KARAVAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.02.06 12:51
« Bez nadpisu
Ty kluku, ja nechytam uplne na naslapnuti, ale ozvu se, kdyz nekdo evidentne mluvi neco co neni pravda. Az budes mit cas, prepocitej ty kvalty senatora, nebo si precti tady:
[odkaz]
zejmena doporucuji sekci o prevodovce:
Model byl tradičně osazován buď pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo čtyřstupňovým samočinným ústrojím
Leda ze bys mel staryho senatora, toho neznam, jak jsem napsal predtim ty slova o starym srotu, to je ode dneska dvacet let a vic -
« Re:
Já neměl na mysli autobus, ale moje auto, se kterým jsem jezdil. R.v. 87, 3kvalty, automat, 6válec, 3 litry. Nechci tady tlachat, jen svobodně přidávám svoje zkušenosti a svůj názor do diskuze. To auto už dávno nemám, teď by mě svléklo z kalhot. Netvrdím taky, že moje zkušenosti jsou vždy ty správný jahodový. Ale někdo se vždy najde, kdo reaguje jako když vose vezmete bombon. -
"-- skrytý --" 13.02.06 07:49
« Bez nadpisu
Viados - no jasně, navíc automat před rozjezdem roztočí motor, nedochází k takové zátěži klikové hřídele, na kterou trpí auta se spojkou. Je videt, ze vis o cem mluvis. Auto s automatem se da i rozhoupat při vyproštovani ze zaveje. Spojka na to neni potreba.
V zime maji problem automaty v autobusech prazske MHD, to meli asi hazi a alig na mysli. -
« automat v zimě
automat v zimě je bez problému, právě jedno takový auto mám a jezdím s ním i do hor, i když po sjezdovce samozřejmě ne, není to čtyřkolka a nemá uzávěrku difu, nicméně projedu kdekoliv, kde přede mnou projede auto s šaltpákou
jinak opravdu těžký tahače (třeba ty co tahaj letadla) maj hydraulický přenos výkonu, nikoliv mechanickou spojku, ta by shořela
prokluz v zátěži (rozjezd s karavanem do kopce) škodí rozhodně víc prokluzujícím suchým lamelám, než když "prokluzuje" hydraulický olej ... teda, pokud má ten automat chladič, ale to už má dnes snad každej -
"-- skrytý --" 12.02.06 19:12
« Bez nadpisu
Ty jsi aligu stejnej tlachal jako hazi. Nevim cos mel za senatora, ale senatory odvozene z omeg "A" od roku 84 mely automaty ctyrychlostni a zadnej automat nema duvod prerazovat, kdyz jedes z kopce. To je totiz rizeny podtlakem a ten je pokud uberes plyn a brzdis motorem 0. Tos musel mit nejakej starej srot, nebo neumis pocitat kvalty.
Mel jsem Omegu A rok 86 s automatem a ta mela prepinani ze ctyrky na trojku elektronicky na saltpace. Ja to netusil a kdyz sem ji vezl po ose z nemecka, pulku nemecka jsem jel na trojku :P . Jen mi bylo divny, proc sviti to ozubeny kolecko na pristrojovce :P. Bylo to v devadesatym toce, aby si snad nekdo nemyslel, ze s tim jezdim dneska.
Jinak poradny auta s automatem s kroutakem nad 200Nm jsou pro tahani vleku jako stvorena, jak uz tu nekdo napsal. Jezdil jsem s Mercedesy W124 a W210 s krouticim momentem pres 300Nm a s tema je tahani vleku radost. Nejlepsi jsou exoti, co nic nevideli, jen poslouchaji tlachy v hospode, ze automat je pro zensky a americany a nic nevedi. O autech nad 150 koni se jim muze jen zdat. -
« Re:
Klasická automatická 3 nebo 4-stupňová převodovka není pro tahání karavanu vůbec dobrá. Ná snahu neustále řadit, nedovolí využít hybnosti soupravy, řadí v nevhodnou chvíli, kdy řidič chce třeba před zatáčkou v klesání odbrzdit a ona zrovna přeřadí.... je toho hodně, kde dělá problémy. Mám najeto dost s 3 rychlostní převodovkou v Oplu Senator, ale bylo to za trest. Dnešní moderní převodovky jsou na tom možná líp, ale je potřeba, aby převodovka řadila, kdy chce řidič, ne, když chce ona. -
petrumr 11.02.06 20:17
« Re:
automat má spojku na každou rychlost a v měniči je spojka která přemostí měnič aby neměl prokluz.V nakl. a autobusech dominuje ZF a VOITH-mají i retardér který využívá právě ten měnič.Ted sou automaty jiné konstrukce než byla dvoustupnová pragovka,která dožívá v nějakých karosách a v motorákách. -
« Bez nadpisu
Opravdu sem neměl auto s automatem, ale představ si že když sem kupoval nový auto, tak sem se o tom dostatečnš poradil s odborníky a bylo mi řečeno že automat není vhodný do zimi a na tahání přívěsú či jízdu v horských podmínkách.Taky mě auto s automatem pučily a opravdu to nei ono. Nevím proč máš chuť na žáby. Né každý si může dovolit nějaký supr auto. Já sem s Renaultem spokojen. A dovolim si tvrdit, že když by sme se posatvili v kopci se stejnym autem, jen ten rozdíl ty automat já manuál, a byl tam sníh, tak se ti budu já smát jak se tam hrabeš (počítáno že nebudeme mít ASR). Proč tedy teď nemáš automat když ti tak vyhovoval? Já se s tebou nebudu hádat, ovšem automaty v kamionech jsou odlišný od normálních v osobákách. Nechci se tu s nikym přít. Je to věc každáho, každý bude to svoje auto považovat za lepší než maj jiní. a nevím jak teď, ale ještě nedávno měli i automaty spojku- -
"-- skrytý --" 10.02.06 15:09
« Bez nadpisu
Hele ty zkušenej vodborníku, kolik jsi měl těch automatů se :P spojkou :P , že vo tom tak zkušeně mluvíš?
