spotreba xsari 2,0 HDi
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
RobodCi 04.09.06 13:00
« Spotreba HDi
Čítal som že tá spotreba je daňou ťažkého stáleho prevodu (ale skôr silnejšie verzie s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turba - takže nie 66kW)- diferák.
Inak o PP v Citroenoch som počul už dosť - ak chcete presne vdeieť nemáte na výber: plná nádrž+vynulovať denné km a pred vyjazdením natankovať zas plnú- najlepšie tak že vidíte naftu v hrdle a potom odčítať km a litre z bloku a máte exaktný výsledok s presnosťou na 2desatinné miesta. Poznám pána, ktorý podľa PP neklesne pod 6.6l na 100km a v takomto meraní má vraj okolo 5litrov.
Osobne mám už druhý 1.5dCi - prvý Clio facelift 2001 a spotreba z Komárna kde som natankoval plnú do Biogradu na Moru /v Chorvátsku pod Zadarom/ ešte po starej ceste diaľnica iba Čakovec-Karlovac cez HU - tam predpisovo no a domov o dve hodiny kratšie 19.20h-04.45h. pri paneláku/predbehlo ma za celú cestu cca 10-20áut/ a naspať diaľnica 140-160 a HU mimo dedín 90-140 a spotreba vyšla na 3.67L/100km - ak by som domov šiel predpisovo, tak mi stačí tá jedna plná nádrž 50L - takto mi chýbalo 6litrov nafty(čo som zistil po dotankovaní doma 90km od hraníc) aby som to na jednej otočil. Teraz v Mégane silnejšia verzia podľa pp sa dá kriticky úsporne zajazdiť bez klímy v ideálne rovnom teréne v bezvetrí 3.3L a klímou 3.6L, Ale pri takom normálnejšom jazdení 3.9 - 4.1 a v reále 4.33 až 4.5L.
Mám ten motor rád :O) -
"-- skrytý --" 01.09.06 21:24
« Bez nadpisu
Bohužel ta spotřeba HDI je asi daň za skoro benzínový chod motoru. Zkuste si to někdy. Normálně jezdím Xsaru 1.6/16 - samozřejmě benzín. Jako náhradní auto jsem měl Berlingo 2.0/16 a potom C3 1,4/16 v ropě. Celkem to bylo asi 1500 km. (p.s. jeden trotl se mi podíval do kufru - bohužel) Jsem zvyklý občas točit do omezovače. Xsara (podle PP bežně asi +- 7,5 benzín). Byl jsem překvapen kam až lze točit HDI - příjemně, ale i kolik ukazovala okamžitá spotřeba na PP při vytočení - nepříjemně. Jediné co benzín moc neumí je to že ho jde "dusit" třeba na 5 při 50km/h. (Nevím ale co na to motor třeba po 100 tis.) Pak mi opravdu třeba 1/4/16 v C3 ukazovala 3,5 na 100. Strašně se mi to líbílo ale za ty prachy co stojí HDI jsem se ještě jaksi nerozhodl. Asi nejsem ten správný "evropský" spotřebitel. Jestli opravdu chcete uspořit za každou cenu tak Vám bohužel zbývá jenom sehnat starý 1.9D (pokud chcete PSA) :-) - ale pak nesmíte třeba předjíždět. :-) ale zase ta spotřeba... Zapomeňte ale na to že Vám dodá naftu třeba Franta zemědělec ze sudu ve statku - to je pro HDI často rychlá smrt. Pak se ale vetšinou vytrácí hlavní zájem českého spotřebitele -cena (a fritovací olej bych do HDI opravdu nezkoušel). Tak nevím co je ve výrobě levnější nafta nebo benzín - aby to zase nebylo jenom o marketingu a zmanipulovaných zákaznících. -
"-- skrytý --" 24.01.06 22:20
« Bez nadpisu
Ja som moju AX predal, ked mala na tachometri 199 tisic a 15,5 roka. Mechanicky uplne v poriadku, este sa v bazare cudovali, ze ma tak vela km k tomu stavu. Mysleli si, ze som si pomylil smer otacania pri stacani tacha :-)
Ale je pravda, keby nemala nestastny elektronicky karburator (1.4 TZS s katalyzatorom, r.v. 1987), tak by bola malo poruchova. Ale vdaka tomu karbecu... -
« Bez nadpisu
Takže podle vašich příspěvků mi to vycházi na 7 litrů/ kombinovaný provoz, když se nebudu moc flákat, je to tak?
