zarazena jednicka pri parkovani v kopci

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit


  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.2006  21:35

    zarazena jednicka pri parkovani v kopci

    stalo se mi to ze pri parkovani v pomerne prudkem kopci a zarazenem stupni jedna mi auto popojizdelo, bylo citit jak to jde vzdy pres zub, pak klid, a zase zub, vzdy se to pohnulo prave ten kousicek dolu,
    je to normalni? Auto vazi 1800 kg je to TDi 2.0, manual prevod.
    diky
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 06.01.2006  21:58

      « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

      No asi ti přeskakujou zuby v převodovce, bacha nesmíš moc šlapat na plyn, přece jen dvoulitr je dělo, aby to převodovka vydržela... >:D sorry, jsem se nemohl udržet.
      Asi se protáčel motor přes horní úvratě a váha auta přemohla kompresi, nikdy jsem to ale nezažil. Proboha co to je za tank, 1,8 tuny a dvoulitr? Naložené cihlami na stavbu?
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.01.2006  23:00

        « Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

        omlouvam se, pohotovost. hm. je 1390 kg, jde o Primeru, myslis ze se jedna o zavadu, nebo se to proste muze stat v situaci kdy se motor zastavil v horni uvrati..
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 06.01.2006  23:27

          « Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

          Nevím, ale jako vadu bych to asi neviděl. V prudkém kopci se to podle mne může stát. I když, diesel, velká komprese...jestli ti to jezdí normálně, neřeš to, prostě velký kopec. Jestli ti to ale i špatně chytá a táhne, pak to něco může znamenat a nechal bych si zkontrolovat kompresi ve válcích v servisu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.01.2006  02:26

      « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

      Je to naprosto normální v prudkém kopci musíš pomoci motoru ruční brzdou protože i komprese má své meze a neudrží vše. Závada to není motor to už v tom kopci prostě neudržel.
      • 00 Reagovat !

        foto

        07.01.2006  12:11

        « Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

        to sem rad, mam to auto dva tydny, takze clovek sleduje kazdy detail, znate to...:) jinak motor tahne a jezdi to bez problemu, diky.
        to yoyo: priste dam zpatecku ;)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 09.01.2006  22:38

          « Re: Re: Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

          Problém je, co to je"motor se zastavil v horní úvrati". U ř.4 válce budou 2 písty např. v HU a 2 v DU. Popojíždět by to nemělo.Také může prokluzovat spojka,proč hned komrese,ale proč ne? :'-( Plus tu parkovačku bych tam dal.Když pro nic,tak pro jištění.
    • 00 Reagovat !

      foto dcgsd

      dcgsd 10.01.2006  06:59

      « Re: zarazena jednicka pri parkovani v kopci

      to ze v prudkem kopci motor auto neudrzi jenom kompresi je normalni. proto se do aut montuje rucni brzda.
      v souvislosti s timto bych rad "pochvalil" ty, kteri rucni brzdu nepouzivaji.
      Ono je docela pravdepodobne, ze i kdyz se povede auto "zastavit" pouze rychlosti tak i pres to je pistni skupina nedokonale tesna a kompresni tlak drive nebo pozdeji povoli a auto se rozjede (pokud se nerozjede drzi celou vahu rozvody). Potom uz je jen otazkou nahody, jak to dopadne. Proto prosim alespon stocte kola proti obrubniku.
      Druha vec je zbytecne zatezovani celeho pohonu od prevodovky az po rozvod motoru. Rotacni dily jsou navrhovany na zatizeni v pohybu a ne na tlak ci tah. to je ale veci kazdeho majitele auta, jak s nim naklada.
      Do tretice je vhodne zajistit, aby se pri pripadnem popojeti motor pres zarazenou rychlost otacel spravnym smerem. To znamena ze pokud auto stoji cumakem z kopce radi se jednicka, pokud stoji cumakem do kopce radi se zpatecka. Vetsina rozvodu je citlivych na smer otaceni motoru a snadno se poskodi (mechanicky poskodi treba napinak nebo "jenom" preskoci o zub rozvod - vymena motoru) pri chodu motoru v protismeru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.2006  01:39

    Bez nadpisu

    skus zaradit spiatocku...
    ucili to i v autoskolach :-)
    podla mna to je normalne.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.02.2006  12:40

      « Re:

      Zdravim yoyo, ako to vyzera s kvalitou a spolahlivostou noveho Focusa ? Zatial mam iba pozitivne informacie. A ako je to s tym novym 1,6 benzinakom ? Mne sa zdal zvukovo dost chraplavy, ale bolo to nove, tak asi casom to to zjemni...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.2006  08:41

