airbag

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.2006  20:10

    airbag

    Zdravím, možná je to hloupý dotaz, ale přesto se zeptám.
    Jak velký je rozdíl v případném poranění spolujezdce, pokud před sebou při nehodě má nebo nemá airbag?
    Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.2006  20:31

    Bez nadpisu

    Když se mu při nehodě podaří padnout hlavou mezi nafukující se airbag a sloupek A, pak je to jisté: hlava rozstřelená airbagem o sloupek A dopadne asi jako meloun po úderu baseballovou pálkou, což je nepochybně "zranění neslučitelné se životem"...
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 25.01.2006  20:36

      « Re:

      pokial prave necisti celne sklo a je priputane, tak take nieco by sa mitsi nemalo stat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.01.2006  20:34

    Bez nadpisu

    Záleží na rychlosti při havárii, na druhu nárazu(čelní plocha,přesazení,sloup..),na úhlu nárazu,tuhosti překážky...toho je moc vlivů.Je-li např náraz pod 45stupni,čelní se neaktivuje,atd....Také,jestli a jak byl připoután,co předpínače a omezovače tahu pásů.
    Jistě se vyskytne názor,že vaky jsou jenom marketingový trik.Na to se těžko něco rozumného namítá,protože kdo nechce slyšet argument,tak prostě neslyší.
    Nicméně šance je citelně vyšší,při rozumném nárazu se zranění posouvají řádově o 1-1,5 třídy dolů,takže smrtelná na středně těžká(při dost vysoké rychlosti na těžké),těžká na lehká atd...
    Spolupracovnici nedalo přednost auto při výjezdu od benzinky,oni s O1 TDI(ať vyprovokuji hvězdičky a Škodu.. >:D ),vjelo jim tam Vito(svítili=přehlédl je),měli natočeno 90 km/h,Vito asi 25 m odtlačili,ale vystoupili nezraněni,pokud se nepočítá namožená žebra a manžel jak šlápl na brzdu,tak se mu natrhl vaz pravé nohy.Nicméně havárie v sobotu a v pondělí oba pracovali.Škoda na 2 měsíce staré Octávce 95%,takže je jasné,co to byl za náraz.
    Mitsi:ale pro přesnost se mělo napsat,protože někdo nemusí pochopit,že nebyl připoután a z tohoto pohledu je jedno,jestli tam vak byl nebo nebyl.
    B sloupek by vadit nemusel,jsou tam hlavové,pokud jsou dodány či připlaceny.
    P.S: 70% smrtelných úrazů v osobních autech jsou úrazy hlavy- dlouhodobá statistika. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 25.01.2006  20:42

      « Re:

      Byl bych dokonce ochoten si v dnešní přeairbagované době připlatit za to, aby můj vůz neměl vůbec žádný airbag! A když už pasivní bezpečnost, pak pořádné sedačky a na nich čtyřbodové bezp. pásy.
      Ale dost už polemiky! Ti, kdož sem pravidelně chodí, moje vyhraněné a obvykle silně nekonformní názory zvláště na pasivní bezpečnost dobře znají. Chtěl jsem jen prezentovat názor ležící "na opačné straně spektra", čímž svoji morální povinnost považuji za splněnou...
      • 00 Reagovat !

        foto matuS

        matuS 25.01.2006  21:26

        « Re: Re:

        mne nevadia tvoje nekonformne nazory. ja len nemam rad, ked niekto keca a nic neurobi - vybrat (resp deaktivovat) airbagy nieje problem, rovnako ako kupit sedacku s 5 bodovymi pasmi.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 25.01.2006  21:34

          « Re: Re: Re:

          Bohužel cena lepších sedaček je taková, že dvě sedačky stojí pomalu tolik co nové malé auto. Za pětibodové pásy bych si klidně připlatil, ale nesmělo by to dělat 20 procent ceny nového auta střední třídy ...
          • 00 Reagovat !

            foto

            25.01.2006  21:52

            « Re: Re: Re: Re:

            na eBayi anatomy pro 5bodové pásy seženeš levně a ještě si můžeš vybírat. Takže no problemo...
            Jinak 5 bodové pásy bych klidně uvital i v konvečních osobácích na normálních sedačkách. Když budou také na navíječích abych se mohl naklonit pro něco v přihrádce... opět no problémo.
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.01.2006  08:03

    Bez nadpisu

    Zapoměli jste dodat, že k těm sedačkám a pásům ještě patří pořádný rám z trubek... Když se člověk podívá na zpomalený záznam bouračky rallyového auta /z interiéru/, uvidí, že hlava jde dopředu. U spolujezdce by to tolik vadit nemuselo, ale jen za předpokladu že se nebude posouvat palubka dozadu. U řidiče nevím....
    Ale z vlastní zkušenosti /tedy já neseděl naštěstí ani v jednom autě, stál jsem o pět metrů vedle/ vím, že auto bez airbagů bych už nechtěl. Tehdy šlo o náraz Golfu III a Renaultu Espase II v rychlosti 100-110 km/h. Golf začínal u A sloupků - nikomu se nic nestalo, ale bez airbagů by to štěstí neměli, Renault na tom byl podobně, přední náprava byla pod řidičovým sedadlem - ani tomu belgičanovi nic moc nebylo, jen něco s nohou. A to měl štěstí, po nárazu do té Avie Furgon se auto převrátilo na čumák a bouchlo do ní ještě střechou... Avia ty dva nárazy během tří sekund nevydržela, v polovině se rozlomila.
    Mimochodem tu bouračku začala ženská ve Š 105, která asi v 50 km/h vrazila do mojí dodávky. Dodnes nevím, jak dokázala vylézt ven bez zranění... Urvaná sedačka, palubka s volantem o 20 cm. dozadu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2006  11:23

    Bez nadpisu

    Jak je to s přitahovači pásů? Když se aktivují, je ještě možné aby šel (řidič) hlavou až na volant?
  • 00 Reagovat !

    foto mezek

    mezek 26.01.2006  11:42

    Bez nadpisu

    Tak jako tak jde hlava o nějakých 20 cm. dopředu. Nikdo ji neudrží opřenou o opěrku. A omezovač tahu pás malinko uvolní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.2006  13:10

