airbag
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Re: Re: Re: Re:
Mitsi: Ja si nechaval vyndavat z Outbacku airbag z mista spolujezdce, abych tam mohl vozit detskou sedacku. Prace na pul dne.......
jen deaktivovat to meli zakazany primo od Subaru. Drive to delali, ale pak se stala nehoda tak nestastne, ze pry nejaky kus z predku trefil napln tak blbe, ze odpojeny, ale stale funkcni airbag se nafouknul a zabil dite v autosedacce na prednim sedadle....a vysledkem byl zakaz deaktivace, jen plne vymontovani. Zajimalo by me jak to treba resi Volvo, kde se u V70 da vypnout airbag spolujezdce na boku klidem od zapalovani -
"-- skrytý --" 01.02.06 16:50
« Re: Re: Re: Re:
matuS: Konkrétně u Mitsubishi Space Wagonu 2.0 z r.v. 1995 byly na obou koncích výztuhy předního nárazníku, ale schované pod výztuhou. Jelikož manželka nabrala sloup přesně na prostředek čumáku, odpálil airbagy pouze gravitační senzor.
Pro zajímavost: Jen prostá výměna dvou čelních airbagů, jejich centrály (s integrovaným gravitačním senzorem) a předních bezp. pásů by stála třetinu ceny nového vozu, samozřejmě bez nákladů na opravu havarovaného předku vozu a airbagy poškozené přístorojové desky, takže z toho byla totálka...
I to je možná důvod pro to, aby se bagy neaktivovaly příliš brzo - jinak by totiž byla totálka z téměž každého ťukance! -
"-- skrytý --" 01.02.06 12:45
« Bez nadpisu
pravda, neuvedomil som si, ze video, na ktorom som to pozeral, bolo asi 10 rokov stare...
Pucmeloud: pisal somv pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant..
na tom klipe to bolo i ukazovane... bolo mi cudne, ze ten bag je nejaky malicky... -
"-- skrytý --" 31.01.06 22:57
« Re: Re:
Senzory jsou tam nárazové (obvykle po jednom v "každém rohu čumáku" auta) a k tomu jedno gravitační (spíná při dosažení stanoveného přetížení bez ohledu na deformaci vozu; bývá umístěné ve středovém tunelu mezi předními sedačkami). Standardní rychlostí nárazu, při níž reaguje gravitační čidlo, je 55-57 km/h. Odstřel ale nastává i při sepnutí byť jen jednoho z čidel.
Specifickým problémem držení volantu (a tím i popálených rukou) je to, že se ho ridič křečovitě drží, dokud mu ho právě nafukující se airbag nevyrve z rukou, což je nanejvýš pochopitelné, neboť pro řidiče představuje hlavní a vlastně jedinou oporu. -
« Bez nadpisu
kdyz jsem v lete zaparkoval po Avii (cca 20km/h) tak jsem mel zmuhlanej predek asi do pulky.... je pravda ze to slo jenom na vrsek predku (svetla, kapota... narazniku se to ani nedotklo), a airbag zustal na svem miste.... jinak Airbag se aktivuje pokud se aktivuje dotykove cidlo a zpomaleni je mensi nez umerna mez, pri brzdeni..... -
« Re:
Yoyo: Kdyz pominu to co psal Mitsi, tak si rikam, v jake situaci by melo byt tak dulezite drzet po nafouknuti airbagu volant a jeste ridit? Mam za to, ze senzory spoustejici airbag jsou nastaveny tak, ze vyleti az po vcelku silnem narazu, kdy je uz cast predku zmuchlana a ne jen nejaky tuknuti -
"-- skrytý --" 31.01.06 21:40
« Re:
Volant po vystřelení airbagu (ani evropského) rozhodně neudržíš! Zplodiny pyrotechnické nálože Ti totiž popálí ruce. Je to dnes dokonce považováno za klíčový důkaz v případě sporu o to, kdo vlastě ve skutečnosti řídil. Tedy výměna "řidičů" po případné havárii (např. z důvodu alkoholu) se dnes již nekoná... >:D
Osobně se domnívám, že klíčovým důvodem "malých" airbagů je nedostatek místa v evropských vozech a rovněž hledisko estetické: na volantu je totiž na první pohled vidět, zda obsahuje "plnohodnotný" (emerický), nebo je "poloviční" (evropský) airbag. -
"-- skrytý --" 31.01.06 21:34
« Re:
Ale přece v EU se už dávají(začal s tím dávno Opel) vaky pro řidiče kolem 65-70 a spolujezdec 120 litrů.Tak zhruba,ať se tu nehádáme o litříku sem/tam...Doba malých vaků je už za námi.Bylo to skrz prachy,s řízením nesouvisí,protože on ten volant,když to bouchne se moc držet nedá,protože celkem není důvod....pak to rozhodí ruce a drobet to hřeje. Věnec volantu. ;-) -
"-- skrytý --" 31.01.06 19:03
« Bez nadpisu
tak som premyslal, preco sa v europe uchytili mensie airbagy, nez v amerike... a prisiel som na jeden rozhodujuci dovod - v pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant... a pokracovat v jazde. ak vodic sedi v spravnej polohe... a drzi volant spravne... -
"-- skrytý --" 31.01.06 16:30
« Re:
dtto výškové seřizování horních úchytů bezpečnostních pásů: Třebaže se podle mého názoru jedná o zásadní vylepšení "starých dobrých pásů" a většina klientů dnes vyloženě pase po všech těch pyrotechnických předpínačích, hydraulických omezovačích tahu, co největším počtu airbagů atd., snad nikdo právě z této kategorie lidí si správně neseřídí horní úchyt, většinou proto, že ani netuší, že to jde, event. k čemu je to dobré!!! Ať žije bezpečnost! >:-[] -
"-- skrytý --" 31.01.06 14:26
« Bez nadpisu
Když jsem se u prodejce ptal jak má být správně seřízená opěrka hlavy, tak koukal jak čerstvě vyoraná myš. Kdybych se jej ptal která značka fritovacího oleje se leje do motoru, tak by nebyl překvapenější.
Doufal jsem, že jim to třeba vtloukali do hlavy na nějakém školení, ale onen pán očividně o seřizování opěrek hlavy slyšel poprvé v životě.