KARAVAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- KARAVAN 27.01.2006 15:18
- Bez nadpisu 28.01.2006 09:33
- Bez nadpisu 28.01.2006 16:42
- Bez nadpisu 29.01.2006 11:50
- Bez nadpisu 29.01.2006 13:15
- Bez nadpisu 31.01.2006 13:48
- Bez nadpisu 09.02.2006 21:49
- Bez nadpisu 10.02.2006 08:29
- Bez nadpisu 10.02.2006 08:37 RRAAFF1
- Bez nadpisu 10.02.2006 10:50
- Bez nadpisu 10.02.2006 13:47
- Bez nadpisu 10.02.2006 13:54
- Bez nadpisu 10.02.2006 14:11
- Bez nadpisu 10.02.2006 15:09
- Bez nadpisu 10.02.2006 19:05
- Bez nadpisu 11.02.2006 20:31 RRAAFF1
- Bez nadpisu 11.02.2006 21:05
- Bez nadpisu 12.02.2006 19:12
- automat v zimě 12.02.2006 23:18
- Bez nadpisu 13.02.2006 07:49
- Bez nadpisu 13.02.2006 12:51
-
-
« Re: KARAVAN
Kdyby jsi netrval na nafte, tak je to jeste Subaru....stejna cenova kategorie jako Suzuki Grand Vitara a na tahani karavanu jako delany-
« Re: Re: KARAVAN
O Subaru jsem taky přemýšlel. Obecně se ale tvdí, že na tahání karavanu je lepší nafta. Pomalé šplhání do nějakého kopce zvládá nafta myslím líp, benzín se musí držet ve vyšších otáčkách. Tolik teda moje zkušenosti. Možná máte jiné zkušenosti, budu rád pokud se o ně podělíte. Dík-
« Re: Re: Re: KARAVAN
Bimbo74: Ty nejslabsi verze Subaru s manualni prevodovkou maji i redukci 1.45:1 (Legacy) a 1.2:1 (Outback). jedno z primarnich urceni takto male redukce je prave tahani privesnych voziku a karavanu. U silnejsich modelu s 3.0 motorem je redukce zbytecna a utahnou i valnik
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.01.2006 09:33
Bez nadpisu
CRV diesel + karavan 1400 kg tahá sqěle, ale boční otevírání dveří dost komplikuje zapřahání a odpřahání, stabilizátor se nevejde pod rezervu.
Nevim, jestli nějaký SUV je s otvíráním dveří nahoru, todle je fakt otrava zapřahat s otevřenejma dveřma jen z jedný strany, zapřáhnout, sundat kolečko, odbrzdit a pak teprve zavřít dveře. A odpřahání přesně obráceně.
Malej bržděnej vlek s Knott podvozkem od Vapp zase drhne brzda o kryt rezervy, musim ji kousek uriznout, az bude teplo. -
Bez nadpisu
Hrouda: Tak ta potíž se zapřaháním s otevřenými dveřmi mě nenapadla. Suzuki má také boční otevírání stejně jako Honda. Musím si nechat ukázat tažné zařízení, aby tam vůbec ten stabilizátor vlezl, to by byl potom pěknej průšvih. Zkuste mi, prosím, ještě jednou popsat, v čem je ten problém. Jestli jsem to pochopil, tak otevřený závěs stabilizátoru karavanu při zavřených zadních dveřích nevleze pod rezervu? Když se stabilizátor uzavře, potom už jdou dveře otevřít i zavřít? Myslel jste to tak? A co vytažené kolečko? To se asi potkává s dveřmi, ne? Je nutno ho demontovat? Když ho tam necháte, jak hodně jdou otevřít zadní dveře? Děkuji Vám předem za moje otravné otázky... -
Bez nadpisu
Musím se přiznat, že desing Tusconu mě moc za srdce nechytl. Ve většině SUV (CR-V, Sportage, Sorento, Santa Fe, Tuscon) mám problém s vnitřním prostorem na sedadle spolujezdce. Oba jsme dost vysocí a vadí mi, když mám sedadlo v maximální zadní poloze, zadek zaraženej do sedáku a stejně mi do kolen tlačí přístrojovka. Jezdíme jenom ve dvou, zadní sedadla používám spíš jako zavazadlový prostor, protože ve většině případů mi kufr obsadí mí dva psi.