    Bez nadpisu

    Ono je to tak,že se aktivuje předpínač pásu,tělo sice jde trochu dopředu,ale současně proti hlavě airbag a když je tělo zase vymrštěno směrem k sedačce a vak se vyfukuje,tehdy nastoupí omezovače tahu,pokud jsou.Jde o to nepodklouznout na sedáku a také,jaká je konstrukce hlavové opěrky.
    K autu bez vaků resp.deaktivaci: spolupracovník asi 20 let křičel,jak je zdravý,jak by se chtěl zdravotně pojistit sám u sebe a nějaký solid.systém, že je pitomost.Já mu občas připomínal,že nemocní mají jiný názor a nechtěl to slyšet,OK,takže:
    Bylo mu na vánoce zle,žena jej nekompromisně poslala RZP do nemocnice,pár dnů na JIP,pak fakultní nemocnice,zase nějaké spec.zákroky a teď,na prahu odchodu(za 14 dnů) do důchodu mi asi hodinu v pracovně vyprávěl,jak je solidární systém nezbytný,že to musel být balík, když viděl všechny ty přístroje,počet lidí,co kolem něj kmitali,spousty léků(a ty cenovky na nich-bude užívat,dokud bude žít...),a to je teprve začátek procesu....takže asi tak nejak je to i s těmi vaky.Komu zachránily život,nebo vystoupili z auta nezraněni,si v novém přikupují naprosto všechny.
    Ale je to každého věc.
    Řešením je si případnou péči po havárii v případě nepřipoutání či deaktivace a jedno jestli zaviněné nebo nezaviněné, zaplatit za své a zase by na věc byl jiný pohled.Přiznejme si,že k tomu člověk ani nemusí být soudní znalec,aby poznal,že někdo nebyl připoután,nebo že si vak deaktivoval.
    Jenom do toho vnést tržní finančí spluúčast a je.Věci se dají řešit jednoduše. :D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 26.01.2006  14:37

      « Re:

      IT: Obecně souhlasím, konkrétně by to ale právě zde nebylo možno uplatnit, a to z jednoho prostého důvodu - mnohdy ani soudní znalec nedokáže s určitostí posoudit, zda airbagy někomu život opravdu zachránily, či nikoli. A to už vůbec nemluvím o situaci, kdy právě ony ublížily, případně natolik vyhrotily vývoj nehodové situace, že z původně hrozícího vcelku nevinného ťukance vznikl velký karambol. Ano, o tom si nikdo netroufne nic oficiálně napsat (autocenzura funguje dokonale)!
      Samozřejmě, obecně se má za to, že airbagy přinejmenším pomáhají zmírňovat následky nehody. Ale v USA se již vedly soudní spory pozůstalých s výrobci aut o to, že airbagy naopak ublížily (v Evropě jsem takový případ zaregistroval pouze jeden, ale tam šlo o zjevný časový nesoulad posloupnosti práce airbagu, předpínače pásu a omezovače tahu) a žalující strany byly úspěšné! Ač si o americkém soudnictví myslím své, asi na tom něco bude, neboť následně došlo k uprávám předpisů v tom smyslu, že čelní airbagy se nesmějí aktivovat, když...(např. v případě šikmého nárazu)...
      Obdobně nelze se 100% jistotou říct, zda je lepší riskovat gravitační přetížení v pásech nebo (v případě značného štěstí) "šikovně" z auta během nehodového děje vypadnout. I když tady bych si tipnul, že jazýček vah se přiklání k "připoutání se" mnohem více, než k "záchraně života díky airbagům".
      Ovšem ten, kdo ve svém autě "evropské" airbagy (to zvláště zdůrazňuji - jde o jejich objem, ty "americké" jsou 2x větší) má a přitom se nepřipoutá, si asi nezaslouží, aby případnou nehodu přežil. Ostatně všichni jistě stále ještě máme v živé paměti smutný případ z loňského léta...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.2006  16:01

    Bez nadpisu

    Pokud se nepletu, tak v USA jsou či byly vaky nejen větší a také se mnohem rychleji nafukovaly, neboť v USA řidiči nepoužívali bezpečnostní pásy, zatímco v EU byly pásy víceméně povinné. Americké bagy se nafukovaly větší energií, aby se nafoukly za kratší dobu, avšak pokud člověk seděl nestandardně, tak ho zmasakrovaly.
    Já auto vybíral podle přítomností hlavových airbagů - minulé auto dostalo ránu z boku na zadní dveře a my v autě měli víc štěstí než rozumu, že to dostaly zadní dveře a ne přední. Vzadu v autě nikdo neseděl. Dostat to na přední dveře, tak by řidič měl co dělat aby přežil. Nové auto má jak boční, tak hlavové ... Poutám se vždy a vítám, že auto buzeruje spolujezdce pískáním, tudíž ho k připoutání nemusím nutit já.
    V Hospodářských novinách vyšel článěk o testech autosedadel při nárazu zboku. To že škodovka v testech propadla (fabia, oktavia i superb) bylo napsáno velmi drobným písmem na ploše 5 cm čtvereční. Ale tomu, že škodovka má nový model - roomster - tomu byly věnovány dvě barevné půlstrany. Tomu říkám vyvážené zpravodajství :-(
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 26.01.2006  16:50

      « Re:

      Ano, bagy v USA měly a snad stále ještě mají dvojnásobný objem. Původně proto, aby se minimalizovalo riziko pro nepřipoutané osoby - pro mě poněkud nepochopitelné, vždyť v Americe si už obvykle vlastně "pod pásy automaticky sedám", třebaže sponu či spony musím zapnout manuálně. Dodatečně se přišlo na to, že větší velikost bagů vcelku dobře kompenzuje rozdíly v tělesné konstituci pasažérů - požíračů hamburgerů. Ale zase musí být větší volant, více prostoru na schránku airbagu před spolujezdcem atd.
      Všeobecně vžitý omyl spočívá v tom, že si lidé představují, jak padají do "měkkého polštáře". Opak je pravdou! Předčasný náraz těla a zj. pak hlavy do ještě se nafukujícího airbagu znamená v kombinaci s gravitačním zrychlením vozu při nárazu do překážky téměř jistou smrt (aktivní a trénovaní fotbalisté-hlavičkáři jsou možná světlou výjimkou...). Tělo/hlava musí padat do už vyfukujícího se airbagu (hlavně toho "evropského", malého, tedy hóóódně tvrdého). Proto ona bezpodmínečná nutnost připoutání, proto pyrotechnické předpínače a hydraulické omezovače...
      A ještě jednu jízlivost si neodpustím: Zrovna minulý týden jsem četl v německém Autobildu článek o crashtestu Renaultu Mégane na konci 100 tsi. km testu. Byl tam i vcelku detailní popis přípravy bariérové zkoušky, mj. "ustavování STANDARDIZOVANÝCH FIGURÍN do jejich pozic s MILIMETROVOU PŘESNOSTÍ". Co se tím říká? Že "tomu, kdo nesedí příliš blízko/příliš daleko od bagu, nesedí příliš vzpřímeně/příliš vleže, není příliš vysoký/malý, má standardní poměr mezi délkou noh, těla a krku, není příliš těžký/lehký, a současně nenosí brýle a nekouří, možná airbag pomůže a neublíží. Možná...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 26.01.2006  21:50

