airbag
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 31.01.06 16:30
« Re:
dtto výškové seřizování horních úchytů bezpečnostních pásů: Třebaže se podle mého názoru jedná o zásadní vylepšení "starých dobrých pásů" a většina klientů dnes vyloženě pase po všech těch pyrotechnických předpínačích, hydraulických omezovačích tahu, co největším počtu airbagů atd., snad nikdo právě z této kategorie lidí si správně neseřídí horní úchyt, většinou proto, že ani netuší, že to jde, event. k čemu je to dobré!!! Ať žije bezpečnost! >:-[] -
"-- skrytý --" 31.01.06 14:26
« Bez nadpisu
Když jsem se u prodejce ptal jak má být správně seřízená opěrka hlavy, tak koukal jak čerstvě vyoraná myš. Kdybych se jej ptal která značka fritovacího oleje se leje do motoru, tak by nebyl překvapenější.
Doufal jsem, že jim to třeba vtloukali do hlavy na nějakém školení, ale onen pán očividně o seřizování opěrek hlavy slyšel poprvé v životě. -
"-- skrytý --" 30.01.06 17:05
« Re: Re: Re:
shi: Především tě chválím za úvahu o Swiftovi.Dobrá volba.Zpočátku trochu drnčel,ale postupně ztichl. Zima nezima,startuje bezva a jezdí jak ďas. Já si jej půjčuji a dostává dobrou nakládačku...když ten motor chce točit,točit,točit,nemám sílu mu to odpírat... ;-)
Od vaků jsme se dostali k sedadlům-OK,ono to vše souvisí a pas.bezpečnost je dobré posuzovat komplexně,takže sedadla a jejich konstrukce sem patří.
Pucmeloud: Nerad se pouštím do polemik,co je a není marketingová masáž. Pokud má výrobce v něčem úspěch,asi by byl blázen,aby to nepublikoval. Mazda 6 má prý ve světě 100 ocenění a stejně jsem ji nevzal(třeba je to chyba!),takže je otázka,jak dalece lidé dají na nějakou reklamu. Já ne a spíš zajímají fakta.
Faktem je,že se auta budou,resp sedadla,testovat na náraz ze zadu.Norma je hotová a výrobci budou tlačeni ke zdi.Simuluje se typické nedobrždění někde v koloně,nebo na křižovatce.Faktem je,že s tím přišla komerčí německá pojišťovna,aby se ušetřilo na odškodném úrazů krční páteře.Takže aktivní opěrky by měly být samozřejmostí a zlepšení konstr.sedadel též.
Těch dobrých sedadel bylo docela málo a nebyl to jenom VW.Každý kdo sem chodí ví,že nejsem fanatický majitel Laguny2,taky není dokonalá,nicméně sedadla dopadla skvěle.Ale při koupi jsem to netušil.
Spíš bych bral za pozitivní,že se i tohle začíná dostávat do povědomí lidí,resp.,že výrobci budou vystaveni tlaku,aby sedadla dělali co nejlépe a to je hlavní. Jestli to někdo bude v reklamě zdůrazňovat-klidně,ti druzí se budou muset o to víc snažit být dobrými a mezi námi,je to většina výrobců,kteří mají větší či menší mezery. Auta budou zase o trochu dražší,to si přiznejme.Nic není zadarmo. :'-( -
"-- skrytý --" 29.01.06 19:50
« Re:
Tak to já ten VW kliděn personifikovat budu, nevím proč bych neměl kritizovat šlendrián, který je zjistitelný na první pohled (vlastně posez). VW se řadí mezi značky střední třídy (ani luxus ani low-end), podobně jako třeba toyota nebo nissan, ale sedačky z koncernu byly vždycky hrozné, zatímco japonské byly většinou průměrné, někdy i nadprůměrné.
Konkrétně mi jde o opěrky hlavy - podle mých zkušeností se škodou OI, Fabia, OII jsou opěrky posazené moc dozadu a při vysouvání se od hlavy dále vzdalují - jako by celý VW group neustále čerpal inspiraci z hlavových opěrek ve Felicii :-(
Už před několika lety v británii dělali testy ve kterých celý VW group totálně propadl (všechny testované modely od mini po střední třídu napříč celou VW group). U jiných značek bylo vidět, že když chcou tak sedačku udělat umí. U VW group bylo vidět, že buď ze zásady nechcou, nebo spíš neumí.
