dochadza humor >:D . Reagoval som na informaciu od wolffa, ze v Rakusku má Fiat celkem slušné postavenie. Tak som zacal pocitat, kolko ich tam je. Ako som spomenul, videl som Cromu (predvadzacku), starsiu Bravu a dnes poobede jednu Pandu. Inak je to bieda.
Jarous: Mas neplatne info. P307 som predal pred rokom a pol (po 2 a pol roku pouzivania) a viem, ze ziadne francuzske auto uz vlastnit nebudem :-(
A wolff, dufam, ze si ako znalec Fiatu napisal stylo schvalne s tvrdym y a ze si sa nepomylil >:D -
« Gp
Sergio Marchionne revealed in Geneva yesterday that the Grande Punto order book has now climbed above 165,000 with almost half of these coming from outside Italy. The Croma meanwhile has an order book stands at 35,000, with almost 9 out of 10 orders being for higher-specification versions.
Zdroj:Italiaspeed.com