zarazena jednicka pri parkovani v kopci

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.01.06  23:04

    « Re: Re: Re: Re:

    pkod: ruční brzdu používám, ale jen při stání v kopci a zařadím i rychlost. Rozvody jsem dělal sám na š120, tam je řetěz. Takže vím jak to všechno funguje a co je jak namáhaný. Proto si dovolím tvrdit, že rozvody tímto nejsou vůbec dotčeny. To samé platí pro rozvod ozubenýma kolama a pro řemenový rozvod. V tom neni rozdíl. Píšeš že ti časem ujde komprese....to ano, tak si vylez z auta, zařaď 1 a zkus ho sám na rovině roztlačit :-) Nebrzdí jen komprese, ale veškerá tření v převodovce, motoru a všeho ostatního (vodní pumpa, alternátor) Furt nemůžu pochopit, jak by mohly být namáhány ty rozvody :-) to netuším. Můžu se zeptat kolik ti je?
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 30.01.06  13:04

    « Re: Re: Re:

    Ištván: Pokud tomu neveris, nic ti nevnucuju. Rozvody (hlavne retezove) si musis prohlidnout sam a mozna uznas, ze na tom neco bude. Pistni skupina a ventily nejsou dokonale tesne a proto se z delsiho casovaho hlediska o kompresnim pomeru neda hovorit.
    Sam jsi napsal, ze pouzivas rucni brzdu - ja jsem taky pro. Kde je problem?
    Kdo nevi jak spravne brzdit a radit atd bude pro nej lepsi automat. Ten v poloze P blokuje prevodovku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.06  22:48

    « Bez nadpisu

    Ja tiez v zime parkovaciu brzdu vacsinou nepouzivam, ani ked stojim na miernom kopci, riesim to natocenim kolies voci obrubniku. Este sa mi nestalo, ze by sa mi auto rozislo (prekonalo obrubnik), ale je pravda, ze napr. Berlingo HDi sa so zaradenou jednotkou a kolesami rovno zacne hybat skor, ako Fabia 1.4MPi - merane na presne tom istom mieste. Dovod, preco to tak je podla mna je skryty ani nie tak vo vyssom kompresnom pomere (to by sa to muselo spravat opacne), ale skor v prevodovom pomere, ktory ma diesel povacsinou viac do rychla. Spiatocka je v tomto ohlade este horsia, jej prevod je povacsinou nieco medzi 1. a 2. prevodovym stupnom.
    A este je tu faktor, ze sustava, ktora je v klude, potrebuje relativne velku silu (impulz), aby sa dala do pohybu, potom to uz ide neporovnatelne lahsie. Teda iba samotna kompresia nie je urcujuca.
    No a este aj hmotnost diesla je povacsinou o dost vyssia ako hmotnost benzinoveho auta.
    Taktiez si myslim, ze staticke zatazenie motoru prilis neuskodi, jedine ak by nejakym sposobom vytlacilo olejovy film z lozisk a nasledny suchy start... Ale to uz asi prilis fantazirujem. Jedine realne dlhodobe a neprirodzene zatazenie lezi asi na silentblokoch, tie by sa mohli unavit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.06  20:56

    « Re: Re:

    To už jsi tu psal, ale kdy a jak jsi na to přišel? V tom případě to dělá 90% řidičů špatně a automobilky to vůbec neřeší :-) ? V autoškole nás učili a tenkrát ve vyhlášce bylo vysloveně uvedeno, že při parkování v kopci se má zatáhnout ruční brzda a zařadit rychlostní stupeň. (je mi 26) Myslím že se nespletu, když napíšu, že se ještě nikdy nikomu nic s motorem nestalo z těhto srandovních důvodů. :-) Vím že se to nedá srovnávat, ale pamatuju si jak jsme jezdili s klukama na fichtlu, kterej šel roztlačit pozpátku :-) Docela sranda :-) Nic se mu ani nám nestalo a jezdí dodnes.... Tak nás tady nestraš jo? Ještě ti někdo uvěří a bude si dělat zbytečný starosti...
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 20.01.06  10:56