Jakmile škoda vyrobí auto, které bude odpovídat mým potřebám a které mě nebude svým designerským šlendriánem permanentně nasírat, tak si jej velmi rád koupím, neboť jsem trošičku i patriot. Nákup přibližovadla plánuji na příští rok a zatím je ve výhledu Swift nebo Corolla. OII je pro mě zbytečně velká a současná Fabia mě při každé jízdě něčím naštve, ikdyž opticky se mi hatchback velmi líbí.
----
Prohlédl jsem si ten odkaz -zajímavé to čtení. V minulách letech japonci skutečně nedopadali v dynamických testech nijak zářivě, jenomže třeba takový Passat (tehdy snad i vlaková loď VW) míval sedačky natolik blbě udělané, že k dynamickému testu ani nebylo přikročeno. -
-
"-- skrytý --" 29.01.06 16:37
« Bez nadpisu
A některé automobilky jsou mistry v dělání kompromisů, které prokazatelně kompromitují bezpečnost :-(
Nechci vidět, co by nám marketingoví experti automobilek vnucovali za za vražedné stroje, nebýt EuroNCAP a dalších organizací testující bezpečnost.
(Čest vyjímkám jako Volvo, Saab a Mrecedes, kteří bezpečnost pojali jako součást své marketingové strategie. )
Sedadla VW group v testech propadají dlouhodobě, a zdá se, že po mnoha letech na tom VW group konečně začná pracovat. Za pár let už možná budou rozumná sedadla i ve škodovkách standardní výbavou. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
IT: Dalsi vec je, ze profesionalove (rallye) maji anatomicke sedacky, nejlepe tvarovane na jejich telo a ve spojeni s petibodovymi pasy tam neni sance sedet nejak zkroucene ci "divne". A to muze hrat take dulezitou roli -
"-- skrytý --" 28.01.06 19:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
shi: def.zóny ta jejich auta mají také,jenom uvnitř kabiny je tuhý rám a ten zabrání nežádoucí deformaci a poranění.Ale přetížení musí být skvělé.To máš jako s kluky na motorkách.Jedni padat umí,je to sice na okruhu a ty druhé vozí pohřebáky. :'-( -
"-- skrytý --" 28.01.06 13:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
yoyo:
"mne zasa vrta hlavou, ako to robia ti profesionali pri havariach, resp. ich telo. maju viacbodove pasy"
Kromě vícebodových pásů a dalších mechanických "triků" mají velmi slušnou fyzičku. Když má člověk (jako asi většina z nástady) ochablé svaly na břiše, na zádech a na krku tak není divu že vnitřní orgány, hlavu a páteř nemá co držet pohromadě. Pokud náraz čekáš a máš tělo zvyklé na pády, nárazy a svalovou zátěž, tak se svaly zatnou a hned tvá tělesná schránka vydrží o dost víc víc. Pak tě sice po nárazu taky pekelně bolí svaly celého těla, ale máš větší šanci že se ti nic důležitého neutrhne.
Navíc profesionálové, když borurají, tak téměř nikdy nejde o čelní střed po kterém auto stojí na fleku, ale téměř vždy je střet "šikmý" a auto po nárazu letí někam dál.
Když na lyžích v plné rychlosti vrazíš do sloupu tak se taky zabiješ, zatímco když v plné rychlosti spadneš a kutáíš se dál, tak jsi dotlučený, ale umíš-li padat, tak se ti většinou nic nestane.
V mnoha situacích se dá na poslední chvíli něco vymyslet - něco, čím se následky nárazu zmírní. Pokud vím, že poletím ze silnice, tak se snažím vybrat si kudy poletím (abych třeba netrefil tlustý strom) a pokud vím, že narazím, tak se snažím vybrat si kam, jak a kterou částí narazím. Někdy to jde a někdy ne. Věřím, že profesionálové to dělají taky tak a proto přežívají. -
matuS 28.01.06 10:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
pucmeloud, hovorim, ze neviem presne ako je to mozne.
Tiez ma to ale zaujimalo tak som nastavil na lavu stranu max teplo a na pravu stranu max zimu a aj stredove vyduchy na palubnej doske su nezavislo rozdelene: z jedneho islo teplo a z druheho chlad.
