Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Bez nadpisu
Hmm je to zajimave ale nechapu jak mohou tedy uvadet ze po dalnici zere 4 litry? Prave se rozhoduji jaky Grande Punto 5D si koupim. Ted uz premyslim jaky motor . Jsem spise zastancem dieselu a libil by se mi 1.3 multijet 90k ale 40 litru je moc. Spise uvazuji jestli 1.3 multijet 75k nebo 1.4 16V vybava dynamic nebo ala emotion ( litaky plus autom. klima ) :shock: :roll: -
wolff 08.04.06 19:09
« Bez nadpisu
Marku nic ve zlým, ale je vidět, že se v autech vůbec nevyznáš. Potože kdyby ano, tak by si věděl, že někdy od roku 1989 má Fiat lepší antikorozní ochranu než VW. A tohle říkám s plným vědomím a zkušenostmi v jakém stavu bývají auta cca po 8 letech. Brava standardně (pokud není nabouraná a nebo někde odřená) nerezaví, s korozí prostě problémy nejsou. Ani u Tipa nedělá koroze zásadnější problém, u Golfů II koroze problém je. Pokud mi nevěříš, tak ti mohu v týdnu nějaké fotky poslat (upozorňuji, že žádné nemám vyfocené,a le sem si jistý, že kdybych se prošel po městě, tak nějakého uhnilého najdu a to uhnilého tak, že yb bylo patrné, e to enní z bouračky). Ono by teda stačilo, kdyby si si jen tak ve městě všímal. Golf III z roku 1995 je již standardně rezavý. Fiat z tohoto roku určitě normálně rezavý neuvidíš. Kdyby si něco o autech věděl, tak by si věděl, že třeba zrovna ten VW má velké problémy s korozí, například i u starší generace Octavie a Passatu, kde například voda zatíkala za zadní lampy a tam pak narušovala nekritá místa (podobně jako u Felicie a Fabie)... Ale to je jedno, ty máš svou pravdu a pravdu všech těch tvých mechošů, viď? -
« Bez nadpisu
Octan
pravdu máš v jednom, diskuze o tom, že stejně udržovaný Tipo je po patnácti letech v provozu ve stejným stavu jako Golf, vážně nemá cenu. Proto tady taky těch Fiatů Tipo jezdí po ulicích stejně jako Golfů. Zeptej se nějakýho klempíře, jak vypadá po nějakých deseti letech provozu "plně pozinkovaný" Tipo a jak Golf. Tečka.
Mimochodem jezdím Xantií a všechny popsaný auta mi můžou být ukradený, ale srovnávat punto s Golfem, no tohle, úplně se mi chvěje počítač smíchy. Ale jinak nemám rád lidi nemastný neslaný. Máš svoji vášnivě oblíbenou značku a to je fajn. Já Ti nic vnucovat nebudu. Jen doufám, že se někdo třetí nebude na základě Tvýho nekritickýho nadšení pro punto rozhodovat o koupi auta.
Hezký zbytek víkendu. -
"-- skrytý --" 08.04.06 17:53
« Re:
Jenom pro srovnání:
Golf V 3 dv. 1.4 55 kW Trendline s o 61000 zvýhodněným packem vyjde na 454 900 Kč
GP 3 dv. 1.4 57 kW Emotion s výbavou doplněnou na úroveň Golfa 365 900 Kč
cenový rozdíl 89 000 i při zvýhodnění Golfa o 61 000 Kč a GP v plný ceně. Docela dost rozdíl.....
Rada pro šťouraly: pokud chcete srovnávat více vybavený auta, vždycky je lepší vzít za základ vyšší výbavu, ve výsledku totiž vyjde mnohem levněji, ale to už by nebylo tolik tendenční že ano.... -
"-- skrytý --" 08.04.06 17:34
« Bez nadpisu
Marek Marek: Odpovím ti asi tak, základem je, jak se majitel o auto stará. Pokud porovnáš dvě stejně starý a udržovaný auta, dejme tomu Tipo a Golf tušim III, tak není žádnej zásadní rozdíl. Technici se asi setkali s dovezenejma Fiatama, po bouračkách a špatnecj správkách, ale tohle se taky už x krát řešilo a nemá to znova cenu. -
"-- skrytý --" 08.04.06 16:46
« Punto vs. Golf
Tak vidim, ze moja nevinna poznamka strhla zaujimavu odozvu, ktora si zije svojim vlastnym zivotom ;-)
To DR.BUBU a ostatni: Ja som predsa nehovoril, ze GP je lepsie ako Golf alebo nieco podobne, pozrite sa znova! Tvrdil som, ze GP je velkostou plne porovnatelne s autami nizsej strednej triedy minulej generacie, teda napriklad Golfom IV. O Golfe V som nic nehovoril, akurat som nahodou nasiel test, kde je zmerany vnutorny priestor Golfu V a Focusu, tak som to sem hodil, aby bolo porovnanie aj so sucasnou generaciou tejto triedy. Cisla som zhodnotil tak, ze GP sa, co sa tyka vnutorneho priestoru, nema za co hanbit ani v porovnani so sucasnym Golfom a Focusom. Tot vsjo. V novom Golfe som zatial naozaj nesedel, tak ho nehodnotim.