    « Re:

    vyrobce oznacuje rucni brzdu jako brzdu parkovaci z nejakeho duvodu. S tim motorem jsem duvody napsal, ale jeste jednou: hlavnim nebezpecim je, ze se motor muze pootocit na druhou stranu, zatizeni rozvodu, nazaruceny "brzdny" moment, mozne poskozeni lozisek a prevodu statickym zatizenim.
    Za jizdy jsou pomery v motoru jine. V necem horsi, v necem lepsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  16:32

    « Bez nadpisu

    Normálně dám zpátečku, zamknu a hotovo. Ruční brzdu skoro nepoužívám.
    Souhlasím s Ištvánem: motoru by to nemělo nic udělat, pokud ano, muselo by (resp. mělo by být) toto být výslovně uvedené v návodu k použití: "při parkování v kopci musí být auto zabržděné ruční brzdou". Pokud by to nebylo uvedené a autu se něco stalo, museli by (měli by, ale známe to...) uznat reklamaci.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  16:10

    « Bez nadpisu

    Motoru zařazení rychlosti nevadí, to je můj názor. Pokud by mu to vadilo, tak by to bylo fakt špatný. Kam chodíte na ty moudra? Je mi jasný, že je navrženej na jinej účel, ale tohle namáhání motoru je proti třeba jízdě na plný plyn, nic....
  • 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 10.01.06  17:08

    « Rucka

    S tim zamrzanim rucky je to opravnena obava! Pres leto(=mimo zimu:) bych ji urcite pouzival, od toho tam je, ale v zime bych se toho bal...v sobotu sme byli na maturaku a znamymu tam zamrzla rucka...docela vtipny, kopal do toho(4kotouce),aby se to "odcvaklo" od sebe, moc to nepomohlo, tak domu prijel se zadnima kotoucema temer do cervena...(ani pak to nepovolilo!!!),takze asi nekde cestou lanko...
    Proste zima a rucni brzda mi moc nejde dohromady...jinak souhlas, chudak motor v nakym prudsim kopci!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  10:32

    « Bez nadpisu

    Jo to nevim... Soupravu zajistovacich klinu nicmene koupis v Bauhausu nebo na kazdy lepsi pumpe... 8-s
    Ne nevim, je to ale tak ze v extra prudkym kopci to motoru nesvedci - me osobne rucka (kdyz ma dobre namazany lanovody a nezastavis nad kanalem ze kteryho se kouri) nikdy nezamrzla - mnohem casteji prirezly pakny k bubnu kdyz se prijelo v desti a pak se zatahla a nekolik dni se stalo - voda vyschla a bylo (tohle lze lehce urvat popojetim za ohlusujici rany ze zadnich kol). Zamrznuti je mnohem problematictejsi stav - vyhovujici reseni nemam (parkovat na rovine a tam 1/R staci).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  10:22

    « Re:

    Co tedy delat v mrazech jako jsou zrovna ted?
    Nehrozi zamrzani rucni brzdy? Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  08:41

    « Bez nadpisu

    Presne tak - a soucasne, motor preci pri prekonavani komprese neklade "nekonecny" (tedy idealni pro pripad ze ho pouziju coby brzdu) odpor, ale pouze odpor sve komprese (tedy stlaceni toho vzduchu co v nem aktualne je). Jinak by ho preci nenatocil ani starter ani nic jinyho. Proste motor odolava jen nejakou (predvidatelnou) silou, navic lhostejno jak se presne zastavil, neb jednak se zastavuje v dost podobnych polohach a druhak i kdyby byl jinak, popoleze si a pri prekonani teto sily se ochotne roztoci, trva-li vnejsi popud (treba je to stale z prudkyho kopce), tocil by se dal a auto by se sinulo z kopce dolu nez by nakrivo zamcenym volantem do neceho kraplo...
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 10.01.06  06:59

    « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    to ze v prudkem kopci motor auto neudrzi jenom kompresi je normalni. proto se do aut montuje rucni brzda.
    v souvislosti s timto bych rad "pochvalil" ty, kteri rucni brzdu nepouzivaji.
    Ono je docela pravdepodobne, ze i kdyz se povede auto "zastavit" pouze rychlosti tak i pres to je pistni skupina nedokonale tesna a kompresni tlak drive nebo pozdeji povoli a auto se rozjede (pokud se nerozjede drzi celou vahu rozvody). Potom uz je jen otazkou nahody, jak to dopadne. Proto prosim alespon stocte kola proti obrubniku.
    Druha vec je zbytecne zatezovani celeho pohonu od prevodovky az po rozvod motoru. Rotacni dily jsou navrhovany na zatizeni v pohybu a ne na tlak ci tah. to je ale veci kazdeho majitele auta, jak s nim naklada.
    Do tretice je vhodne zajistit, aby se pri pripadnem popojeti motor pres zarazenou rychlost otacel spravnym smerem. To znamena ze pokud auto stoji cumakem z kopce radi se jednicka, pokud stoji cumakem do kopce radi se zpatecka. Vetsina rozvodu je citlivych na smer otaceni motoru a snadno se poskodi (mechanicky poskodi treba napinak nebo "jenom" preskoci o zub rozvod - vymena motoru) pri chodu motoru v protismeru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  22:38

    « Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    Problém je, co to je"motor se zastavil v horní úvrati". U ř.4 válce budou 2 písty např. v HU a 2 v DU. Popojíždět by to nemělo.Také může prokluzovat spojka,proč hned komrese,ale proč ne? :'-( Plus tu parkovačku bych tam dal.Když pro nic,tak pro jištění.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.06  12:11

    « Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    to sem rad, mam to auto dva tydny, takze clovek sleduje kazdy detail, znate to...:) jinak motor tahne a jezdi to bez problemu, diky.
    to yoyo: priste dam zpatecku ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.01.06  02:26

    « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    Je to naprosto normální v prudkém kopci musíš pomoci motoru ruční brzdou protože i komprese má své meze a neudrží vše. Závada to není motor to už v tom kopci prostě neudržel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.06  01:39

    « Bez nadpisu

    skus zaradit spiatocku...
    ucili to i v autoskolach :-)
    podla mna to je normalne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.06  23:27

    « Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    Nevím, ale jako vadu bych to asi neviděl. V prudkém kopci se to podle mne může stát. I když, diesel, velká komprese...jestli ti to jezdí normálně, neřeš to, prostě velký kopec. Jestli ti to ale i špatně chytá a táhne, pak to něco může znamenat a nechal bych si zkontrolovat kompresi ve válcích v servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.06  23:00

    « Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    omlouvam se, pohotovost. hm. je 1390 kg, jde o Primeru, myslis ze se jedna o zavadu, nebo se to proste muze stat v situaci kdy se motor zastavil v horni uvrati..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.06  21:58

    « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    No asi ti přeskakujou zuby v převodovce, bacha nesmíš moc šlapat na plyn, přece jen dvoulitr je dělo, aby to převodovka vydržela... >:D sorry, jsem se nemohl udržet.
    Asi se protáčel motor přes horní úvratě a váha auta přemohla kompresi, nikdy jsem to ale nezažil. Proboha co to je za tank, 1,8 tuny a dvoulitr? Naložené cihlami na stavbu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.06  21:35

    « zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    stalo se mi to ze pri parkovani v pomerne prudkem kopci a zarazenem stupni jedna mi auto popojizdelo, bylo citit jak to jde vzdy pres zub, pak klid, a zase zub, vzdy se to pohnulo prave ten kousicek dolu,
    je to normalni? Auto vazi 1800 kg je to TDi 2.0, manual prevod.
    diky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…