        « Re: Re: Bagy v USA

        To, ze v USA niekto vyhral nejaky spor ma vobec neprekvapuje. Zil som vyse roka v Kanade a o severnej amerike si myslim svoje.
        Pamatam si na relaciu v telke kde robili rozhovor so zenskou ktorej zabil bag decko. Posadila ho na predne sedadlo vedla seba (bez sedacky) a ani ho nepriputala. K tomu niet co dodat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.01.2006  21:47

    Ulozenie figurin

    Umiestnenie figurin s milimetrovou presnostou je kvoli opakovatelnosti testov. Ak by si kazdy ukladal figuriny ako chcel, ziadne dva testy by neboli porovnatelne.
    Predpokladam, ze existuje akasi standardna poloha a standardny typ figurinu zodpovedajuci medianu populacie. Neviem si dost dobre predstavit, ze by sa crash testi robili s figurina od 155cm/120kg cez 175cm/55kg az po 205cm/75kg :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.2006  00:16

    Bez nadpisu

    Mitsi: Prosim nepoužívat "gravitační přetížení" .Setrvačné zrychlení nemá s gravitací nic společného.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.01.2006  07:37

      « Re:

      davor: Souhlasím, porovnatelnost musí být. Na druhou stranu se zpočátku k autům vybaveným airbagy dávalo sáhodlouhé poučení právě k tomu, jak má člověk "správně" sedět, některá auta tím měla dokonce pokrytu celou vnitřní stranu slunečních clon. Dnes už ne. Třeba se něco změnilo...
      PS: Jo, a nesušte psa v mikrovlnce!
      j3: OK.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.01.2006  10:06

      « Re: j3

      A co Einsteinov princip ekvivalencie? Myslim, ze prave tento dokazal rovnocennost gravitacie a zrychlenia. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2006  11:57

    Bez nadpisu

    :D No to iste, princip ekvivalencie je o niecom inak. Gravitacia a zrychlenie su dve odlisne veci. Je to ako povedat ze coda a elektricky prud su to iste :D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.01.2006  12:54

      « Re: davor

      Mylis sa, prave o rovnocennosti gravitacie a zrychlenia je princip ekvivalencie.
      Popularnovedecky sa to da dokazat pokusom, ked v uzavretom vytahu nie si schopny rozoznat, ci ta k jeho podlahe tlaci gravitacia zeme, alebo zrychlenie vytahu.
      Nie som fyzik, poznam to len z casopisov a kniziek typu Quark a podobne.
      Ale ... je to dost off-topic.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 27.01.2006  13:00

        « Re: Re: davor

        Aby som sa vyhol nedorozumeniu, tak ten princip ma v nazve to, coho sa tyka (zrychlenie a gravitaciu). Publikoval to v roku 1907.
        Nemylit si to s ekvivalenciou hmoty a energie. :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2006  13:20

    Bez nadpisu

    To je o tom ze nieje rozdiel medzi gravitacnym zrychlenim a inym zrychlenim. Ale to neznamena za sa moze zamienat gravitacia so zrychlenim. Ale celkovo je to fakt off topic :)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 27.01.2006  13:36

      « Re: davor

      To je o tom, ze v uzavretom systeme nie je mozne zistit, ci na teba posobi gravitacia, alebo sa pohybujes so zrychlenim. A prave tento fakt umoznuje pri myslienkovych pokusoch ZAMIENAT zrychlenie s gravitaciou. Einsteina to priviedlo az k casopriestoru a jeho zakriveniu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        27.01.2006  14:21

        « Re: Zvejkal

        Ano "pri myslienkovych pokusoch ZAMIENAT ". V dusledku je totež vytapět budovu plynovym nebo elektrokotlem a navstevnik to neni schopen rozeznat.
        Nicmene plyn se nerovna elektrina. Ale konec.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 27.01.2006  15:12

          « Re: Re: Zvejkal

          Len som opravil tvoje nespravne tvrdenie, tot vsjo ... (peace). Pri havarii aute vsak zabija to zrychlenie, ktore vznika v dosledku zotrvacnosti hmoty. :-( Vzdy sa desim predstavy, ze naburam. Vzdy ma desia "soferi", ktori riskuju zrazku svojim spravanim. Naozaj sa potrebuje tolko ludi najprv zmrzacit, aby pochopili, ze zrazka vo vysokej rychlosti byva vacsinou fatalna?
          Aby som pokracoval v teme, co je podla vas najucinnejsim prvkom bezpecnosti v aute? Mame tu pasy, airbagy, sedacky, deformacne zony, hmotnost auta, vyska podvozku(?). Je mi jasne, ze kombinacia vsetkych, ale napriek tomu je asi lepsia kombinacia dvojtonoveho dzipu bez bagov ako punta so 6timi bagmi .... ci nie?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2006  14:24

    Bez nadpisu

    Ale no tak,chlapi,Einsteina sem nepleťme.
    Dotaz zněl, jesti pomohou nebo ne.Obecně ano.Pomohou.
    Že před nějakými 35 lety byl v USA názor,že vaky nahradí pásy je už snad překonaný názor a i učni(naši budoucí špičkoví automechanici,co nám dodrbou naše auta za těžký peníz... >:D ) se učí,že tomu tak není,že musí pracovat v součinnosti.
    Že vak nepřipoutaného může zabít,je známo. Problém přece mělo Audi nějaký ten rok zpět,kdy se aktivoval řidičův,ten nepřipoután,někdy v době startování a auto nejelo...pak asi 900 tis audin měněno čidlo.Byla asi 2-3 smrtelná zranění.Potichu smeteno ....
    Sodní znalec v oblasti dopravy neposoudí,jestli smrtelné zranění vak způsobil,ten řeší technickou stránku věci=automobil+vozovka(dopr.značení)+pří… řidiče.
    Pak je profese patolog(+ případně soudní znalec z oboru medicíny) a ten posoudí naprosto přesně,jaká byla příčina úmrtí,resp. které i z mnoahačetných bylo primární. Vychází to na těch 70% úrazů hlavy,což je dost vysoké číslo,se alespoń zamyslet,když nic jiného.
    Výzkum mrtvých si dělalo pár let Volvo na jednom spec.pracovišti. Někdo z těch co bourali,možná právě proto dnes žije.
    Jinak je pravda,že náraz hlavy do vystřeleného vaku je bezva pecka a s peřinou to nemá nic společného.
    Jinak: na základě jedné náhody,kdy člověk přežije díky tomu že je nepřipoutaný,nelze zobecnit,že přežijí všichni další a podobně je to i s vaky.
    Zase nepodléhejme tomu,že vše je market.trik.Protože pokud řekneme,že je to masáž zákazníků, aby kupovali dražší auta,tak fajn,začnu chytat za slovíčko a položím dotaz: proč na fórech o Škodě a Loganovi(kdekoliv,nejen zde) je tolik dojemných starostí o počtu hvězdiček,když je ten test jenom market.trik? Buď je,nebo není. Nelze,aby platilo vše současně.
    P.S.:já jsem si připlatil i boční vaky na zadní sedadla.Chybí mi kolenní.Příště bude i on.
    Důvod je prostý:ženě chodí do ordinace lidé po těch bouračkách a víme,v čem jeli a kam to koupili.Hodně z nich si nikdy nesedne nepřipoutána a v autě chtějí max.vaků. Není nad vlastní zkušenost. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.01.2006  14:42

