airbag

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.06  10:06

    « Re: j3

    A co Einsteinov princip ekvivalencie? Myslim, ze prave tento dokazal rovnocennost gravitacie a zrychlenia. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.06  07:37

    « Re:

    davor: Souhlasím, porovnatelnost musí být. Na druhou stranu se zpočátku k autům vybaveným airbagy dávalo sáhodlouhé poučení právě k tomu, jak má člověk "správně" sedět, některá auta tím měla dokonce pokrytu celou vnitřní stranu slunečních clon. Dnes už ne. Třeba se něco změnilo...
    PS: Jo, a nesušte psa v mikrovlnce!
    j3: OK.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.06  00:16

    « Bez nadpisu

    Mitsi: Prosim nepoužívat "gravitační přetížení" .Setrvačné zrychlení nemá s gravitací nic společného.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  21:50

    « Re: Re: Bagy v USA

    To, ze v USA niekto vyhral nejaky spor ma vobec neprekvapuje. Zil som vyse roka v Kanade a o severnej amerike si myslim svoje.
    Pamatam si na relaciu v telke kde robili rozhovor so zenskou ktorej zabil bag decko. Posadila ho na predne sedadlo vedla seba (bez sedacky) a ani ho nepriputala. K tomu niet co dodat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  21:47

    « Ulozenie figurin

    Umiestnenie figurin s milimetrovou presnostou je kvoli opakovatelnosti testov. Ak by si kazdy ukladal figuriny ako chcel, ziadne dva testy by neboli porovnatelne.
    Predpokladam, ze existuje akasi standardna poloha a standardny typ figurinu zodpovedajuci medianu populacie. Neviem si dost dobre predstavit, ze by sa crash testi robili s figurina od 155cm/120kg cez 175cm/55kg az po 205cm/75kg :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  16:50

    « Re:

    Ano, bagy v USA měly a snad stále ještě mají dvojnásobný objem. Původně proto, aby se minimalizovalo riziko pro nepřipoutané osoby - pro mě poněkud nepochopitelné, vždyť v Americe si už obvykle vlastně "pod pásy automaticky sedám", třebaže sponu či spony musím zapnout manuálně. Dodatečně se přišlo na to, že větší velikost bagů vcelku dobře kompenzuje rozdíly v tělesné konstituci pasažérů - požíračů hamburgerů. Ale zase musí být větší volant, více prostoru na schránku airbagu před spolujezdcem atd.
    Všeobecně vžitý omyl spočívá v tom, že si lidé představují, jak padají do "měkkého polštáře". Opak je pravdou! Předčasný náraz těla a zj. pak hlavy do ještě se nafukujícího airbagu znamená v kombinaci s gravitačním zrychlením vozu při nárazu do překážky téměř jistou smrt (aktivní a trénovaní fotbalisté-hlavičkáři jsou možná světlou výjimkou...). Tělo/hlava musí padat do už vyfukujícího se airbagu (hlavně toho "evropského", malého, tedy hóóódně tvrdého). Proto ona bezpodmínečná nutnost připoutání, proto pyrotechnické předpínače a hydraulické omezovače...
    A ještě jednu jízlivost si neodpustím: Zrovna minulý týden jsem četl v německém Autobildu článek o crashtestu Renaultu Mégane na konci 100 tsi. km testu. Byl tam i vcelku detailní popis přípravy bariérové zkoušky, mj. "ustavování STANDARDIZOVANÝCH FIGURÍN do jejich pozic s MILIMETROVOU PŘESNOSTÍ". Co se tím říká? Že "tomu, kdo nesedí příliš blízko/příliš daleko od bagu, nesedí příliš vzpřímeně/příliš vleže, není příliš vysoký/malý, má standardní poměr mezi délkou noh, těla a krku, není příliš těžký/lehký, a současně nenosí brýle a nekouří, možná airbag pomůže a neublíží. Možná...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  16:01

    « Bez nadpisu

    Pokud se nepletu, tak v USA jsou či byly vaky nejen větší a také se mnohem rychleji nafukovaly, neboť v USA řidiči nepoužívali bezpečnostní pásy, zatímco v EU byly pásy víceméně povinné. Americké bagy se nafukovaly větší energií, aby se nafoukly za kratší dobu, avšak pokud člověk seděl nestandardně, tak ho zmasakrovaly.
    Já auto vybíral podle přítomností hlavových airbagů - minulé auto dostalo ránu z boku na zadní dveře a my v autě měli víc štěstí než rozumu, že to dostaly zadní dveře a ne přední. Vzadu v autě nikdo neseděl. Dostat to na přední dveře, tak by řidič měl co dělat aby přežil. Nové auto má jak boční, tak hlavové ... Poutám se vždy a vítám, že auto buzeruje spolujezdce pískáním, tudíž ho k připoutání nemusím nutit já.
    V Hospodářských novinách vyšel článěk o testech autosedadel při nárazu zboku. To že škodovka v testech propadla (fabia, oktavia i superb) bylo napsáno velmi drobným písmem na ploše 5 cm čtvereční. Ale tomu, že škodovka má nový model - roomster - tomu byly věnovány dvě barevné půlstrany. Tomu říkám vyvážené zpravodajství :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  14:37

