airbag
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 27.01.06 17:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
matuS: (cit.) "Skor sa ty zamysli nad sebou ako pristupujes k ludom."
K prodejci aut přistupuji tak, že pokud se já, jako potenciální zákazník, hned v úvodu zajímám o ryze technickou stránku auta, pak by v oboru prodeje zboží (tím neříkám, že přímo a konkrétně aut) vzdělaný prodejce "se vztahem ke svému řemeslu" měl okamžitě poznat, s jakým typem zákazníka má co do činění, a tomu přizpůsobit svůj další postup.
Nějak mi uniká, proč to v řadě oborů jde (prodej spotřební elektroniky, foťáků, fajnových sportovních potřeb...) jde a v případě aut ne.
Pokud Tebe uvedený postup (nazvěme to např. nevzdělaností v oboru, papouškováním naučených frází či nějak jinak) neuráží, mne tedy hluboce! -
"-- skrytý --" 27.01.06 16:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ano, možná to souvisí s "národní" legislativou. V50 se dělá v NL, V70 v S. Kolegův Saab 9-3 koupený v NL, ale vyrobený v S, nemá vypínatelný airbag spolujezdce.
Pokud jde výzkumy konkrétních nehod a přizpůsobení konstrukce, nejvíc v tomto ohledu podle mého názoru udělal Saab, ale jen do doby, než ho převzal GM...
To IT: Netvrdím, že všechno je jen marketing. Jen mi vadí, že v důsledku systematické marketingové masáže "standardní zákazníci" úplně zblbli a už je zajímá jen počet hvězdiček, resp. airbagů, přičemž aktivní bezpečnost zcela opomíjejí. Ano, to že mně jde především o aktivní bezpečnost a ta pa pasivní je mi tak nějak ukradená, je možná jen můj problém. Ale vedou mě k tomu jisté dobré důvody, které se mi pouze potvrdily při totálce vozu řízeného mou ženou... A když na mne pak prodejce vybalí hned v první vyřčené "přesvědčovací" větě právě počet airbagů, nejraději bych mu alespoň jeden z nich nechal vystřelit do ksichtu!!! -
"-- skrytý --" 27.01.06 15:12
« Re: Re: Zvejkal
Len som opravil tvoje nespravne tvrdenie, tot vsjo ... (peace). Pri havarii aute vsak zabija to zrychlenie, ktore vznika v dosledku zotrvacnosti hmoty. :-( Vzdy sa desim predstavy, ze naburam. Vzdy ma desia "soferi", ktori riskuju zrazku svojim spravanim. Naozaj sa potrebuje tolko ludi najprv zmrzacit, aby pochopili, ze zrazka vo vysokej rychlosti byva vacsinou fatalna?
Aby som pokracoval v teme, co je podla vas najucinnejsim prvkom bezpecnosti v aute? Mame tu pasy, airbagy, sedacky, deformacne zony, hmotnost auta, vyska podvozku(?). Je mi jasne, ze kombinacia vsetkych, ale napriek tomu je asi lepsia kombinacia dvojtonoveho dzipu bez bagov ako punta so 6timi bagmi .... ci nie? -
« Re: Re: Re:
IT: treba jeden z konkretnich vysledku teto spoluprace je to, ze se ve Skandinavii vozi deti do 5 let takrka vyhradne v sedacce zady ke smeru jizdy a to prednostne na sedadle spolujezdce (kde je vypnuty airbag). Vyslo jim za ty roky, ze to je pro deti nejbezpecnejsi misto a vozit deti zady ke smeru jizdy snizuje riziko jejich zraneni. Take Volvo, alespon ve Skandinavii, ma vypinatelny spolujezdcuv airbag na boku palubni desky klicem od zapalovani -
"-- skrytý --" 27.01.06 14:24
« Bez nadpisu
Ale no tak,chlapi,Einsteina sem nepleťme.
Dotaz zněl, jesti pomohou nebo ne.Obecně ano.Pomohou.
