KARAVAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.2006  15:18

    KARAVAN

    Zdravím všechny.
    Chtěl bych poradit. Vlastním obytný přívěs o celkové hmotnosti 1200kg. Tahám to benzinem 1.6 16V a nic moc, ale s tím se jaksi pro loňský rok počítalo. Teď uvažuji o koupi nového auta - nafta, asi to bude nějaké SUV. Ve výběu mi uvízlo: HONDA CR-V, KIA SPORTAGE a nová SUZUKI GRAND VITARA. Ta Suzuki je mým největším favoritem, bohužel v naftě je jenom 1,9 turbo od Renaultu. Co myslíte, uváhne to bez problémů? Rady, ať si koupím VW Touareg, BMW X5 nebo PAJERO, nepotřebuju, nemám na to! Máte někdo zkušenosti s taháním karavanů? Dík za odpověd.
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.01.2006  15:20

      « Re: KARAVAN

      Kdyby jsi netrval na nafte, tak je to jeste Subaru....stejna cenova kategorie jako Suzuki Grand Vitara a na tahani karavanu jako delany
      • 00 Reagovat !

        foto

        28.01.2006  16:33

        « Re: Re: KARAVAN

        O Subaru jsem taky přemýšlel. Obecně se ale tvdí, že na tahání karavanu je lepší nafta. Pomalé šplhání do nějakého kopce zvládá nafta myslím líp, benzín se musí držet ve vyšších otáčkách. Tolik teda moje zkušenosti. Možná máte jiné zkušenosti, budu rád pokud se o ně podělíte. Dík
        • 00 Reagovat !

          foto

          29.01.2006  01:19

          « Re: Re: Re: KARAVAN

          Bimbo74: Ty nejslabsi verze Subaru s manualni prevodovkou maji i redukci 1.45:1 (Legacy) a 1.2:1 (Outback). jedno z primarnich urceni takto male redukce je prave tahani privesnych voziku a karavanu. U silnejsich modelu s 3.0 motorem je redukce zbytecna a utahnou i valnik
          • 00 Reagovat !

            foto petrumr

            petrumr 29.01.2006  08:39

            « Re: Re: Re: Re: KARAVAN

            A co H Tucson v naftě-on má vzhůru dveře a sklo zvlášt a má rezervu schovanou a ted jsou dobrý slevy.
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.01.2006  16:59

      « Re: KARAVAN

      Já tahám 1000kg karavan mondeem 1.8TD a je to na hranici použitelnosti. Hlavně v létě, když je venku 30°C.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.2006  09:33

    Bez nadpisu

    CRV diesel + karavan 1400 kg tahá sqěle, ale boční otevírání dveří dost komplikuje zapřahání a odpřahání, stabilizátor se nevejde pod rezervu.
    Nevim, jestli nějaký SUV je s otvíráním dveří nahoru, todle je fakt otrava zapřahat s otevřenejma dveřma jen z jedný strany, zapřáhnout, sundat kolečko, odbrzdit a pak teprve zavřít dveře. A odpřahání přesně obráceně.
    Malej bržděnej vlek s Knott podvozkem od Vapp zase drhne brzda o kryt rezervy, musim ji kousek uriznout, az bude teplo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.01.2006  16:42

    Bez nadpisu

    Hrouda: Tak ta potíž se zapřaháním s otevřenými dveřmi mě nenapadla. Suzuki má také boční otevírání stejně jako Honda. Musím si nechat ukázat tažné zařízení, aby tam vůbec ten stabilizátor vlezl, to by byl potom pěknej průšvih. Zkuste mi, prosím, ještě jednou popsat, v čem je ten problém. Jestli jsem to pochopil, tak otevřený závěs stabilizátoru karavanu při zavřených zadních dveřích nevleze pod rezervu? Když se stabilizátor uzavře, potom už jdou dveře otevřít i zavřít? Myslel jste to tak? A co vytažené kolečko? To se asi potkává s dveřmi, ne? Je nutno ho demontovat? Když ho tam necháte, jak hodně jdou otevřít zadní dveře? Děkuji Vám předem za moje otravné otázky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.01.2006  11:50

