TDI a krátké pojezdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
-
« Re: Re: Kratke pojizdky- denne
Diesel je dobry na kratke pojizdky i na dlouhe jezdeni. Rozhodne je to motor ucinnejsi a pohodlnejsi na jizdu. Ze vsech moznych konstrukci je nejpovedenejsi TDCI (turbo commonrail). Ruzny vyrobci to znaci ruzne, aby nebyla tahanice o pismenka. To jsou moje postrehy, jezdil jsem uz snad se vsim :-) A kdo rika, ze se diesel pri malem rocnim prubehu nevyplati, at si ho nekupuje. Asi musi hodne setrit a pak je kazda koruna znat. -
« Kratke pojizdky- denne
Muj byvaly kolega mel sluzebni Audi 80 td. (Ne TDI). Byla to myslim sestnactistovka s vykonem 59kW. Kazdy den krome vikendu ji rano (parkoval venku) nakopl a prejel doslova 500m k praci. Zde ji zaparkoval a vecer to same. S timto autem jsem mel tu moznost jet kdyz mu byly 3 roky a natachaci bylo neco kolem 80ti tisic. Nekourila, jela jak diva, dle tacho 200. Opravy do te doby zadne. Vykazoval knihu jizd a spotrebu mel do 4,5 l/100km. Byl to starsi clovek a jezdil svizne ale s rozvahou. Bud to byl zrovna moooooc povedenej kus, nebo kratke pojizdky maji vliv leda tak na starou belu. -
"-- skrytý --" 04.01.06 09:21
« Re: Re: Re: Ropaz
"když se sype železářství" slyším prvně, ale je to moc hezký a trefný. Jako, když jsme před mnoha lety při koupi auta zkoušeli Toledo, a moje paní po nastartování naivně poznamenala: a my nebudemem mít v tom autě motor z traktoru, že ne? Bylo tehdy asi -15°C. -
"-- skrytý --" 04.01.06 07:23
« Re: Re: Ropaz
Kromě toho jsem u benzíňáků se vstřikováním nějak nezaznamenal, že by "ty chcíplotiny za studena jezdily hůře, než za tepla". Ve většině případů je tomu totiž právě naopak (díky "sytičovému" režimu)! A bez zvukových a vibračních efektů, jako "když se sype železářství", a to speciálně v případě TDI PD!!! -
« Re: Ropaz
No to je jasne, ze sa Diesel oplati, ale iba tomu, kto ho vyuziva, co v tvojom pripade asi neexistuje, ked mas 5km do prace. Diesel je pre toho kto rocne jazdy okolo 30 000km. Vtedy ano po 5-6 rokoch(zalezi od obstaravacej hodnoty) zacne prinasat zist. A nemas pravdu v tom, ze naftak netrpi tolko ako benzin, prave naopak. A este horsie ked mas TDi PD, to cerpadielko, ak sa odsere je dosti drahe. -
« Bez nadpisu
Jednoznacne TDI. On je totiz lepsi vzdycky - na kratke i dlouhe trasy. Zena i ja jezdime do prace (kazdy se svym) cca 5 km - ona to ma 4 km, ja 7. Ja jsem najezdil na trech autech celkem 410 tis, ona zatim 50 tis. Zadny problem s motorem. Pochopitelne to chce jezdit se studenym motorem rozumne, i kdyz (a zejmena proto) ze diesel (na rozdil od tech benzinovych chciplotin) jede studeny temer stejne, jako teply. Co se tyka spotreby - tak studena benzinova 1,3 l me zeny nikdy nesla pri takovem provozu pod prumer 10, s TDI jezdi dlouhodobe za 6,5l/100.
Takze tak. Uz si to konecne uvedomte, ze narozdil od Formule 1 (zatim) je diesel vzdycky lepsi varianta, nez benzin. Treba se vam :idea: :D -
"-- skrytý --" 03.01.06 12:14
« Re: Re:
neviděl bych to tak tragicky, já s tdi-pd jezdím často pár kilometrů do práce a po městě se studeným motorem a kromě téměř nefunkčního topení v tom není (zatím) problém, najeto mám víceméně tímto způsobem už 70 tkm a kromě běžné údržby se nic řešit nemuselo.
s motorem samozřejmě jezdím opatrněji než se zahřátým (nevytáčím nad cca 2200, nepodtáčím pod cca 1750 ot., prostě se snažím udržovat otáčky kolem 2tis.).
je fakt, že moje další auto bude benzín, jednak toho tolik nenajedu a rychleji se zahřeje (vč. interiéru) -
"-- skrytý --" 03.01.06 07:48
« Bez nadpisu
Proc se to furt resi, pokud ma kratke pojezdy, tak toho moc nenajezdi a ten motor ho stejne prezije. Auto je myslim na to, aby slouzilo, a ne aby se o nej clovek furt bal :!: Pokud je studene, tak proste nejezdit plny kotel a zas tolik to nevadi. Myslim ze ostatnim castem auta je uplne fuk, jak daleko se jede. -