Jak rychle odmrazit celni sklo v Octavii
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Predni sklo
Ja bych se u ty octavky mozna zameril na typ(uhlikovy,papirovy atd) a stav(cistotu - pruchodnost) kabinoveho filtru!!!! Stavalo se,ze do nej kapala voda (starsi verze - vlastnim taky).Pri zamlzeni klima pomuze.Pokud ji clovek ma.Ale pri mrazu se klima nezapne.
Zaujala me ta "vychytavka" s horkou vodou.No,ja bych to radsi ani nezkusil.Zvlast,kdyz vim,ze tepla tekouci voda v mrazu zmrzne driv,nez studena tekouci.Ale netvrdim,ze si stim nekdo uspesne nevypomaha - ja radsi ne.
Znam skvelyho sofera,ktery (asi v nejakym pomateni smyslu) prisel v horkem lete na hovadskej napad,vzit kybl vody z reky na chate a ochladit si s tim auto ktere stalo na slunci.Predni sklo slo v mziku s..t. -
"-- skrytý --" 26.01.06 14:52
« Re: Jak rychle odmrazit celni sklo v Octavii
Taky s tím odmražováním čelního skla mám problém a i když je octávka prohřátá, stejně v mrazu to čelní sklo zústane v horních rozích namrzlé, pokud za sebou nemáš alespoň 30km jízdy, anebo fest netopíš.
Před tím jsem měl favorita a to čelní sklo se rozmrazovalo rychleji, i když ve favoritu byla zima. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
no taky jsem se divil, když mi to kámoš říkal...dělal jsem to pět let na escortovi, ted to praktikuju na svém miláčkovi focusovi, neboj se toho, funguje to, jen když je velký mráz, tak to hned přimrzne zpátky. Musíš být obratný, hlavně dobře odmrazit i stěrače a hned to setřít. I když je námraza zevnitř vozu, tak to povolí a klima vysuší. Je to stopro...A divil by ses, okno ještě neprdlo :) -
"-- skrytý --" 16.01.06 20:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
a to ti to okno neprdne?...to se mi nejak nezda...je jedno jak rychle to tam lejes je dulezity to ze tam ta tepla voda je...dost bych se divil kdyby to neprasklo a rozhodne to na svym aute neminim zkouset :'-( mozna to radsi nejdriv zkusim na sousedove >:D mate jeste nekdo jiny zkusenosti s podobnou praktikou :?: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak na rozmrazování okna mám jednoduchý a rychlý recept. Než vyjdu z domu, vezmu si dvoulitrovku teplé vody, vyleju to na okno, samozřejmě pomalu, sednu do auta a jedu. Dělám to tak několik let.
A ještě k tomu jestli jet hned po startu- samozřejmě, je to celkem nutnost, protože při malých otáčkách motor nemaže, má malý tlak oleje a navíc se motor nerovnoměrně prohříhá, což mu škodí. Samozřejmě nehnat, točím kolem dvou tis, mám focus tddi. Opravdu je nejhorší nechat studený motor běžet na volnoběh, to nemá rád ani teplý motor, když je to dlouho, protože olej ztrácí tlak. Bohužel, je to tak.
A jestli benzín nebo diesel? Čím víc hlav, tím víc názorů, ale kde se hrabe benzín se spotřebou na diesla. Tady se jednoznačně benzín prodraží...Každý studený start škodí bez ohledu, jaký je to motor. Říká se jeden studený start=200km jízdě po dálnici, ale při dnešní životnosti motorů, zvláště dieslů, se není třeba čeho bát. Jednoznačně řečeno, motor přežije zbytek auta, to dřív zhnije...A kdo s Vás bude jezdit s rezavým autem? Kdo peníze má, bude autopark obnovovat, kdo je nemá, tak nebude vrážet další prachy do oprav zahraničních aut a koupí si na ježdění do práce nějakou stodvacítku... -
-
dcgsd 13.01.06 12:28
« Re: Re: Re: Re: Re:
turbo toci treba i 250000ot/min ale nikdy ani po startu (krom toho prvniho) neni uplne suche. Turbu vadi hlavne vysoka teplota, ktera sa na nej prenese z vyfuku po zastaveni, kdy ho uz olej nechladi (olej se pali a karbonizuje).