    Bez nadpisu

    Musím se přiznat, že desing Tusconu mě moc za srdce nechytl. Ve většině SUV (CR-V, Sportage, Sorento, Santa Fe, Tuscon) mám problém s vnitřním prostorem na sedadle spolujezdce. Oba jsme dost vysocí a vadí mi, když mám sedadlo v maximální zadní poloze, zadek zaraženej do sedáku a stejně mi do kolen tlačí přístrojovka. Jezdíme jenom ve dvou, zadní sedadla používám spíš jako zavazadlový prostor, protože ve většině případů mi kufr obsadí mí dva psi.
    Největší prostor v této třídě vidím u nové VITARY. Ta zatím ve výběru vítězí. Většina článků, které jsem o ní objevil ji chválí. Dám ale spíš na něčí zkušenosti. U VITARY mám obavu z výkonu naftového mototu 1,9 DDiS od Renaultu. Hlavně když zapřáhnu obytný přívěs 1200kg a vydám se do hor. Nemáte třeba někdo tento motor u jinýho auta (třeba zrovna v Renaultu)? Jaký s motorem máte zkušenosti?
    Na Subaru jsem se zatím nebyl podívat, ale asi to udělám. Zatím mě odrazuje výběr pouze benzinových motorů a dost konzervativní desing. Zase na druhou stranu jsem na Subaru ještě neslyšel kritiku. Asi bych tam šel do Foresteru, je to takový přechod mezi kombikem a SUV, takže lze očekávat víc prostoru. Mám teď 307 v kombiku a v ní je prostor na předních sedadlech fakt velkorysej. Ale líbí se mi teď (asi jako hodně lidem) SUV.
    Ještě přemýšlím nad LAND ROVER FREELAND, o tom zatím nevím vůbec nic. O si o něm myslíte vy? Nebo máte rovnou nějaké osobní zkušenosti?
    Všem díky za rady
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.2006  13:15

    Bez nadpisu

    Bimbo74, odpovedel jste sam skoro na vsechny otazky. Kolecko musim pred zavrenim dveri sundat, stabilizator se vejde pod rezervu, ale otevreny ne, kdyz zapadne do koule, to je asi 50 mm dolu, je tam mista hodne.
    Nakonec ty dvere ke karavanu, to odvisi od delky oje. Me to zaplatbuh vychazi, ale jsou to cm, takze dvere otevru v pohode maximalne, kdy jsem rovnej.
    Zapraham tak, ze s otevrenymi dvermi jedu lehce zešikma, nebo pouziju specialni kladkostroj na zaprahani. Ale az tak dramaticke to neni, jen je treba vic premyslet.
    Motor CRV je supr, ma 140 PS a 340 Nm, to je vic, nez je treba.
    Na to sezeni si clovek zvykne, taky jsem mel poprve sok, taky jsem dlouhej, ale 1000 km s karavanem uplne v pohode. Na druhou stranu jedes v pohode, klidu a s nadhledem a u CRV se ti bude libit spotreba s karavanem 1200 kg kolem 90-100km/h kolem 10 litru
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.2006  13:48

    Bez nadpisu

    Tak teď už vybírám mezi posledními favority. Kvůli velikosti interiéru mi zůstali dva poslední (SPORTAGE, CR-V, TUSCON, FORESTER mají na předních sedadlech míň místa, RAV4 ještě nemají a cenově je trochu jinde). Ti co zůstali jsou:
    1) SUZUKU GRAND VITARA 1,9 s motorem od Renaultu
    2) LAND ROVER FREELANDER 1,9 motor mají asi vlastní.
    Neumíte mi někdo poradit. Obě auta mi připadají stejně dobrý, cenově vychází taky "šulnul". Vitara je možná trochu líbivější, Freelander je zase taková klasika. Na jízdních vlastnostech jsem taky moc velký rozdíly nenašel. Tak nevím, neporadí mi, prosím, někdo.
    • 00 Reagovat !

      foto

      01.02.2006  21:07

      « Re:

      Bimbo74: Ani s jednim jsem nejel, ale drive jsem jezdil s Defenderem. Spartansky, ale spolehlivy auto. Na druhou stranu z toho co jsem mel moznost se docist o Vitare, tak je to velmi povedene auto a dostanes hodne za peniz co stoji
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.2006  21:49

