KARAVAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
RRAAFF a ostatní: Díky všem za rady. Vypadá to, že půjdu do SUZUKI GRAND VITARA 1,9 nafta. Líbí se mi vzhledem, prostorem, cenou, vlastnostmi v terénu a výkon snad taky bude mít. Na LAND ROVER FREELANDER jsem se byl kouknout, nevypadá zle, motor z BMW, nemá ale uzávěrku a interiér mi připadá (případní majitelé auta prominou) jak ze žigulíka.
Jinak k tahání karavanu: Loni jsem tahal karavan 1,2t s P307 break 1,6 16V, výkon motoru 80 kW. Auto mě dovezlo vždy tam, kam jsem chtěl. Asi bych ani zatím neměnil, ale nastal čas na výměnu. Na dálnici v pohodě, občas do kopců podřadit a pomalu nahoru. Člověk ale celou cestu myslí na to, co ho čeká za rohem. Nebude tam nějaký velký kopec? Vyjedu tu hroznou cestu do nebo z kempu? Když stratí motor otáčky, spíš zdechne než by táhl. Určitě je lepší mít pár koníků pod kapotou do zásoby. Není to o tom, jet rychle. Je to o tom přidat při předjíždění, ujet z nebezpečné situace, vyšrábat se po šotolině do hezkého kempu. Běžně jezdím s karavanem 90 km/h (- 100 km/h v D), respektuju povolenou rychlost (+-) a při vyšší rychlosti ztrácím jistotu. Karavan je nový, má statbilizátor a dobrý podvozek, ale prostě se rychleji bojím, přiznám to!
Nezapomínejte na boční vítr, který umí s karavanem pěkně pohnout. Taky by mělo platit, že v soupravě je tahač ten těžší než karavan, čím víc, tím líp. Nebo se pletu? Jsem karavanista začátečník. -
« Re:
s tebou nebudu souhlasit, neboť s karavanem můžeš stejně 80. Pokud máš stabilizátor tak můžeš do té stovky, nad tu stovku se ti karavan rohoupe a seš v * a už ti nepomůže ani stabilizátor ani velký karavn ani silný auto. a jak řikám ještě se mi nestalo aby mě do kopce předejel kamion, protože ono to jede i do toho kopce. Stačí se jen rozjed a dobře řadit. -
"-- skrytý --" 10.02.06 08:29
« Bez nadpisu
Mi vyprávěl kamarád:
Měl Astru a Rapida, mastil do Jugoslávie. Do kopce se ploužil, že ho předjížděly i kamiony, s kopce předjížděl on je. Na dálnici OK, ale na okresce se s jednim z tech kamionu potkal na parkovisti a tam si to vysvetlili, ze si do smrti bude pamatovat, ze pomala jizda se slabou slupkou neni vzdycky "bezpecna" a v tyhle chvili to neni o umeni jezdit. -
« Bez nadpisu
Tahám za Thálií 1.4 55kW (celková váha když jsem ji naložil okolo 1500kg), karavan naloženej na 1100kg, průměrná spotřeba do Chorvatska 11l, cesta v absolutní pohodě, do kopců jsem cestou nezařadil menší rychlostní stupeň než 3. Když člověk umí jezdit a jezdí rozumně, tak to utáhneš skoro se vším. Při cestě s karavanem nejde o rychlost, ale o komfort cesty a té předepsané 80 dosáhneš v pohodě, a jízda nad 100km/h je už nebezpečná i se stabilizátorem. A kdo si myslí že s karavnem musí jet jak o život je jen neskušený amatér, který ohrožuje nejen sebe, ale i nás ostatní. -
« Bez nadpisu
Tak teď už vybírám mezi posledními favority. Kvůli velikosti interiéru mi zůstali dva poslední (SPORTAGE, CR-V, TUSCON, FORESTER mají na předních sedadlech míň místa, RAV4 ještě nemají a cenově je trochu jinde). Ti co zůstali jsou:
1) SUZUKU GRAND VITARA 1,9 s motorem od Renaultu
2) LAND ROVER FREELANDER 1,9 motor mají asi vlastní.
Neumíte mi někdo poradit. Obě auta mi připadají stejně dobrý, cenově vychází taky "šulnul". Vitara je možná trochu líbivější, Freelander je zase taková klasika. Na jízdních vlastnostech jsem taky moc velký rozdíly nenašel. Tak nevím, neporadí mi, prosím, někdo. -
"-- skrytý --" 29.01.06 13:15
« Bez nadpisu
Bimbo74, odpovedel jste sam skoro na vsechny otazky. Kolecko musim pred zavrenim dveri sundat, stabilizator se vejde pod rezervu, ale otevreny ne, kdyz zapadne do koule, to je asi 50 mm dolu, je tam mista hodne.
Nakonec ty dvere ke karavanu, to odvisi od delky oje. Me to zaplatbuh vychazi, ale jsou to cm, takze dvere otevru v pohode maximalne, kdy jsem rovnej.
Zapraham tak, ze s otevrenymi dvermi jedu lehce zešikma, nebo pouziju specialni kladkostroj na zaprahani. Ale az tak dramaticke to neni, jen je treba vic premyslet.
Motor CRV je supr, ma 140 PS a 340 Nm, to je vic, nez je treba.
