Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 11.04.06 20:34
« Re: Re: Re:
1.5dCi je iny pripad, je to turbodiesel, takze vyssi krutiaci vykon sa dosahuje zvysenim tlaku turba (pripadne este intercoolerom). U atmosferickeho motoru to mozne nie je, pri rovnakej konstrukcii sa naladenim motoru pomocou inej vacky neda zmenit krutiaci moment, iba posunut charakteristiku hore alebo dole. Kazdopadne aj to je vyrazna zmena ak sa zladi s dlzkou prevodov. Na to samozrejme nie je potrebne menit celu prevodovku, iba upravit staly prevod, co je bezna vec. Otazka je ci sa tak udialo v tomto pripade. Ak 75 konova verzia netoci o tolko viac, aby bolo mozne skratit prevody a pritom dosiahnut vyssiu maximalnu rychlost (a aj ja sa k tejto moznosti priklanam po uvahe viac), tak prevodovky su identicke a za beznych okolnosti bude rozdiel minimalny. Naopak v nizkych otackach mozno pojde 65k verzia lepsie. -
"-- skrytý --" 11.04.06 20:19
« Re: Re:
Koly: no obvykle mívají výkonnjěší verze i vyšší točivý moment viz 1.5 dCi kde je rozdíl 80 Nm, ve vyšších otáčkách asi pojede lépe, ale rozdíl je tak malý, že to moc výrazné nebude. O převodovce pochybuju, náklady jsou neúprosné, jedna převodovka musí stačit a charakteristiky motorů jsou tak podobné, že rozdíl bude opravdu jen ve vyšších otáčkách a to normální lidi ani nepoznají ;-)
předtím jsem to upravil, protože sem si to přečet a chtěl jsem to přeformulovat, ale už jsi zareagoval ;-) -
"-- skrytý --" 11.04.06 20:04
« Re:
To Octan: Jasne, ze maju rovnaky krutiaci moment, ved ide o ten isty motor, lisit sa to asi bude iba ostrejsou vackou. 75 konovy pojde podstatne lepsie vo vysokych otackach a zrejme bude aj tocit viac. Pokial to vyuzili a pouzili do silnejsej verzie kratsiu prevodovku, tak bude lepsie tahat v celom spektre otacok. Ak nie, tak rozdiel bude len ak sa motor vytoci.
OPRAVA: Ty si zatial svoj prispevok zmenil, no nic necham to tak ;-) -
"-- skrytý --" 11.04.06 19:01
« Bez nadpisu
3dno:
:-! , kuul. Ale tusim sa namakas s umyvanim ked si si vybral ciernu. Cierna je podla mna pekna len ked je auto uplne ciste, a v Blave to je tak na asi 20 h po umyti auta (aj to len ked je pekne, neprsi a v blizkom okoli sa nestava). Ale inac palec hore.
Chcel by som sa ta spytat, ci uz si testoval mp3 prehravac na wma subory. Hra to, nehra to? Myslim ze sme to tu riesili ale ostalo to otvorene.
BTW zvecnil si sa na fotografii kufra :mrgreen:
bobi:
Pockaj pockaj bobi. Ja som bol v tom ze paka a volant je v kozi :shock: Sak je to tak aj v cenniku. Alebo to tak nie je? :'-(
Mozem sa spytat kedy si zadaval objednavku ked ho mas dostat koncom maja? Ako to znasas to cakanie? Ja som zatial vcelku v poho.
To all:
No ja si osobne myslim ze zakladny problem ktory ma urcity dr. je to ze si kupil Fabiu, a o mesiac na to uvidel nove Grande Punto. To musi velmi s.at. Tak si to tu teraz potrebuje kompenzovat. Inac si neviem vysvetlit jeho "prispievanie" na tomto fore. -
"-- skrytý --" 11.04.06 16:23
« Re:
To: 3dno
Můžeš tu pak prosím Tě napsat nějáké zkušenosti. Já vybírám mezi GP a Cliem ( [odkaz] ). Pro Gp hovoří design, kvylita řazení a nějáké drobnosti a pro Clio zase motorizace. Např 1,2/16V se 75k. To kdyby dali do punta, tak ostatní nemaj moc šancí s prodejema. Toť můj názor. -
« @ DR.BUBU
mě osobně se jevíš jako kvalifikovaný provokatér
Beavere myslim ze mu lichotis, podla mna je tento (neviem mu prist na meno) len NEUVERITELNE sprosty. Presvedcilo ma o tom zopar jeho reakcii prednedavnom (zaruka, croma, ..)
Osobne som velmi rad, ze tento kosican nejazdi na vozidle FIAT ale na vozidle SKODA. Neudem to dalej rozoberat ;-) -
"-- skrytý --" 11.04.06 13:22
« Bez nadpisu
@ DR.BUBU
Nechtěl jsem se už mísit do této debaty, ale mě osobně se jevíš jako kvalifikovaný provokatér, který má škodolibou radost, že nás může něčím naštvat. Já jsem někde na začátku tohoto tématu také přispěl svými drobnými zkušenostmi s GP a vyjádřil jsem zde pozitivní i negativní subjektivní názor (motorizace, interiér). Bylo to přijato všeobecně jako názor a vedla se debata dál, ALE K VĚCI!!! Mě to někdy připadá, že když už ti dochází věcné argumenty, vytáhneš "nějaké" (obecné) argumenty "někoho" jiného (tisk, statistiky atd.) a snažíš se nás přesvědčit, že to, co píšeš, je to správné. Pochop, na fiaťáckém fóru s tímto neprorazíš (ani jinde), proto tě nazývám klalifikovaným provokatérem. Tvůj styl diskuze je totiž universální a lze jej aplikovat na libovolnou značku a nejen automobilovou. Chápu, že se nyní oženeš demokracií a svobodou slova a budeš si tady spokojeně prudit dál. Svědčí to o tvém postoji nejen k autům, ale ke všemu. Prostě nesneseš, že ostatní mají nějakou radost, musíš jim to zkazit. Měl jsem několik příspěvků do fóra Logana, nevyjadřoval jsem se příliš lichotivě, ale dal jsem několik konkrétních příspěvků (osobních zkušeností) a šel jsem od toho. Lidé, co mají rádi Logana mají své téma a nemá smysl jim tam psát různými variantami, že Logan se mi nelíbí atd. Jsi-li trochu soudný, jistě pochopíš, co tím myslím.
Mám mnoho výhrad vůči "koncernovým" vozům, ale neotravuji s tím na Škoda i VW tématech, a věř, že by bylo o čem psát (negativně).
Napadlo tě někdy, že těmi svými příspěvky odrazuješ některé lidi od položení nějaké otázky, na kterou by rádi dostali odpověď od lidí, kteří s fiatem mají zkušenosti (nestačí jim info od prodejce apod.)? -
"-- skrytý --" 11.04.06 13:08
« Bez nadpisu
@punta06 - 6 rychlosti
asi narazas na tie udaje z tabulky, ktore su aj na oficialnej stranke a aj na fiatpunto.cz/sk. Moj predajca sa uz informoval u importera, ze to bude naozaj 6-tikvalt. Aj na fiatpunto.it je v oddiele "katalog" uvedenych 6 stupnov.
Co sa tyka jazdy, myslim, ze este nieje ani jeden kus v CZ/SK, ale teraz koncom aprila ma prist do Dunajskej Sttredy jeden sport. Mam zajednanu skusobnu jazdu. Potom dam vediet.