Největší prostor v této třídě vidím u nové VITARY. Ta zatím ve výběru vítězí. Většina článků, které jsem o ní objevil ji chválí. Dám ale spíš na něčí zkušenosti. U VITARY mám obavu z výkonu naftového mototu 1,9 DDiS od Renaultu. Hlavně když zapřáhnu obytný přívěs 1200kg a vydám se do hor. Nemáte třeba někdo tento motor u jinýho auta (třeba zrovna v Renaultu)? Jaký s motorem máte zkušenosti?
Na Subaru jsem se zatím nebyl podívat, ale asi to udělám. Zatím mě odrazuje výběr pouze benzinových motorů a dost konzervativní desing. Zase na druhou stranu jsem na Subaru ještě neslyšel kritiku. Asi bych tam šel do Foresteru, je to takový přechod mezi kombikem a SUV, takže lze očekávat víc prostoru. Mám teď 307 v kombiku a v ní je prostor na předních sedadlech fakt velkorysej. Ale líbí se mi teď (asi jako hodně lidem) SUV.
Ještě přemýšlím nad LAND ROVER FREELAND, o tom zatím nevím vůbec nic. O si o něm myslíte vy? Nebo máte rovnou nějaké osobní zkušenosti?
Všem díky za rady -
"-- skrytý --" 29.01.2006 13:15
Bez nadpisu
Bimbo74, odpovedel jste sam skoro na vsechny otazky. Kolecko musim pred zavrenim dveri sundat, stabilizator se vejde pod rezervu, ale otevreny ne, kdyz zapadne do koule, to je asi 50 mm dolu, je tam mista hodne.
Nakonec ty dvere ke karavanu, to odvisi od delky oje. Me to zaplatbuh vychazi, ale jsou to cm, takze dvere otevru v pohode maximalne, kdy jsem rovnej.
Zapraham tak, ze s otevrenymi dvermi jedu lehce zešikma, nebo pouziju specialni kladkostroj na zaprahani. Ale az tak dramaticke to neni, jen je treba vic premyslet.
Motor CRV je supr, ma 140 PS a 340 Nm, to je vic, nez je treba.
Na to sezeni si clovek zvykne, taky jsem mel poprve sok, taky jsem dlouhej, ale 1000 km s karavanem uplne v pohode. Na druhou stranu jedes v pohode, klidu a s nadhledem a u CRV se ti bude libit spotreba s karavanem 1200 kg kolem 90-100km/h kolem 10 litru -
Bez nadpisu
Tak teď už vybírám mezi posledními favority. Kvůli velikosti interiéru mi zůstali dva poslední (SPORTAGE, CR-V, TUSCON, FORESTER mají na předních sedadlech míň místa, RAV4 ještě nemají a cenově je trochu jinde). Ti co zůstali jsou:
1) SUZUKU GRAND VITARA 1,9 s motorem od Renaultu
2) LAND ROVER FREELANDER 1,9 motor mají asi vlastní.
