Závady na vozidle Fábia
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Fabia
-
"-- skrytý --" 11.03.06 10:07
« obmedzovač na 2000 otáćkach
Zdravím. Len zo zaujímavosti, neviete v čom by mohol mať švagor problém, keď včera v noci išiel dlhšiu trasu Prešov-Nitra a späť s Fábkou Combi 1,2 HTP(najazdených do 5000 km). Tesne pred Prešovom však chytil pluh a hodný kúsok sa za ním ťahal na 2. No a po určitom čase mu zasvietila nejaká kontrolka na prístrojovke a nemohl vytočiť motor vyššie ako do 2000 otáčok? Zbehne s tým v pondelok do servisu, len zo zvedavosti, neviete v čom je problém???
Dík... -
"-- skrytý --" 05.03.06 16:16
« Re: Re: kontrolka chladiacej kvapaliny - 1.4mpi, 44kw
Neví někdo jak odstranit problikávání podsvícení pal.desky při otačení volantem,pouštění různých zařízení(stěrače,blinkry,vyhř.zad.skla)?… /> Zajdi s tim na diagnostiku. Podobne projevy ma vadny sensor uhlu natoceni volantu. (cca 3500 za TRW, 1500 za KOYO).
-
« Re: kontrolka chladiacej kvapaliny - 1.4mpi, 44kw
Myslím že nemusíš mít strach s tou emulzí na víčku.Toto je zcela běžné u fabii v zimě.Mi dělá to samé a ujistil mě i mechanik ze škodovky že je vše o.k.
Neví někdo jak odstranit problikávání podsvícení pal.desky při otačení volantem,pouštění různých zařízení(stěrače,blinkry,vyhř.zad.skla)? -
« kontrolka chladiacej kvapaliny - 1.4mpi, 44kw
uz cca 2 tyzdne mi vzdy pri studenom starte mi zacne blikat po cca 10 sekundach po nastartovani kontrolka chladiacej kvapaliny (plus 3x pipne), pritom hladina je cca 0.5 cm nad MAX, auto jazdi normalne, teplomer funguje a ukazuje presne stred, nic sa neprehrieva - cize inak vsetko v normale
pri teplom starte kontrolka ani nepipne a vsetko je v poriadku, takze de facto by fungovat mala... kde moze byt problem?
zatial som nieco vygooglil, vraj to moze byt znecistenim kvapaliny nejakou mastnotou, ktora v chlade stuhne na elektrodach cidla a to tym padom nemoze odmerat ze je vody dost, ked sa voda zohreje, usadeniny sa rozpustia a cidlo uz nehlasi nic...
kedze sa ale jedna o 1.4mpi, 44kw, bojim sa aby tou mastnotou nebol olej z motora, totiz na viecku som videl nejaku bielu emulziu, ale to myslim moze byt normalne v tychto zimnych casoch... olej vyzera byt v poriadku, hutne cierny, ziadne bublinky, ziadna stopa po zasednuti...
na druhu stranu ta kvapalina je uz stara - 4.5 roka, takze pri dalsej garancke sa aj tak bude menit... -
"-- skrytý --" 04.03.06 19:12
« Re: zajiždení nového vozu
kitty, klasika. nezatazovat zbytocnou akceleraciou, nejazdit monotonne, nejazdit ale ani agresivne, max 2500-3000 otacok a jemnu pravu nohu. detto brzdy, radsej zo zaciatku brzdit uz skor a nie prudko, aby sadli. pnuematikam tiez chvilu trva, kym sa zjazdia na oprimum. (takze cca 200 km pneu, detto brzdy, motor 2000 km a od 5000 km by mu mierne vytocenie nemalo skodit). a tiez nepodtacat motor! -
"-- skrytý --" 03.03.06 17:40
« Bez nadpisu
Zitra jdu menit to lozisko,koupil jsem ho i s matkou a postovnym za 1200kc.Budu to nechavat v Temposervisu.Bude to trvat asi 2hodiny akorat jsem zvedav jak se budou tvarit kdyz si donesu svoje lozisko.Tam u nich stoji uplne stejne 2100kc.Zitra dam vedet jak jsem dopadl. :?: -
« Re: Re:
mám fabku rv.00 a ložisko jsem už měnil.Bylo to na straně spolujezdce.Nekupuj si ložisko přímo ve škodovce,ale uplně stejné v ELITU za téměř poloviční cenu.Je problém akorát s výměnou,protože mi museli sundat celou poloosu,a vylisovat to staré z těhlice.To ložisko je i s nábojem kola vcelku.Byla to práce ve značkovém servise na 4 hodiny.Ještě že tam mám kámoše a naůčtovali mi jen 1 hod práce,jinak bych se nedoplatil.( hodina 480kč ).Normálně by mě to stálo přes 2000kč jen za práci -
« Bez nadpisu
Musel bych se podivat na uctenku se servisu, protoze jsme mel stejny problem.Ale nenech se napali jestli mas auto stare do tri let a najeto do 60 000 tis., muzes uplatnit kulanci 50% ceny, do padesati tis. dokonce 100%.Skodovka ma totiz dva dodavatele a jeden neni zrovna super :roll:
Je treba tlacit na autor. servis, protoze VW ma smernici pro neodbytne zakazniky.Sam jsem se o tom presvedcil, delal jsem garancku pri sedesati a buch problem s loziskem, nejdriv spousta kecu, ze se kulance nevztahuje atd., postrasil jsem je volanim primo do Skoda-Auto a na druhy den bylo 50% ceny loziska dole+umyte,vysate a navonene auto.Mozna to je individualni od servisu, ale u mne to fungovalo.Na ty hajzliky je treba tlacit, maji spoustu kecu, ze to nejde a pritom nekdy >:D -
"-- skrytý --" 17.02.06 09:59
« Bez nadpisu
Nie je to problem, menil som to den pred odchodom na dovolenku, nechcelo sa mi dvihat auto. Treba vytocit koleso az na doraz, uvolnit sruby, potom koleso vratit do priameho smeru aby sa uvolnilo pnutie na tyckach, odsrubovat staru, nasrubovat novu tycku a dotiahnut srubu. Ak je parkovisko asfaltovane a mozes si k tomu lahnut, lepsie pre Teba, ale ja som to robil v "kostolnych" rifliach a topankach a nedospinil som si ich. Ruky samozrejme spinave budu, ale hlavne od toho, ze sa nevyhnes dotyku kolesa.
Potrebujes tusim kluc 18 alebo 19.