    Bez nadpisu

    Presne tak - a soucasne, motor preci pri prekonavani komprese neklade "nekonecny" (tedy idealni pro pripad ze ho pouziju coby brzdu) odpor, ale pouze odpor sve komprese (tedy stlaceni toho vzduchu co v nem aktualne je). Jinak by ho preci nenatocil ani starter ani nic jinyho. Proste motor odolava jen nejakou (predvidatelnou) silou, navic lhostejno jak se presne zastavil, neb jednak se zastavuje v dost podobnych polohach a druhak i kdyby byl jinak, popoleze si a pri prekonani teto sily se ochotne roztoci, trva-li vnejsi popud (treba je to stale z prudkyho kopce), tocil by se dal a auto by se sinulo z kopce dolu nez by nakrivo zamcenym volantem do neceho kraplo...
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.01.2006  10:22

      « Re:

      Co tedy delat v mrazech jako jsou zrovna ted?
      Nehrozi zamrzani rucni brzdy? Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.2006  10:32

    Bez nadpisu

    Jo to nevim... Soupravu zajistovacich klinu nicmene koupis v Bauhausu nebo na kazdy lepsi pumpe... 8-s
    Ne nevim, je to ale tak ze v extra prudkym kopci to motoru nesvedci - me osobne rucka (kdyz ma dobre namazany lanovody a nezastavis nad kanalem ze kteryho se kouri) nikdy nezamrzla - mnohem casteji prirezly pakny k bubnu kdyz se prijelo v desti a pak se zatahla a nekolik dni se stalo - voda vyschla a bylo (tohle lze lehce urvat popojetim za ohlusujici rany ze zadnich kol). Zamrznuti je mnohem problematictejsi stav - vyhovujici reseni nemam (parkovat na rovine a tam 1/R staci).
  • 00 Reagovat !

    foto CtvrtSardel

    CtvrtSardel 10.01.2006  17:08

    Rucka

    S tim zamrzanim rucky je to opravnena obava! Pres leto(=mimo zimu:) bych ji urcite pouzival, od toho tam je, ale v zime bych se toho bal...v sobotu sme byli na maturaku a znamymu tam zamrzla rucka...docela vtipny, kopal do toho(4kotouce),aby se to "odcvaklo" od sebe, moc to nepomohlo, tak domu prijel se zadnima kotoucema temer do cervena...(ani pak to nepovolilo!!!),takze asi nekde cestou lanko...
    Proste zima a rucni brzda mi moc nejde dohromady...jinak souhlas, chudak motor v nakym prudsim kopci!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.2006  16:10

    Bez nadpisu

    Motoru zařazení rychlosti nevadí, to je můj názor. Pokud by mu to vadilo, tak by to bylo fakt špatný. Kam chodíte na ty moudra? Je mi jasný, že je navrženej na jinej účel, ale tohle namáhání motoru je proti třeba jízdě na plný plyn, nic....
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.2006  16:32

    Bez nadpisu

    Normálně dám zpátečku, zamknu a hotovo. Ruční brzdu skoro nepoužívám.
    Souhlasím s Ištvánem: motoru by to nemělo nic udělat, pokud ano, muselo by (resp. mělo by být) toto být výslovně uvedené v návodu k použití: "při parkování v kopci musí být auto zabržděné ruční brzdou". Pokud by to nebylo uvedené a autu se něco stalo, museli by (měli by, ale známe to...) uznat reklamaci.
    • 00 Reagovat !

      foto dcgsd

      dcgsd 20.01.2006  10:56

      « Re:

      vyrobce oznacuje rucni brzdu jako brzdu parkovaci z nejakeho duvodu. S tim motorem jsem duvody napsal, ale jeste jednou: hlavnim nebezpecim je, ze se motor muze pootocit na druhou stranu, zatizeni rozvodu, nazaruceny "brzdny" moment, mozne poskozeni lozisek a prevodu statickym zatizenim.
      Za jizdy jsou pomery v motoru jine. V necem horsi, v necem lepsi.
      • 00 Reagovat !

        foto

        27.01.2006  20:56

        « Re: Re:

        To už jsi tu psal, ale kdy a jak jsi na to přišel? V tom případě to dělá 90% řidičů špatně a automobilky to vůbec neřeší :-) ? V autoškole nás učili a tenkrát ve vyhlášce bylo vysloveně uvedeno, že při parkování v kopci se má zatáhnout ruční brzda a zařadit rychlostní stupeň. (je mi 26) Myslím že se nespletu, když napíšu, že se ještě nikdy nikomu nic s motorem nestalo z těhto srandovních důvodů. :-) Vím že se to nedá srovnávat, ale pamatuju si jak jsme jezdili s klukama na fichtlu, kterej šel roztlačit pozpátku :-) Docela sranda :-) Nic se mu ani nám nestalo a jezdí dodnes.... Tak nás tady nestraš jo? Ještě ti někdo uvěří a bude si dělat zbytečný starosti...
        • 00 Reagovat !

