zarazena jednicka pri parkovani v kopci
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 05.02.06 11:31
« Bez nadpisu
Dyt to rikam - aby inteligentni clovek pochopil ze kdyz auto vzdy odstavuje s rychlosti (a nevyhne se tomu neb to nejde), aby si to pojistil rucni brzdou a neptal se jak to ma udelat... Pak je ten motor az "druhy v rade", tedy auto stoji prednostne na brzde (udrzi-li to) a do motoru se zadne sily neprenasi, tak si muze byt na zpatecce klidne dal... -
"-- skrytý --" 04.02.06 22:46
« Re:
z delsiho hlediska?...vis to de o to jak casto auto pouzivas ale mesic ho muzes nechat stat na rychlosti v klidu:)
ty skupiny sice mozna nejsou uplne tesne ale kdyby pri pouhe kompresi unikaly plyny zevnitr kolik by jich asi unikalo pri expanzi?(to na ne pusobi nasobne vetsi sila)...proste parkovani se zarazenou rychlosti pouzivam uz nejaky ten patek a nikdy me jeste nezradilo...samozrejme jsou kopce ve kterych uz to neudrzi a pouziti rucni brzdy je nutne...jinak v lete rucku pouzivam nezatahnu ji pouze z duvodu moznosti zamrznuti v zime
ad ten zamek...to je trosku stupidni otazka...nedovoli ti ho vytahnout protoze jinak by proste ten zamekspatecky nemohl aktivovat >:D toto zarizeni nema nic spolecneho s tim jestli si zatahujes nebo nezatahujes rucni brzdu ;-) -
« Re:
pkod:Ištván: Pokud tomu neveris, nic ti nevnucuju. Rozvody (hlavne retezove) si musis prohlidnout sam a mozna uznas, ze na tom neco bude. Pistni skupina a ventily nejsou dokonale tesne a proto se z delsiho casovaho hlediska o kompresnim pomeru neda hovorit.
Sam jsi napsal, ze pouzivas rucni brzdu - ja jsem taky pro. Kde je problem?
pokud by to motoru skutecne vadilo, proc by napr. SAAB dodaval auta s integrovanym zamkem zpatecky, ktery ti neumozni vytahnout klicek, pokud nemas zarazenu zpatecku :?: -
"-- skrytý --" 31.01.06 10:00
« Bez nadpisu
matuS: ano, podobne som to robil aj ja, akurat ze rucna prisla az na koniec. Na rovine som vynechaval "rucnu" - v mojom pripade to bola totiz taka nozna rucna, Ford Taurus ma na to zvlastny pedal vlavo pri podbehu. A kym som nevymenil zhrdzavene lanka, ani som ju nepouzival - preto dobre viem, co a ako to znie, ked clovek musi parkovat na kopci s automatom a so slabucko zatiahnutou brzdou...
To je fakt dobre, ze C5 ma rucnu na predne kolesa. Obcas, ked som stal na kopci a tu rucnu som dal az na koniec, tak sa auto trochu este zhuplo (to, co povolilo perovanie) a uz to trochu robilo zataz na parkovaci kolik. Ak by rucna bola na predok, nema sa tam co "zhupnut" a nie je tam ziaden problem.
PS: to C5 V6 AT Ti ticho zavidim... :-) -
matuS 31.01.06 09:17
« Re:
TV, nielen u starsich ale aj u mojom. no, vlastne on je tiez starsi :)
Na kopci parkujem zasadne tak, ze na Dcku stupim na brzdu, zatiahnem rucku a az potom dam P.
V zime tiez nemavam problem, lebo u C5 je rucka na predne kolesa, takze aj keby to zmrzlo, predpokladam, ze za par minut to bude od tepla motora rozpustene. -
"-- skrytý --" 30.01.06 23:41
« Bez nadpisu
pkod, a uz si jazdil na automate? Aj si vyskusal hodit P, ked auto stalo na kopci a nezabrzdil si aj rucnou (teda ze to ostalo vysiet na tej zarazke)? A aj si to P neskor dokazal dostat von aj bez zlostneho zvukoveho prejavu? Najma na starsich automatoch je to trochu problem... -
« Re: Re: Re: Re:
pkod: ruční brzdu používám, ale jen při stání v kopci a zařadím i rychlost. Rozvody jsem dělal sám na š120, tam je řetěz. Takže vím jak to všechno funguje a co je jak namáhaný. Proto si dovolím tvrdit, že rozvody tímto nejsou vůbec dotčeny. To samé platí pro rozvod ozubenýma kolama a pro řemenový rozvod. V tom neni rozdíl. Píšeš že ti časem ujde komprese....to ano, tak si vylez z auta, zařaď 1 a zkus ho sám na rovině roztlačit :-) Nebrzdí jen komprese, ale veškerá tření v převodovce, motoru a všeho ostatního (vodní pumpa, alternátor) Furt nemůžu pochopit, jak by mohly být namáhány ty rozvody :-) to netuším. Můžu se zeptat kolik ti je? -
dcgsd 30.01.06 13:04
« Re: Re: Re:
Ištván: Pokud tomu neveris, nic ti nevnucuju. Rozvody (hlavne retezove) si musis prohlidnout sam a mozna uznas, ze na tom neco bude. Pistni skupina a ventily nejsou dokonale tesne a proto se z delsiho casovaho hlediska o kompresnim pomeru neda hovorit.
