spotreba xsari 2,0 HDi

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta


  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.2006  08:07

    spotreba xsari 2,0 HDi

    zdravim, kupil som citroen xsaru 2,0 HDI 66 KW, rok 2001, 75000 km. Neviem isiel som z kosic do popradu a palubny pocitac mi ukazal spotrebu 6,1 L. Snazi som sa ist dost usporne, na dialnici 130 , mimo cca 80-100 km/h, obec 60 km. Dufal som v nizsiu spotrebu. Aku mate vy ?
    A dalej ake otacky motoru su idealne ? ako mam radit aby som jazdil usporne ?
    A k VIN, kde ho najdem ? a ako z neho zisti rok vyroby a stat ?
    dik
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 09.01.2006  08:58

      « Re: spotreba xsari 2,0 HDi

      ta spotreba je podla mna OK, je dost zima. v lete to zrazis pod 6 ale podla mna nie o moc. je to uz stare hdi, vtedy zrali menej len tdicka.
      otacky 2000-3000
      vin by malo byt vpredu pod oknom, ked nieje, tak na stitku a ten netusim kde by mohol byt :)
      vsetky info z neho ti da servis.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.2006  09:07

    Bez nadpisu

    ano stitok je pod oknom aj v motorovom priestore vyrazene na plechu, tak to je ono hej, dobre a udaje len v servise ? nie je na to nejaka sablona ?
    ked som v lete jazdil na rodicovskom opel vectra 1,7 D / stary diesel/ ktore ma 15 rokov, tak bratislavu poprad som urobil so spotrebou 5 L. Myslel som ze novsie HDI bude aspon take dobre, no tak to si ma nepotesil
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 09.01.2006  09:31

      « Re:

      ale tie dva motory nemozes porovnat, vykonovo aj emisne su niekde uplne inde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.2006  09:41

    Bez nadpisu

    Pod 5,5l se jen tak nedostaneš je to zřejmě daň za kultivovaný chod motoru oproti TDI se kterým se dá jet i za 4,5l.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 09.01.2006  12:03

      « Re:

      hm podla manualu, spotreba 7,3 -4,2 -5,4 /mesto, mimo, kombi /
      ma niekto taky motor ? aku ma spotrebu ?
      • 00 Reagovat !

        foto matuS

        matuS 09.01.2006  14:32

        « Re: Re:

        nikdy sa mi nepodarilo dosiahnut tu min. spotrebu, takze hladal by som chybu tam.
        na moje auto je min. spotreba 7.6, max 14.5. Nikdy som nedosiahol ani jednu z nich, ale za priemer jazdim v pohode.
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.01.2006  12:15

      « Re:

      to Peté:
      na TDi sa nedá ísť za 4,5litra bežnou jazdou.
      Možno, keď tam kydneš najvyššiu rýchlosť a ideš na voľnobeh :-!
      Osobne som sa dostal najmenej na 4,9l a to ma predbiehali aj vetriesky, takže rozhodne nie pri normálnej jazde.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.01.2006  09:08

        « Re: Re:

        to Meky
        Na TDI 66 Kw se dá jet za 4,5 litru. Pokud není velký provoz (nutnost častější akcelerace při předjíždění), člověk jede plynule. Myslím dle PP. Který sice není úplně přesný, ale tato diskuse je založená na PP. Velká odchylka od skutečnosti tam nebude-soudím dle dojezdu na nádrž. Souhlasím, že za složitější dopravní situace 4,5 l nedosáhnu. S HDI zkušennosti nemám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.01.2006  15:21

    Bez nadpisu

    Ja mam Peugeot 206 s 2,0HDi motorom, rok vyroby je 2000 a spotreba je v lete a na jesen okolo 5,5l na 100km, nizsie sa mi nikdy nepodarilo ist a teraz v zime neviem ist pod 6l :-( ....Nejazdim nejak divoko len obcas... V meste 60,cez dediny 68-70 a mimo 90-100. A otacky udrziavam okolo 2000
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 09.01.2006  19:51

      « Re:

      Zapomente na nizkou spotrebu 2,0HDi. Mam to v P407SW (100kW), a zere to jaxvina :(
      Momentalne 8,3l pri smisenem provozu, a to s lehkou nohou...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.2006  13:13

    Bez nadpisu

    a este mi povedzte xsara 2,0 HDI 66 kw rok 2001 je turbo alebo nie. Predavajuci vravel ze nieje turbo len vstrekovanie
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.2006  15:30

    Bez nadpisu

    tak dik, a ak vies o nejakej starnke s popisom motora 2,0 HDI 66 KW, daj vediet
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.2006  09:47