Ale suhlasim s Yoyom, ze najdolezitejsie je fukanie od noh. Predsa len ked zedis v aute, tak dolna polka tela je vlastne v tuneli, v pomerne uzavretom priestore, takze min. polka tela moze mat vlastnu "klimu"
No a najdolezitejsie je, ze to naozaj funguje. -
"-- skrytý --" 28.01.06 09:03
« Bez nadpisu
mitsi - jednak chtěl diskusi trochu oživit,já ho znám natolik,že vím, že autům rozumí a malá provokace mne nerozhodí.I mitsi ví,že ty vaky k něčemu jsou a oba víme,že nejsou samospasitelné. ;-)
K testům-viz crash testy: dělá se to na "většinový" náraz,tj.:z analýzy dopr.nehod se ví,jaká je nejčastěší příčina havárie,resp. směr nárazu a tomu se výrobce přizpůsobuje,někde více,někde méně a problém řeší.
Mám starší materiály Škoda Auto,daly se tam legálně koupit,pas.bezpečnost je ještě z doby FELICIE-to zdůrazňuji, byly pouze čení vaky a ocituji:"Kolize,které pokrývají ochranné funkce airbagu,zaujímají 60% celkového počtu nehod(čelní,offsetový čelní,čelně šikmý-do úhlu 30stupňů).
Zdůrazňuji: nebyly boční,hlavové,kolenní,na zadních sedadlech-ty Škoda nemá dodnes.
Protože jsem v práci,ale mám čas hledat,tak ještě jeden údaj,od pana prof.Vlka z VUT Brno:směry nárazů-
32% čelní offset levou stranou
16% čelní offset pravou stranou
16% čelní celou přídí------------------dostáváma se na 64%(viz Škoda)
6% zadní náraz-tu připomenu,že bude nový test na bezpečnost sedadel,ať se navezu do celé modelové řady Škody-žádná sláva,ale třeba M6 také ne,AUDI...atd.(poranění krční páteře,následné hospitalizace,namožení vazů a def.meziobratlov.plotének laicky)-Alianz spočetla,že v Německu odškodnění těchto úrazů(komerční úraz.poj.) stojí asi 1 mld.Euro-takže budou testy,jak auta dopadla a obrovský tlak na výrobce a konstr sedadel a o tom cosi MITSI psal a má pravdu-možná výrobci budou řešit trochu jinak,než myslel,ale obecně jsou ve shodě!
20% boční náraz-není specifikován jestli vozidlo či sloup
10% převržení
Když se nad tím zamyslíme a přihodíme statistiku lékařů,že 70% smrt.zranění jsou úrazy hlavy,tak já osobně bych tu pas.bezpečnost nepodceňoval,ale předejít nehodě je PRIORITA!
Problém je třeba šikmý čelní pod úhlem 45st. Tam je jediná pomoc:mít štěstí a pod tímto úhlem nenarazit. Nechci psát o A sloupku a švédském testu na soba....ale když vidím tl.A sloupků,asi se výrobci ve Švédsku inspirovali.
OK sobotu všem! ;-) -
"-- skrytý --" 28.01.06 04:10
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
hmm, zaujimava diskusia sa tu vedie... 2zonovu klimu mam. a som rad. ja potrebujem mat nohy v teple, pripadny spolujazdec zas ma rad chladnejsi vzduch... zapnem AUTO, nastavim si 23°C, spolujazdec 20, pripadne menej... a mne fuka pekne od noh teply vzduch, jemu nie, skor prijemny vanok do oblasti hlavy. (bezprievanovo) ako to funguje ma ani netrapi, hlavne, ze je uzitok z toho...
mne zasa vrta hlavou, ako to robia ti profesionali pri havariach, resp. ich telo. maju viacbodove pasy (bez obmedzovaca ???), nie velmi velke deform. zony (aspon co pri havariach vo wrc, f1 vidim - ok, iny material, ako u seriovych vozov, ale i tak) a vychadzaju po svojich i pri havarii z velkej rychlosti (150kmh). a to sa ich vnutornosti nehybu rovnakou rychlostou, ako vozidlo??? telesnu schranku im zastavia pasy, ale co taky zaludok, pluca, slezina, pazerak, pecen a i. ???!
