airbag

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.06  22:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    matuS: pro me to byla take prekvapiva informace a bylo by zajimave zjistit, jak ma Volvo nebo Citroen osetreny to, aby patrona nespustila
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.02.06  21:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    na C5 sa to tiez vypina klucom...to je teda ina haluz, ze to nestaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.02.06  21:32

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Mitsi: Ja si nechaval vyndavat z Outbacku airbag z mista spolujezdce, abych tam mohl vozit detskou sedacku. Prace na pul dne.......
    jen deaktivovat to meli zakazany primo od Subaru. Drive to delali, ale pak se stala nehoda tak nestastne, ze pry nejaky kus z predku trefil napln tak blbe, ze odpojeny, ale stale funkcni airbag se nafouknul a zabil dite v autosedacce na prednim sedadle....a vysledkem byl zakaz deaktivace, jen plne vymontovani. Zajimalo by me jak to treba resi Volvo, kde se u V70 da vypnout airbag spolujezdce na boku klidem od zapalovani
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.06  16:50

    « Re: Re: Re: Re:

    matuS: Konkrétně u Mitsubishi Space Wagonu 2.0 z r.v. 1995 byly na obou koncích výztuhy předního nárazníku, ale schované pod výztuhou. Jelikož manželka nabrala sloup přesně na prostředek čumáku, odpálil airbagy pouze gravitační senzor.
    Pro zajímavost: Jen prostá výměna dvou čelních airbagů, jejich centrály (s integrovaným gravitačním senzorem) a předních bezp. pásů by stála třetinu ceny nového vozu, samozřejmě bez nákladů na opravu havarovaného předku vozu a airbagy poškozené přístorojové desky, takže z toho byla totálka...
    I to je možná důvod pro to, aby se bagy neaktivovaly příliš brzo - jinak by totiž byla totálka z téměž každého ťukance!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.06  12:45

    « Bez nadpisu

    pravda, neuvedomil som si, ze video, na ktorom som to pozeral, bolo asi 10 rokov stare...
    Pucmeloud: pisal som v pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant.. na tom klipe to bolo i ukazovane... bolo mi cudne, ze ten bag je nejaky malicky...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 01.02.06  09:20

    « Re: Re: Re:

    Mitsi, nevies kde konkretne su tie senzory? lebo v naraznikoch niesu :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.06  08:57

    « Bez nadpisu

    ve fifth Gearu delali test Airbagu u 10let stareho Roveru... rozjel se na rychlost 25mil a celne vrazil do Escorta... Airbag vylitnul...(ale ridice zadrzeli pasy, takze se se ho ani nedotkl) takze ta aktivace bude nekde od 30-35 kmh
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  23:56

    « Bez nadpisu

    Mitsi: Čistě laicky se mi těch 55 km/h coby podmínka aktivace zdá trošku mnoho. Čekal bych že vyletí tak od 40 km/h, protože náraz ve čtyřicítce už je pěkná šupa. Ale podložený svůj dojem nemám vůbec ničím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  22:57

    « Re: Re:

    Senzory jsou tam nárazové (obvykle po jednom v "každém rohu čumáku" auta) a k tomu jedno gravitační (spíná při dosažení stanoveného přetížení bez ohledu na deformaci vozu; bývá umístěné ve středovém tunelu mezi předními sedačkami). Standardní rychlostí nárazu, při níž reaguje gravitační čidlo, je 55-57 km/h. Odstřel ale nastává i při sepnutí byť jen jednoho z čidel.
    Specifickým problémem držení volantu (a tím i popálených rukou) je to, že se ho ridič křečovitě drží, dokud mu ho právě nafukující se airbag nevyrve z rukou, což je nanejvýš pochopitelné, neboť pro řidiče představuje hlavní a vlastně jedinou oporu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.06  22:55