A co zkušenosti s kvalitou u starších vozíků. Mám teď nabídku na 2,0 HDI z roku 2001, najeto 90 tis, cena 220 tis, plná výbava a trošku váhám. Cena je dobrá, ale abych později neproservisoval kalhoty.) -
"-- skrytý --" 22.01.06 13:51
« Bez nadpisu
Tinomato: a preco zakladas ten isty topic viacnasobne v roznych sekciach? Podobas sa Tomovi69 z Renaultu :-)
BTW, inac by som na to neprisiel, ale si lahko identifikovatelny podla "Xsari" - spravne ma byt Xsary, vies, mozno pamatas, G sg., zensky rod, vzor zena... -
"-- skrytý --" 22.01.06 13:37
« Bez nadpisu
Toto som pisal v inom topicu:
Mam 2.0HDi, spokojnost. Prvych 10 tis. je motor dost lenivy, teraz (55tis.) je to OK. Spotreba v lete s lahkou nohou okolo 5.8 az 6 (najnizsia vobec dosiahnuta 5.5), v zime pod 6 ani nahodou, typicky 6.6. Vzdy robim dlhe jazdy, v meste malo (asi 10%), zakazdym aspon 500km, tankujem plna-plna. Priemer za 55 tis. je 6.25.
Mesto najma v zime a rychlost nad 120 je pre spotrebu kriticka, zdviha sa rapidne.
S 1.6-kou neporadim, neskusal som, ale ani by som nemenil. Na uzitkove auto jednoducho diesel patri.
Podotykam, ze mam Berlingo s presne tym istym motorom (kod RHY, je to aj vyznacene aj vo VIN na 5-7 mieste) a vyssiu spotrebu pripisujem jeho "aerodynamickemu" tvaru. Myslim si, ze u Xsary by to mohlo byt o par deci menej, pri nizsich rychlostiach (do 90kmh) povedzme do pol litra, cim vyssie, tym vyssi rozdiel.
Co sa tyka miesta vyroby, pozri na stitok, ktory by sa mal nachadzat na prednom stlpiku a uvidis ho po otvoreni vodicovych dveri. Su tam viacere udaje (napr. kod farby), ale hlavne je tam patmiestne cislo, ktore oznacuje den vyroby a za tym dvojmiestny kod miesta vyroby. V mojom pripade je tam tusim:
09580 FV
co prelozene do ludovej reci znamena auto vyrobene 31.1.2003 v tovarni vo Vigu, Spanielsko.
Cislovanie sa tusim zacalo 19.11.1976 (mozem sa mylit radovo o jeden mesiac, viac nie) a kazdy den odvtedy sa cislo inkrementuje. Checksum je cislo 3777, co na beton je 12.3.1987 (moja stara AX-ka), komu sa chce pocitat, nech pocita.
Kody jednotlivych tovarni boli na jednom fore, ktore bolo medzitym asi zmazane a uz sa to asi nebude dat najst, ale kto by sa posnazil, na internete urcite nieco najde. -
"-- skrytý --" 18.01.06 09:08
« Re: Re:
to Meky
Na TDI 66 Kw se dá jet za 4,5 litru. Pokud není velký provoz (nutnost častější akcelerace při předjíždění), člověk jede plynule. Myslím dle PP. Který sice není úplně přesný, ale tato diskuse je založená na PP. Velká odchylka od skutečnosti tam nebude-soudím dle dojezdu na nádrž. Souhlasím, že za složitější dopravní situace 4,5 l nedosáhnu. S HDI zkušennosti nemám. -
« skúsenosť -
nedávno som sa vozil na Xsare HDi - 2002- plná história, 120tkm.