moj brat buchol do stromu v 70ke, na 307sw. ale nechytil ziadnu def. zonu (ak nemyslim na Astlpik, prah a dvere), roztrhol auto cez predny lavy reflektor. pamata si, ako ho pas poriadne zatlacil do sedadla a potom zablesk airbagu. a potom uz len potme liezol z auta cez dvere spolujazdca. sedel podla navodov a mal okuliare, ktore uz potom nenasiel. mal jedinu crepinu v dolnej pere, asi z celneho skla a modrinu od pasa od klucnej kosti po hrud a narazene koleno - takze Mitsi, siedmy, prip. deviaty airbag by nebolo zle mat...
trochu na zamyslenie je, ako to vsetko v milisekundach funguje, pyrotechnicke pasy, airgaby, odomknutie centralu a nasledne strom likviduje vsetky elektricke kable v motore, RJ, poistky vonku, vnutri... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
matuS: ja si porad nedokazu nejak predstavit jak treba v prostoru tela udrzis teplotu turbulentniho vzduch s rozdilem treba 3 stupnu ani ne metr od sebe. Ale sam dvouzonovou klimatizaci nemam a tak to zduraznuji a rad si to necham od nekoho vyzvetlit jak to funguje -
matuS 27.01.06 22:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
u niektorych aut je 2 zonova v zaklade a napr u oktavie je priplatok cca 15.000tisic, co je pri cene zanedbatelna polozka a pritom dostavas plnohodnotnu plnoautomaticku klimu, ktora navyse vizualne zhodnocuje interier.
Co sa tyka 18 vs 20st celzia, tak ver tomu ze to funguje. Nikdy som sa nezaujimal ako, ale funguje to. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Matus: Nevadi mi na dvouzonove klimatizaci nic, jen ji povazuju za zbytecnost, protoze si nedokazu predstavit jak docilit toho, aby mel spolujezdec teplotu u sebe treba 18 C a j na miste ridice 20 C.Mozna tak leda tim ze si fouka na nohy studenejsi vzdyuch nez ja.....a to za ty penize je hodne malo -
"-- skrytý --" 27.01.06 18:59
« Bez nadpisu
Pro pořádek:
1.Aktivní bezpečnost-celková konstrukce auta od brzd, řízení,podvozku,motoru,ergonomie,hluku,v… je na knihu.Nebo zimní pneu,technický stav auta....
2.Výchova řidičů-tragédie.
3.Stav silnic -další tragédie,ale budou letadla, transportéry a nefunkčí Pendolino atd,atd...
4.Dopravní značení-hrůza
5.Chování řidičů a nečinnost Policie....známe všichni
6.Pas.bezpečnost auta-ta nastupuje až jako pojistka,když selhalo to předešlé.Nicméně důležitá a to je na knihu č.2
K prodejcům:samotná kapitola,občas se bavím,co za pitomosti říkají a pletou si akt. bezpečnost s pasivní.Oni si občas pletou i věci pod kapotou...
Vrchol byla nádobka pro hydraul.olej posilovače řízení s nádobkou na ostřikovače.Už jenom ta barva kapaliny,že jo...Jiný mi nenašel jednotku ABS,fci ESP spíš tušil,no asi to mnozí známe...
Dobrý prodejce by měl poznat,co zákazník chce.Mám kamaráda optika ten naprosto přesně ví,jakmile člověka vidí,v jaké ceně mu má obroučky a skla nabízet a stáhl si klientelu z celého okresu...také má dobré ceny,je slušný,ochotný,rychlé termíny,pošle poštou...atd.
Nepouštějme se do hmotností vozů a def.zón+vaků.Jde o kinet energie při nárazu,výhodu má ten těžší,ale nějaké zpomalení by mělo být realizováno na co nejdělší dráze,takže když něco,co má 2 tuny,vpředu nahodí rám,který se nedeformuje,nebo špatně,tím si vyšachuje majitel původní def.zónu,no,nemusí to být zrovna to pravé ořechové.Když potká tintítko,tak jistě,ale když potká trochu rovnocenného soupeře-ony ty def.zóny se přece hoši v konstrukci snaží dělat co nejdelší a pružnost pásů+vaky k tomu je jejich součástí-beru to z pohledu těla. ;-) -
matuS 27.01.06 18:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
pucmeloud, neviem co ti na dvojzone vadi. ja ju mam a vyuzivam ju vzdy ked idem s priatelkou, lebo ona ma radsej zimu ako ja.
zozaciatku, ked si nastavovala teplotu, tak to nastavovala aj mne, ale uz som ju naucil, ze kazdy mame svoje tlacitko.