TDI a krátké pojezdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
matuS 18.01.06 09:54
« Re: Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
ja som isiel vcera so studenym 1.9tdi 77kw a kurilo to uz za nejakych 5-6min. Vonku bolo asi -2, neviem kolko auto stalo ale ked som nastartoval, tak rucicka teploty vody bola uplne na minime.
co sa tyka ochladenia pri jazde dole z kopca, to iste sa mi stava aj na benzinovej C5. -
« Kratke pojizdky, dlouhe pojizdky
mate to tu vsechno pekne rozebrany, ale unika ´mi hlavni smysl. Auto si prece kupuju aby slouzilo a nemusel jsem nad tim jestli pojedu kratce nebo dele premyslet. Ve chvili kdyz zuto zacne urcovat ci ovlivnovat jestli se budu vyhybat kratkym pojizdkam nebo ne, to je prece totalne na palici? Auto je sluha, drazsi spotebni vec nic vic nic min. pripomina mi to meho spoluzaka z VS pred mnoha lety, ktery odmital davat do kazetaku jine kazety nez metal nebo "chromky" ja uz sito ted presne nepamatuju a tak kvuli nejakym podelanym hlavam prisel o dost dobry muziky -
"-- skrytý --" 18.01.06 09:26
« Re: Re:
S tím tlakem nevím ale předehřívání motoru na volnoběh není dobré hlavně z důvodu, že zahřívání trvá dlouho a motor běží delší dobu v teplotně nevhodném režimu. Jinak u TDI 66 kw se mi motor ochladil za jízdy jen 1x a to při - 20 st. při sjezdu z horského průsmyku-delší sjezd. Jinak samozřejmě ohřev delší, ale potom teplota držela. Nyní mám PD, ohřev ještě delší, v letošní chladné zimě při zahřívání motoru teplota klesně při sjezdu s kopce-(i relativně krátkého). jakmile se ale dostane teplota na provozní alespoň na chvíli, tak tam potom drží. Tak dlouhý sjezd jsem zatím nejel, aby vychladla. Jinak při -18 st. zahřívám auto až 20-25 km.Dle charakteru silnice ( rovina, či do kopce).Delší zahřívání přisuzuji i topné soustavě, která topí na diesel dosti rychle. Při nastavení automatické regulace vnitřní teploty asi dochází k přednostnímu odběru tepla z motoru do topné soustavy.
Každopádně se vyhýbám krátkým pojížďkám, které myslím nesvědčí nejen motoru, ale ani výfukové soustavě-rezne zevnitř vlivem kondenzace vlhkosti při zahřívání. -
« Bez nadpisu
Otázkou je, zda je to myšleno jako přihřívání nebo jej lze použít i k vytápění kabiny. Některá auta jej měla pouze jako přihřívač (bez vodního oběhového čerpadla)
No konkretne u OII je to nezavisle topeni bez DO s casovym spinacem, ktere vyhreje interier bez zapnuteho motoru. -
"-- skrytý --" 17.01.06 07:18
« Re:
Tlak oleje na volnoběh je menší než za normálních otáček, Zvláště u motorů PD, kde je rozvod extrémně namáhám a kvůli tomu je použit i speciální olej, se právě z důvodu nedostatečného mazání rozvodu nedoporučuje dlouhodobý provoz na volnoběh.
Zřejmě záleží na konstrukci motoru, mě osobně se TDi66 kW zahřívalo dost pomalu a sjezd z kopce bez plynu jej dokázal ochladit pod provozní teplotu. Termostat se měnil a nic se nezlepšilo. PD se snad ohřívá ještě pomaleji, ale teplotu pak už drží. Pokud je příplatek z výroby za nezávilé topení něco nad 20 tis, vůbec bych neváhal a zcela určitě bych si jej do nového auta pořídil. Otázkou je, zda je to myšleno jako přihřívání nebo jej lze použít i k vytápění kabiny. Některá auta jej měla pouze jako přihřívač (bez vodního oběhového čerpadla) -
« Bez nadpisu
Fender: bufík je od toho, abys nemusel oškrabovat skla a abys měl rovnou při nasedání do auta pohodu, a ne vymrzlo ... pořizovat to jen kvůli šetření motoru je hovadina.
