Suzuki Grand Vitara
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
IT: doufám, že už ti je lépe ;o)! o tom diferenciálu jsem zjistil jen to, že ho měl i KdF 87 Kübelwagen na zadní poháněné nápravě - a to vzkutku nesvědčí o konstruktérském novátorství chlapců ze Suzuki >:D
projížďku jsem ještě nedojednal, ale když se kouknu z okna (jablonec n.n.), tak už se na ní těším >:D
lubos1: test to není, ale koukni se na tohle (video nestojí za stahování) [odkaz] -
"-- skrytý --" 28.12.05 20:48
« Bez nadpisu
Lubos1: Díky.Já poslouchám ženu jak nikdy a ona se snaží.Je hodná ;-)
Už se těším, jak Vitaru prubnu,ty vibrace páky jsem někde slyšel,třeba to odstraní.
Stejně: vývoj stojí miliardy a nakonec všichni někde něco zpackají.Škoda.Jo,ta také. >:D -
"-- skrytý --" 28.12.05 18:50
« Re: Re:
Lubos1:Díky za info.Ve vyšší rychlosti tam ticho jako v kostele asi nebude-aerodynamický+valení pneu. Konečně,bude tu ten bodový systém,takže asi zvolníme a budeme se kochat krajinou.
Měl jsem v plánu to zkusit, mám dovolenou ale zdraví se rozhodlo,že si trochu zalaškuje. Tak mně žena léčí a fakt jsem rád,že se tím živí. Proto nějaké testování, seč je nyní naprosto ideální doba, raději ne.
Něco jsem musel jezdit dnes na kluzkých zasněžených silnicích a rozhodl jsem se,že otestuji malého Swifta - poskakoval jak koza. Rozjezdy problém, je to moc do rychla. Na tohle by byla Vitara asi lepší.
Co řazení?Bylo přesné?Co vibrace řadící páky?Jak fungovalo ABS a říditelnost,třeba vyhýbací manévr.Zkoušel jsi?Díky. -
Lubos.1 28.12.05 18:09
« Re:
Zdravim IT! :-!
Koza bola vsade, pokial som si vsimol. Na diferak som sa nepytal, v tom nie som absolutne doma a myslim, ze ani predajca nebol :D. Ale ako som pisal, neodhrnuta cesta, sneh + pod nim lad, slusny kopec a auto islo tvrdohlavo hore bey uzavierky diferaku.
Jazdil som iba chvilu a len po meste, takze k hlucnosti sa nevyjadrim, ale motor bol odhlucneny tak priemerne. Ostatne zistim az na dialnici. Ale ako som si vsimol tesnenia na oknach, tiche to asi nebude. -
"-- skrytý --" 28.12.05 18:01
« Bez nadpisu
super7: Taky jsem se potil i na pr...než jsem to napsal. Příště mlčím ;-)
"Ty vogo" vykřikoval v těch našich Vyhulených jeden, já bych spíš řekl "Do pr**le". Každopádně jsem si to říkal,když jsem to smolil.Nic jiného jsem tím nemyslel, ani o Mečiarovi! Ještě žije?
Hledal jsem obrázek toho diferáku,nikde nic.Fakt jej tam dali?Mně se to nezdá.
To jsi optimista,že si myslíš,že bude vědět prodejce.To se mi nezdá.Ale zkusit můžeš.
Luboš1: Zdarec! Ale bylo to tišší než M6,nebo ne? ;-) Teď vážně ke kůži-byla všude-myslím sedadla,nebo jen boky a sedák+opěradlo dobrá textilie? Já bych dával přednost této verzi. Osobně kůži moc nemusím, takže tohle není problém.
Luboši-na diferák ses náhodou neptal? Řešíme to tu a nevíme. -
Lubos.1 28.12.05 13:14
« Re: Re:
Bol som sa na Vitare kratko previezt a mal som z nej dobry pocit. Bola v plnej vybave vratane koze a nejakeho primitivneho navigacneho systemu :-) - maly cerveny display.
Benzin 2.0 je vyslovene slaby a k tomuto autu sa vobec nehodi. Som zvedavy na diesel, aj ked neocakavam nijake extra vykony.
Bolo pomerne vela snehu a islo to ako po suchej ceste, kopec - nekopec.
Dealer mi ale povedal, ze sa na Sk trh nebude dodavat diesel v takejto vybave, tzn. v kozi, co ma dost zarazilo. Ak by som sa pre toto auto rozhodol, tak by som ho bral iba v plnej, takze by som sa asi poobzeral po inej krajine unie, napr. V Rakusku sa da kupit diesel v 3 urovniach vybavy a v najvyssej je samozrejme aj koza.
Nemate niekto linku na test dieselovej Vitary? Mozno sa uz na niektorych trhoch predava. -
"-- skrytý --" 26.12.05 15:43
« Bez nadpisu
Marceliono: Já jsem nenapsal že jej mají, já psal, že možná mají CD i k Vitaře, jako je ke Swiftovi a pokud jej mají,mohlo by tam být víc, než je na ofic.stránkách(to jsem už nepsal).Musíš se zastavit u prodejce,mně se k němu nechce skrz případné CD a Swift mi jezdí.
S tím CD to byl jenom tip. Pokud je, divil bych se, kdyby tam chybělo něco o převodech. To jsme si asi nerozuměli. Nezbývá než se dotázat.Ale o tom mezinápravovém diferáku budou vědět asi kulové....
