Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
"-- skrytý --" 13.04.06 10:40
« Bez nadpisu
To Punta06:
Vo verzii Sport je seriovo, takze ho tam budem mat. Je to jeden z najvyznamnejsich elektronickych prvkov aktivnej bezpecnosti. U GP je kombinovany s ASR, Hill-holderom a brake-assistom. V zime sa urcite tieto systemy budu hodit. Obcas samozrejme aj v inych obdobiach, (pri odpichoch na semaforoch, pri nudzovych manevroch na mokrej aj suchej vozovke).
V kazdom pripade ale zdravy rozum tieto systemy nenahradia. A ani fyzikalne zakony neprekona.
Upozornujem ale ze ESP sa neda vypnut (ASR ano). Trocha sa bojim ako to bude naladene.
Ja si myslim ze je to dobra vec, lebo ked cloveka tento system len raz zachrani od havarky, aj to je dost vyznamny prinos. -
"-- skrytý --" 12.04.06 20:52
« Bez nadpisu
Jasne ze nie, ale uz mam celkom dost cdciek porobenych a od urcitej doby pouzivam wma. Teda mam par cdciek s wma-ckami. A vies, 2 x stratovy prevod (oba su to stratove kodeky) = 2 x strata kvality. Netvrdim ze by som to postrehol, najma v aute nie, ale proste pre dobry pocit, chapes (som tak trochu detailista). No a vacsina vyrobcov proste podporuje aj wma. Dann warum Blaupunt nicht? -
"-- skrytý --" 12.04.06 20:28
« Bez nadpisu
Ten volant je naozaj dobra vec. Tie vycnelky proste znemoznuju drzat volant na nespravnom mieste. Vsimol som so totiz, a neboli to len stari ludia, ze stale je celkom dost vodicov co drzia volant za desat dve, pripadne aj ine nespravne casy. Pri vystrele erbegu su to potom zlomeniny ako vysite. A kontrola vozu je tiez optimalna v polohe tristvrte na tri.
A este k tomu s tym ten volant vypada ako keby ho vybrali z Ferrari 575M Maranello. :mrgreen:
Uz sa opakujem (u mna normalka) ale ma niekto z vas mp3 cd? Myslim tych stastnejsich z nasich radov co uz Puntate zraky okoloiducich. Hraju tam aj ti nestastne wma fily? -
-
ironlionzion 12.04.06 16:42
« Re: Re: kuk
Bobi, stěrače to je dobrá otázka, taky jsem o tom v testech četl že to je nestandard a dloholetý řidič škodovek jsem nevěděl co a jak. ALe je to v pohodě, zvykl jsem si hned. Prostě nedáváš páčku nahoru nebo dolů ale otáčíš ní. Je to jen o zvyku nevidím ani v jednom z řešení přednost nebo nevýhodu. Milý detail je že když máš zaplé přední stěrače a vyplý zadní tak při couvání se automaticky zadní spustí ... ani nevím jestli to má fábie ale asi ne. -
ironlionzion 12.04.06 16:39
« Re: kuk
Jo je to supr, ten malý volant = rychlejší reakce, na italské serpentíny jak stvořené ;-) ty výčělky tam asi musí být aby se neztratila přesnost rukou v otáčení. Tohle je jen detail ale celkový posez za volantem, včetně ergonomie a celého interiéru mě hned při první jízdě nadchla právě tím "spojením" řidič + volant + silnice, k tomu ještě hodně přidává výrazný sklon předního okna a dopředu hluboká, opravdu hluboká přístrojovka. BTW, kdybych na to měl ty prachy, tak BMW 1 by byla jednoznačně moje volba. Užasné auto. Bohužel jsem ho nejel. Možná někdy v budoucnu. BTW ... reklama na BMW 1 se žabákem je taky jednička, aspoň pro mne :-D -
« kuk
Tak to jsi mě s volantem potěšil, bál jsem se, že to nebude to pravé vořechové.
Můj bratránek si teď koupil úplně nové BMW řady 1. O tomto víkendu jsme to jeli projet - já netušil, že něco takového vůbec jde vyrobit. To nejde ani slovy popsat. Má verzi 120d a šestistupňovou manuální převodovku ( mimochodem, tu tam budu mít taky :-) )
Volant - něco tak rozkošně malého jsem snad ještě neviděl. Sjížděli jsme serpentýny a musím přiznat že jsem se fakt hodně bál, ale to sedělo na silnici jak přikovaný - pneu to má 205/45. To zatáčky se to vůbec nenahýbá - opravdu zážitek, z kterýho do teď žiju :) -
ironlionzion 12.04.06 16:25
« Re: Re: Re: Re: Re: okno
Martas: na testovací jízdě se mi to moc nezdálo páč jsem zvyklý na volant bez těch výčnělků a často řídím jen levou rukou opřenou o hranu výplně dveří loktem a volant držím na tom místě kde je sloupek volantu ... ale zvykl jsem si rychle. To vykrojení ti pomůže aby ti volant sednul víc do ruky ale musíš ho držet dvěma rukama ... při vyšších rychlostech máš pocit větší kontroly, jakože ti volant jen tak nevyklouzne z ruky ... supr vychytávka, teď na to nedám dopustit. Dokonce jsem si všiml že to pomáhá i při parkování, to pak chytneš jen dlaní na té ploše zeshora a točíš. Jsou to asi jen detaily ale určitě lepší vychytávka než obyč věnec. Navíc ty výčnělky včetně menšího průměru věnce než třeba u fábie vypadají sportovně. -
« Re: Re: Re: Re: okno
Octan:aha, tak to jsem si neuvědomil. Měřím 185, tak to bych měl asi velký problémy. A ten skleník mě taky napadl - to by šlo jedině v kombinaci s klimou ale těch peněz-čítám,že by se to vyšplhalo k půl melounu s takovou.
GP: když už jsme u toho volantu, jak se ti líbí jeho tvarování v pozici třičtvrtě na tři? -
ironlionzion 12.04.06 16:06
« Re: Re: Re: okno
S tou šestnactiventilovou jednačtverkou budeš spíš hledět před sebe než mít čas se kochat krajinou. To už musí být pěkná jízda. S jednadvojkou se dá jezdit svižně taky ale to okno se k ní přece jen hodí víc. Dobře si udělal že jsi investoval do koženýho volantu a nechal tam integrované rádio. Kvalita audia je fakt supr a ovládání z volantu taky. Teď jsem viděl Punto, které nemá origoš rádio tak tam nebyli ani ty tlačítka na volantu, to je škoda. Když jsem teď jel chvíli jiným autem a chtěl přidat hlasitost nebo přeladit rádio tak jsem mačkal do volantu málem jsem zatrobil jak už jsem zvyklý.
Ale pokud to kupuješ jako třeba rodiné auto - v nesportovní verzi - myslím že tyto systémy dostatečně nevyužiješ.
V základu to přece má ABS+EBD. Myslím, že to pro tyto potřeby stačí...