TDI a krátké pojezdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
Tailor 10.01.06 11:18
« Matematika
Mitsi: Souhlasim s body 1, 3 a 4. Pomalejsi ohrev motoru jiste prodluzuje nepriznive podminky pro jeho chod a technickym fajnovostem modernich turbodieslu a zejmena jejich spolehlivosti urcite neprida provoz za nestandartnich podminek, coz je provoz za studena.
Na druhou stranu by moderni dieselovy motor mel byt konstruovan do podminek, v nichz ma pracovat. Kdyz jsem auto kupoval, prodejce mi tvrdil, ze zivotnost motoru, dokonce i vcetne rozvodu, by mela byt 240 000 km.
I kdyz jsem tomu moc neveril, presvedcili mne reference z odborneho tisku na motor vyrobeny ve spolupraci PSA a Fordu. -
"-- skrytý --" 10.01.06 10:22
« Re: Matematika
jirkaf: Stejné to určitě není!
1/ dieselový motor se z řady příčin ohřívá podstatně pomaleji než benzinový;
2/ už samotný princip zapálení směsi u dieselu vyžaduje "normální" teplotu, o značně vyšších komperních poměrech a tím zatížení pohybujících se mechanických částech motoru ani nemluvě;
3/ většina současných benzinových motorů nedisponuje turbem (tady bych spíš napsal, že bohužel...), choulostivým to zařízením samotným o sobě;
4/ vysokotlaká vstřikovací zařízení moderních turbodieselů patří z hlediska strojírenské technologie k tomu nejfajnovějšímu, a tím také i nejchoulostivějšímu, co v tom autě je, tudíž to asi také vyžaduje nějaké "standardní" podmínky pro svou práci, za něž lze stěží považovat převažující provoz "za studena";
atd. atd. -
"-- skrytý --" 10.01.06 09:49
« Bez nadpisu
Zeptal bych se bez polemiky o tom co je lepší, zda je pravdou, že TDI během ohřátí na volnoběh špatně maže. Mám rád vyjet z garáže, trochu tepelně "odrazit" interier, ohřát sedačky a pak vyjet. Ale někde sem čet, že tento způsob škodí motoru. Připadá mi to trochu jak nesmysl, dyt pumpa musí pumpovat porad, nebo ne? Mám Honda CRV iCTDi.
A diesel mám kvůli vleku, má lepší kroutící moment a benzín by mě sežral. Kamarád co vozí auta, řek, že ten motor běží jak vyšeptanej benzíňák >:D . -
Tailor 10.01.06 09:06
« Matematika
to luf: Ja si nemyslim, ze by auto nemelo vydrzet pri rozumnem pouzivani pravidelne jizdy na kratsi vzdalenosti. Jenom si myslim, ze nova technologie pouzita pri vyrobe vstrikovacu (piezoelektricke ventily) neni odolna vuci extremnimu zachazeni nebo spatne nafte. Pripadna porucha vstrikovace, ktery nedokonale uzavira, muze mit pak katastrofalni nasledky. (propalene pisty, ....). Problem tedy neni primo ve zpusobu pouzivani, ale jenom mozna ve zvyseni rizika poruchy vstrikovacu. Co se tyka dalsiho opotrebeni motoru, myslim si, ze je to asi stejne jako u motoru benzinoveho. -
« Matematika?
Kazdy druhy tu ma diesel, s ktorym denne jazdi do roboty 5km a nikde inde s nim nejazdi a za 3 roky ma na nom 70t km bez akychkolvek problemov.
2x5km x 220dni x 3roky = 6600km. Kde sa najzdilo tych dalsich 63600km?
Ale na druhu stranu - ked bude za 8 rokov najazdenych aj 20t km tymto sposobom, ten motor to urcite neodrovna. Az tak horuci ten problem asi nie je. -
Tailor 06.01.06 15:40
« Diesel a kratke vzdalenosti
to Ultiman: Mam asi rok Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100 kW. Jezdim kazdy den do prace 8 km tam a zpet a asi 2 x tydne delsi trasy. Krome startovani, kdy se motor toci nejak s obtizemi asi 10 vterin, je jeho beh pomerne tichy. Po asi jedne minute jizdy je tissi nez benzinovy 1.6, co jsem mel v octavii.