      « Re:

      IT: jen mala poznamka k tomu Volvu. Spolecne se SAABem maji smlouvu s nejvetsi svedskou pojistovnou Folksam a myslim, ze zkoumaji kazdou nehodu jejich aut za poslednich 30- 35 let.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 27.01.2006  14:47

        « Re: Re:

        Jo,je to tak.Udělali velký kus práce a celý svět z toho těží.
        • 00 Reagovat !

          foto

          27.01.2006  14:55

          « Re: Re: Re:

          IT: treba jeden z konkretnich vysledku teto spoluprace je to, ze se ve Skandinavii vozi deti do 5 let takrka vyhradne v sedacce zady ke smeru jizdy a to prednostne na sedadle spolujezdce (kde je vypnuty airbag). Vyslo jim za ty roky, ze to je pro deti nejbezpecnejsi misto a vozit deti zady ke smeru jizdy snizuje riziko jejich zraneni. Take Volvo, alespon ve Skandinavii, ma vypinatelny spolujezdcuv airbag na boku palubni desky klicem od zapalovani
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 27.01.2006  15:08

            « Re: Re: Re: Re:

            Nie vsetky volva to maju (vypinatelny airbag spolujazdca). Brachova V50 to nema, co je skoda, lebo maju male decko :x
            • 00 Reagovat !

              foto

              27.01.2006  15:16

              « Re: Re: Re: Re: Re:

              Davor: nejsem si jisty jestli je to podle modelove rady a nebo jestli je to mozne montovat v kazde zemi kvuli homolgaci. Vim urcite, ze V70 prodavana ve Skandinavii tuto moznost ma
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 27.01.2006  16:51

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                Ano, možná to souvisí s "národní" legislativou. V50 se dělá v NL, V70 v S. Kolegův Saab 9-3 koupený v NL, ale vyrobený v S, nemá vypínatelný airbag spolujezdce.
                Pokud jde výzkumy konkrétních nehod a přizpůsobení konstrukce, nejvíc v tomto ohledu podle mého názoru udělal Saab, ale jen do doby, než ho převzal GM...
                To IT: Netvrdím, že všechno je jen marketing. Jen mi vadí, že v důsledku systematické marketingové masáže "standardní zákazníci" úplně zblbli a už je zajímá jen počet hvězdiček, resp. airbagů, přičemž aktivní bezpečnost zcela opomíjejí. Ano, to že mně jde především o aktivní bezpečnost a ta pa pasivní je mi tak nějak ukradená, je možná jen můj problém. Ale vedou mě k tomu jisté dobré důvody, které se mi pouze potvrdily při totálce vozu řízeného mou ženou... A když na mne pak prodejce vybalí hned v první vyřčené "přesvědčovací" větě právě počet airbagů, nejraději bych mu alespoň jeden z nich nechal vystřelit do ksichtu!!!
                • 00 Reagovat !

                  foto matuS

                  matuS 27.01.2006  16:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                  a co ma podla teba ten predajca robit? keby zacal vysvetlovat kazdemu zaujemcovi kinetiku naprav, tak mu tam nikto nevydrzi ani 3 minuty.
                  Skor sa ty zamysli nad sebou ako pristupujes k ludom.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 27.01.2006  17:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                    matuS: (cit.) "Skor sa ty zamysli nad sebou ako pristupujes k ludom."
                    K prodejci aut přistupuji tak, že pokud se já, jako potenciální zákazník, hned v úvodu zajímám o ryze technickou stránku auta, pak by v oboru prodeje zboží (tím neříkám, že přímo a konkrétně aut) vzdělaný prodejce "se vztahem ke svému řemeslu" měl okamžitě poznat, s jakým typem zákazníka má co do činění, a tomu přizpůsobit svůj další postup.
                    Nějak mi uniká, proč to v řadě oborů jde (prodej spotřební elektroniky, foťáků, fajnových sportovních potřeb...) jde a v případě aut ne.
                    Pokud Tebe uvedený postup (nazvěme to např. nevzdělaností v oboru, papouškováním naučených frází či nějak jinak) neuráží, mne tedy hluboce!
                    • 00 Reagovat !

                      foto matuS

                      matuS 27.01.2006  17:38

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                      ja zhodou okolnosti prave vyberam auto, stretol som sa zatial s 3 predajcami a ani jeden ma nekrmil blbostami.
                      Neviem preco.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 27.01.2006  17:45

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                        To víš, já jsem se narodil 13. a navíc v pátek. Takže asi proto >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          27.01.2006  17:49

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                          ja se narodil 18 abyla to streda a je to to samy >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      27.01.2006  17:44

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                      Mistsi: Vezmi si realitu dneska. Prodejci aut jsou povetsinou ta sma aksta lidi, co by se pred stoletim zivila jako konsky handliri. Ne, ze oni nejsou schopni se bavit o technickych zalezitostech, ale dokonce se citi urazene, kdyz jim das najevo ze kecaj a ze jejich marketingovy zvasty si muzou strcit za klobouk. Je to take kvuli prevazujici nevzdelanosti a vymytosti kupcu aut. Aktivni bezpecnost je pro ne nekde v pozadi za jakymsi poctem hvezdicek "poctem pytlu", metalize, dvouzonove klimatizaci (kterou osobne povazuju za jednu z nejvetsich zhovadilosti a uspechu marketingu lesteneho prdu)a hlavne...kolik dostanou kde slevu !!!!!!!!!!!!!
                      • 00 Reagovat !

