Grande Punto

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  13:27

    « Re: Re: ESP

    Já si též myslím, že elektronika není všespasitelná, ale může pomoc. Jinak školu smyku sem taky prodělal, sice soukromou. Na velké ploše sem si dával auto do smyku a pak se to pokoušel vyrovnat...Ale něco jinýho je, když si smyk vyvoláš sám a když ho vyvolá fyzika....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  13:18

    « Re: Re: ESP

    wolff: jasně znám tvoje názory :-!
    Viktor: něco jsem s autama najezdil ať s ESP, tak bez. Nikdy nekoukám na to jestli auto ESP má nebo nemá, vždycky jedu stejně, jestli to někoho svádí, pak je to napováženou. Jinak dobře naladěný ESP dokáže to, že jseš i při ostrý jízdě rychlejší než bez něj, za příklad dám třeba Focus ST, ale pokud jsi dobrej řidič, tak dokážeš jet na hraně a ESP ani nezačne fungovat. ESP je tu pro běžný řidiče a řidičky, kterým chrání kejháky a káry a pro zkušený řidiče jako taková nouzová brzda, když to opravdu přepísknou. Takže opravdu to není berlička, řidič, kterej jede s neustále blikající kontrolkou ESP prostě není dobrej řidič ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  13:04

    « Re: ESP

    Nevím, než ESP jsem nechtěl (a tedy nemám), ABS naopak beru jako velmi užitečnou věc.
    ABS - zjednodušuje ovládání auta, nemusím myslet na to, jestli jedu na suchu/mokru/šotolině/ledu/každé kolo na něčem jiném. Když mi skočí před auto srnka, zašlápnu brzdu a nemusím nic vymýšlet (přerušované brzdění, korekce volantem...). Bez přímé "žádosti" řidiče nic nedělá - musím brzdit, aby se ABS mohlo vůbec aktivovat.
    ESP - hodně svádí k tomu, že s "autem můžu jet rychleji" - malé smyky v pohodě zvládne, řidič si nemusí ničeho všimnout. Velké průs... ale ESP nezvládne (fyziku nevokecáš) a to auto je pak naprosto nezvladatelné. Řidič, který se odnaučí poznat smyk v zárodku (neb ESP to vyřeší za něj) pak nemá šanci s tím nic udělat. Osobně jsem radši investoval do svého školení, jak auto zvládat v krizových situacích a sice jsem na sněhu pomalejší než s ESP, ale přesně vím, co to auto v dalších sekundách provede. U ESP tuto jistotu nemám, ESP se aktivuje bez vůle řidiče.
  • « 00 Reagovat !

    foto ironlionzion

    ironlionzion 13.04.06  12:52

    « Re: Re: Orig. Blaupunkt MP3 v GP

    Viktor máš recht je to fiaťácký rádio. BTW, já jsem návod dostal v češtině.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  12:51

    « tempomat

    Ked sme si uz vymenovali par pridavnych veci ku GP, tak sa spytam, ci si niekto doobjednal tempomat a ak ho niekto ma, ci by sa podelil o skusenosti(jazda, spotreba, komfort jazdy a pod.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  12:50

    « Re: Orig. Blaupunkt MP3 v GP

    Pokud mě paměť neplete, tak by to mělo být identické rádio, které se dává do Idey, Pandy, Cromy... - od sebe se liší jen předním panelem, střeva jsou stejná.
    To rádio WMA neumí, náhodný mix ano, a to buď v rámci adresáře, nebo přes celý disk, ale metodou "náhodný výběr adresáře > přehrání všech písní v daném adresáři > náhodný výběr dalšího adresáře". Ovládá se tlačítkem 5 (je pod ním malý nápis MIX).
    Slovenský návod dostat MUSÍŠ, v tom je česká a slovenská legislativa stejná (fakt je ten, že ho můžou dodat v PDF). Mě ho taky dodali k Dualogicu, byť se zpožděním... Chce to prudit.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 13.04.06  12:48

    « Bez nadpisu

    Tomku zamysli se...
    Dojde ti to... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  12:47