Neumíte mi někdo poradit. Obě auta mi připadají stejně dobrý, cenově vychází taky "šulnul". Vitara je možná trochu líbivější, Freelander je zase taková klasika. Na jízdních vlastnostech jsem taky moc velký rozdíly nenašel. Tak nevím, neporadí mi, prosím, někdo. -
Bez nadpisu
Tahám za Thálií 1.4 55kW (celková váha když jsem ji naložil okolo 1500kg), karavan naloženej na 1100kg, průměrná spotřeba do Chorvatska 11l, cesta v absolutní pohodě, do kopců jsem cestou nezařadil menší rychlostní stupeň než 3. Když člověk umí jezdit a jezdí rozumně, tak to utáhneš skoro se vším. Při cestě s karavanem nejde o rychlost, ale o komfort cesty a té předepsané 80 dosáhneš v pohodě, a jízda nad 100km/h je už nebezpečná i se stabilizátorem. A kdo si myslí že s karavnem musí jet jak o život je jen neskušený amatér, který ohrožuje nejen sebe, ale i nás ostatní. -
"-- skrytý --" 10.02.2006 08:29
Bez nadpisu
Mi vyprávěl kamarád:
Měl Astru a Rapida, mastil do Jugoslávie. Do kopce se ploužil, že ho předjížděly i kamiony, s kopce předjížděl on je. Na dálnici OK, ale na okresce se s jednim z tech kamionu potkal na parkovisti a tam si to vysvetlili, ze si do smrti bude pamatovat, ze pomala jizda se slabou slupkou neni vzdycky "bezpecna" a v tyhle chvili to neni o umeni jezdit.-
« Re:
s tebou nebudu souhlasit, neboť s karavanem můžeš stejně 80. Pokud máš stabilizátor tak můžeš do té stovky, nad tu stovku se ti karavan rohoupe a seš v * a už ti nepomůže ani stabilizátor ani velký karavn ani silný auto. a jak řikám ještě se mi nestalo aby mě do kopce předejel kamion, protože ono to jede i do toho kopce. Stačí se jen rozjed a dobře řadit.
-
-
Bez nadpisu
RRAAFF a ostatní: Díky všem za rady. Vypadá to, že půjdu do SUZUKI GRAND VITARA 1,9 nafta. Líbí se mi vzhledem, prostorem, cenou, vlastnostmi v terénu a výkon snad taky bude mít. Na LAND ROVER FREELANDER jsem se byl kouknout, nevypadá zle, motor z BMW, nemá ale uzávěrku a interiér mi připadá (případní majitelé auta prominou) jak ze žigulíka.
Jinak k tahání karavanu: Loni jsem tahal karavan 1,2t s P307 break 1,6 16V, výkon motoru 80 kW. Auto mě dovezlo vždy tam, kam jsem chtěl. Asi bych ani zatím neměnil, ale nastal čas na výměnu. Na dálnici v pohodě, občas do kopců podřadit a pomalu nahoru. Člověk ale celou cestu myslí na to, co ho čeká za rohem. Nebude tam nějaký velký kopec? Vyjedu tu hroznou cestu do nebo z kempu? Když stratí motor otáčky, spíš zdechne než by táhl. Určitě je lepší mít pár koníků pod kapotou do zásoby. Není to o tom, jet rychle. Je to o tom přidat při předjíždění, ujet z nebezpečné situace, vyšrábat se po šotolině do hezkého kempu. Běžně jezdím s karavanem 90 km/h (- 100 km/h v D), respektuju povolenou rychlost (+-) a při vyšší rychlosti ztrácím jistotu. Karavan je nový, má statbilizátor a dobrý podvozek, ale prostě se rychleji bojím, přiznám to!
Nezapomínejte na boční vítr, který umí s karavanem pěkně pohnout. Taky by mělo platit, že v soupravě je tahač ten těžší než karavan, čím víc, tím líp. Nebo se pletu? Jsem karavanista začátečník. -
Bez nadpisu
Automat a přívěs to nejde dohromady, stejně tak jako automat a zima. To co jak si dokáže pohrát člověk s řazením a jak utomat to je velkej rozdíl, člověk (tedy ten co umí jezdit) dokáže mnohem víc s manuálem než s automatem. Neni nad to mít řazení pod svojí mocí.
No a k tomu rozjíždění. Spojku u automatu odděláš s karavanem mnohem drřív než spojku s automatem. Ale né každý to pochopí. -
"-- skrytý --" 10.02.2006 14:11
Bez nadpisu
Hazi, ty hrozně kecáš a vůbec nevíš o čem. Už snad ani nic nepovidej :P :P-
« Re:
Já dost dobře vim o čem mluvim, a narozdíl od spousty z vás mam najeto nějakej milionek kilometrů. A to ať s osobákem nebo s osobákems karavanem, autobusem, nebo kamionem či nákladákem. A taky vim jak to dopadá, když kdejaký amatér sende za volant a užívá rád jedna paní povídala.