Po zahrati pak uz neni slyset skoro vubec.
Dle mych dosavadnich zkusenosti mu ta vzdalenost 8 km vubec pri normalni jizde nevadi. Mozna je to taky kvuli jeho velke sile, kterou krome predjizdeni nebo pri vysoke rychlosti na dalnici ani nevyuzivam.
Jedinne, co me strasi, je potencialni moznost poruchy, jejiz odstraneni je velmi nakladne (rozhovory v diskuzi o ford mondeu). Tankuji proto pouze u Shellu. Mam prodlouzenou zaruku na ctyri roky, kdy by eventualni opravu hradil Ford. Prestoze jsem zatim maximalne spokojen, asi po tech ctyrech letech auto prodam a vratim se zase k benzinu. Moje prumerna spotreba se pohybuje neco nad 7 /100 km. V Octavii to bylo asi 9 l/100km. -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:49
« Re: Re: diesel
vpz: nevsiml sem si ze by tu nekdo rekl ze diesel je na nic...ale neni na kratke pojezdy...je nesporne ze na dlouhy cesty je lepsi hlavne pokud ti nezalezi na zvuku a dynamickych vlastnostech popripade vaze motoru...takze dalnice a dlouhe useky i po okreskach jo ale jakmile toho vic najezdis po meste a po okreskach tak benzin...mimochodem napadlo te proc si nadseni autari vetsinou kupujou benzinaky?...mozna by ses mel zamyslet nad poslednim souvetim tveho prispevku a az vystridas par desitek aut jak s benzinem tak s dieselem pak se sem vrat...a nezapomen brat i ruzne segmenty ne jen manazerske sedany ;-) -
« diesel
Pche :-) Kdo z vas, moudrych odpurcu dieselu, jste s modernim dieselem najezdil nekolik stovek tisic km ?
Bezte si poplacat pred dum vas stary Fiat UNO. A teprve az budete dospeli, vratte se sem. A zatim jen vezmete na vedomi, ze diesel je pro kazde auto lepsi varianta, nez motor na palivo, ktere vznika jako odpad pri rafinaci petroleje. -
« Re:
Hendrych ... pokud začneme započítávat i to, že jen pouhým nastartováním motoru odčerpáváme nenahraditelné přírodní zdroje, k čemuž nás neopravňuje nic jiného, než naše moc, pak bude nejrozumnější skutečně jezdit na kole.. a nejen po městě. Kdyby se jezdilo na rostlinné oleje případně na rostlinné etanoly... jenže to by si nemastilo kapsu pár boháčů, že? -
« Re: Radši na kole
K zahřívání na kole: já jsem kdysi jezdil na kole na brigádu brzy ráno, kdy byla šílená kosa a navíc jsem začínal asi kilometrovým klesáním. Tak jsem při jízdě z kopce brzdil víc, abych musel šlapat i tam, kde by to jelo samo >:D 6e by se motor taky zahřál rychleji při současným brždění ? >:D >:D >:D -
« Radši na kole
Při takové vzdálenosti bych volil kolo jako dopravní prostředek. Já dojížděl každý den na kole do práce a jak mi bylo lépe. Teď bohužel musím jezdit autem do práce tak na kolo jedině ve volném čase. A na kole se zahřeji tak po 2km na provozní teplotu hodně záleží na terénu.....
all: ..mimochodem toto fórum jsem zakládal já a udělal jsem chybu že jsem nespecifikoval blíž ten motor - je to 81kw verze 1.9 TDI, zajímalo by mě jestli je na tom lépe kvůli jednodušší a starší konstrukci.
(Octavia s tímto motorem zůstala mámě po otci a tak chci vědět jestli se jí nemůže něco vyloženě podělat, má najete 160 tis,turbo v zaruce měněno v 80 tisících.,prý jsou tyto staré verze jěště odolnější než PD a commonraily..)