    « Re:

    IT: Obecně souhlasím, konkrétně by to ale právě zde nebylo možno uplatnit, a to z jednoho prostého důvodu - mnohdy ani soudní znalec nedokáže s určitostí posoudit, zda airbagy někomu život opravdu zachránily, či nikoli. A to už vůbec nemluvím o situaci, kdy právě ony ublížily, případně natolik vyhrotily vývoj nehodové situace, že z původně hrozícího vcelku nevinného ťukance vznikl velký karambol. Ano, o tom si nikdo netroufne nic oficiálně napsat (autocenzura funguje dokonale)!
    Samozřejmě, obecně se má za to, že airbagy přinejmenším pomáhají zmírňovat následky nehody. Ale v USA se již vedly soudní spory pozůstalých s výrobci aut o to, že airbagy naopak ublížily (v Evropě jsem takový případ zaregistroval pouze jeden, ale tam šlo o zjevný časový nesoulad posloupnosti práce airbagu, předpínače pásu a omezovače tahu) a žalující strany byly úspěšné! Ač si o americkém soudnictví myslím své, asi na tom něco bude, neboť následně došlo k uprávám předpisů v tom smyslu, že čelní airbagy se nesmějí aktivovat, když...(např. v případě šikmého nárazu)...
    Obdobně nelze se 100% jistotou říct, zda je lepší riskovat gravitační přetížení v pásech nebo (v případě značného štěstí) "šikovně" z auta během nehodového děje vypadnout. I když tady bych si tipnul, že jazýček vah se přiklání k "připoutání se" mnohem více, než k "záchraně života díky airbagům".
    Ovšem ten, kdo ve svém autě "evropské" airbagy (to zvláště zdůrazňuji - jde o jejich objem, ty "americké" jsou 2x větší) má a přitom se nepřipoutá, si asi nezaslouží, aby případnou nehodu přežil. Ostatně všichni jistě stále ještě máme v živé paměti smutný případ z loňského léta...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.06  13:10

    « Bez nadpisu

    Ono je to tak,že se aktivuje předpínač pásu,tělo sice jde trochu dopředu,ale současně proti hlavě airbag a když je tělo zase vymrštěno směrem k sedačce a vak se vyfukuje,tehdy nastoupí omezovače tahu,pokud jsou.Jde o to nepodklouznout na sedáku a také,jaká je konstrukce hlavové opěrky.
    K autu bez vaků resp.deaktivaci: spolupracovník asi 20 let křičel,jak je zdravý,jak by se chtěl zdravotně pojistit sám u sebe a nějaký solid.systém, že je pitomost.Já mu občas připomínal,že nemocní mají jiný názor a nechtěl to slyšet,OK,takže:
    Bylo mu na vánoce zle,žena jej nekompromisně poslala RZP do nemocnice,pár dnů na JIP,pak fakultní nemocnice,zase nějaké spec.zákroky a teď,na prahu odchodu(za 14 dnů) do důchodu mi asi hodinu v pracovně vyprávěl,jak je solidární systém nezbytný,že to musel být balík, když viděl všechny ty přístroje,počet lidí,co kolem něj kmitali,spousty léků(a ty cenovky na nich-bude užívat,dokud bude žít...),a to je teprve začátek procesu....takže asi tak nejak je to i s těmi vaky.Komu zachránily život,nebo vystoupili z auta nezraněni,si v novém přikupují naprosto všechny.
    Ale je to každého věc.
    Řešením je si případnou péči po havárii v případě nepřipoutání či deaktivace a jedno jestli zaviněné nebo nezaviněné, zaplatit za své a zase by na věc byl jiný pohled.Přiznejme si,že k tomu člověk ani nemusí být soudní znalec,aby poznal,že někdo nebyl připoután,nebo že si vak deaktivoval.
    Jenom do toho vnést tržní finančí spluúčast a je.Věci se dají řešit jednoduše. :D
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.01.06  11:42

    « Bez nadpisu

    Tak jako tak jde hlava o nějakých 20 cm. dopředu. Nikdo ji neudrží opřenou o opěrku. A omezovač tahu pás malinko uvolní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.06  11:23

    « Bez nadpisu

    Jak je to s přitahovači pásů? Když se aktivují, je ještě možné aby šel (řidič) hlavou až na volant?
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.01.06  08:03

