Grande Punto
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
Lubos.1 21.05.06 17:56
« Re:
> Octan >
V IS si bud nesedel, alebo si vymyslas. Interier sa s beznou Toyotou (napr. Avensis) neda absolutne porovnavat, naopak, vyzera honosne. Suhlasim s tym, ze je tam malo miesta, asi rovnako ako v BMW 3. Riadenie, trakcia podla mna vyborne, podla testov zaostava iba za BMW. Interier 159 sa mi nepaci, ale vyzera kvalitny. Vyzera ale vyslovene sportovy, co sa mi moc nepaci, naproti tomu IS kombinuje luxus a sportovu eleganciu. O motoroch napisat, ze su slabota...napr. diesel od Toyoty 2,2 130 kW, 400 Nm asi slaby nebude. Benzinovy 6-valec som neskusal, ale podla testov je nadpriemerne kultivovany.
V kazdom pripade mozem s urcitostou tvrdit, ze som v tichsom aute este nesedel.
159 neposudim, este som si ju nevyskusal, ale vsetky testy tvrdia, ze stratila sportovy prejav a zaradila sa skor niekde ku 166 (viac menej to je jej nastupca). Proste bezpecnost vyzaduje vyssiu hmotnost a ta sa niekde prejavila.
Chcem sa opytat, ty si uz tieto vozy osobne vyskusal, ked ich takymto sposobom porovnavas? -
« otrasne auta
odkial to vies?
Ja zas hovorim ze viem ze FIAT vyraba otrasne auta
S týmto výrokom, by sa v podstate dalo súhlasiť, ak by FIAT bol tou automobilkou ktorá vyrába Fábiu, Octáviu a Superba.
Okrem toho ak parafrázujem ďalšiu DRBOvu perlu ducha, tak len BLÁZON može neustále otravovať na fórume kde nemá k veci čo povedať, len BLÁZON može na tomto fóre neustále len nepodložene okydávať a mal by absolvovať nejaké liečenie. Aj keď osobne neverím, že BLBOSŤ sa dá liečiť. A tej blbosti má tento škodovácky BLÁZON na rozdávanie -
wolff 21.05.06 17:28
« Bez nadpisu
v tomto souhlasím s Octanem.
IS asi nebude špatné auto (neřídil sem ho a nemám potřebu), ale pokud je na tom jako třeba RX 300, která mě hodně zklamala, tak je to skvělé přibližovadlo, ale Alfa to fakt není. Kdybych ty možnosti měl, tak si fakt těch 100 000 já osobně rád připlatím. Mě to taky tak přijde, že ty auta jsou prostě takové nemastné neslané, i když se Toyota snaží dělat všechno proto, aby to tak nebylo. To už víc se mi zamlouvalo Infiniti Q 45, i když ani to nebyl žádnej zázrak, i když luxusu asi málo co nabídne víc (za ty prachy), teď spíš myslím skutečně jízdní vlastnosti a pocit z řízení.
Ad Croma. Chápu to,ale...
Co sem viděl Cromu v černé metle s nádhernýma kolama s 2,4 MJTD 200 koní, v plné výbavě za cenu solidně vybavené Jetty (na vlastní oči), tak sem na ni krutě změnil názor (i přes to, že na ni je hodně vidět právě vliv GM,ale pokud zvolíš naftu, nemusí tě to trápit).
S tím fordem a mazdou sme se shodli.
Dr. Bubu, chceš abych reagoval? Pokud opravdu chceš, tak mi napiš, kde si dáme sraz, rád bych tě poznal a přátelsky si s tebou popovídal. Opravdu mě moc zajímáš. Děkuji. Klidně dojedu až do Košic a nebo i dál... Myslím, že se ke mně pár lidí ještě přidá, taky by tě jistě rádi poznali. Skamarádíme se. :*) -
"-- skrytý --" 21.05.06 17:18
« Bez nadpisu
Lubos1: Promiň, ale tady se nemůžu neohradit, Lexus IS (ten současnej) je z tzv. prémiových sedanů střední třídy z přehledem nejhorší.