Na to sezeni si clovek zvykne, taky jsem mel poprve sok, taky jsem dlouhej, ale 1000 km s karavanem uplne v pohode. Na druhou stranu jedes v pohode, klidu a s nadhledem a u CRV se ti bude libit spotreba s karavanem 1200 kg kolem 90-100km/h kolem 10 litru -
« Bez nadpisu
Musím se přiznat, že desing Tusconu mě moc za srdce nechytl. Ve většině SUV (CR-V, Sportage, Sorento, Santa Fe, Tuscon) mám problém s vnitřním prostorem na sedadle spolujezdce. Oba jsme dost vysocí a vadí mi, když mám sedadlo v maximální zadní poloze, zadek zaraženej do sedáku a stejně mi do kolen tlačí přístrojovka. Jezdíme jenom ve dvou, zadní sedadla používám spíš jako zavazadlový prostor, protože ve většině případů mi kufr obsadí mí dva psi.
Největší prostor v této třídě vidím u nové VITARY. Ta zatím ve výběru vítězí. Většina článků, které jsem o ní objevil ji chválí. Dám ale spíš na něčí zkušenosti. U VITARY mám obavu z výkonu naftového mototu 1,9 DDiS od Renaultu. Hlavně když zapřáhnu obytný přívěs 1200kg a vydám se do hor. Nemáte třeba někdo tento motor u jinýho auta (třeba zrovna v Renaultu)? Jaký s motorem máte zkušenosti?
Na Subaru jsem se zatím nebyl podívat, ale asi to udělám. Zatím mě odrazuje výběr pouze benzinových motorů a dost konzervativní desing. Zase na druhou stranu jsem na Subaru ještě neslyšel kritiku. Asi bych tam šel do Foresteru, je to takový přechod mezi kombikem a SUV, takže lze očekávat víc prostoru. Mám teď 307 v kombiku a v ní je prostor na předních sedadlech fakt velkorysej. Ale líbí se mi teď (asi jako hodně lidem) SUV.
Ještě přemýšlím nad LAND ROVER FREELAND, o tom zatím nevím vůbec nic. O si o něm myslíte vy? Nebo máte rovnou nějaké osobní zkušenosti?
Všem díky za rady -
« Re: Re: Re: KARAVAN
Bimbo74: Ty nejslabsi verze Subaru s manualni prevodovkou maji i redukci 1.45:1 (Legacy) a 1.2:1 (Outback). jedno z primarnich urceni takto male redukce je prave tahani privesnych voziku a karavanu. U silnejsich modelu s 3.0 motorem je redukce zbytecna a utahnou i valnik -
« Bez nadpisu
Hrouda: Tak ta potíž se zapřaháním s otevřenými dveřmi mě nenapadla. Suzuki má také boční otevírání stejně jako Honda. Musím si nechat ukázat tažné zařízení, aby tam vůbec ten stabilizátor vlezl, to by byl potom pěknej průšvih. Zkuste mi, prosím, ještě jednou popsat, v čem je ten problém. Jestli jsem to pochopil, tak otevřený závěs stabilizátoru karavanu při zavřených zadních dveřích nevleze pod rezervu? Když se stabilizátor uzavře, potom už jdou dveře otevřít i zavřít? Myslel jste to tak? A co vytažené kolečko? To se asi potkává s dveřmi, ne? Je nutno ho demontovat? Když ho tam necháte, jak hodně jdou otevřít zadní dveře? Děkuji Vám předem za moje otravné otázky... -
« Re: Re: KARAVAN
O Subaru jsem taky přemýšlel. Obecně se ale tvdí, že na tahání karavanu je lepší nafta. Pomalé šplhání do nějakého kopce zvládá nafta myslím líp, benzín se musí držet ve vyšších otáčkách. Tolik teda moje zkušenosti. Možná máte jiné zkušenosti, budu rád pokud se o ně podělíte. Dík -
"-- skrytý --" 28.01.06 09:33
« Bez nadpisu
CRV diesel + karavan 1400 kg tahá sqěle, ale boční otevírání dveří dost komplikuje zapřahání a odpřahání, stabilizátor se nevejde pod rezervu.
Nevim, jestli nějaký SUV je s otvíráním dveří nahoru, todle je fakt otrava zapřahat s otevřenejma dveřma jen z jedný strany, zapřáhnout, sundat kolečko, odbrzdit a pak teprve zavřít dveře. A odpřahání přesně obráceně.
Malej bržděnej vlek s Knott podvozkem od Vapp zase drhne brzda o kryt rezervy, musim ji kousek uriznout, az bude teplo. -
« KARAVAN
Zdravím všechny.
Chtěl bych poradit. Vlastním obytný přívěs o celkové hmotnosti 1200kg. Tahám to benzinem 1.6 16V a nic moc, ale s tím se jaksi pro loňský rok počítalo. Teď uvažuji o koupi nového auta - nafta, asi to bude nějaké SUV. Ve výběu mi uvízlo: HONDA CR-V, KIA SPORTAGE a nová SUZUKI GRAND VITARA. Ta Suzuki je mým největším favoritem, bohužel v naftě je jenom 1,9 turbo od Renaultu. Co myslíte, uváhne to bez problémů? Rady, ať si koupím VW Touareg, BMW X5 nebo PAJERO, nepotřebuju, nemám na to! Máte někdo zkušenosti s taháním karavanů? Dík za odpověd.