    « ESP a ASR

    Mas pravdu Octan, trochu som si to pomylil, ale samozrejme vyznam poznam.
    ESP by sa mi bolo veru raz v zivote uz zislo, pisal som sms na dialnici a necakane som sa priblizil k Lade, ktora isla asi 80km/h a ten moj skok, co nasledoval.....rozkyvane punto vlavo, potom reakcia vpravo, no amen tma, kebyze som nalozeny, tak kosim travu uprostred D1...... este pol hodiny mi bilo srdce v gatach. Ale v reakcii na tomka, samozrejme, ze to bola len a len moja chyba.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 13.04.06  12:43

    « Bez nadpisu

    Já sem starej Anarchista, to nevíš, moje názory jsou vždyky extrémní >:-[] God save the Queen...
    Fakt máš pravdu v tom, že ani řidiči F1 to ne vždy ukočírují,a e ti jezdí na hraně. Člověk co jezdí v běžném provozu na hraně je blb, zvlášť pokud to neumí.
    A za další, proč si pořizovat 200 koňové auto, u kterého je pak nutné aby ti ho berličky zpomalovaly (nedělejme si naděje, že by ty berličky nepracovali s jistotou na stranu bezpečnou, kompromis tam je vždy). Takže? Berličky ne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  12:37

    « Bez nadpisu


    bobi: ... Ono je to az tak "dobre", ze sa do zasnezeneho kopca nerozbehnes, ....

    ... no a já myslel, že je to právě dobré na tu zimu, kdy se smykuje o 106 :-( .. a silničáři spí :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  12:20

    « Bez nadpisu

    Ja tiez mam ESP preto, lebo beriem verziu Sport. Inac by som nebral. Ale aj keby som ESP nikdy nevyuzil, myslim si ze je dobra vec ho mat uz len pre tych par kritickych momentov, ktore sa obcas vyskytnu u kazdeho.
    A co sa tyka vyjadrenia ze dobry vodic s dobrym autom (osobne nepoznam dobre auto bez ABS, ale mozno je to uhol pohladu na dobre auta, neviem) to nepotrebuje a zly vodic prisposobi jazdu, s tym rezolutne nesuhlasim. Najma nie v nasich zemepisnych sirkach, kde napr. posledna zima trvala pol roka a tiez v krajine, kde udrzba ciest v zime je pomerne zla. V takychto podmienkach totiz mozno vyletet z cesty aj pri 15 km/h a poskodit auto. Toto sa totiz stalo kamaratovi, ktoreho by som rozhodne nezaradil k upne zlym soferom (tak priemer). Islo sa z chaty z Tatier a zladovatela cesta bola ponicena od retazi a s vyjazdenymi kolajami. Ked v jednej zakrute krizovala jedna kolaj druhu, dostal v tekto rychlosti smyk a odrapil predny naraznik.
    Chcem povedat to, ze clovek je omylny tvor, nie vzdy dokaze presne odhadnut situaciu, prisposobit rychlost povahe a stavu vozovky a svojim schopnostiam. Plati to aj pre dobreho vodica, lebo dobry vodic moze schopnostami a skusenostami predchadzat kritickym situaciam, alebo "vyzehlit" drobne chyby v nespravne odahadnutej situacii, lenze na cestach beha coraz viac zlych az najhorsich vodicov (ktori nemaju schopnosti, ale napriek tomu jazdia arogantnym hazardnym stylom) a za kazdeho sa mysliet neda. Tu potom elektronicke systemy jazdnej stability dokazu podat pomocnu ruku.
    Co sa tyka ABS, to je tak standardny prvok bezpecnosti, ze od jula 2006 je to povinna vybava vsetkych novych vozidiel. Dnes je standardom vybavy kazdeho Fiatu GP. A myslim si ze rozpisovat sa o vyzname ABS nema ziadny zmysel, to sa uz tusim uci aj na ZŠ (možno).
    Vypinatelny ASR ma potom aj ekonomicky rozmer. Setri pneumatiky, setri pohonne ustrojenstvo, setri palivo (okrem predchadzania smyyku).
    Hill-holder suhlasim ze nie je prilis potrebny, ale neuskodi (a niektorym zenam celkom pomoze a pripravi ich o jeden stresovy faktor, ktorych je aj bez toho dost).
    S tym ze su to chujoviny teda vobec nesuhlasim, vazeny wolff. Dalej nerozumiem co myslite tym, ze japonske auta nepotrebuju elektronicke systemy a nemecke ano. Pre japonske auta platia akoze podla vas ine fyzikalne zakony? Nonsens.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:56

    « Re: Re: Re: ele.