-
-
"-- skrytý --" 10.02.2006 15:09
Bez nadpisu
Hele ty zkušenej vodborníku, kolik jsi měl těch automatů se :P spojkou :P , že vo tom tak zkušeně mluvíš?
Automat je na tahání bomba, ty kamioňáku, mohl bys vědět, že automaty jsou i v kamionech, automat šetří motor, a automat se ovládá nohou, nebo ručně, můžeš zařadit co chceš, s automatem rozhoupeš auto jako se spojkou a s automatem se ti budu řehtat v kolonách, kde neustále jak pako přešlapáváš spojku, automat a motor má v normálních autech, tedy ne renaultech a podobnejch šrotech, delší životnost, než manuál. Když slyšim Renault, mám chuť na žáby, nevim čim to je :shock:
A ted ti povim velký tajemství, ale nikomu to neřikej - automat nemá spojku má měnič :P :P :P Asi ti to jako světoběžníkovi s Thálií neřekli :P :P
Škoda, že právě nemám auto s automatem. ale měl jsem 3 různý 6 let zpátky. -
Bez nadpisu
Opravdu sem neměl auto s automatem, ale představ si že když sem kupoval nový auto, tak sem se o tom dostatečnš poradil s odborníky a bylo mi řečeno že automat není vhodný do zimi a na tahání přívěsú či jízdu v horských podmínkách.Taky mě auto s automatem pučily a opravdu to nei ono. Nevím proč máš chuť na žáby. Né každý si může dovolit nějaký supr auto. Já sem s Renaultem spokojen. A dovolim si tvrdit, že když by sme se posatvili v kopci se stejnym autem, jen ten rozdíl ty automat já manuál, a byl tam sníh, tak se ti budu já smát jak se tam hrabeš (počítáno že nebudeme mít ASR). Proč tedy teď nemáš automat když ti tak vyhovoval? Já se s tebou nebudu hádat, ovšem automaty v kamionech jsou odlišný od normálních v osobákách. Nechci se tu s nikym přít. Je to věc každáho, každý bude to svoje auto považovat za lepší než maj jiní. a nevím jak teď, ale ještě nedávno měli i automaty spojku--
petrumr 11.02.2006 20:17
« Re:
automat má spojku na každou rychlost a v měniči je spojka která přemostí měnič aby neměl prokluz.V nakl. a autobusech dominuje ZF a VOITH-mají i retardér který využívá právě ten měnič.Ted sou automaty jiné konstrukce než byla dvoustupnová pragovka,která dožívá v nějakých karosách a v motorákách.
-
-
RRAAFF1 11.02.2006 20:31
Bez nadpisu
Hazi:Pro tahání je právě automat mnohem lepší.Myslím klasiku,jak jsou na tom robotizované převodovky to nevím.-
« Re:
Klasická automatická 3 nebo 4-stupňová převodovka není pro tahání karavanu vůbec dobrá. Ná snahu neustále řadit, nedovolí využít hybnosti soupravy, řadí v nevhodnou chvíli, kdy řidič chce třeba před zatáčkou v klesání odbrzdit a ona zrovna přeřadí.... je toho hodně, kde dělá problémy. Mám najeto dost s 3 rychlostní převodovkou v Oplu Senator, ale bylo to za trest. Dnešní moderní převodovky jsou na tom možná líp, ale je potřeba, aby převodovka řadila, kdy chce řidič, ne, když chce ona.
-
"-- skrytý --" 12.02.2006 19:12
Bez nadpisu
Ty jsi aligu stejnej tlachal jako hazi. Nevim cos mel za senatora, ale senatory odvozene z omeg "A" od roku 84 mely automaty ctyrychlostni a zadnej automat nema duvod prerazovat, kdyz jedes z kopce. To je totiz rizeny podtlakem a ten je pokud uberes plyn a brzdis motorem 0. Tos musel mit nejakej starej srot, nebo neumis pocitat kvalty.