                        foto matuS

                        matuS 27.01.2006  18:07

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                        pucmeloud, neviem co ti na dvojzone vadi. ja ju mam a vyuzivam ju vzdy ked idem s priatelkou, lebo ona ma radsej zimu ako ja.
                        zozaciatku, ked si nastavovala teplotu, tak to nastavovala aj mne, ale uz som ju naucil, ze kazdy mame svoje tlacitko.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          27.01.2006  20:03

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                          Matus: Nevadi mi na dvouzonove klimatizaci nic, jen ji povazuju za zbytecnost, protoze si nedokazu predstavit jak docilit toho, aby mel spolujezdec teplotu u sebe treba 18 C a j na miste ridice 20 C.Mozna tak leda tim ze si fouka na nohy studenejsi vzdyuch nez ja.....a to za ty penize je hodne malo
                          • 00 Reagovat !

                            foto matuS

                            matuS 27.01.2006  22:24

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                            u niektorych aut je 2 zonova v zaklade a napr u oktavie je priplatok cca 15.000tisic, co je pri cene zanedbatelna polozka a pritom dostavas plnohodnotnu plnoautomaticku klimu, ktora navyse vizualne zhodnocuje interier.
                            Co sa tyka 18 vs 20st celzia, tak ver tomu ze to funguje. Nikdy som sa nezaujimal ako, ale funguje to.
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              27.01.2006  22:31

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                              matuS: ja si porad nedokazu nejak predstavit jak treba v prostoru tela udrzis teplotu turbulentniho vzduch s rozdilem treba 3 stupnu ani ne metr od sebe. Ale sam dvouzonovou klimatizaci nemam a tak to zduraznuji a rad si to necham od nekoho vyzvetlit jak to funguje
                              • 00 Reagovat !

                                foto

                                "-- skrytý --" 28.01.2006  04:10

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                                hmm, zaujimava diskusia sa tu vedie... 2zonovu klimu mam. a som rad. ja potrebujem mat nohy v teple, pripadny spolujazdec zas ma rad chladnejsi vzduch... zapnem AUTO, nastavim si 23°C, spolujazdec 20, pripadne menej... a mne fuka pekne od noh teply vzduch, jemu nie, skor prijemny vanok do oblasti hlavy. (bezprievanovo) ako to funguje ma ani netrapi, hlavne, ze je uzitok z toho...
                                mne zasa vrta hlavou, ako to robia ti profesionali pri havariach, resp. ich telo. maju viacbodove pasy (bez obmedzovaca ???), nie velmi velke deform. zony (aspon co pri havariach vo wrc, f1 vidim - ok, iny material, ako u seriovych vozov, ale i tak) a vychadzaju po svojich i pri havarii z velkej rychlosti (150kmh). a to sa ich vnutornosti nehybu rovnakou rychlostou, ako vozidlo??? telesnu schranku im zastavia pasy, ale co taky zaludok, pluca, slezina, pazerak, pecen a i. ???!
                                moj brat buchol do stromu v 70ke, na 307sw. ale nechytil ziadnu def. zonu (ak nemyslim na Astlpik, prah a dvere), roztrhol auto cez predny lavy reflektor. pamata si, ako ho pas poriadne zatlacil do sedadla a potom zablesk airbagu. a potom uz len potme liezol z auta cez dvere spolujazdca. sedel podla navodov a mal okuliare, ktore uz potom nenasiel. mal jedinu crepinu v dolnej pere, asi z celneho skla a modrinu od pasa od klucnej kosti po hrud a narazene koleno - takze Mitsi, siedmy, prip. deviaty airbag by nebolo zle mat...
                                trochu na zamyslenie je, ako to vsetko v milisekundach funguje, pyrotechnicke pasy, airgaby, odomknutie centralu a nasledne strom likviduje vsetky elektricke kable v motore, RJ, poistky vonku, vnutri...
                                • 00 Reagovat !

                                  foto

                                  "-- skrytý --" 28.01.2006  13:41

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                                  yoyo:
                                  "mne zasa vrta hlavou, ako to robia ti profesionali pri havariach, resp. ich telo. maju viacbodove pasy"
                                  Kromě vícebodových pásů a dalších mechanických "triků" mají velmi slušnou fyzičku. Když má člověk (jako asi většina z nástady) ochablé svaly na břiše, na zádech a na krku tak není divu že vnitřní orgány, hlavu a páteř nemá co držet pohromadě. Pokud náraz čekáš a máš tělo zvyklé na pády, nárazy a svalovou zátěž, tak se svaly zatnou a hned tvá tělesná schránka vydrží o dost víc víc. Pak tě sice po nárazu taky pekelně bolí svaly celého těla, ale máš větší šanci že se ti nic důležitého neutrhne.
                                  Navíc profesionálové, když borurají, tak téměř nikdy nejde o čelní střed po kterém auto stojí na fleku, ale téměř vždy je střet "šikmý" a auto po nárazu letí někam dál.
                                  Když na lyžích v plné rychlosti vrazíš do sloupu tak se taky zabiješ, zatímco když v plné rychlosti spadneš a kutáíš se dál, tak jsi dotlučený, ale umíš-li padat, tak se ti většinou nic nestane.
                                  V mnoha situacích se dá na poslední chvíli něco vymyslet - něco, čím se následky nárazu zmírní. Pokud vím, že poletím ze silnice, tak se snažím vybrat si kudy poletím (abych třeba netrefil tlustý strom) a pokud vím, že narazím, tak se snažím vybrat si kam, jak a kterou částí narazím. Někdy to jde a někdy ne. Věřím, že profesionálové to dělají taky tak a proto přežívají.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto

                                    "-- skrytý --" 28.01.2006  19:45

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                                    shi: def.zóny ta jejich auta mají také,jenom uvnitř kabiny je tuhý rám a ten zabrání nežádoucí deformaci a poranění.Ale přetížení musí být skvělé.To máš jako s kluky na motorkách.Jedni padat umí,je to sice na okruhu a ty druhé vozí pohřebáky. :'-(
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto

                                      29.01.2006  01:36

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                                      IT: Dalsi vec je, ze profesionalove (rallye) maji anatomicke sedacky, nejlepe tvarovane na jejich telo a ve spojeni s petibodovymi pasy tam neni sance sedet nejak zkroucene ci "divne". A to muze hrat take dulezitou roli
                              • 00 Reagovat !