Pokud vim tak vsichni vyrobci aut doporucuji po nastartovani vyjet (zahrivat motor za jizdy). Je ale dobre nechat po nastartovani motor cca 20 vterin aby dotlacil olej kam patri a alespon trochu se prohreje pracovni skupina. Pri velkych tepelnych spadech (v pripade napr. velke zateze) vznika velke pnuti a zaroven je studeny material krehky - zavady -
"-- skrytý --" 13.01.06 12:06
« Re: Re: Re: Re:
To by ma zaujimalo co povie turbo na tak velke otacky motora. Ono asi chvilu pojde nasucho. Niekde som cital, ze turbo ma nejakych 19 000 otacok za min. Tak neviem ci mu suchy chod pomoze. Ak ma BMW v manualu nastartovat a dupnut na plyn tak nemam namietky. Zaujima ma ako to ma byt u aut kde manual mlci o tejto problematike.
Mne auto vrci na mieste kym ho oskrabem, ak neskrabem tak max 2 min.
Co pri vypinani auta po jazde? Doletiet a hned zvrtnut klucom? A co take turbo? Akumulacia tepla v motore?
Ak je zaujem o takyto pokec zalozme debatu, co vy na to. Nieco ma o jazdeni ucili a rad si vypocujem skusenosti a rady ostatnych. -
"-- skrytý --" 13.01.06 08:54
« Re:
andee_cz: Škodovky nechcípaly za studena jen při každém přeřazení, ale především při každém přidání plynu. Důvodem bylo až neskutečné uškrcení bohatosti směsi spojené s použítím karburátoru (kdy přidání plynu znamená zpočátku výrazné ochuzení směsi), což si vynutily předpisy omezující CO ve výfukových plynech. Částečně se to dalo řešit nastavením karburátoru na dobrý běh motoru, nikoli na minimální produkci CO, a ještě lepší bylo jeho přetryskování.
Rozumní výrobci moderních motorů se vstřikováním se brání poškození motoru za studena při běhu naprázdno v důsledku nedostatečného mazání tím, že programují ŘJ na výrazně zvýšený volnoběh. Zvyšují tím tak vlastně "blbuvzdornost" svého výrobku, což není nikdy na škodu. >:D -
"-- skrytý --" 13.01.06 08:35
« Re:
Ani u Škody 105 nebylo nutné zahřívat motor na volnoběh. Jezdili jsme se sytičem. Ale znám jeden vůz, který se musel zahřívat na volnoběh. Byla to Praga V3S. Po rozjezdu za ní nebylo vidět a začínala topit po 20 km. Proto jsme ji zahřívali na místě.
Kdyby katalyzátor uměl kopat, tak by "volnoběžný zahřívač" měl vždy po nastartování modrý zadek. Už vlastně vím, proč někomu vydrží kat 300000 km a jinému jen 60000 km. -
« Re: Re: Re:
Ultiman: Já to třeba beru z uživatelské originální příručky ke každému BMW v posledních 30 letech. Na volnoběh nedává olejová pumpa takový tlak, aby vytlačila promrzlý zahuštěný olej až do nejvyšších míst, takže nejvíc tím trpí vačky. Dokonce v tom manuálu je uvedeno, že při extrémních mrazech je vhodné ihned po nastartování přidržet plynový pedál tak, aby otáčky vzrostly přes 1500 a promazal se co nejrychleji motor. Pomalu vyjet, držet motor v rozmezí 1500-2500 otáček a do třetiny sešlápnutí plynového pedálu až po plné ohřátí vody, je pro něj to nejlepší. Pokud chcete ohřát potom i olejovou náplň, určitě se vám to nepovede podtáčením ani jízdou na pětku ve městě! Na to je třeba následujících 15-20 minut držet motor kolem 3000 otáček. Vycházím ze zkušenosti s autem, které mělo i teploměr oleje. Pa a už tu nešiřte bludíky :P
A jak tu uz nekdo napsal, do ohrati to chce pootevrit okno, i za jizdy.