    Bez nadpisu

    Tahám za Thálií 1.4 55kW (celková váha když jsem ji naložil okolo 1500kg), karavan naloženej na 1100kg, průměrná spotřeba do Chorvatska 11l, cesta v absolutní pohodě, do kopců jsem cestou nezařadil menší rychlostní stupeň než 3. Když člověk umí jezdit a jezdí rozumně, tak to utáhneš skoro se vším. Při cestě s karavanem nejde o rychlost, ale o komfort cesty a té předepsané 80 dosáhneš v pohodě, a jízda nad 100km/h je už nebezpečná i se stabilizátorem. A kdo si myslí že s karavnem musí jet jak o život je jen neskušený amatér, který ohrožuje nejen sebe, ale i nás ostatní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.2006  08:29

    Bez nadpisu

    Mi vyprávěl kamarád:
    Měl Astru a Rapida, mastil do Jugoslávie. Do kopce se ploužil, že ho předjížděly i kamiony, s kopce předjížděl on je. Na dálnici OK, ale na okresce se s jednim z tech kamionu potkal na parkovisti a tam si to vysvetlili, ze si do smrti bude pamatovat, ze pomala jizda se slabou slupkou neni vzdycky "bezpecna" a v tyhle chvili to neni o umeni jezdit.
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.02.2006  09:03

      « Re:

      s tebou nebudu souhlasit, neboť s karavanem můžeš stejně 80. Pokud máš stabilizátor tak můžeš do té stovky, nad tu stovku se ti karavan rohoupe a seš v * a už ti nepomůže ani stabilizátor ani velký karavn ani silný auto. a jak řikám ještě se mi nestalo aby mě do kopce předejel kamion, protože ono to jede i do toho kopce. Stačí se jen rozjed a dobře řadit.
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 10.02.2006  08:37

    Bez nadpisu

    Já bych počkal na Captivu-má přijít v září,no ale to možná není rada na místě >:D
    Jinak asi to Suzuki,podle vzhledu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2006  10:50

    Bez nadpisu

    RRAAFF a ostatní: Díky všem za rady. Vypadá to, že půjdu do SUZUKI GRAND VITARA 1,9 nafta. Líbí se mi vzhledem, prostorem, cenou, vlastnostmi v terénu a výkon snad taky bude mít. Na LAND ROVER FREELANDER jsem se byl kouknout, nevypadá zle, motor z BMW, nemá ale uzávěrku a interiér mi připadá (případní majitelé auta prominou) jak ze žigulíka.
    Jinak k tahání karavanu: Loni jsem tahal karavan 1,2t s P307 break 1,6 16V, výkon motoru 80 kW. Auto mě dovezlo vždy tam, kam jsem chtěl. Asi bych ani zatím neměnil, ale nastal čas na výměnu. Na dálnici v pohodě, občas do kopců podřadit a pomalu nahoru. Člověk ale celou cestu myslí na to, co ho čeká za rohem. Nebude tam nějaký velký kopec? Vyjedu tu hroznou cestu do nebo z kempu? Když stratí motor otáčky, spíš zdechne než by táhl. Určitě je lepší mít pár koníků pod kapotou do zásoby. Není to o tom, jet rychle. Je to o tom přidat při předjíždění, ujet z nebezpečné situace, vyšrábat se po šotolině do hezkého kempu. Běžně jezdím s karavanem 90 km/h (- 100 km/h v D), respektuju povolenou rychlost (+-) a při vyšší rychlosti ztrácím jistotu. Karavan je nový, má statbilizátor a dobrý podvozek, ale prostě se rychleji bojím, přiznám to!
    Nezapomínejte na boční vítr, který umí s karavanem pěkně pohnout. Taky by mělo platit, že v soupravě je tahač ten těžší než karavan, čím víc, tím líp. Nebo se pletu? Jsem karavanista začátečník.
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.02.2006  11:05

      « Re:

      Jo boční vítr je pěkná svině, stejně jako když předjíždíš kamion. No a i se silným autem budeš mít strach co bude za rohem, zastavíš v prudkym kopci, auto je sice dost silné, ale co spojka rozjedeš se jedno a po druhý už ne.
      • 00 Reagovat !

        foto

        10.02.2006  12:59

        « Re: Re:

        není nad automatickou převodovku ;o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2006  13:47

    Bez nadpisu

    viados: Vyhovuje mi víc manuál, třeba i proto, že jsem s automatem jel jenom jednou a byl nějak rozhašenej.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2006  13:54