                                foto matuS

                                matuS 28.01.2006  10:20

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                                pucmeloud, hovorim, ze neviem presne ako je to mozne.
                                Tiez ma to ale zaujimalo tak som nastavil na lavu stranu max teplo a na pravu stranu max zimu a aj stredove vyduchy na palubnej doske su nezavislo rozdelene: z jedneho islo teplo a z druheho chlad.
                                Ale suhlasim s Yoyom, ze najdolezitejsie je fukanie od noh. Predsa len ked zedis v aute, tak dolna polka tela je vlastne v tuneli, v pomerne uzavretom priestore, takze min. polka tela moze mat vlastnu "klimu"
                                No a najdolezitejsie je, ze to naozaj funguje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2006  18:59

    Bez nadpisu

    Pro pořádek:
    1.Aktivní bezpečnost-celková konstrukce auta od brzd, řízení,podvozku,motoru,ergonomie,hluku,v… je na knihu.Nebo zimní pneu,technický stav auta....
    2.Výchova řidičů-tragédie.
    3.Stav silnic -další tragédie,ale budou letadla, transportéry a nefunkčí Pendolino atd,atd...
    4.Dopravní značení-hrůza
    5.Chování řidičů a nečinnost Policie....známe všichni
    6.Pas.bezpečnost auta-ta nastupuje až jako pojistka,když selhalo to předešlé.Nicméně důležitá a to je na knihu č.2
    K prodejcům:samotná kapitola,občas se bavím,co za pitomosti říkají a pletou si akt. bezpečnost s pasivní.Oni si občas pletou i věci pod kapotou...
    Vrchol byla nádobka pro hydraul.olej posilovače řízení s nádobkou na ostřikovače.Už jenom ta barva kapaliny,že jo...Jiný mi nenašel jednotku ABS,fci ESP spíš tušil,no asi to mnozí známe...
    Dobrý prodejce by měl poznat,co zákazník chce.Mám kamaráda optika ten naprosto přesně ví,jakmile člověka vidí,v jaké ceně mu má obroučky a skla nabízet a stáhl si klientelu z celého okresu...také má dobré ceny,je slušný,ochotný,rychlé termíny,pošle poštou...atd.
    Nepouštějme se do hmotností vozů a def.zón+vaků.Jde o kinet energie při nárazu,výhodu má ten těžší,ale nějaké zpomalení by mělo být realizováno na co nejdělší dráze,takže když něco,co má 2 tuny,vpředu nahodí rám,který se nedeformuje,nebo špatně,tím si vyšachuje majitel původní def.zónu,no,nemusí to být zrovna to pravé ořechové.Když potká tintítko,tak jistě,ale když potká trochu rovnocenného soupeře-ony ty def.zóny se přece hoši v konstrukci snaží dělat co nejdelší a pružnost pásů+vaky k tomu je jejich součástí-beru to z pohledu těla. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.01.2006  09:03

    Bez nadpisu

    mitsi - jednak chtěl diskusi trochu oživit,já ho znám natolik,že vím, že autům rozumí a malá provokace mne nerozhodí.I mitsi ví,že ty vaky k něčemu jsou a oba víme,že nejsou samospasitelné. ;-)
    K testům-viz crash testy: dělá se to na "většinový" náraz,tj.:z analýzy dopr.nehod se ví,jaká je nejčastěší příčina havárie,resp. směr nárazu a tomu se výrobce přizpůsobuje,někde více,někde méně a problém řeší.
    Mám starší materiály Škoda Auto,daly se tam legálně koupit,pas.bezpečnost je ještě z doby FELICIE-to zdůrazňuji, byly pouze čení vaky a ocituji:"Kolize,které pokrývají ochranné funkce airbagu,zaujímají 60% celkového počtu nehod(čelní,offsetový čelní,čelně šikmý-do úhlu 30stupňů).
    Zdůrazňuji: nebyly boční,hlavové,kolenní,na zadních sedadlech-ty Škoda nemá dodnes.
    Protože jsem v práci,ale mám čas hledat,tak ještě jeden údaj,od pana prof.Vlka z VUT Brno:směry nárazů-
    32% čelní offset levou stranou
    16% čelní offset pravou stranou
    16% čelní celou přídí------------------dostáváma se na 64%(viz Škoda)
    6% zadní náraz-tu připomenu,že bude nový test na bezpečnost sedadel,ať se navezu do celé modelové řady Škody-žádná sláva,ale třeba M6 také ne,AUDI...atd.(poranění krční páteře,následné hospitalizace,namožení vazů a def.meziobratlov.plotének laicky)-Alianz spočetla,že v Německu odškodnění těchto úrazů(komerční úraz.poj.) stojí asi 1 mld.Euro-takže budou testy,jak auta dopadla a obrovský tlak na výrobce a konstr sedadel a o tom cosi MITSI psal a má pravdu-možná výrobci budou řešit trochu jinak,než myslel,ale obecně jsou ve shodě!
    20% boční náraz-není specifikován jestli vozidlo či sloup
    10% převržení
    Když se nad tím zamyslíme a přihodíme statistiku lékařů,že 70% smrt.zranění jsou úrazy hlavy,tak já osobně bych tu pas.bezpečnost nepodceňoval,ale předejít nehodě je PRIORITA!
    Problém je třeba šikmý čelní pod úhlem 45st. Tam je jediná pomoc:mít štěstí a pod tímto úhlem nenarazit. Nechci psát o A sloupku a švédském testu na soba....ale když vidím tl.A sloupků,asi se výrobci ve Švédsku inspirovali.
    OK sobotu všem! ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.2006  12:08

    Bez nadpisu

    O tom není nejmenších pochyb.Konkrétní sériové auto je jedna velká množina kompromisů z různých pohledů,vč polohy za volantem a sedadla.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.2006  16:37

    Bez nadpisu

    A některé automobilky jsou mistry v dělání kompromisů, které prokazatelně kompromitují bezpečnost :-(
    Nechci vidět, co by nám marketingoví experti automobilek vnucovali za za vražedné stroje, nebýt EuroNCAP a dalších organizací testující bezpečnost.
    (Čest vyjímkám jako Volvo, Saab a Mrecedes, kteří bezpečnost pojali jako součást své marketingové strategie. )
    Sedadla VW group v testech propadají dlouhodobě, a zdá se, že po mnoha letech na tom VW group konečně začná pracovat. Za pár let už možná budou rozumná sedadla i ve škodovkách standardní výbavou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.2006  18:11

