Voda v naftě
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Vlhkost
Neblázni, litr vody ?? Dej si na zahradu barel, udělej do něj dvoumilimetrovou dírku a chci vidět, jak tam bude někdy litr vody. Ani by tam nenapršel :-.) Podle mě je ta voda především v naftě už v nádržích pump ( kde se jistě sráží taky , stejně jako v cisternách atd. ). Podle mě teorie o srážení vody v nádržích aut má jen zakrýt mnohem větší problémy čerpacích stanic......... -
"-- skrytý --" 02.01.06 21:50
« Vlhkost
Jo, a má na to spoustu času, většinou. Diesely najedou na zbytek paliva v nádrži mnohem víc km, tak je na to spousta času.
Představ si nové auto vyrobené v Koreji, jak jede se 7 litry nafty v nádrži lodí 2-3 měsíce do Česka. Přiveze si litr vody. Spousta auťáků byla kaput chvilku po dotankování prodaného auta (české pumpy k tomu také přispěly, hi hi hi...) -
"-- skrytý --" 02.01.06 19:41
« Re: Re: Re: Nádrž
to Petr T.: Ahoj Petre, ma i ta moje 1.6TDCI palivovej filtr?Abych rekl pravdu, tak jsem se o nem nikde v manualu nedocetl a nemam vubec paru o tom v jakem miste se nachazi?!U stareho escorta 1.8D byl primo v motorovem prostoru a docela dobre pristupnej, tak ten jsem odkaloval, ale kde ho mam tady u toho auta to fakt nevim.Nevis to nahodou?Diky a s pozdravem PetrB.
C-MAX 1.6TDCI 8/2004 Trend+ -
"-- skrytý --" 02.01.06 17:35
« Re: Re: Nádrž
Do nádrže se nenatahuje vzduch, ale pouze vlhkost - z prostředí s vyšším obsahem vlhkosti do prostředí s nízkým (po kondenzaci).
Nic nepatentuj, filtry paliva mají běžně separátory vody, jde o to jak jsou účinné, zda někdo vodu vypouští.
Např. Transit má takový separátor a je na tobě, abys vypouštěl a kontroloval. Má to ovšem jednu vadu. Někdo od fordu zapomněl, že jde pouze o separaci vody a usmyslel si, že takový filtr má nekonečnou životnost (hi hi hi) - Transit NEMÁ doporučenou lhůtu výměny filtru.
Takže co? Filtr se naplní nečistotami, zvyšuje se tlak na filtrační membránu (dnes všechny víceméně 2 mikronové) načež membrána praskne a špína se vevalí dovnitř DO SYSTÉMU - vstřiky ADIEU !!! -
« Re: Nádrž
Jasně , ale přece jen ty změny tlaků díky teplotám asi nebudou znamenat natažení dalších řádově litrů vzduchu do nádrže...... Obecně by asi bylo lepší nejet s nádrží na dně vůbec........i za jízdy se ochlazuje a mění artmosférický tlak. Pravdou asi je, že za jízdy se ta voda hned spotřebuje i s naftou........Chrtělo by to nějaký separáto vody , něco jako sifon pro umyvadlo, že by ta voda zůstala někde v nejmižším bodě a tam by se občas vypustila . Asi jim to navrhnu, až si to patentuju :-) -
"-- skrytý --" 02.01.06 16:46
« Nádrž
Není hermeticky uzavřená, vodní páry se dovnitř dostanou. V momentě, kdy se náhle ochladí, voda zkondenzuje do nafty na dno nádrže. Potom se oteplí a znovu proniká do nádrže voda se vzduchem. Zase se ochladí - kondenzace a tak dál.
Tento problém je známý při montáži dieselových motorů a jejich přesunu s autem např. z Koreje. V nádrži je minimální množství nafty... -
"-- skrytý --" 30.12.05 19:32
« Voda v naftě
Pánové, ještě jsem Vás zapomněl varovat:
na jaře a na podzim, kdy jsou velké rozdíly mezi ranními a odpoledními teplotami, NEJEZDĚTE DLOUHODOBĚ S PRÁZDNOU NÁDRŽÍ.
Za pár dní Vám tam může zkondenzovat dost vody (čím je nádrž prázdnější, tím víc) a máte VELKÝ PROBLÉM.