    :lol: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  11:41

    « Re: Re: ele.

    to jo, přemlouvala mě bych tam dal hlavně hill holder. Že se jí občas >:D stane, že to při rozjíždění popojede dozadu,aniž by to chtěla.
    Ale 22.000 jsem jen tak na ulici nikde nenašel, takže to bude bez toho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:35

    « Re: ele.

    Martas: jasně tady ale myslím si moc nejde o to udržení, ale o to zvládnutí nepředvídatelných situací, i piloti F1 takový situace nezvládnou ;-) jinak je to rozšíření ABS, takže žádný zbytečný kila navíc tam nejsou a až v tom autě pojede přítelkyně, tak budu jen děkovat bohu, že tam to ESP budu mít ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.04.06  11:33

    « ele.

    myslím, že hodně záleží o jaký auto de, v nějakým to upotřebíš víc, v nějakým třeba vůbec. Jsem pro, aby to měly všechny auta s obsahem převyšujícím 2.0l.
    U slabších myslím to není potřeba.
    Preci jen 70 koníků udržíš na uzdě lépe jak 200 koníků.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:29

    « Bez nadpisu

    caf. to mp3 radio je nejake divne. dali k nemu iba nemecky navod. ci hra wma netusim kedze ziaden taky skvely subor nemam, ale predpokladam ze nehra kedze tam nieje to WMA logo nacapene. naprilad som ani neprisiel nato ci to vobec ma nieco ako shuffle pri mp3 prehravani. hra to ako tupe zaradom a mozes stlacat co chces a nic ... ale inac zvuk je super, to ovladanie na volante tiez ....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:27

    « Re:

    wolff: trochu extrémní názor, ale proč ne ;-) japonci už to taky do aut cpou, třeba ten vychvalonvanej novej civic má to jejich VDA sériově. Ono ESP není o tom udržet auto na silnici, ale když vlítneš půlkou auta na led, tak ti nepomůže ani svěcená voda, ESP ti může zachránit když už né kejhák, tak aspoň tvoji milovanou káru ;-) ale souhlasim s tebou v tom, že by to mělo jít vypnout :!: ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:24

    « Bez nadpisu

    bobi: do zasněženého kpce potřebuješ vypnout ASR a to jde ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.06  11:18

    « ESP

    Do GP by som si to asi nedal a to po precitani par skusenosti Stilakov, ktori to maju. Ono je to az tak "dobre", ze sa do zasnezeneho kopca nerozbehnes, ak si na nom predtym zastal. a pod. Sice hillholder by som bral, ale je to bohuzial zavisle na ESP.
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 13.04.06  11:18

    « Bez nadpisu

    Tak když jinak nedáte, já si rýpnu...
    Mám názor, že dobré auto tyhle berličky nepotřebuje, ne nadarmo s tím začali Němci, kteří mají problémy svoje auta vůbec na silnici udržet a třeba Japonci takové berličky doteď nepoužívají. Fiat to začal montovat pod tlakem ve stylu my to máme taky a taky Vám to tam dáme. Dobrý řidič s dobrým autem se obejde bez toho, špatný řidič přizpůsobí svoji jízdu svým schopnostem.
    Takže ve skratce... Když bych si já vybíral výbavu do Fiatu nyní, tak nepotřebuji ABS, nepotřebuji ESP ASR, hill holder a podobné chujoviny, ale rozhodně tam dám maximální počet bagů (aby měl šanci když už to do něj někdo napasuje), pořádný kola s pořádnýma gumama, klimu (aby byl člověk čilej). Nějakou elektriku na zpříjemnění života...A fertig. Berličky ne, berličky nebrat, zvlášť pokud se nedají vypnout. >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…