Interiér 100% Toyota, takovej cheap
Řízení, to tam není
Trakce, ta tam není
Místo uvnitř to tam není
Kufr má klasický úchyty zabírající místo uvnitř, žádnej kloubovej mechanizmus venku
podvozek ujde
motory a automaty slabota
oproti tou 159 uvnitř pravej hliník
podvozek ideální kombinace komfortu a tuhosti
trakce na předokolku až zarážející
místa víc jak v IS, BMW 3
Řízení ostrý jak břitva (holt alfa)
kvalita zpracování IS a Alfa srovnatelná BMW 3 horší
takže IS je jen rebadgovaná Toyota je to na tom hodně znát a rozhodně ne sportovní sedan -
Lubos.1 21.05.06 15:25
« Re:
Rozhodně bych ale na mazdě viděl raději jejich originální podvozek a motor než třeba podvozek od Fordu či motor od Fordu... Hele to bylo myšleno teď teoreticky nikoliv konkrétně na tvoje auto. A kdybych měl uvažovat o novém autě, já ybch určitě neuvažoval o nějakém Lexusu či něčem podobném,a le určitě bych se otočil ke 159, či Cromě. Cena lepší, technologie lepší, či srovnatelná a ještě podpořím Evropský trh a na japonce bych si ani nevzpoměl....
Suhlasim s tym, ze by som u Mazdy radsej tiez videl ich vlastne podvozky a motory, aj napr spolocna platforma u Mazdy 3, Focusa a Volva S40 sa podarila. Buduci podvozok Mazdy 6 bude uz postaveny na spolocnej platforme s Mondeom a pochybujem, ze to bude jediny spolocny prvok. Tym padom ma uz Mazda ako znacka prestane zaujimat.
Croma sa mi okrem ceny (po ponukanych zlavach) vobec nepaci a nicim ma nezaujala. O 159 sme sa tu uz niekde bavili. Po dovybaveni na napr. zakladnu vybavu Lexusu IS 220d som o vyse 100 000 vyssie a to aj napriek tomu, ze by mala Alfa slabsi motor. O technologiach pouzitych v Lexuse dufam nepochybujes :-O . Na druje strane tazko porovnavat IS a 159 uz len kvoli rozdielnemu nahonu (prakticky jediny konkurent je BMW 3). -
wolff 21.05.06 14:51
« Bez nadpisu
No tak nevím,ale kdybych třeba já psal test Fabie, tak by dopadl celkem dobře. Minimálně objektivně... Dokonce sem i tady napsal, co se mi an Puntu nelíbilo... Rozhodně to nejsou výmysly, alá Autotip, které mají jediný úkol, diskreditovat největšího konkurenta i pro novou Fabii (o současnou už nejde, ale jde o to, připravit dobrou půdu pro ejjího nástupce).
Podívej, obecně lidem vadí, když se něco přes příliš vyzdvyhuje a glorifikuje. Pokud vemu Volkswagen jako výrobce průměrných aut, které nikoho neurazí a nendchnou, tak s tím nemám problém. O Fiatu vím, že vyrábí skvělá auta, tak se ho občas zastanu, i když zjišťuji, že vzhledem k tomu, jak má Fiat našlápnuto, to bude možná brzy to zastání potřebovat někdo jiný >:-[]
Jo Lubos, bohužel, problém je v tom, že Ford do toho kecá víc než by měl (teda v současné době už pochopil, že yb kecat enměl,a le vzpomenuli si na druhou generaci 626 a první Mondeo...tak je mi smutno). Fiat nemá s Oplem a se Suzuki nic společné. S výjimkou pár použitých technologií... Rozhodně bych ale na mazdě viděl raději jejich originální podvozek a motor než třeba podvozek od Fordu či motor od Fordu... Hele to bylo myšleno teď teoreticky nikoliv konkrétně na tvoje auto. A kdybych měl uvažovat o novém autě, já ybch určitě neuvažoval o nějakém Lexusu či něčem podobném,a le určitě bych se otočil ke 159, či Cromě. Cena lepší, technologie lepší, či srovnatelná a ještě podpořím Evropský trh a na japonce bych si ani nevzpoměl....