Že před nějakými 35 lety byl v USA názor,že vaky nahradí pásy je už snad překonaný názor a i učni(naši budoucí špičkoví automechanici,co nám dodrbou naše auta za těžký peníz... >:D ) se učí,že tomu tak není,že musí pracovat v součinnosti.
Že vak nepřipoutaného může zabít,je známo. Problém přece mělo Audi nějaký ten rok zpět,kdy se aktivoval řidičův,ten nepřipoután,někdy v době startování a auto nejelo...pak asi 900 tis audin měněno čidlo.Byla asi 2-3 smrtelná zranění.Potichu smeteno ....
Sodní znalec v oblasti dopravy neposoudí,jestli smrtelné zranění vak způsobil,ten řeší technickou stránku věci=automobil+vozovka(dopr.značení)+pří… řidiče.
Pak je profese patolog(+ případně soudní znalec z oboru medicíny) a ten posoudí naprosto přesně,jaká byla příčina úmrtí,resp. které i z mnoahačetných bylo primární. Vychází to na těch 70% úrazů hlavy,což je dost vysoké číslo,se alespoń zamyslet,když nic jiného.
Výzkum mrtvých si dělalo pár let Volvo na jednom spec.pracovišti. Někdo z těch co bourali,možná právě proto dnes žije.
Jinak je pravda,že náraz hlavy do vystřeleného vaku je bezva pecka a s peřinou to nemá nic společného.
Jinak: na základě jedné náhody,kdy člověk přežije díky tomu že je nepřipoutaný,nelze zobecnit,že přežijí všichni další a podobně je to i s vaky.
Zase nepodléhejme tomu,že vše je market.trik.Protože pokud řekneme,že je to masáž zákazníků, aby kupovali dražší auta,tak fajn,začnu chytat za slovíčko a položím dotaz: proč na fórech o Škodě a Loganovi(kdekoliv,nejen zde) je tolik dojemných starostí o počtu hvězdiček,když je ten test jenom market.trik? Buď je,nebo není. Nelze,aby platilo vše současně.
P.S.:já jsem si připlatil i boční vaky na zadní sedadla.Chybí mi kolenní.Příště bude i on.
Důvod je prostý:ženě chodí do ordinace lidé po těch bouračkách a víme,v čem jeli a kam to koupili.Hodně z nich si nikdy nesedne nepřipoutána a v autě chtějí max.vaků. Není nad vlastní zkušenost. ;-) -
"-- skrytý --" 27.01.06 13:36
« Re: davor
To je o tom, ze v uzavretom systeme nie je mozne zistit, ci na teba posobi gravitacia, alebo sa pohybujes so zrychlenim. A prave tento fakt umoznuje pri myslienkovych pokusoch ZAMIENAT zrychlenie s gravitaciou. Einsteina to priviedlo az k casopriestoru a jeho zakriveniu. -
"-- skrytý --" 27.01.06 12:54
« Re: davor
Mylis sa, prave o rovnocennosti gravitacie a zrychlenia je princip ekvivalencie.
Popularnovedecky sa to da dokazat pokusom, ked v uzavretom vytahu nie si schopny rozoznat, ci ta k jeho podlahe tlaci gravitacia zeme, alebo zrychlenie vytahu.
Nie som fyzik, poznam to len z casopisov a kniziek typu Quark a podobne.
Ale ... je to dost off-topic. -
"-- skrytý --" 27.01.06 07:37
« Re:
davor: Souhlasím, porovnatelnost musí být. Na druhou stranu se zpočátku k autům vybaveným airbagy dávalo sáhodlouhé poučení právě k tomu, jak má člověk "správně" sedět, některá auta tím měla dokonce pokrytu celou vnitřní stranu slunečních clon. Dnes už ne. Třeba se něco změnilo...
PS: Jo, a nesušte psa v mikrovlnce!
j3: OK.
Neviem preco.