TDI a krátké pojezdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Re:
Hendrych ... pokud začneme započítávat i to, že jen pouhým nastartováním motoru odčerpáváme nenahraditelné přírodní zdroje, k čemuž nás neopravňuje nic jiného, než naše moc, pak bude nejrozumnější skutečně jezdit na kole.. a nejen po městě. Kdyby se jezdilo na rostlinné oleje případně na rostlinné etanoly... jenže to by si nemastilo kapsu pár boháčů, že? -
« Re: Radši na kole
K zahřívání na kole: já jsem kdysi jezdil na kole na brigádu brzy ráno, kdy byla šílená kosa a navíc jsem začínal asi kilometrovým klesáním. Tak jsem při jízdě z kopce brzdil víc, abych musel šlapat i tam, kde by to jelo samo >:D 6e by se motor taky zahřál rychleji při současným brždění ? >:D >:D >:D -
« Radši na kole
Při takové vzdálenosti bych volil kolo jako dopravní prostředek. Já dojížděl každý den na kole do práce a jak mi bylo lépe. Teď bohužel musím jezdit autem do práce tak na kolo jedině ve volném čase. A na kole se zahřeji tak po 2km na provozní teplotu hodně záleží na terénu..... -
-
« Re: Re: Kratke pojizdky- denne
Diesel je dobry na kratke pojizdky i na dlouhe jezdeni. Rozhodne je to motor ucinnejsi a pohodlnejsi na jizdu. Ze vsech moznych konstrukci je nejpovedenejsi TDCI (turbo commonrail). Ruzny vyrobci to znaci ruzne, aby nebyla tahanice o pismenka. To jsou moje postrehy, jezdil jsem uz snad se vsim :-) A kdo rika, ze se diesel pri malem rocnim prubehu nevyplati, at si ho nekupuje. Asi musi hodne setrit a pak je kazda koruna znat. -
« Kratke pojizdky- denne
Muj byvaly kolega mel sluzebni Audi 80 td. (Ne TDI). Byla to myslim sestnactistovka s vykonem 59kW. Kazdy den krome vikendu ji rano (parkoval venku) nakopl a prejel doslova 500m k praci. Zde ji zaparkoval a vecer to same. S timto autem jsem mel tu moznost jet kdyz mu byly 3 roky a natachaci bylo neco kolem 80ti tisic. Nekourila, jela jak diva, dle tacho 200. Opravy do te doby zadne. Vykazoval knihu jizd a spotrebu mel do 4,5 l/100km. Byl to starsi clovek a jezdil svizne ale s rozvahou. Bud to byl zrovna moooooc povedenej kus, nebo kratke pojizdky maji vliv leda tak na starou belu. -
"-- skrytý --" 04.01.06 09:21
« Re: Re: Re: Ropaz
"když se sype železářství" slyším prvně, ale je to moc hezký a trefný. Jako, když jsme před mnoha lety při koupi auta zkoušeli Toledo, a moje paní po nastartování naivně poznamenala: a my nebudemem mít v tom autě motor z traktoru, že ne? Bylo tehdy asi -15°C. -
"-- skrytý --" 04.01.06 07:23
« Re: Re: Ropaz
Kromě toho jsem u benzíňáků se vstřikováním nějak nezaznamenal, že by "ty chcíplotiny za studena jezdily hůře, než za tepla". Ve většině případů je tomu totiž právě naopak (díky "sytičovému" režimu)! A bez zvukových a vibračních efektů, jako "když se sype železářství", a to speciálně v případě TDI PD!!! -
« Re: Ropaz
No to je jasne, ze sa Diesel oplati, ale iba tomu, kto ho vyuziva, co v tvojom pripade asi neexistuje, ked mas 5km do prace. Diesel je pre toho kto rocne jazdy okolo 30 000km. Vtedy ano po 5-6 rokoch(zalezi od obstaravacej hodnoty) zacne prinasat zist. A nemas pravdu v tom, ze naftak netrpi tolko ako benzin, prave naopak. A este horsie ked mas TDi PD, to cerpadielko, ak sa odsere je dosti drahe. -
« Bez nadpisu
Jednoznacne TDI. On je totiz lepsi vzdycky - na kratke i dlouhe trasy. Zena i ja jezdime do prace (kazdy se svym) cca 5 km - ona to ma 4 km, ja 7. Ja jsem najezdil na trech autech celkem 410 tis, ona zatim 50 tis. Zadny problem s motorem. Pochopitelne to chce jezdit se studenym motorem rozumne, i kdyz (a zejmena proto) ze diesel (na rozdil od tech benzinovych chciplotin) jede studeny temer stejne, jako teply. Co se tyka spotreby - tak studena benzinova 1,3 l me zeny nikdy nesla pri takovem provozu pod prumer 10, s TDI jezdi dlouhodobe za 6,5l/100.
Takze tak. Uz si to konecne uvedomte, ze narozdil od Formule 1 (zatim) je diesel vzdycky lepsi varianta, nez benzin. Treba se vam :idea: :D