    Bez nadpisu

    Automat a přívěs to nejde dohromady, stejně tak jako automat a zima. To co jak si dokáže pohrát člověk s řazením a jak utomat to je velkej rozdíl, člověk (tedy ten co umí jezdit) dokáže mnohem víc s manuálem než s automatem. Neni nad to mít řazení pod svojí mocí.
    No a k tomu rozjíždění. Spojku u automatu odděláš s karavanem mnohem drřív než spojku s automatem. Ale né každý to pochopí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.2006  14:11

    Bez nadpisu

    Hazi, ty hrozně kecáš a vůbec nevíš o čem. Už snad ani nic nepovidej :P :P
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.02.2006  14:17

      « Re:

      Já dost dobře vim o čem mluvim, a narozdíl od spousty z vás mam najeto nějakej milionek kilometrů. A to ať s osobákem nebo s osobákems karavanem, autobusem, nebo kamionem či nákladákem. A taky vim jak to dopadá, když kdejaký amatér sende za volant a užívá rád jedna paní povídala.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.2006  15:09

    Bez nadpisu

    Hele ty zkušenej vodborníku, kolik jsi měl těch automatů se :P spojkou :P , že vo tom tak zkušeně mluvíš?
    Automat je na tahání bomba, ty kamioňáku, mohl bys vědět, že automaty jsou i v kamionech, automat šetří motor, a automat se ovládá nohou, nebo ručně, můžeš zařadit co chceš, s automatem rozhoupeš auto jako se spojkou a s automatem se ti budu řehtat v kolonách, kde neustále jak pako přešlapáváš spojku, automat a motor má v normálních autech, tedy ne renaultech a podobnejch šrotech, delší životnost, než manuál. Když slyšim Renault, mám chuť na žáby, nevim čim to je :shock:
    A ted ti povim velký tajemství, ale nikomu to neřikej - automat nemá spojku má měnič :P :P :P Asi ti to jako světoběžníkovi s Thálií neřekli :P :P
    Škoda, že právě nemám auto s automatem. ale měl jsem 3 různý 6 let zpátky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2006  19:05

    Bez nadpisu

    Opravdu sem neměl auto s automatem, ale představ si že když sem kupoval nový auto, tak sem se o tom dostatečnš poradil s odborníky a bylo mi řečeno že automat není vhodný do zimi a na tahání přívěsú či jízdu v horských podmínkách.Taky mě auto s automatem pučily a opravdu to nei ono. Nevím proč máš chuť na žáby. Né každý si může dovolit nějaký supr auto. Já sem s Renaultem spokojen. A dovolim si tvrdit, že když by sme se posatvili v kopci se stejnym autem, jen ten rozdíl ty automat já manuál, a byl tam sníh, tak se ti budu já smát jak se tam hrabeš (počítáno že nebudeme mít ASR). Proč tedy teď nemáš automat když ti tak vyhovoval? Já se s tebou nebudu hádat, ovšem automaty v kamionech jsou odlišný od normálních v osobákách. Nechci se tu s nikym přít. Je to věc každáho, každý bude to svoje auto považovat za lepší než maj jiní. a nevím jak teď, ale ještě nedávno měli i automaty spojku-
    • 00 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 11.02.2006  20:17

      « Re:

      automat má spojku na každou rychlost a v měniči je spojka která přemostí měnič aby neměl prokluz.V nakl. a autobusech dominuje ZF a VOITH-mají i retardér který využívá právě ten měnič.Ted sou automaty jiné konstrukce než byla dvoustupnová pragovka,která dožívá v nějakých karosách a v motorákách.
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 11.02.2006  20:31

    Bez nadpisu

    Hazi:Pro tahání je právě automat mnohem lepší.Myslím klasiku,jak jsou na tom robotizované převodovky to nevím.
    • 00 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 11.02.2006  21:09

      « Re:

      U automatu omezíš to cukání při řazení a to je právě vhodný na ten snih a ten měnič má lepší rozjezd,taky bych volil automat,ale ta VITARA v dieslu se s automatem nedělá,ale je dobře zase vybavená,je plus,že tam je ta redukce.
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.02.2006  13:30

      « Re:

      Klasická automatická 3 nebo 4-stupňová převodovka není pro tahání karavanu vůbec dobrá. Ná snahu neustále řadit, nedovolí využít hybnosti soupravy, řadí v nevhodnou chvíli, kdy řidič chce třeba před zatáčkou v klesání odbrzdit a ona zrovna přeřadí.... je toho hodně, kde dělá problémy. Mám najeto dost s 3 rychlostní převodovkou v Oplu Senator, ale bylo to za trest. Dnešní moderní převodovky jsou na tom možná líp, ale je potřeba, aby převodovka řadila, kdy chce řidič, ne, když chce ona.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.02.2006  21:05