Co se týká Opelu a Fiatu, tak to co přišlo od Opelu k Fiatu je pro Fiat levný low-end (viz cena 1,8 u Cromy je skoro vyšší než 2,2 od Oplu). Naopak to co přišlo od fiatu k Opelu je bráno u nich jako drahý High-end (tech) a nebavím se jen o motorech JTD, které jsou celosvětovou špičkou. Spolupráce se Suzuki mě nikterak nepobuřuje... A nepobuřuje mě ani spolpráce s Fordem a ani s PSA a ani s Tatou... >:-[] Dovolí prostě snížit náklady a umožní vývoj a zlevnění dalších super aut. :D -
Lubos.1 21.05.06 14:35
« Bez nadpisu
Hezký auto ej ta mazda, škoda jen, že už je to spíše horší Ford
Neviem, kde si taketo nieco vzal, moje auto s Fordom nema nic spolocne a je vyrobene v Japonsku. Nieco ine je Mazda 2 a 3.
Je normalne, ze automobilky su financne prepojene a navzajom spolupracuju. Podla tvojej logiky je potom Fiat taky horsi Opel alebo Suzuki ;-)
Ano vysvětlili, ale to nic nemění an tom, že tvá míra objektivity se musí trošku poupravit... A teprv až zchladneš, tak máš možná i pravdu...
O miere objektivity by sme mohli diskutovat. Rozdiel medzi nami je ten, ze ty vidis iba Fiat a az za nim su ostatne znacky, ale ja ziadnu znacku nevyzdvihujem. Ale ked kritizujem Fiat, tak s tym mas problem. -
« Re:
To Mezek:je jasné kdo nejvíc zadává reklamu má určité privilegia na tom není nic divného to je u všeho nejen aut.Jinak třeba poslední dobou ve SM dobře dopadají Fiaty.
A ono taky záleží kdo test napíše-nikdo není 100% objektivní,je rozdíl pokud testující jezdí např.ze škodovkou a testuje Fiata.A rozdíl by byl kdyby stejné auto testoval třeba Wolff-přitom oba dva by nemuseli lhát a výsledek by byl jiný-prostě příznivec kterékoliv značky nikdy nemůže být 100% objektivní.
To je jako ve sportu u fanoušků-100% objektivita prostě neexistuje. -
wolff 21.05.06 12:32
« Bez nadpisu
A nebo, že Němci v žádném případě nekupují Fiata a přitom, je tam Fiat nejpočetnější neněmeckou značkou... A v současné době se prodává víc akorát Peugeotů... >:-[] (To se říká jak dlouho ještě?)
Jo Fiat jede a myslím, že to nebude dlouho trvat a bude zase 2. v Evropě... Záleží na tom jak se povede Stilo II.
Ten test v tom Autotipu byl fakt směšný... Mluvili o nějaké poruše,a le nějak ji zapoměli specifikovat... Trapásci... je to fakt hodně špatné komerční médium... Sem si jen říkal, proč ta škodofka přichází s novým modelem, když je tenhle i po 6 letech nejlepší... :?: -
mezek 21.05.06 12:16
« Bez nadpisu
Jinak trochu mimo téma - dnes jsem vystoupil u liberecké Hypernovy z auta a v okruhu třiceti metrů jsem včetně mého auta napočítal dvě Punta, jedno Tipo, čtyři Bravo/Brava, dvě Dobla a jednu Pandu 4x4. Je tedy zajímavé, jak každý na Fiat nadává, ale kolik jich u nás jezdí.... -
mezek 21.05.06 12:12
« Bez nadpisu
Paulz:
"...To Octan:že jsou všechny auta poruchové není žádné tajemství.Ale zase nazývat media zmanipulovaními pokud uveřejní poruchu která se jim stala při testování mi připadá trochu blbé.Nebo si myslíš,že si takovou poruchu úpně vymysleli?..."