    « Bez nadpisu

    kdyz jsem v lete zaparkoval po Avii (cca 20km/h) tak jsem mel zmuhlanej predek asi do pulky.... je pravda ze to slo jenom na vrsek predku (svetla, kapota... narazniku se to ani nedotklo), a airbag zustal na svem miste.... jinak Airbag se aktivuje pokud se aktivuje dotykove cidlo a zpomaleni je mensi nez umerna mez, pri brzdeni.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.01.06  22:40

    « Re:

    Yoyo: Kdyz pominu to co psal Mitsi, tak si rikam, v jake situaci by melo byt tak dulezite drzet po nafouknuti airbagu volant a jeste ridit? Mam za to, ze senzory spoustejici airbag jsou nastaveny tak, ze vyleti az po vcelku silnem narazu, kdy je uz cast predku zmuchlana a ne jen nejaky tuknuti
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  22:03

    « Bez nadpisu

    ...nicméně v autech přibývají.V Aygu budou asi drobet měnší,než v nesmyslnném autě z USA 5-6 m dlouhém,to jo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  21:43

    « Re: Re:

    IT: Opel často používá "americký" systém bagů, jednoduše proto, že jde o "globální produkt" koncernu GM. Rozhodně se nejedná o nějaký obecný trend evropských výrobců!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  21:40

    « Re:

    Volant po vystřelení airbagu (ani evropského) rozhodně neudržíš! Zplodiny pyrotechnické nálože Ti totiž popálí ruce. Je to dnes dokonce považováno za klíčový důkaz v případě sporu o to, kdo vlastě ve skutečnosti řídil. Tedy výměna "řidičů" po případné havárii (např. z důvodu alkoholu) se dnes již nekoná... >:D
    Osobně se domnívám, že klíčovým důvodem "malých" airbagů je nedostatek místa v evropských vozech a rovněž hledisko estetické: na volantu je totiž na první pohled vidět, zda obsahuje "plnohodnotný" (emerický), nebo je "poloviční" (evropský) airbag.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  21:34

    « Re:

    Ale přece v EU se už dávají(začal s tím dávno Opel) vaky pro řidiče kolem 65-70 a spolujezdec 120 litrů.Tak zhruba,ať se tu nehádáme o litříku sem/tam...Doba malých vaků je už za námi.Bylo to skrz prachy,s řízením nesouvisí,protože on ten volant,když to bouchne se moc držet nedá,protože celkem není důvod....pak to rozhodí ruce a drobet to hřeje. Věnec volantu. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  19:03

    « Bez nadpisu

    tak som premyslal, preco sa v europe uchytili mensie airbagy, nez v amerike... a prisiel som na jeden rozhodujuci dovod - v pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant... a pokracovat v jazde. ak vodic sedi v spravnej polohe... a drzi volant spravne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  17:55

    « Bez nadpisu

    Jo a jeden výrobce dokonce přišel s tím,že se v rámci šetření nákladů pásy výškově seřídit opět nedají. Nemohu si teď vzpomenou kdo to je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  16:30

    « Re:

    dtto výškové seřizování horních úchytů bezpečnostních pásů: Třebaže se podle mého názoru jedná o zásadní vylepšení "starých dobrých pásů" a většina klientů dnes vyloženě pase po všech těch pyrotechnických předpínačích, hydraulických omezovačích tahu, co největším počtu airbagů atd., snad nikdo právě z této kategorie lidí si správně neseřídí horní úchyt, většinou proto, že ani netuší, že to jde, event. k čemu je to dobré!!! Ať žije bezpečnost! >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  14:48

    « Bez nadpisu

    shi: Jo,valná většina prodejců plácá naučené kecy a vědomosti o autech se blíží nule.Mají jiné mezery ve vzdělání,než jsou opěrky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.06  14:26

    « Bez nadpisu

    Když jsem se u prodejce ptal jak má být správně seřízená opěrka hlavy, tak koukal jak čerstvě vyoraná myš. Kdybych se jej ptal která značka fritovacího oleje se leje do motoru, tak by nebyl překvapenější.
    Doufal jsem, že jim to třeba vtloukali do hlavy na nějakém školení, ale onen pán očividně o seřizování opěrek hlavy slyšel poprvé v životě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…