          foto dcgsd

          dcgsd 30.01.2006  13:04

          « Re: Re: Re:

          Ištván: Pokud tomu neveris, nic ti nevnucuju. Rozvody (hlavne retezove) si musis prohlidnout sam a mozna uznas, ze na tom neco bude. Pistni skupina a ventily nejsou dokonale tesne a proto se z delsiho casovaho hlediska o kompresnim pomeru neda hovorit.
          Sam jsi napsal, ze pouzivas rucni brzdu - ja jsem taky pro. Kde je problem?
          Kdo nevi jak spravne brzdit a radit atd bude pro nej lepsi automat. Ten v poloze P blokuje prevodovku.
          • 00 Reagovat !

            foto

            30.01.2006  23:04

            « Re: Re: Re: Re:

            pkod: ruční brzdu používám, ale jen při stání v kopci a zařadím i rychlost. Rozvody jsem dělal sám na š120, tam je řetěz. Takže vím jak to všechno funguje a co je jak namáhaný. Proto si dovolím tvrdit, že rozvody tímto nejsou vůbec dotčeny. To samé platí pro rozvod ozubenýma kolama a pro řemenový rozvod. V tom neni rozdíl. Píšeš že ti časem ujde komprese....to ano, tak si vylez z auta, zařaď 1 a zkus ho sám na rovině roztlačit :-) Nebrzdí jen komprese, ale veškerá tření v převodovce, motoru a všeho ostatního (vodní pumpa, alternátor) Furt nemůžu pochopit, jak by mohly být namáhány ty rozvody :-) to netuším. Můžu se zeptat kolik ti je?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.2006  22:48

    Bez nadpisu

    Ja tiez v zime parkovaciu brzdu vacsinou nepouzivam, ani ked stojim na miernom kopci, riesim to natocenim kolies voci obrubniku. Este sa mi nestalo, ze by sa mi auto rozislo (prekonalo obrubnik), ale je pravda, ze napr. Berlingo HDi sa so zaradenou jednotkou a kolesami rovno zacne hybat skor, ako Fabia 1.4MPi - merane na presne tom istom mieste. Dovod, preco to tak je podla mna je skryty ani nie tak vo vyssom kompresnom pomere (to by sa to muselo spravat opacne), ale skor v prevodovom pomere, ktory ma diesel povacsinou viac do rychla. Spiatocka je v tomto ohlade este horsia, jej prevod je povacsinou nieco medzi 1. a 2. prevodovym stupnom.
    A este je tu faktor, ze sustava, ktora je v klude, potrebuje relativne velku silu (impulz), aby sa dala do pohybu, potom to uz ide neporovnatelne lahsie. Teda iba samotna kompresia nie je urcujuca.
    No a este aj hmotnost diesla je povacsinou o dost vyssia ako hmotnost benzinoveho auta.
    Taktiez si myslim, ze staticke zatazenie motoru prilis neuskodi, jedine ak by nejakym sposobom vytlacilo olejovy film z lozisk a nasledny suchy start... Ale to uz asi prilis fantazirujem. Jedine realne dlhodobe a neprirodzene zatazenie lezi asi na silentblokoch, tie by sa mohli unavit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.01.2006  23:41

    Bez nadpisu

    pkod, a uz si jazdil na automate? Aj si vyskusal hodit P, ked auto stalo na kopci a nezabrzdil si aj rucnou (teda ze to ostalo vysiet na tej zarazke)? A aj si to P neskor dokazal dostat von aj bez zlostneho zvukoveho prejavu? Najma na starsich automatoch je to trochu problem...
    • 00 Reagovat !

      foto dcgsd

      dcgsd 31.01.2006  07:01

      « Re:

      tv: automat jsme nevlastnil, jen jsme koukal, ze tam na to (u osobnich aut) ma zapadku. Od okoli jsem na toto ztiznosti neslysel. Jestli je to obecny problem tudiz nemuzu posoudit.
    • 00 Reagovat !

      foto matuS

      matuS 31.01.2006  09:17

      « Re:

      TV, nielen u starsich ale aj u mojom. no, vlastne on je tiez starsi :)
      Na kopci parkujem zasadne tak, ze na Dcku stupim na brzdu, zatiahnem rucku a az potom dam P.
      V zime tiez nemavam problem, lebo u C5 je rucka na predne kolesa, takze aj keby to zmrzlo, predpokladam, ze za par minut to bude od tepla motora rozpustene.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.01.2006  10:00