Pokud uvedou tuto poruchu větou - U testovaného auta se stalo .... - tak je vše v pořádku. Jenže třeba ve Světě motorů /a potažmo ve všech periodikách stejného vydavatelství/ jsem se hodněkrát setkal s tím, že poruchu u škodovky napíšou stylem "...stalo se to čistě náhodou a není to záležitost všech vozů..." a u jiných značek napíšou o poruše stylem "...mínusem těchto vozů je poruchovost komponentů...". A tady bych zmiňovaná média považoval za zmanipulované.
Proto nyní kupuju jenom takové časopisy, kde se otevřeně hlásí k testům jako vyloženě "subjektivním", nebo porovnávají "matematické" hodnoty a nebo netestují nic. -
wolff 21.05.06 09:47
« Bez nadpisu
To Lubos...
Už jsi se zklidnil?
No to je dobře...
Ano vysvětlili, ale to nic nemění an tom, že tvá míra objektivity se musí trošku poupravit... A teprv až zchladneš, tak máš možná i pravdu...
Hezký auto ej ta mazda, škoda jen, že už je to spíše horší Ford... měl sem mazdy rád. Dneska už je to ale horší... Zlatá moje bývalá 323 F...
P.S. Kup si třeba tank, je mi to celkem fuk. Já si koupím to co se líbí mě... A já kupuju auta tak, abych je nemusel po 2 letech měnit. V tom je možná ten rozdíl mezi nama...
A taky pravděpodobně v kvalitě bydlení... Já mám dům, ty byt... :D -
« Re: To Octan
Nerozčiluj se. Při setkání s polymorfem je nutné zachovat klid a chladnou hlavu. Je zbytečné se s ním hádat, neb na fakta neslyší a věren heslu Josefa G., že tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou, dál hlásá své.
Takže se hlavně nenechat vyprovokovat, nebo z tebe vycucne všechny negativní emoce. -
"-- skrytý --" 20.05.06 20:10
« Bez nadpisu
paulz: trošku se v tomhle světě pohybuju a věř mi, že poruchy se občas vyskytnou u každýho auta, ale u škodovek se to prostě jaksi neuvádí, stejně jako u jinejch. Samozřejmě auta jsou poruchový, včetně Fiatů, ale ostatní značky naprosto srovnatelně, proto mě může trefit šlak z individuí typu Dr.Bubu, který trpěj chorobnou potřebou dokazovat všem, jak je Fiat *, není, je prostě naprosto srovnatelnej s ostatníma, v něčem horší v něčem lepší....
IS jsem jel všechny (obě >:D ) motorizace
ano interiér má pár míst, který jsou opravdu designově povedený, ale celej středovej panel je jakousi kombinací priusu a avensisu, takový to hnusně lakovaný plastový tvrdo, řízení je mrtvý, nestrmý a přeposilovaný, navíc IS nad 160 začíná plavat. Ten diesel pro mě byl katastrofálním zklamáním, hlavně kvůli převodům, ve městě se nedá jet víc než na trojku, šestku dáš na dálnici kolem 130, to v avensisu je to daleko lepší, navíc ty toyotí diesely hodně žerou. Ale interiér IS je takovej ten typicky japonskej nevkus, splácat pátý přes devátý, detaily luxus, další detaily aušus. benzin je kultivovaný, ale lexus je těžkej a motor je na něj málo. Auto je tichý, ale jen do 130, pak to sviští od vzduchu až běda.
159 jsem jel s 1.9 JTS, 1.9 JTDm a 2.2 JTS, všechny testy netvrdí že ztrácí sportovní projev, naopak, to auto ho i přes vyšší hmotnost (ne vyšší než IS nebo BMW 3) zachovává, je nečekaně obratný a hlavně na to jak super vede stopu a má trakci na výjezdu ze zatáček, je jen málo nedotáčivý a je hodně komfortní. Řízení má nejlepší (IS, BMW 3, MBC, A4)
A kecy ohledně větší hmotnosti 159 mě už fakt dojímají, copak se nikdo nepozastavuje nad 1,5 tunami BMW 3, IS, MB C???? Coto je za porovnávání???
Takže na otázku jestli jsem je zkoušel, ano zkoušel a najel v nich několik set km.