Nooo, bufik je od toho, aby zahral vnitrek auta a ohral motor. Tim to konci. Ktera z tech funkci je pro me podstatnejsi, to uz je jen moje osobni preference ;) Kazdopadne diky vsem za nazory, jsem rozhodnuty jit do bufiku hned z vyroby (O II ho ted ma za nejakych 23 tisic, to celkem jde). Zas clovek usetri za vyhrivane sedacky :)) -
"-- skrytý --" 16.01.06 07:18
« Re:
Fender: bufík je od toho, abys nemusel oškrabovat skla a abys měl rovnou při nasedání do auta pohodu, a ne vymrzlo. A za to se holt platí - jak poměrně drahým pořízením toho bufíku, tak i spotřebou. Ne, tvoje doměnka není správná, nic to nešetří, prostě na jedno cca půlhodinové topení před startem je to ty 2-3 decky navíc. Je otázkou každého, nakolik se mu toto vyplatí, a jestli je ochoten za tento komfort zaplatit - ale pořizuje se to právě kvůli tomu komfortu, pořizovat to jen kvůli šetření motoru je hovadina. -
« Bez nadpisu
Kdybych si pořizoval auto na krátký pojezdy zejména po městě, tak si TDI nekoupím
Nojo,ja vim,taky mam ted maly benzinak. Jenze volba neni o tom jestli TDI, ale jak nejlip prekonat nectnosti TDI. Ze zkusenosti ostatnich by to mohlo vyresit nezavisle topeni-diky za postrehy. O tom,ze OII neni schopna od vyroby mit obcas bufik vim (napr. to nejde s DSG prevodovkou). -
« Re: Spotreba v zime a v lete pri nafte
podľa môjho názoru je bufík dobrý hlavne na pohodu pri nasadaní do auta a šetrenie motora a oleja. Pokiaľ ide o spotrebu paliva, ja jazdím na nafťákoch už hodne dlho a takmer žiadny rozdiel medzi spotrebou v zime a v lete som nezaznamenal... Dokonca občas mám v zime menšiu spotrebu - opatrnejšia jazda. Dôvodom je to, že keď už ropák odpáli, nepotrebuje k činnosti ďalšie impulzy ako benzíny (sviečka) a teda riadiaca jednotka nemusí zvyšovať dávku paliva a tiež nemení bohatosť zmesi. To je asi aj dôvod, prečo sú studené ropáky také traktorové.
Má niekto iný názor? -
spitfire 15.01.06 21:13
« Re: Re:
Kdybych si pořizoval auto na krátký pojezdy zejména po městě, tak si TDI nekoupím (navzdory tomu, že mi zrovna jedno k mé naprosté spokojenosti slouží) ani né tak kvůli obavám o životnost, ale kvůli tomu, že přednosti tohodle motoru jsou jinde (Mitsi asi poznamená, že nejsou žádné >:D ). Třeba jízda na šestku po dálnici mu jde daleko líp. -
Lubos.1 15.01.06 18:58
« Re:
Nemam sice TDI, ale CR diesel s nezavislym kurenim. Motor (resp. chladiaca kvapalina) sa pri cca 0°C zahreje na prevadzkovu teplotu priblizne za 20 minut. Takze cas zahriatia zavisi od vonkajsej teploty a od toho, ako intenzivne vyhrievas interier.
Pri napr. -15°C trva zahriatie motora aj 45 minut. Motor bezi od zaciatku bez vibracii a rachotu, ktore su typicke pre studeny diesel. Samozrejme aj spotrebuje menej paliva, takze sa spotreba mozno aj vyrovna.
Inak pozor, ak nad Octaviou II. s nezavislym kurenim priamo z vyroby, su tam obmedzenia vo vybavach. Niekedy sa proste nez.kurenie objednat neda.
Samozrejme da sa kompletne dorobit, ale cena je okolo 50t Sk aj s montazou a DO (DO doporucujem, ak robis viac kratkych jazd). -
« Bez nadpisu
Najedu rocne tak 25 tisic (ted). Ale pravdepodobne to stoupne. Bohuzel podil kratkych tras je vysoky, kazdy den do prace jen tech cca 10 km a potom behem dne obcas nejaky pojezd po meste. S nez. topenim mi slo o to, ze co ztratim zatopenim bufikem (pokud jsem se dobre dival, tak max 2 deci nafty na jedno zahrati), to se mi temer vrati nizsi spotrebou hned po odjezdu. Takze nezavisle topeni se sice nijak nevyplati z hlediska spotreby, ale melo by setrit motor. U me to neni prilis otazka volby, bude to muset byt TDI combi N1 ;-)
To Oddie
Otazka smerovala k tomu - mate nekdo TDI s nezavislym topenim? Je motor zahraty hned? Opravdu se tim odstrani ta nevyhoda kratkych poskoku s nezahratym motorem? Je moje domnenka se spotrebou spravna? -
Lubos.1 15.01.06 13:53
« Re:
diesel+kratke pojezdy+nezavisle topeni
nerumiem tejto kombinacii. ak robis iba kratke trate, diesel sa ti neoplati. Nezavislym kurenim samozrejme motor setris (aj svoje nervy), ale aj toto kurenie nejake to palivo navyse spotrebuje. Nie je to vela, ale na kratkych usekoch sa to prejavi.
Spat k teme. Sam predsa nelejes do auta benzin od Jurki ci JRD (resp. naftu od kamosa na vojenskej posadke) s tym, ze auto je len Tvoj sluha. Ano, je to sluha, ale predpokladam, ze chces, aby Ti sluzil, a nie aby si mal s nim starosti navyse.
Je to o prioritach, o nicom inom. A ako takmer vsade, zlata stredna cesta je najlepsia. :)