    HDI je nahovno

    Prave kvoli spotrebe so sa po pol roku a 20.000 km 307 2.0 HDI 107HP zbavil. Inak auto v pohode , ale pri rovnakej jazde bola spotreba oproti O1 1.6 100HP mensia ani nie o liter. Ked to porovnam so starym 1.9TDI 110 HP, tak to bola z mojho pohladu katastrofa a mozem sa * na to ze je HDI tichsie... Kupoval som si turbodiesel s priamym vstrekom najma aby som usetril. Passat 1997 1.9 TDI jazdil sice hlucnejsie, ale HDI zere minimalne o liter viac. A ked mozem porovnat s inym CR turbodieslom, tak napr novy avensis 115HP jazdi takisto uspornejsie, pre mna je HDI peugeot sklamanie. Pri rychlejsej jazde mimo mesto ta spotreba atakovala spotrebu E320CDI, to mi pripadalo az smiesne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.01.2006  12:12

    skúsenosť -

    nedávno som sa vozil na Xsare HDi - 2002- plná história, 120tkm.
    Išlo to strašne slabo - mám taký dojem, že aj klasiký TD išiel lepšie a spotreba dľa PP bola priemer 6,7l.
    Takže v tomto prípade sa jednoznačne do HDi neoplatí ísť. Takú spotrebu urobíš s ľahkou nohou aj na 1,6benzín - a ušetríš kopec drobákov :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.2006  13:37

    Bez nadpisu

    Toto som pisal v inom topicu:
    Mam 2.0HDi, spokojnost. Prvych 10 tis. je motor dost lenivy, teraz (55tis.) je to OK. Spotreba v lete s lahkou nohou okolo 5.8 az 6 (najnizsia vobec dosiahnuta 5.5), v zime pod 6 ani nahodou, typicky 6.6. Vzdy robim dlhe jazdy, v meste malo (asi 10%), zakazdym aspon 500km, tankujem plna-plna. Priemer za 55 tis. je 6.25.
    Mesto najma v zime a rychlost nad 120 je pre spotrebu kriticka, zdviha sa rapidne.
    S 1.6-kou neporadim, neskusal som, ale ani by som nemenil. Na uzitkove auto jednoducho diesel patri.

    Podotykam, ze mam Berlingo s presne tym istym motorom (kod RHY, je to aj vyznacene aj vo VIN na 5-7 mieste) a vyssiu spotrebu pripisujem jeho "aerodynamickemu" tvaru. Myslim si, ze u Xsary by to mohlo byt o par deci menej, pri nizsich rychlostiach (do 90kmh) povedzme do pol litra, cim vyssie, tym vyssi rozdiel.
    Co sa tyka miesta vyroby, pozri na stitok, ktory by sa mal nachadzat na prednom stlpiku a uvidis ho po otvoreni vodicovych dveri. Su tam viacere udaje (napr. kod farby), ale hlavne je tam patmiestne cislo, ktore oznacuje den vyroby a za tym dvojmiestny kod miesta vyroby. V mojom pripade je tam tusim:
    09580 FV
    co prelozene do ludovej reci znamena auto vyrobene 31.1.2003 v tovarni vo Vigu, Spanielsko.
    Cislovanie sa tusim zacalo 19.11.1976 (mozem sa mylit radovo o jeden mesiac, viac nie) a kazdy den odvtedy sa cislo inkrementuje. Checksum je cislo 3777, co na beton je 12.3.1987 (moja stara AX-ka), komu sa chce pocitat, nech pocita.
    Kody jednotlivych tovarni boli na jednom fore, ktore bolo medzitym asi zmazane a uz sa to asi nebude dat najst, ale kto by sa posnazil, na internete urcite nieco najde.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.2006  13:51

    Bez nadpisu

    Tinomato: a preco zakladas ten isty topic viacnasobne v roznych sekciach? Podobas sa Tomovi69 z Renaultu :-)
    BTW, inac by som na to neprisiel, ale si lahko identifikovatelny podla "Xsari" - spravne ma byt Xsary, vies, mozno pamatas, G sg., zensky rod, vzor zena...
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.2006  15:38

    Bez nadpisu

    Takže podle vašich příspěvků mi to vycházi na 7 litrů/ kombinovaný provoz, když se nebudu moc flákat, je to tak?
    A co zkušenosti s kvalitou u starších vozíků. Mám teď nabídku na 2,0 HDI z roku 2001, najeto 90 tis, cena 220 tis, plná výbava a trošku váhám. Cena je dobrá, ale abych později neproservisoval kalhoty.)
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 24.01.2006  15:47

      « Re:

      nam presli rukami 3ks AX 1.5D, 1x XM 2.0, 1x XM 3.0, 1x Xantia 2.0, 1x Picasso 2.0hdi, 1x C5 V6 a okrem xantie nebolo ani jedno auto spolahlive po prekroceni 100tis km. Xantia isla prec asi pri 50tis, takze mozno to bolo preto.
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.01.2006  09:47