Automat je na tahání bomba, ty kamioňáku, mohl bys vědět, že automaty jsou i v kamionech, automat šetří motor, a automat se ovládá nohou, nebo ručně, můžeš zařadit co chceš, s automatem rozhoupeš auto jako se spojkou a s automatem se ti budu řehtat v kolonách, kde neustále jak pako přešlapáváš spojku, automat a motor má v normálních autech, tedy ne renaultech a podobnejch šrotech, delší životnost, než manuál. Když slyšim Renault, mám chuť na žáby, nevim čim to je :shock:
A ted ti povim velký tajemství, ale nikomu to neřikej - automat nemá spojku má měnič :P :P :P Asi ti to jako světoběžníkovi s Thálií neřekli :P :P
Škoda, že právě nemám auto s automatem. ale měl jsem 3 různý 6 let zpátky. -
« Re:
Já dost dobře vim o čem mluvim, a narozdíl od spousty z vás mam najeto nějakej milionek kilometrů. A to ať s osobákem nebo s osobákems karavanem, autobusem, nebo kamionem či nákladákem. A taky vim jak to dopadá, když kdejaký amatér sende za volant a užívá rád jedna paní povídala. -
« Bez nadpisu
Automat a přívěs to nejde dohromady, stejně tak jako automat a zima. To co jak si dokáže pohrát člověk s řazením a jak utomat to je velkej rozdíl, člověk (tedy ten co umí jezdit) dokáže mnohem víc s manuálem než s automatem. Neni nad to mít řazení pod svojí mocí.
No a k tomu rozjíždění. Spojku u automatu odděláš s karavanem mnohem drřív než spojku s automatem. Ale né každý to pochopí. -
« Bez nadpisu
RRAAFF a ostatní: Díky všem za rady. Vypadá to, že půjdu do SUZUKI GRAND VITARA 1,9 nafta. Líbí se mi vzhledem, prostorem, cenou, vlastnostmi v terénu a výkon snad taky bude mít. Na LAND ROVER FREELANDER jsem se byl kouknout, nevypadá zle, motor z BMW, nemá ale uzávěrku a interiér mi připadá (případní majitelé auta prominou) jak ze žigulíka.
Jinak k tahání karavanu: Loni jsem tahal karavan 1,2t s P307 break 1,6 16V, výkon motoru 80 kW. Auto mě dovezlo vždy tam, kam jsem chtěl. Asi bych ani zatím neměnil, ale nastal čas na výměnu. Na dálnici v pohodě, občas do kopců podřadit a pomalu nahoru. Člověk ale celou cestu myslí na to, co ho čeká za rohem. Nebude tam nějaký velký kopec? Vyjedu tu hroznou cestu do nebo z kempu? Když stratí motor otáčky, spíš zdechne než by táhl. Určitě je lepší mít pár koníků pod kapotou do zásoby. Není to o tom, jet rychle. Je to o tom přidat při předjíždění, ujet z nebezpečné situace, vyšrábat se po šotolině do hezkého kempu. Běžně jezdím s karavanem 90 km/h (- 100 km/h v D), respektuju povolenou rychlost (+-) a při vyšší rychlosti ztrácím jistotu. Karavan je nový, má statbilizátor a dobrý podvozek, ale prostě se rychleji bojím, přiznám to!
Nezapomínejte na boční vítr, který umí s karavanem pěkně pohnout. Taky by mělo platit, že v soupravě je tahač ten těžší než karavan, čím víc, tím líp. Nebo se pletu? Jsem karavanista začátečník.