Na druhej strane, ze sa to vobec neda porovnat, to neberiem, porovnavat mozme predsa vsetko so vsetkym. A porovnavat podstatne drahsi priemer nizsej strednej triedy s lacnejsim autom, ktore prerasta triedu malych aut mi dava velmi dobry zmysel. Preco by mal niekto platit viac, ked lacnejsie auto moze poskytnut podobnu hodnotu? Pri vybere svojho noveho auta som koniec-koncov riesil velmi podobnu dilemu. Takze ti ktori obe auta poznaju by mohli napriklad zhodnotit v com je Golf lepsi a v com navrch nema, miesto mlatenia prazdnej slamy.
Ten cenovy rozdiel 60000 je mi nejaky podozrivy. Ved len nedavno som cennik Golfu podrobne studoval. Ak hovoris o cenach v Sk tak zakladna verzia stoji v akcnej cene 499.900Sk, aspon podla oficialneho cenniku:
[odkaz]
Je to trojdverak s 1.4 75k, ktory ma zrychlenie asi ako GP s 1.2, ale maximalku ako 1.4 8V. Vybava je o nieco lepsia ako GP v Active, ale slabsia ako Dynamic:
[odkaz]
Takze rozdiel je asi 100.000Sk plus o liter vyssia spotreba je asi 40.000Sk na 100.000km (pri dnesnych cenach benzinu). Za cenu stale nizsiu ako zakladny Golf je GP 1.4 16V Sport takmer v plnej palbe, takze ceny su naozaj niekde inde. -
« Bez nadpisu
Tahle diskuze nemá smysl. To je ze stejného těsta, jako na tomto foru kdysi kdosi s vážnou tváří tvrdil, že Logan není o nic horší než O1, protože má větší rozvor, podobný kufr a víc místa vzadu. Osobně tvrdím, že jak Logan, tak GP jsou skvělými počiny mateřských automobilek v daném segmentu, ale jejich obdivovatelům by se z nich neměla tolik točit hlava.
A ze stejného těsta, jako nedávná vášnivá diskuze o tom, že pokud HTP 12V je o několik sekund při zrychlení na pětku pružnější, tak to nic neznamená, protože majitel Punta 1.2 to dožene podřazením, aniž by kdo vzal v úvahu, že o to přece při měření pružnosti motoru nejde a že i u té fabky se dá při předjíždění podřadit.
A jeden rozdíl mezi Golfem a GP naznačím. Kupte si je, deset let je v rodině používejte a potom porovnejte jejich stav. GP je novinka, ale dosud to tak vždy při srovnání Golfu a jemu odpovídajícího modelu Fiatu bylo. A nechci psát, že Ti to potvrdí každý technik, protože je všechny neznám, ale ti z nich, se kterýma se radím, by mi do jednoho doporučili golfa, a to na základě mnohaletých zkušeností. -
« Bez nadpisu
To MatrixCz: No tych 7L som udaval ja osobne, Previezol som sa po dialnici do Porta a spat do Leirie( POR). Auto malo najazdene 9500km, cize motor uz +/-zajazdeny. Obute 195/55 R16. Ten motor je tichy(aj za studena), kultivovany, vyborne taha uz od nizkych otacok. Ale urcite necakaj spotrebu koncernovych dieslov. TDi je v tomto neprekonatelne. -
wolff 08.04.06 15:08
« Bez nadpisu
No je to nesmysl. Ale stejně by mě zajímalo, v čem si kdo myslí, že je golf lepší než Punto... Asi tuším správnou odpověď... Dílenské zpracování >:D a náprava multilink (která teda zovna moc povedená není a je spousta aut, která s klasickou zadní náprvou drží stopu mnohem líp a životnost té nápravy je taky většinou vyšší) >:D
Jinak souhalsím s názorem, že Golf je opravdu typický průměr třídy. Nevíš co potřebuješ, kup Golfa nespleteš se. Pro lidi co autům rozumí to není dobrá volba... -
"-- skrytý --" 08.04.06 13:46
« Bez nadpisu
Golf je průměr třídy, to znamená, že v ničem nevyniká, ani v ničem vyloženě nepropadá. Má studenej a neosobní design.
Oproti Grande Puntu to je jako lepší v čem, odborníku DR.BUBU?? Golf má větší kufr, ale aby taky ne je to o třídu větší auto, ale jinak rozhodně lepší není, na to zapomeň. Je-li o 60 000 dražší tak je sakra drahej ono 60 000 Kč e docela dost, ale tady není debata o Golfu, chápeš to vlastně??? -
"-- skrytý --" 07.04.06 23:44
« Bez nadpisu
To paulz: Aha a co sa tyka toho Stila: skusal som si ho hned po GP a priestor pre cestujucich je prakticky rovnaky, teda az na ten nestastne siroky stredovy panel v GP, ktory zasahuje spolujazdcovi na miesto pre koleno. 5D ma o dost vacsi kufor, to je pravda a pre Stilo hovori aj vyborny motor uz v zaklade. Na druhej strane, vahu neporovnatelne lepsieho dizajnu, najma v pripade 5D, by som nepodcenoval.