Nechci jim křivdit,ale já toho mého už načapal na neznalosti konstrukce u Swifta a byla to banální věc s řazením, takže zase je to jenom odhad,ale zbystřil jsem. ;-) -
"-- skrytý --" 23.12.05 11:03
« Bez nadpisu
super7: Vladko by řekl: "Ty vogo...", to jsem měl mlčet..tak se pokusím:
Musíš si představit klasický diferenciál s kuželovými koly v řezu. Odmysli si satelity.
Teď si představ, že planetová kola nejsou kuželová, ale že jsou to nad sebou dva věnce-planetová kola, které mají - jedno vnější a druhé vnitřní výstupky-ne ozubení(mysli si,že je to vlnovka v kruhu), něco jako hodně opotřebované řetězové kolo. Jsou spojeny(planetová kola) s hřídelí vlevo a druhé s pravou.
Mezi nimi je unášeč,který je součástí klece diferenciálu.
Takže tři kotouče mezi sebou.
V unašeči jsou radiální otvory a v nich kolíčky.Na koncích radiusy.
Pokud je stejný odpor na hřídelích(levý-pravý),obě planetová kola(spíš kotouče) mají stejné otáčky-kolíčky se chovají jako nějaké klíny.
Když se odpor změní,tj. jedno kolo se zpomalí,tak se začnou kolíčky sunout po výtupcích planetového kola(tj. po tom, co připomíná opotřebené řetězové kolo) a popožduchnou to druhé ve směru otáčení.
Počet výstupků v planetovém věnci(vnitřní výstupky) je větší než počet na planetovém jádře-to jsou ty vnější.Připomínám:věnec spojen s jednou hřídelí,jádro se druhou hřídelí napevno(tak drážkování,ať mně někdo nechytá za slovo).
"Ty vogo", asi to moc nepomohlo,nevím,kde je to nakresleno.Jo,už vím-v dílenské příručce na Vitaru,tam to musí být.Rozhodně.Ale jestli v servisu tuší fci,nevím,to se snad ani nikde neučí.Dost bych se divil.
Proč,je-li je to pravda,se dali tímto směrem,to by mne zajímalo.Mně se to nezdá jako dobrý nápad.
Třeba skrz hluk,životnost kolíčků...jsou lepší řešení. -
"-- skrytý --" 21.12.05 14:11
« Bez nadpisu
super7: Tento diferenciál je věc stará několik desetiletí,já o něm vím asi 32 let,ale docela se divím(je-li tam), co je k tomu vedlo. Občas se nějaká věc "opráší" a použije.Nevím, jestli tohle je ideální řešení(typ diferenciálu),snad vědí,co dělají. ;-) -
« Bez nadpisu
Ta nová Vitara se mi fakt dost líbí. Pěkná zvenku, pěkná uvnitř. Místa je v ní ve srovnání s konkurencí víc. Jenom mám pochybnosti s pohonem. Na tu naftu jsem zvědavej.
Jinak ohledně pohonu 4x4 doporučuji zastavit se u nějakého prodejce a vyžádat si CDéčko. Je to tam dobře popsaný.
K modernosti diferáku: to je složité a možná je to moc rychlý soud,že je to staré.
Spalovací motor má princip také už 3.století(matematicky)stejný a stále je co vyvíjet.
Mně to sice zaskočilo,protože se to učilo na sš a na VŠ ne,jako stará a nepoužívaná věc.Jenže v technice to občas chodí,že se věc opráší,překope,přidá elektronika a ono to funguje.
Vem si přímé vstřikování u nafťáků:do roku 1984 to moc pod 3 litry objemu nešlo,pak přišel Ford a měl motor 2,4 l(všichni šíleli..)...a dnes máš 1,2-1,3 normálně.
Nebo Honda Civic ze 70.let s výšlehovým spalováním(obdoba vznětových motorů s komůrkou-nepřímý vstřik).Bohatá směs do té komůrky,tam sací ventil a chudá směs do válce-no a ta Honda použila princip od ex-Velkého bratra (CCCP)někdy z 20.let-ale ti bolševici to tehdy,ani nikdo jiný,nemohli dořešit-doufám,že "honďáci" prominou.Nakonec to Honda potichu také opustila a má excelentní motory i tak.Určitě lepší než Suzuki.
Prostě občas se něco,co je dnes hloupost se dá k ledu a za 20,30,40 let se v novém objeví.
Mám pocit že Isuzu,jestli nezanikli,oprášilo dvoudobý turbo vznětový motor,mělo to výfukový ventil, CR vstřikování-prostě "hybrid"nápadů-nevím,asi to není ještě ono,nebo se to spláchlo.Řez tím motorem byl zajímavý,parametry dobré,ale kdo ví...asi také omyl,ale třeba ne?
Podobně to vidím s tímto diferákem.Suzuki se poslední dobou dost snaží a zase se mi nechce věřit,že by použili naprostou pitomost,seč jsou lepší řešení. Asi to dost překopali(pokud tam je-to stále vaříme z vody) ale že by dali něco,co bude mít malou životnost a hlučné,seč ten princip si o to přímo říká-asi ne.
Našel jsem jej,že se používá jako diferenciál u Vari systém,či jak se to jmenuje.Včera jsem se nudil(ach ta choroba),tak jsem zaúkoloval GOOGLA a ten to našel, ale obrázek, to ani omylem.
Osobně nehodlám nic kupovat,až někdy v 2007,do té doby se ukáže,jaké to auto je,nebo budou jiná,lepší,těžko říci.
Nebo se zůstane u osobáku,ale na ty silnice by to chtělo.Ženě se to nelíbí,teď je spokojena se Swištěm,jak nedávno chtěla jezdit velkým autem,teď zase nechce a zásadně si bere malé.Taky se v těch ženských vyznejme.Je to jak ten diferák.Samé záhady. ;-)