    Bez nadpisu

    Jsem rád že jste mě vyvedli z mého omylu do kterého jsem byl uveden. Ještě mi řekněte, jak je to teda s automatem a sněmhem:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.2006  19:12

    Bez nadpisu

    Ty jsi aligu stejnej tlachal jako hazi. Nevim cos mel za senatora, ale senatory odvozene z omeg "A" od roku 84 mely automaty ctyrychlostni a zadnej automat nema duvod prerazovat, kdyz jedes z kopce. To je totiz rizeny podtlakem a ten je pokud uberes plyn a brzdis motorem 0. Tos musel mit nejakej starej srot, nebo neumis pocitat kvalty.
    Mel jsem Omegu A rok 86 s automatem a ta mela prepinani ze ctyrky na trojku elektronicky na saltpace. Ja to netusil a kdyz sem ji vezl po ose z nemecka, pulku nemecka jsem jel na trojku :P . Jen mi bylo divny, proc sviti to ozubeny kolecko na pristrojovce :P. Bylo to v devadesatym toce, aby si snad nekdo nemyslel, ze s tim jezdim dneska.
    Jinak poradny auta s automatem s kroutakem nad 200Nm jsou pro tahani vleku jako stvorena, jak uz tu nekdo napsal. Jezdil jsem s Mercedesy W124 a W210 s krouticim momentem pres 300Nm a s tema je tahani vleku radost. Nejlepsi jsou exoti, co nic nevideli, jen poslouchaji tlachy v hospode, ze automat je pro zensky a americany a nic nevedi. O autech nad 150 koni se jim muze jen zdat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.02.2006  23:18

    automat v zimě

    automat v zimě je bez problému, právě jedno takový auto mám a jezdím s ním i do hor, i když po sjezdovce samozřejmě ne, není to čtyřkolka a nemá uzávěrku difu, nicméně projedu kdekoliv, kde přede mnou projede auto s šaltpákou
    jinak opravdu těžký tahače (třeba ty co tahaj letadla) maj hydraulický přenos výkonu, nikoliv mechanickou spojku, ta by shořela
    prokluz v zátěži (rozjezd s karavanem do kopce) škodí rozhodně víc prokluzujícím suchým lamelám, než když "prokluzuje" hydraulický olej ... teda, pokud má ten automat chladič, ale to už má dnes snad každej
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.2006  07:49

    Bez nadpisu

    Viados - no jasně, navíc automat před rozjezdem roztočí motor, nedochází k takové zátěži klikové hřídele, na kterou trpí auta se spojkou. Je videt, ze vis o cem mluvis. Auto s automatem se da i rozhoupat při vyproštovani ze zaveje. Spojka na to neni potreba.
    V zime maji problem automaty v autobusech prazske MHD, to meli asi hazi a alig na mysli.
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.02.2006  12:32

      « Re:

      Já neměl na mysli autobus, ale moje auto, se kterým jsem jezdil. R.v. 87, 3kvalty, automat, 6válec, 3 litry. Nechci tady tlachat, jen svobodně přidávám svoje zkušenosti a svůj názor do diskuze. To auto už dávno nemám, teď by mě svléklo z kalhot. Netvrdím taky, že moje zkušenosti jsou vždy ty správný jahodový. Ale někdo se vždy najde, kdo reaguje jako když vose vezmete bombon.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.2006  12:51

    Bez nadpisu

    Ty kluku, ja nechytam uplne na naslapnuti, ale ozvu se, kdyz nekdo evidentne mluvi neco co neni pravda. Az budes mit cas, prepocitej ty kvalty senatora, nebo si precti tady:
    [odkaz]
    zejmena doporucuji sekci o prevodovce:
    Model byl tradičně osazován buď pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo čtyřstupňovým samočinným ústrojím
    Leda ze bys mel staryho senatora, toho neznam, jak jsem napsal predtim ty slova o starym srotu, to je ode dneska dvacet let a vic
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.02.2006  14:01

      « Re:

      Vzhledem k tomu, ze mi je 50, tak to asi tak nejak 20 let je, co jsem s nim jezdil. Byly tam tri kvalty, skoro bych se vsadil. Jinak nic studovat nebudu, nemam proč :o)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…