TDI a krátké pojezdy
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
« Bez nadpisu
Najedu rocne tak 25 tisic (ted). Ale pravdepodobne to stoupne. Bohuzel podil kratkych tras je vysoky, kazdy den do prace jen tech cca 10 km a potom behem dne obcas nejaky pojezd po meste. S nez. topenim mi slo o to, ze co ztratim zatopenim bufikem (pokud jsem se dobre dival, tak max 2 deci nafty na jedno zahrati), to se mi temer vrati nizsi spotrebou hned po odjezdu. Takze nezavisle topeni se sice nijak nevyplati z hlediska spotreby, ale melo by setrit motor. U me to neni prilis otazka volby, bude to muset byt TDI combi N1 ;-)
To Oddie
Otazka smerovala k tomu - mate nekdo TDI s nezavislym topenim? Je motor zahraty hned? Opravdu se tim odstrani ta nevyhoda kratkych poskoku s nezahratym motorem? Je moje domnenka se spotrebou spravna? -
Lubos.1 15.01.06 13:53
« Re:
diesel+kratke pojezdy+nezavisle topeni
nerumiem tejto kombinacii. ak robis iba kratke trate, diesel sa ti neoplati. Nezavislym kurenim samozrejme motor setris (aj svoje nervy), ale aj toto kurenie nejake to palivo navyse spotrebuje. Nie je to vela, ale na kratkych usekoch sa to prejavi. -
« Re:
jirkaf: ahoj, předpokládal jsem že životnost by měla být větší než cca 250 tis km,alespoň tri sta, i když je jasné že nejvíce záleží na řidiči a pravidelném servisu...
all: ..mimochodem toto fórum jsem zakládal já a udělal jsem chybu že jsem nespecifikoval blíž ten motor - je to 81kw verze 1.9 TDI, zajímalo by mě jestli je na tom lépe kvůli jednodušší a starší konstrukci.
(Octavia s tímto motorem zůstala mámě po otci a tak chci vědět jestli se jí nemůže něco vyloženě podělat, má najete 160 tis,turbo v zaruce měněno v 80 tisících.,prý jsou tyto staré verze jěště odolnější než PD a commonraily..) -
Tailor 10.01.06 11:18
« Matematika
Mitsi: Souhlasim s body 1, 3 a 4. Pomalejsi ohrev motoru jiste prodluzuje nepriznive podminky pro jeho chod a technickym fajnovostem modernich turbodieslu a zejmena jejich spolehlivosti urcite neprida provoz za nestandartnich podminek, coz je provoz za studena.
Na druhou stranu by moderni dieselovy motor mel byt konstruovan do podminek, v nichz ma pracovat. Kdyz jsem auto kupoval, prodejce mi tvrdil, ze zivotnost motoru, dokonce i vcetne rozvodu, by mela byt 240 000 km.
I kdyz jsem tomu moc neveril, presvedcili mne reference z odborneho tisku na motor vyrobeny ve spolupraci PSA a Fordu. -
"-- skrytý --" 10.01.06 10:22
« Re: Matematika
jirkaf: Stejné to určitě není!
1/ dieselový motor se z řady příčin ohřívá podstatně pomaleji než benzinový;
2/ už samotný princip zapálení směsi u dieselu vyžaduje "normální" teplotu, o značně vyšších komperních poměrech a tím zatížení pohybujících se mechanických částech motoru ani nemluvě;
3/ většina současných benzinových motorů nedisponuje turbem (tady bych spíš napsal, že bohužel...), choulostivým to zařízením samotným o sobě;
4/ vysokotlaká vstřikovací zařízení moderních turbodieselů patří z hlediska strojírenské technologie k tomu nejfajnovějšímu, a tím také i nejchoulostivějšímu, co v tom autě je, tudíž to asi také vyžaduje nějaké "standardní" podmínky pro svou práci, za něž lze stěží považovat převažující provoz "za studena";
atd. atd. -
"-- skrytý --" 10.01.06 09:49
« Bez nadpisu
Zeptal bych se bez polemiky o tom co je lepší, zda je pravdou, že TDI během ohřátí na volnoběh špatně maže. Mám rád vyjet z garáže, trochu tepelně "odrazit" interier, ohřát sedačky a pak vyjet. Ale někde sem čet, že tento způsob škodí motoru. Připadá mi to trochu jak nesmysl, dyt pumpa musí pumpovat porad, nebo ne? Mám Honda CRV iCTDi.