        « Re: Re:

        matuS: diky za zkusenosti s Citroenama a motory HDi. taky jsem po nich posilhaval, ale argumenty se postupne hromadi...
    • 00 Reagovat !

      foto

      30.01.2006  17:54

      « Re:

      clovece, 220ceskych za auto z roku 2001 je veeeelmi vela. Zajdi do Slovakie, tu to auto kupis od prveho majitela za rovnake prachy, ale nizkorozpoctove slovenske!
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.02.2006  21:33

        « Re: Re:

        2.0 Hdi mam v Picassu. V zimě průměr 5,7 v létě 5,5. No problém a to opravdu jezdím.
      • 00 Reagovat !

        foto matuS

        matuS 05.02.2006  10:39

        « Re: Re:

        clovece, 220ceskych za auto z roku 2001 je veeeelmi vela. Zajdi do Slovakie, tu to auto kupis od prveho majitela za rovnake prachy, ale nizkorozpoctove slovenske!
        snivas? HDIcka v plnej vybave sa predavaju od 280tis vyssie
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.01.2006  22:20

    Bez nadpisu

    Ja som moju AX predal, ked mala na tachometri 199 tisic a 15,5 roka. Mechanicky uplne v poriadku, este sa v bazare cudovali, ze ma tak vela km k tomu stavu. Mysleli si, ze som si pomylil smer otacania pri stacani tacha :-)
    Ale je pravda, keby nemala nestastny elektronicky karburator (1.4 TZS s katalyzatorom, r.v. 1987), tak by bola malo poruchova. Ale vdaka tomu karbecu...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.2006  12:28

    Bez nadpisu

    To asi nebude po meste co? Ja mam teda problem se dostat v zime pod 7 (prumer) a to jezdim tak 50% dalnice, 50% mesto
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.09.2006  15:47

    Spotreba

    50% dalnice a 50% mesto - neni to jedna z nejhorsich kombinaci pro spotrebu? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.09.2006  21:24

    Bez nadpisu

    Bohužel ta spotřeba HDI je asi daň za skoro benzínový chod motoru. Zkuste si to někdy. Normálně jezdím Xsaru 1.6/16 - samozřejmě benzín. Jako náhradní auto jsem měl Berlingo 2.0/16 a potom C3 1,4/16 v ropě. Celkem to bylo asi 1500 km. (p.s. jeden trotl se mi podíval do kufru - bohužel) Jsem zvyklý občas točit do omezovače. Xsara (podle PP bežně asi +- 7,5 benzín). Byl jsem překvapen kam až lze točit HDI - příjemně, ale i kolik ukazovala okamžitá spotřeba na PP při vytočení - nepříjemně. Jediné co benzín moc neumí je to že ho jde "dusit" třeba na 5 při 50km/h. (Nevím ale co na to motor třeba po 100 tis.) Pak mi opravdu třeba 1/4/16 v C3 ukazovala 3,5 na 100. Strašně se mi to líbílo ale za ty prachy co stojí HDI jsem se ještě jaksi nerozhodl. Asi nejsem ten správný "evropský" spotřebitel. Jestli opravdu chcete uspořit za každou cenu tak Vám bohužel zbývá jenom sehnat starý 1.9D (pokud chcete PSA) :-) - ale pak nesmíte třeba předjíždět. :-) ale zase ta spotřeba... Zapomeňte ale na to že Vám dodá naftu třeba Franta zemědělec ze sudu ve statku - to je pro HDI často rychlá smrt. Pak se ale vetšinou vytrácí hlavní zájem českého spotřebitele -cena (a fritovací olej bych do HDI opravdu nezkoušel). Tak nevím co je ve výrobě levnější nafta nebo benzín - aby to zase nebylo jenom o marketingu a zmanipulovaných zákaznících.
  • 00 Reagovat !