Sam jsi napsal, ze pouzivas rucni brzdu - ja jsem taky pro. Kde je problem?
Kdo nevi jak spravne brzdit a radit atd bude pro nej lepsi automat. Ten v poloze P blokuje prevodovku. -
"-- skrytý --" 27.01.06 22:48
« Bez nadpisu
Ja tiez v zime parkovaciu brzdu vacsinou nepouzivam, ani ked stojim na miernom kopci, riesim to natocenim kolies voci obrubniku. Este sa mi nestalo, ze by sa mi auto rozislo (prekonalo obrubnik), ale je pravda, ze napr. Berlingo HDi sa so zaradenou jednotkou a kolesami rovno zacne hybat skor, ako Fabia 1.4MPi - merane na presne tom istom mieste. Dovod, preco to tak je podla mna je skryty ani nie tak vo vyssom kompresnom pomere (to by sa to muselo spravat opacne), ale skor v prevodovom pomere, ktory ma diesel povacsinou viac do rychla. Spiatocka je v tomto ohlade este horsia, jej prevod je povacsinou nieco medzi 1. a 2. prevodovym stupnom.
A este je tu faktor, ze sustava, ktora je v klude, potrebuje relativne velku silu (impulz), aby sa dala do pohybu, potom to uz ide neporovnatelne lahsie. Teda iba samotna kompresia nie je urcujuca.
No a este aj hmotnost diesla je povacsinou o dost vyssia ako hmotnost benzinoveho auta.
Taktiez si myslim, ze staticke zatazenie motoru prilis neuskodi, jedine ak by nejakym sposobom vytlacilo olejovy film z lozisk a nasledny suchy start... Ale to uz asi prilis fantazirujem. Jedine realne dlhodobe a neprirodzene zatazenie lezi asi na silentblokoch, tie by sa mohli unavit. -
« Re: Re:
To už jsi tu psal, ale kdy a jak jsi na to přišel? V tom případě to dělá 90% řidičů špatně a automobilky to vůbec neřeší :-) ? V autoškole nás učili a tenkrát ve vyhlášce bylo vysloveně uvedeno, že při parkování v kopci se má zatáhnout ruční brzda a zařadit rychlostní stupeň. (je mi 26) Myslím že se nespletu, když napíšu, že se ještě nikdy nikomu nic s motorem nestalo z těhto srandovních důvodů. :-) Vím že se to nedá srovnávat, ale pamatuju si jak jsme jezdili s klukama na fichtlu, kterej šel roztlačit pozpátku :-) Docela sranda :-) Nic se mu ani nám nestalo a jezdí dodnes.... Tak nás tady nestraš jo? Ještě ti někdo uvěří a bude si dělat zbytečný starosti... -
dcgsd 20.01.06 10:56
« Re:
vyrobce oznacuje rucni brzdu jako brzdu parkovaci z nejakeho duvodu. S tim motorem jsem duvody napsal, ale jeste jednou: hlavnim nebezpecim je, ze se motor muze pootocit na druhou stranu, zatizeni rozvodu, nazaruceny "brzdny" moment, mozne poskozeni lozisek a prevodu statickym zatizenim.
Za jizdy jsou pomery v motoru jine. V necem horsi, v necem lepsi. -
« Bez nadpisu
Normálně dám zpátečku, zamknu a hotovo. Ruční brzdu skoro nepoužívám.
Souhlasím s Ištvánem: motoru by to nemělo nic udělat, pokud ano, muselo by (resp. mělo by být) toto být výslovně uvedené v návodu k použití: "při parkování v kopci musí být auto zabržděné ruční brzdou". Pokud by to nebylo uvedené a autu se něco stalo, museli by (měli by, ale známe to...) uznat reklamaci. -
CtvrtSardel 10.01.06 17:08
« Rucka
S tim zamrzanim rucky je to opravnena obava! Pres leto(=mimo zimu:) bych ji urcite pouzival, od toho tam je, ale v zime bych se toho bal...v sobotu sme byli na maturaku a znamymu tam zamrzla rucka...docela vtipny, kopal do toho(4kotouce),aby se to "odcvaklo" od sebe, moc to nepomohlo, tak domu prijel se zadnima kotoucema temer do cervena...(ani pak to nepovolilo!!!),takze asi nekde cestou lanko...
Proste zima a rucni brzda mi moc nejde dohromady...jinak souhlas, chudak motor v nakym prudsim kopci!!
Jinak v Praze se dost casto na parkovistich vubec rucka nedava,kvuli tomu,aby tesne parkujici auta mohla ta druha lehce postrcit.