A diesel mám kvůli vleku, má lepší kroutící moment a benzín by mě sežral. Kamarád co vozí auta, řek, že ten motor běží jak vyšeptanej benzíňák >:D . -
Tailor 10.01.06 09:06
« Matematika
to luf: Ja si nemyslim, ze by auto nemelo vydrzet pri rozumnem pouzivani pravidelne jizdy na kratsi vzdalenosti. Jenom si myslim, ze nova technologie pouzita pri vyrobe vstrikovacu (piezoelektricke ventily) neni odolna vuci extremnimu zachazeni nebo spatne nafte. Pripadna porucha vstrikovace, ktery nedokonale uzavira, muze mit pak katastrofalni nasledky. (propalene pisty, ....). Problem tedy neni primo ve zpusobu pouzivani, ale jenom mozna ve zvyseni rizika poruchy vstrikovacu. Co se tyka dalsiho opotrebeni motoru, myslim si, ze je to asi stejne jako u motoru benzinoveho. -
« Matematika?
Kazdy druhy tu ma diesel, s ktorym denne jazdi do roboty 5km a nikde inde s nim nejazdi a za 3 roky ma na nom 70t km bez akychkolvek problemov.
2x5km x 220dni x 3roky = 6600km. Kde sa najzdilo tych dalsich 63600km?
Ale na druhu stranu - ked bude za 8 rokov najazdenych aj 20t km tymto sposobom, ten motor to urcite neodrovna. Az tak horuci ten problem asi nie je. -
Tailor 06.01.06 15:40
« Diesel a kratke vzdalenosti
to Ultiman: Mam asi rok Ford Focus Kombi 2.0 TDCi 100 kW. Jezdim kazdy den do prace 8 km tam a zpet a asi 2 x tydne delsi trasy. Krome startovani, kdy se motor toci nejak s obtizemi asi 10 vterin, je jeho beh pomerne tichy. Po asi jedne minute jizdy je tissi nez benzinovy 1.6, co jsem mel v octavii.
Po zahrati pak uz neni slyset skoro vubec.
Dle mych dosavadnich zkusenosti mu ta vzdalenost 8 km vubec pri normalni jizde nevadi. Mozna je to taky kvuli jeho velke sile, kterou krome predjizdeni nebo pri vysoke rychlosti na dalnici ani nevyuzivam.
Jedinne, co me strasi, je potencialni moznost poruchy, jejiz odstraneni je velmi nakladne (rozhovory v diskuzi o ford mondeu). Tankuji proto pouze u Shellu. Mam prodlouzenou zaruku na ctyri roky, kdy by eventualni opravu hradil Ford. Prestoze jsem zatim maximalne spokojen, asi po tech ctyrech letech auto prodam a vratim se zase k benzinu. Moje prumerna spotreba se pohybuje neco nad 7 /100 km. V Octavii to bylo asi 9 l/100km. -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:49
« Re: Re: diesel
vpz: nevsiml sem si ze by tu nekdo rekl ze diesel je na nic...ale neni na kratke pojezdy...je nesporne ze na dlouhy cesty je lepsi hlavne pokud ti nezalezi na zvuku a dynamickych vlastnostech popripade vaze motoru...takze dalnice a dlouhe useky i po okreskach jo ale jakmile toho vic najezdis po meste a po okreskach tak benzin...mimochodem napadlo te proc si nadseni autari vetsinou kupujou benzinaky?...mozna by ses mel zamyslet nad poslednim souvetim tveho prispevku a az vystridas par desitek aut jak s benzinem tak s dieselem pak se sem vrat...a nezapomen brat i ruzne segmenty ne jen manazerske sedany ;-) -
« diesel
Pche :-) Kdo z vas, moudrych odpurcu dieselu, jste s modernim dieselem najezdil nekolik stovek tisic km ?
Bezte si poplacat pred dum vas stary Fiat UNO. A teprve az budete dospeli, vratte se sem. A zatim jen vezmete na vedomi, ze diesel je pro kazde auto lepsi varianta, nez motor na palivo, ktere vznika jako odpad pri rafinaci petroleje.
Pri napr. -15°C trva zahriatie motora aj 45 minut. Motor bezi od zaciatku bez vibracii a rachotu, ktore su typicke pre studeny diesel. Samozrejme aj spotrebuje menej paliva, takze sa spotreba mozno aj vyrovna.
Inak pozor, ak nad Octaviou II. s nezavislym kurenim priamo z vyroby, su tam obmedzenia vo vybavach. Niekedy sa proste nez.kurenie objednat neda.
Samozrejme da sa kompletne dorobit, ale cena je okolo 50t Sk aj s montazou a DO (DO doporucujem, ak robis viac kratkych jazd).