    foto RobodCi

    RobodCi 04.09.2006  13:00

    Spotreba HDi

    Čítal som že tá spotreba je daňou ťažkého stáleho prevodu (ale skôr silnejšie verzie s variabilnou geometriou rozvádzacích lopatiek turba - takže nie 66kW)- diferák.
    Inak o PP v Citroenoch som počul už dosť - ak chcete presne vdeieť nemáte na výber: plná nádrž+vynulovať denné km a pred vyjazdením natankovať zas plnú- najlepšie tak že vidíte naftu v hrdle a potom odčítať km a litre z bloku a máte exaktný výsledok s presnosťou na 2desatinné miesta. Poznám pána, ktorý podľa PP neklesne pod 6.6l na 100km a v takomto meraní má vraj okolo 5litrov.
    Osobne mám už druhý 1.5dCi - prvý Clio facelift 2001 a spotreba z Komárna kde som natankoval plnú do Biogradu na Moru /v Chorvátsku pod Zadarom/ ešte po starej ceste diaľnica iba Čakovec-Karlovac cez HU - tam predpisovo no a domov o dve hodiny kratšie 19.20h-04.45h. pri paneláku/predbehlo ma za celú cestu cca 10-20áut/ a naspať diaľnica 140-160 a HU mimo dedín 90-140 a spotreba vyšla na 3.67L/100km - ak by som domov šiel predpisovo, tak mi stačí tá jedna plná nádrž 50L - takto mi chýbalo 6litrov nafty(čo som zistil po dotankovaní doma 90km od hraníc) aby som to na jednej otočil. Teraz v Mégane silnejšia verzia podľa pp sa dá kriticky úsporne zajazdiť bez klímy v ideálne rovnom teréne v bezvetrí 3.3L a klímou 3.6L, Ale pri takom normálnejšom jazdení 3.9 - 4.1 a v reále 4.33 až 4.5L.
    Mám ten motor rád :O)
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.09.2006  09:53

    Bez nadpisu

    Meril jsem vzdy jen podle PP a ukazuje mi to 6,0 nebo 5,9 prumer. Mozna vyzkousim mereni plna-plna, rad bych zjistil, ze to zere jeste min :)
    • 00 Reagovat !

      foto RobodCi

      RobodCi 06.09.2006  17:12

      « Re: Presnosť či ne- u Palub.počítačov.

      Údaj palubného počítača vlastne nie je údaj nejakého malého a presného prietokomeru paliva - ten by v týchto "prietokoch" bol vraj viac ako veľmi drahý a tak sa vlastne jedná iba o komparatívny prepočet zo "vzduchovej váhy"(prietokomeru vzduchu), polohy plynového pedála(nové autá už ich majú elektronické- nie lanko v bowdene), otáčok motora a teplotného režimu práce motora(kým nemá pracovnú teplotu- tzn.kým mu nepríde "hláška" zo snímača teploty o nominálnej teplote motora, dávkovanie paliva sa mení tak,že vstrekujú iné objemy paliva vstrekujú v pilotnej dávke, hlavnom vstreku i post vstreku tak, aby vznikalo väčšie teplo a motor dosiahol pracovnú teplotu čo najskôr, ale pritom nešli hore otáčky motora) a požiadaviek RJV/riadiacej jednotky vstrekovania/ v tom ktorom režime práce motora a rýchlosti vozidla.
      Preto je údaj PP iba aproximatívnou hodnotou viac či menej približujúcou sa skutočnosti.
      Napr. motor 1.5dCi - druhá generácia Common rail s elektromagnetickými vstrekovačmi pracuje podľa teploty motora a záťaže motora s tromi dávkami rozdielneho objemu i tlaku. Pri vysokom výkone a žáťaži v nominálnom teplotnom pásme s dvoma vstrekovanými dávkami paliva. Vstrekovací tlak má od 30MPa na voľnobehu až po 150MPa pri maximálnom výkone.
      TRetia generácia má už piezoelektricky ovládané vstrekovače /sú rádovo rýchlejšie/ a umožňujú až päť dávok s rozdielnym objemom i tlakom vstrekovanej dávky. Sú to motory dodávané od jesene minulého roka s modifikovanými výkonovými hladinami 50kW/predtým 48kW/, 63kW/predtým 60kW/ a 78kW/predtým 74kW/. Maximálny vstrekovací tlak sa zvýšil tuším na 163MPa - 1630Bar.
      Vstrekovače PD v združených vstrekovacích jednotkách čerpadlo-dýza/tryska/ VW vedia vstrekovať až do 205MPa v najvýkonnejších verziách, ale nedokážu meniť tlak jednotlivých dávok - tak aby neskoršia dávka mala vyšší tlak ako predošlá - každá nasledujúca dávka má už iba menší tlak ako predchádzajúca. Je to však väčší hendikep ako nižšie tlaky CR - teraz už vedia výrobcovia vstrek.systémov CR aj 190MPa.
      Preto VW oznámil že upúšťa od vstrekovacích systémov PD v osobných autách a prechádza na Common rail (ak sa nemýlim motor 3.0TDi už je Common rail).
      PD je výrobne až o 45% výrobne nákladnejšia a miera ziskovosti je pri CR"vďaka" obrovskému záujmu na turbodieselovom trhu podstatne väčšia napriek nižším vstupom a približne rovnaké motory objemom i výkonom v PD vs. CR sú na trhu približne rovnako drahé.
      Takže na CR si Bosch, Delphi i Siemens podstatne viac nabaľujú vrecká - a aj výrobcovia áut...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…