Išlo to strašne slabo - mám taký dojem, že aj klasiký TD išiel lepšie a spotreba dľa PP bola priemer 6,7l.
Takže v tomto prípade sa jednoznačne do HDi neoplatí ísť. Takú spotrebu urobíš s ľahkou nohou aj na 1,6benzín - a ušetríš kopec drobákov :D -
"-- skrytý --" 12.01.06 09:47
« HDI je nahovno
Prave kvoli spotrebe so sa po pol roku a 20.000 km 307 2.0 HDI 107HP zbavil. Inak auto v pohode , ale pri rovnakej jazde bola spotreba oproti O1 1.6 100HP mensia ani nie o liter. Ked to porovnam so starym 1.9TDI 110 HP, tak to bola z mojho pohladu katastrofa a mozem sa * na to ze je HDI tichsie... Kupoval som si turbodiesel s priamym vstrekom najma aby som usetril. Passat 1997 1.9 TDI jazdil sice hlucnejsie, ale HDI zere minimalne o liter viac. A ked mozem porovnat s inym CR turbodieslom, tak napr novy avensis 115HP jazdi takisto uspornejsie, pre mna je HDI peugeot sklamanie. Pri rychlejsej jazde mimo mesto ta spotreba atakovala spotrebu E320CDI, to mi pripadalo az smiesne...
Preto je údaj PP iba aproximatívnou hodnotou viac či menej približujúcou sa skutočnosti.
Napr. motor 1.5dCi - druhá generácia Common rail s elektromagnetickými vstrekovačmi pracuje podľa teploty motora a záťaže motora s tromi dávkami rozdielneho objemu i tlaku. Pri vysokom výkone a žáťaži v nominálnom teplotnom pásme s dvoma vstrekovanými dávkami paliva. Vstrekovací tlak má od 30MPa na voľnobehu až po 150MPa pri maximálnom výkone.
TRetia generácia má už piezoelektricky ovládané vstrekovače /sú rádovo rýchlejšie/ a umožňujú až päť dávok s rozdielnym objemom i tlakom vstrekovanej dávky. Sú to motory dodávané od jesene minulého roka s modifikovanými výkonovými hladinami 50kW/predtým 48kW/, 63kW/predtým 60kW/ a 78kW/predtým 74kW/. Maximálny vstrekovací tlak sa zvýšil tuším na 163MPa - 1630Bar.
Vstrekovače PD v združených vstrekovacích jednotkách čerpadlo-dýza/tryska/ VW vedia vstrekovať až do 205MPa v najvýkonnejších verziách, ale nedokážu meniť tlak jednotlivých dávok - tak aby neskoršia dávka mala vyšší tlak ako predošlá - každá nasledujúca dávka má už iba menší tlak ako predchádzajúca. Je to však väčší hendikep ako nižšie tlaky CR - teraz už vedia výrobcovia vstrek.systémov CR aj 190MPa.
Preto VW oznámil že upúšťa od vstrekovacích systémov PD v osobných autách a prechádza na Common rail (ak sa nemýlim motor 3.0TDi už je Common rail).
PD je výrobne až o 45% výrobne nákladnejšia a miera ziskovosti je pri CR"vďaka" obrovskému záujmu na turbodieselovom trhu podstatne väčšia napriek nižším vstupom a približne rovnaké motory objemom i výkonom v PD vs. CR sú na trhu približne rovnako drahé.
Takže na CR si Bosch, Delphi i Siemens podstatne viac nabaľujú vrecká - a aj výrobcovia áut...