    Bez nadpisu

    shi: s tím VW bych moc nepersonifikoval,protože se stačí podívat na bezpečnost jiných viz.odkaz a to se mi nechce hledat někde v pdf výsledky testů jenom sedadel, ale sedadla obecně bída převeliká,vč.japonců,ať teda pesonifikuji též... ;-)
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 29.01.2006  19:50

      « Re:

      Tak to já ten VW kliděn personifikovat budu, nevím proč bych neměl kritizovat šlendrián, který je zjistitelný na první pohled (vlastně posez). VW se řadí mezi značky střední třídy (ani luxus ani low-end), podobně jako třeba toyota nebo nissan, ale sedačky z koncernu byly vždycky hrozné, zatímco japonské byly většinou průměrné, někdy i nadprůměrné.
      Konkrétně mi jde o opěrky hlavy - podle mých zkušeností se škodou OI, Fabia, OII jsou opěrky posazené moc dozadu a při vysouvání se od hlavy dále vzdalují - jako by celý VW group neustále čerpal inspiraci z hlavových opěrek ve Felicii :-(
      Už před několika lety v británii dělali testy ve kterých celý VW group totálně propadl (všechny testované modely od mini po střední třídu napříč celou VW group). U jiných značek bylo vidět, že když chcou tak sedačku udělat umí. U VW group bylo vidět, že buď ze zásady nechcou, nebo spíš neumí.
      Jakmile škoda vyrobí auto, které bude odpovídat mým potřebám a které mě nebude svým designerským šlendriánem permanentně nasírat, tak si jej velmi rád koupím, neboť jsem trošičku i patriot. Nákup přibližovadla plánuji na příští rok a zatím je ve výhledu Swift nebo Corolla. OII je pro mě zbytečně velká a současná Fabia mě při každé jízdě něčím naštve, ikdyž opticky se mi hatchback velmi líbí.
      ----
      Prohlédl jsem si ten odkaz -zajímavé to čtení. V minulách letech japonci skutečně nedopadali v dynamických testech nijak zářivě, jenomže třeba takový Passat (tehdy snad i vlaková loď VW) míval sedačky natolik blbě udělané, že k dynamickému testu ani nebylo přikročeno.
      • 00 Reagovat !

        foto

        30.01.2006  00:27

        « Re: Re:

        shi & IT: Dokud nebude kvalita sedacek tak marketingove zajimava a hlidana jako hvezdickovana z NCAP, tak se asi jen tak nedockame zlepseni. Az z toho bude dulezity bod a zlepseni s invetsici x budou schopni prodat za nasobekX, tak se zlepsi i sedadla
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 30.01.2006  17:05

          « Re: Re: Re:

          shi: Především tě chválím za úvahu o Swiftovi.Dobrá volba.Zpočátku trochu drnčel,ale postupně ztichl. Zima nezima,startuje bezva a jezdí jak ďas. Já si jej půjčuji a dostává dobrou nakládačku...když ten motor chce točit,točit,točit,nemám sílu mu to odpírat... ;-)
          Od vaků jsme se dostali k sedadlům-OK,ono to vše souvisí a pas.bezpečnost je dobré posuzovat komplexně,takže sedadla a jejich konstrukce sem patří.
          Pucmeloud: Nerad se pouštím do polemik,co je a není marketingová masáž. Pokud má výrobce v něčem úspěch,asi by byl blázen,aby to nepublikoval. Mazda 6 má prý ve světě 100 ocenění a stejně jsem ji nevzal(třeba je to chyba!),takže je otázka,jak dalece lidé dají na nějakou reklamu. Já ne a spíš zajímají fakta.
          Faktem je,že se auta budou,resp sedadla,testovat na náraz ze zadu.Norma je hotová a výrobci budou tlačeni ke zdi.Simuluje se typické nedobrždění někde v koloně,nebo na křižovatce.Faktem je,že s tím přišla komerčí německá pojišťovna,aby se ušetřilo na odškodném úrazů krční páteře.Takže aktivní opěrky by měly být samozřejmostí a zlepšení konstr.sedadel též.
          Těch dobrých sedadel bylo docela málo a nebyl to jenom VW.Každý kdo sem chodí ví,že nejsem fanatický majitel Laguny2,taky není dokonalá,nicméně sedadla dopadla skvěle.Ale při koupi jsem to netušil.
          Spíš bych bral za pozitivní,že se i tohle začíná dostávat do povědomí lidí,resp.,že výrobci budou vystaveni tlaku,aby sedadla dělali co nejlépe a to je hlavní. Jestli to někdo bude v reklamě zdůrazňovat-klidně,ti druzí se budou muset o to víc snažit být dobrými a mezi námi,je to většina výrobců,kteří mají větší či menší mezery. Auta budou zase o trochu dražší,to si přiznejme.Nic není zadarmo. :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  14:26

    Bez nadpisu

    Když jsem se u prodejce ptal jak má být správně seřízená opěrka hlavy, tak koukal jak čerstvě vyoraná myš. Kdybych se jej ptal která značka fritovacího oleje se leje do motoru, tak by nebyl překvapenější.
    Doufal jsem, že jim to třeba vtloukali do hlavy na nějakém školení, ale onen pán očividně o seřizování opěrek hlavy slyšel poprvé v životě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  14:48

    Bez nadpisu

    shi: Jo,valná většina prodejců plácá naučené kecy a vědomosti o autech se blíží nule.Mají jiné mezery ve vzdělání,než jsou opěrky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.01.2006  16:30

      « Re:

      dtto výškové seřizování horních úchytů bezpečnostních pásů: Třebaže se podle mého názoru jedná o zásadní vylepšení "starých dobrých pásů" a většina klientů dnes vyloženě pase po všech těch pyrotechnických předpínačích, hydraulických omezovačích tahu, co největším počtu airbagů atd., snad nikdo právě z této kategorie lidí si správně neseřídí horní úchyt, většinou proto, že ani netuší, že to jde, event. k čemu je to dobré!!! Ať žije bezpečnost! >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  17:55

    Bez nadpisu

    Jo a jeden výrobce dokonce přišel s tím,že se v rámci šetření nákladů pásy výškově seřídit opět nedají. Nemohu si teď vzpomenou kdo to je.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  19:03

    Bez nadpisu

    tak som premyslal, preco sa v europe uchytili mensie airbagy, nez v amerike... a prisiel som na jeden rozhodujuci dovod - v pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant... a pokracovat v jazde. ak vodic sedi v spravnej polohe... a drzi volant spravne...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.01.2006  21:34

      « Re:

      Ale přece v EU se už dávají(začal s tím dávno Opel) vaky pro řidiče kolem 65-70 a spolujezdec 120 litrů.Tak zhruba,ať se tu nehádáme o litříku sem/tam...Doba malých vaků je už za námi.Bylo to skrz prachy,s řízením nesouvisí,protože on ten volant,když to bouchne se moc držet nedá,protože celkem není důvod....pak to rozhodí ruce a drobet to hřeje. Věnec volantu. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.01.2006  21:43

        « Re: Re:

        IT: Opel často používá "americký" systém bagů, jednoduše proto, že jde o "globální produkt" koncernu GM. Rozhodně se nejedná o nějaký obecný trend evropských výrobců!
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 31.01.2006  21:40

      « Re:

      Volant po vystřelení airbagu (ani evropského) rozhodně neudržíš! Zplodiny pyrotechnické nálože Ti totiž popálí ruce. Je to dnes dokonce považováno za klíčový důkaz v případě sporu o to, kdo vlastě ve skutečnosti řídil. Tedy výměna "řidičů" po případné havárii (např. z důvodu alkoholu) se dnes již nekoná... >:D
      Osobně se domnívám, že klíčovým důvodem "malých" airbagů je nedostatek místa v evropských vozech a rovněž hledisko estetické: na volantu je totiž na první pohled vidět, zda obsahuje "plnohodnotný" (emerický), nebo je "poloviční" (evropský) airbag.
    • 00 Reagovat !

      foto

      31.01.2006  22:40

      « Re:

      Yoyo: Kdyz pominu to co psal Mitsi, tak si rikam, v jake situaci by melo byt tak dulezite drzet po nafouknuti airbagu volant a jeste ridit? Mam za to, ze senzory spoustejici airbag jsou nastaveny tak, ze vyleti az po vcelku silnem narazu, kdy je uz cast predku zmuchlana a ne jen nejaky tuknuti
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 31.01.2006  22:57

        « Re: Re:

        Senzory jsou tam nárazové (obvykle po jednom v "každém rohu čumáku" auta) a k tomu jedno gravitační (spíná při dosažení stanoveného přetížení bez ohledu na deformaci vozu; bývá umístěné ve středovém tunelu mezi předními sedačkami). Standardní rychlostí nárazu, při níž reaguje gravitační čidlo, je 55-57 km/h. Odstřel ale nastává i při sepnutí byť jen jednoho z čidel.
        Specifickým problémem držení volantu (a tím i popálených rukou) je to, že se ho ridič křečovitě drží, dokud mu ho právě nafukující se airbag nevyrve z rukou, což je nanejvýš pochopitelné, neboť pro řidiče představuje hlavní a vlastně jedinou oporu.
        • 00 Reagovat !

          foto matuS

          matuS 01.02.2006  09:20

          « Re: Re: Re:

          Mitsi, nevies kde konkretne su tie senzory? lebo v naraznikoch niesu :)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 01.02.2006  16:50

            « Re: Re: Re: Re:

            matuS: Konkrétně u Mitsubishi Space Wagonu 2.0 z r.v. 1995 byly na obou koncích výztuhy předního nárazníku, ale schované pod výztuhou. Jelikož manželka nabrala sloup přesně na prostředek čumáku, odpálil airbagy pouze gravitační senzor.
            Pro zajímavost: Jen prostá výměna dvou čelních airbagů, jejich centrály (s integrovaným gravitačním senzorem) a předních bezp. pásů by stála třetinu ceny nového vozu, samozřejmě bez nákladů na opravu havarovaného předku vozu a airbagy poškozené přístorojové desky, takže z toho byla totálka...
            I to je možná důvod pro to, aby se bagy neaktivovaly příliš brzo - jinak by totiž byla totálka z téměž každého ťukance!
            • 00 Reagovat !

              foto

              01.02.2006  21:32

              « Re: Re: Re: Re: Re:

              Mitsi: Ja si nechaval vyndavat z Outbacku airbag z mista spolujezdce, abych tam mohl vozit detskou sedacku. Prace na pul dne.......
              jen deaktivovat to meli zakazany primo od Subaru. Drive to delali, ale pak se stala nehoda tak nestastne, ze pry nejaky kus z predku trefil napln tak blbe, ze odpojeny, ale stale funkcni airbag se nafouknul a zabil dite v autosedacce na prednim sedadle....a vysledkem byl zakaz deaktivace, jen plne vymontovani. Zajimalo by me jak to treba resi Volvo, kde se u V70 da vypnout airbag spolujezdce na boku klidem od zapalovani
              • 00 Reagovat !

                foto matuS

                matuS 01.02.2006  21:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                na C5 sa to tiez vypina klucom...to je teda ina haluz, ze to nestaci.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  01.02.2006  22:31

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

                  matuS: pro me to byla take prekvapiva informace a bylo by zajimave zjistit, jak ma Volvo nebo Citroen osetreny to, aby patrona nespustila
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  22:03

    Bez nadpisu

    ...nicméně v autech přibývají.V Aygu budou asi drobet měnší,než v nesmyslnném autě z USA 5-6 m dlouhém,to jo...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.01.2006  22:55

    Bez nadpisu

    kdyz jsem v lete zaparkoval po Avii (cca 20km/h) tak jsem mel zmuhlanej predek asi do pulky.... je pravda ze to slo jenom na vrsek predku (svetla, kapota... narazniku se to ani nedotklo), a airbag zustal na svem miste.... jinak Airbag se aktivuje pokud se aktivuje dotykove cidlo a zpomaleni je mensi nez umerna mez, pri brzdeni.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  23:56

    Bez nadpisu

    Mitsi: Čistě laicky se mi těch 55 km/h coby podmínka aktivace zdá trošku mnoho. Čekal bych že vyletí tak od 40 km/h, protože náraz ve čtyřicítce už je pěkná šupa. Ale podložený svůj dojem nemám vůbec ničím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.2006  08:57

    Bez nadpisu

    ve fifth Gearu delali test Airbagu u 10let stareho Roveru... rozjel se na rychlost 25mil a celne vrazil do Escorta... Airbag vylitnul...(ale ridice zadrzeli pasy, takze se se ho ani nedotkl) takze ta aktivace bude nekde od 30-35 kmh
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.02.2006  12:45

    Bez nadpisu

    pravda, neuvedomil som si, ze video, na ktorom som to pozeral, bolo asi 10 rokov stare...
    Pucmeloud: pisal som v pripade chybneho otvorenia bagu pocas jazdy (bez narazu) mozno dalej drzat volant.. na tom klipe to bolo i ukazovane... bolo mi cudne, ze ten bag je nejaky malicky...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…