    « Bez nadpisu

    Zapoměli jste dodat, že k těm sedačkám a pásům ještě patří pořádný rám z trubek... Když se člověk podívá na zpomalený záznam bouračky rallyového auta /z interiéru/, uvidí, že hlava jde dopředu. U spolujezdce by to tolik vadit nemuselo, ale jen za předpokladu že se nebude posouvat palubka dozadu. U řidiče nevím....
    Ale z vlastní zkušenosti /tedy já neseděl naštěstí ani v jednom autě, stál jsem o pět metrů vedle/ vím, že auto bez airbagů bych už nechtěl. Tehdy šlo o náraz Golfu III a Renaultu Espase II v rychlosti 100-110 km/h. Golf začínal u A sloupků - nikomu se nic nestalo, ale bez airbagů by to štěstí neměli, Renault na tom byl podobně, přední náprava byla pod řidičovým sedadlem - ani tomu belgičanovi nic moc nebylo, jen něco s nohou. A to měl štěstí, po nárazu do té Avie Furgon se auto převrátilo na čumák a bouchlo do ní ještě střechou... Avia ty dva nárazy během tří sekund nevydržela, v polovině se rozlomila.
    Mimochodem tu bouračku začala ženská ve Š 105, která asi v 50 km/h vrazila do mojí dodávky. Dodnes nevím, jak dokázala vylézt ven bez zranění... Urvaná sedačka, palubka s volantem o 20 cm. dozadu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.06  21:52

    « Re: Re: Re: Re:

    na eBayi anatomy pro 5bodové pásy seženeš levně a ještě si můžeš vybírat. Takže no problemo...
    Jinak 5 bodové pásy bych klidně uvital i v konvečních osobácích na normálních sedačkách. Když budou také na navíječích abych se mohl naklonit pro něco v přihrádce... opět no problémo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.06  21:34

    « Re: Re: Re:

    Bohužel cena lepších sedaček je taková, že dvě sedačky stojí pomalu tolik co nové malé auto. Za pětibodové pásy bych si klidně připlatil, ale nesmělo by to dělat 20 procent ceny nového auta střední třídy ...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.01.06  21:26

    « Re: Re:

    mne nevadia tvoje nekonformne nazory. ja len nemam rad, ked niekto keca a nic neurobi - vybrat (resp deaktivovat) airbagy nieje problem, rovnako ako kupit sedacku s 5 bodovymi pasmi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.06  20:42

    « Re:

    Byl bych dokonce ochoten si v dnešní přeairbagované době připlatit za to, aby můj vůz neměl vůbec žádný airbag! A když už pasivní bezpečnost, pak pořádné sedačky a na nich čtyřbodové bezp. pásy.
    Ale dost už polemiky! Ti, kdož sem pravidelně chodí, moje vyhraněné a obvykle silně nekonformní názory zvláště na pasivní bezpečnost dobře znají. Chtěl jsem jen prezentovat názor ležící "na opačné straně spektra", čímž svoji morální povinnost považuji za splněnou...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.01.06  20:36

    « Re:

    pokial prave necisti celne sklo a je priputane, tak take nieco by sa mitsi nemalo stat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.06  20:34

    « Bez nadpisu

    Záleží na rychlosti při havárii, na druhu nárazu(čelní plocha,přesazení,sloup..),na úhlu nárazu,tuhosti překážky...toho je moc vlivů.Je-li např náraz pod 45stupni,čelní se neaktivuje,atd....Také,jestli a jak byl připoután,co předpínače a omezovače tahu pásů.
    Jistě se vyskytne názor,že vaky jsou jenom marketingový trik.Na to se těžko něco rozumného namítá,protože kdo nechce slyšet argument,tak prostě neslyší.
    Nicméně šance je citelně vyšší,při rozumném nárazu se zranění posouvají řádově o 1-1,5 třídy dolů,takže smrtelná na středně těžká(při dost vysoké rychlosti na těžké),těžká na lehká atd...
    Spolupracovnici nedalo přednost auto při výjezdu od benzinky,oni s O1 TDI(ať vyprovokuji hvězdičky a Škodu.. >:D ),vjelo jim tam Vito(svítili=přehlédl je),měli natočeno 90 km/h,Vito asi 25 m odtlačili,ale vystoupili nezraněni,pokud se nepočítá namožená žebra a manžel jak šlápl na brzdu,tak se mu natrhl vaz pravé nohy.Nicméně havárie v sobotu a v pondělí oba pracovali.Škoda na 2 měsíce staré Octávce 95%,takže je jasné,co to byl za náraz.
    Mitsi:ale pro přesnost se mělo napsat,protože někdo nemusí pochopit,že nebyl připoután a z tohoto pohledu je jedno,jestli tam vak byl nebo nebyl.
    B sloupek by vadit nemusel,jsou tam hlavové,pokud jsou dodány či připlaceny.
    P.S: 70% smrtelných úrazů v osobních autech jsou úrazy hlavy- dlouhodobá statistika. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.06  20:31

    « Bez nadpisu

    Když se mu při nehodě podaří padnout hlavou mezi nafukující se airbag a sloupek A, pak je to jisté: hlava rozstřelená airbagem o sloupek A dopadne asi jako meloun po úderu baseballovou pálkou, což je nepochybně "zranění neslučitelné se životem"...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.06  20:10

    « airbag

    Zdravím, možná je to hloupý dotaz, ale přesto se zeptám.
    Jak velký je rozdíl v případném poranění spolujezdce, pokud před sebou při nehodě má nebo nemá airbag?
    Díky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…