Mel jsem Omegu A rok 86 s automatem a ta mela prepinani ze ctyrky na trojku elektronicky na saltpace. Ja to netusil a kdyz sem ji vezl po ose z nemecka, pulku nemecka jsem jel na trojku :P . Jen mi bylo divny, proc sviti to ozubeny kolecko na pristrojovce :P. Bylo to v devadesatym toce, aby si snad nekdo nemyslel, ze s tim jezdim dneska.
Jinak poradny auta s automatem s kroutakem nad 200Nm jsou pro tahani vleku jako stvorena, jak uz tu nekdo napsal. Jezdil jsem s Mercedesy W124 a W210 s krouticim momentem pres 300Nm a s tema je tahani vleku radost. Nejlepsi jsou exoti, co nic nevideli, jen poslouchaji tlachy v hospode, ze automat je pro zensky a americany a nic nevedi. O autech nad 150 koni se jim muze jen zdat. -
automat v zimě
automat v zimě je bez problému, právě jedno takový auto mám a jezdím s ním i do hor, i když po sjezdovce samozřejmě ne, není to čtyřkolka a nemá uzávěrku difu, nicméně projedu kdekoliv, kde přede mnou projede auto s šaltpákou
jinak opravdu těžký tahače (třeba ty co tahaj letadla) maj hydraulický přenos výkonu, nikoliv mechanickou spojku, ta by shořela
prokluz v zátěži (rozjezd s karavanem do kopce) škodí rozhodně víc prokluzujícím suchým lamelám, než když "prokluzuje" hydraulický olej ... teda, pokud má ten automat chladič, ale to už má dnes snad každej -
"-- skrytý --" 13.02.2006 07:49
Bez nadpisu
Viados - no jasně, navíc automat před rozjezdem roztočí motor, nedochází k takové zátěži klikové hřídele, na kterou trpí auta se spojkou. Je videt, ze vis o cem mluvis. Auto s automatem se da i rozhoupat při vyproštovani ze zaveje. Spojka na to neni potreba.
V zime maji problem automaty v autobusech prazske MHD, to meli asi hazi a alig na mysli.-
« Re:
Já neměl na mysli autobus, ale moje auto, se kterým jsem jezdil. R.v. 87, 3kvalty, automat, 6válec, 3 litry. Nechci tady tlachat, jen svobodně přidávám svoje zkušenosti a svůj názor do diskuze. To auto už dávno nemám, teď by mě svléklo z kalhot. Netvrdím taky, že moje zkušenosti jsou vždy ty správný jahodový. Ale někdo se vždy najde, kdo reaguje jako když vose vezmete bombon.
-
-
"-- skrytý --" 13.02.2006 12:51
Bez nadpisu
Ty kluku, ja nechytam uplne na naslapnuti, ale ozvu se, kdyz nekdo evidentne mluvi neco co neni pravda. Az budes mit cas, prepocitej ty kvalty senatora, nebo si precti tady:
[odkaz]
zejmena doporucuji sekci o prevodovce:
Model byl tradičně osazován buď pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo čtyřstupňovým samočinným ústrojím
Leda ze bys mel staryho senatora, toho neznam, jak jsem napsal predtim ty slova o starym srotu, to je ode dneska dvacet let a vic
Chtěl bych poradit. Vlastním obytný přívěs o celkové hmotnosti 1200kg. Tahám to benzinem 1.6 16V a nic moc, ale s tím se jaksi pro loňský rok počítalo. Teď uvažuji o koupi nového auta - nafta, asi to bude nějaké SUV. Ve výběu mi uvízlo: HONDA CR-V, KIA SPORTAGE a nová SUZUKI GRAND VITARA. Ta Suzuki je mým největším favoritem, bohužel v naftě je jenom 1,9 turbo od Renaultu. Co myslíte, uváhne to bez problémů? Rady, ať si koupím VW Touareg, BMW X5 nebo PAJERO, nepotřebuju, nemám na to! Máte někdo zkušenosti s taháním karavanů? Dík za odpověd.