zarazena jednicka pri parkovani v kopci
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
"-- skrytý --" 10.01.06 08:41
« Bez nadpisu
Presne tak - a soucasne, motor preci pri prekonavani komprese neklade "nekonecny" (tedy idealni pro pripad ze ho pouziju coby brzdu) odpor, ale pouze odpor sve komprese (tedy stlaceni toho vzduchu co v nem aktualne je). Jinak by ho preci nenatocil ani starter ani nic jinyho. Proste motor odolava jen nejakou (predvidatelnou) silou, navic lhostejno jak se presne zastavil, neb jednak se zastavuje v dost podobnych polohach a druhak i kdyby byl jinak, popoleze si a pri prekonani teto sily se ochotne roztoci, trva-li vnejsi popud (treba je to stale z prudkyho kopce), tocil by se dal a auto by se sinulo z kopce dolu nez by nakrivo zamcenym volantem do neceho kraplo... -
dcgsd 10.01.06 06:59
« Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci
to ze v prudkem kopci motor auto neudrzi jenom kompresi je normalni. proto se do aut montuje rucni brzda.
v souvislosti s timto bych rad "pochvalil" ty, kteri rucni brzdu nepouzivaji.
Ono je docela pravdepodobne, ze i kdyz se povede auto "zastavit" pouze rychlosti tak i pres to je pistni skupina nedokonale tesna a kompresni tlak drive nebo pozdeji povoli a auto se rozjede (pokud se nerozjede drzi celou vahu rozvody). Potom uz je jen otazkou nahody, jak to dopadne. Proto prosim alespon stocte kola proti obrubniku.
Druha vec je zbytecne zatezovani celeho pohonu od prevodovky az po rozvod motoru. Rotacni dily jsou navrhovany na zatizeni v pohybu a ne na tlak ci tah. to je ale veci kazdeho majitele auta, jak s nim naklada.
Do tretice je vhodne zajistit, aby se pri pripadnem popojeti motor pres zarazenou rychlost otacel spravnym smerem. To znamena ze pokud auto stoji cumakem z kopce radi se jednicka, pokud stoji cumakem do kopce radi se zpatecka. Vetsina rozvodu je citlivych na smer otaceni motoru a snadno se poskodi (mechanicky poskodi treba napinak nebo "jenom" preskoci o zub rozvod - vymena motoru) pri chodu motoru v protismeru. -
"-- skrytý --" 09.01.06 22:38
« Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci
Problém je, co to je"motor se zastavil v horní úvrati". U ř.4 válce budou 2 písty např. v HU a 2 v DU. Popojíždět by to nemělo.Také může prokluzovat spojka,proč hned komrese,ale proč ne? :'-( Plus tu parkovačku bych tam dal.Když pro nic,tak pro jištění. -
"-- skrytý --" 06.01.06 23:27
« Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci
Nevím, ale jako vadu bych to asi neviděl. V prudkém kopci se to podle mne může stát. I když, diesel, velká komprese...jestli ti to jezdí normálně, neřeš to, prostě velký kopec. Jestli ti to ale i špatně chytá a táhne, pak to něco může znamenat a nechal bych si zkontrolovat kompresi ve válcích v servisu. -
"-- skrytý --" 06.01.06 21:58
« Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci
No asi ti přeskakujou zuby v převodovce, bacha nesmíš moc šlapat na plyn, přece jen dvoulitr je dělo, aby to převodovka vydržela... >:D sorry, jsem se nemohl udržet.
Asi se protáčel motor přes horní úvratě a váha auta přemohla kompresi, nikdy jsem to ale nezažil. Proboha co to je za tank, 1,8 tuny a dvoulitr? Naložené cihlami na stavbu? -
« zarazena jednicka pri parkovani v kopci
stalo se mi to ze pri parkovani v pomerne prudkem kopci a zarazenem stupni jedna mi auto popojizdelo, bylo citit jak to jde vzdy pres zub, pak klid, a zase zub, vzdy se to pohnulo prave ten kousicek dolu,
je to normalni? Auto vazi 1800 kg je to TDi 2.0, manual prevod.
diky
Ne nevim, je to ale tak ze v extra prudkym kopci to motoru nesvedci - me osobne rucka (kdyz ma dobre namazany lanovody a nezastavis nad kanalem ze kteryho se kouri) nikdy nezamrzla - mnohem casteji prirezly pakny k bubnu kdyz se prijelo v desti a pak se zatahla a nekolik dni se stalo - voda vyschla a bylo (tohle lze lehce urvat popojetim za ohlusujici rany ze zadnich kol). Zamrznuti je mnohem problematictejsi stav - vyhovujici reseni nemam (parkovat na rovine a tam 1/R staci).