    Bez nadpisu

    matuS: ano, podobne som to robil aj ja, akurat ze rucna prisla az na koniec. Na rovine som vynechaval "rucnu" - v mojom pripade to bola totiz taka nozna rucna, Ford Taurus ma na to zvlastny pedal vlavo pri podbehu. A kym som nevymenil zhrdzavene lanka, ani som ju nepouzival - preto dobre viem, co a ako to znie, ked clovek musi parkovat na kopci s automatom a so slabucko zatiahnutou brzdou...
    To je fakt dobre, ze C5 ma rucnu na predne kolesa. Obcas, ked som stal na kopci a tu rucnu som dal az na koniec, tak sa auto trochu este zhuplo (to, co povolilo perovanie) a uz to trochu robilo zataz na parkovaci kolik. Ak by rucna bola na predok, nema sa tam co "zhupnut" a nie je tam ziaden problem.
    PS: to C5 V6 AT Ti ticho zavidim... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.02.2006  13:23

    Bez nadpisu

    Mě překvapila informace od pkoda,že při stání v kopci čumákem dolů se řadí jednička a při stání čumákem nahoru zpátečka,v autoškole mě to neučili a otec mě to radil přesně naopak :roll:
    • 00 Reagovat !

      foto

      03.02.2006  21:08

      « Re:

      pkod:Ištván: Pokud tomu neveris, nic ti nevnucuju. Rozvody (hlavne retezove) si musis prohlidnout sam a mozna uznas, ze na tom neco bude. Pistni skupina a ventily nejsou dokonale tesne a proto se z delsiho casovaho hlediska o kompresnim pomeru neda hovorit.
      Sam jsi napsal, ze pouzivas rucni brzdu - ja jsem taky pro. Kde je problem?

      pokud by to motoru skutecne vadilo, proc by napr. SAAB dodaval auta s integrovanym zamkem zpatecky, ktery ti neumozni vytahnout klicek, pokud nemas zarazenu zpatecku :?:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.2006  20:40

    Bez nadpisu

    Aby sis zatahl rucni brzdu, kdyz parkujes na svahu.... Pak muzes mit v prevodovce zarazeno cokoli cimkoli - motor na tom nestoji.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 04.02.2006  22:46

      « Re:

      z delsiho hlediska?...vis to de o to jak casto auto pouzivas ale mesic ho muzes nechat stat na rychlosti v klidu:)
      ty skupiny sice mozna nejsou uplne tesne ale kdyby pri pouhe kompresi unikaly plyny zevnitr kolik by jich asi unikalo pri expanzi?(to na ne pusobi nasobne vetsi sila)...proste parkovani se zarazenou rychlosti pouzivam uz nejaky ten patek a nikdy me jeste nezradilo...samozrejme jsou kopce ve kterych uz to neudrzi a pouziti rucni brzdy je nutne...jinak v lete rucku pouzivam nezatahnu ji pouze z duvodu moznosti zamrznuti v zime
      ad ten zamek...to je trosku stupidni otazka...nedovoli ti ho vytahnout protoze jinak by proste ten zamekspatecky nemohl aktivovat >:D toto zarizeni nema nic spolecneho s tim jestli si zatahujes nebo nezatahujes rucni brzdu ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.2006  11:31

    Bez nadpisu

    Dyt to rikam - aby inteligentni clovek pochopil ze kdyz auto vzdy odstavuje s rychlosti (a nevyhne se tomu neb to nejde), aby si to pojistil rucni brzdou a neptal se jak to ma udelat... Pak je ten motor az "druhy v rade", tedy auto stoji prednostne na brzde (udrzi-li to) a do motoru se zadne sily neprenasi, tak si muze byt na zpatecce klidne dal...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.2006  21:54

    Hazi

    Pánové s tou ručkou, pokud to neni nevyhnutelné, tak bych ji v zimě moc nepoužíval, neboť ta potvora ráda zamrzá (konkrétně destičky ke kotouči, nebo pakny k bubnu)
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.2006  15:53

    Kvalt vs rucka

    Osobne pouzivam oboje (porad).Uz z toho duvodu,ze mam pri parkingu "blokovany" obe napravy.(aspon u myho auta).A zamek zpatecky mi celkem jasne da najevo,co tam dam za rychlost.Takze jak stat v kopci a co mit zarazeno bych vubec neresil.Dulezite je zajistit auto tak,aby proste nepopojelo.Nize uvedene staceni kol k obrubniku je dalsi jednoduchou pomuckou,ktera nic nestoji.K tomu FICHTLU,dvoutakt bych moc neporovnaval s agregaty dnesnich aut.Ten si necha libit opravdu hodne.
    Jinak v Praze se dost casto na parkovistich vubec rucka nedava,kvuli tomu,aby tesne parkujici auta mohla ta druha lehce postrcit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…