Suzuki Grand Vitara

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  10:35

    « mezinápravový diff

    Nenašli jste někdo něco víc o mezinápr. difu? Je to opravdu ten "kolíkový"? Díky IT za vysvětlení, ale nepochopil jsem. My natvrdlí potřebujeme nákres. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  18:08

    « Bez nadpisu

    4H- základní stav, toč. moment se dělí na nápravy 47:53
    4H Lock- blokuje se mezinápr.diferenciál a není možný rozdíl mezi otáčkami na přední a zadní nápravě-někde,kde je obtížně průjezdné-bláto,sníh
    4L Lock- blokuje se diferenciál a na nápravy se přenáší 2x větší Mt než při 4H...pro nějaké extrémy,já bych to nazval redukcí(je mezi převodovkou a mezinápravov.diferenciálem) a je to jasné,kde použít-někde se zapadne a je třeba se vyhrabat ven-jako u traktoru ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  18:00

    « Re:

    No tak asi ten, že 4H Lock je převod redukce 1:1 s uzavřeným centrálním difem a 4L Lock je zařazený sestupný redukční převod (např. 1:2) pro pomalou jízdu v terénu. Tzn. že tažná síla na kolech je 2x větší a rychlost auta 2x menší, než na 4H. Jednoduše, jsou to kvalty navíc - 5 normálních a 5 redukovaných, celkem 10.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  17:16

    « Bez nadpisu

    tak bol som minuly tyzden pozriet aj ja GRAND VITARU vypada vyborne konecne by som povedal, ze SUZUKI dospelo na uroven kvality na ktoru sme tu v Europe zvyknuti. Auto vypada na prvy pohlad ale o triedu mensie nez som si myslel, ze je ale to som skor na chybe ja ked som cakal, ze je to tak velke ako trebars Kia Sorento >:D
    Interier sa mi na fotkach strasne pacil, v skutocnoste je tiez super posobi velmi hodnotnym dojmom, miesta je dostatok, kvalita spracovania vyzera vyborna.
    co sa tyka toho diferencialu, tak z katalogu som vycital, ze je to nasledovne:
    4H permanentny pohon 4x4
    4H LOCK uzavierka stredneho diferencialu pocas jazdy pre lahky teren
    4L LOCK uzavierka stredneho diferencialu + redukcia pre tazky teren
    mohli by ste niekto vysvetlit aky je prakticky rozdiel medzi 4H LOCK a 4L LOCK? dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  22:26

    « Re: Re: Re: Re:

    LST: To se ptáš vážně? Tak třeba špatní :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.06  22:09

    « Re: Re: Re:

    A to vím taky, ale to znamená dobrý, nebo špatný?LST.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.06  10:59

    « Re: Re:

    LST: "Japonci" znamená japonská auta.Co jiného by to v kontextu mohlo být?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.06  21:56

    « Re:

    Co znamená "Japonci ...." ? A ještě, proč ne RAV? Na Hondu mě přešla chuť - po přečtení recenze. To automatické zapínání 4x4 se mi nelíbí, raději stálý pohon, nebo ruční zapnutí. L.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.06  10:45

    « re

    IT: je mi to taky trošku nejasné, ale tohle mi napsal nějaký technik přímo ze suzuki CZ, sám bych si to nevymyslel. asi nám jí budou muset půjčit a trošku se jí koukneme pod sukně :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.06  20:36

    « Bez nadpisu

    super7: Mně se nezdá stále ten mezinápravový dif.Našel jsem prospekt Vitary,je tam nakresleno schema převodů-sice jednoduše,ale mezinápravový dif. je nakreslen jako kuželový a ten obrázek je podle mne reálný=funkční. Myslím, že kolíčkový tam nebude,jedině,že by si u Suzuki usnadnili práci se schémátkem,ale to se mi nezdá. Nevím proč,ale kolíčky se mi nelíbí. :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.06  06:29

    « Bez nadpisu

    LST:
    ahoj,stránky neznám.Něco se k Honde najde na
    [odkaz]
    Dnes má test CR-V konkurenční autorevue.cz .Je za necelých 900 tis.S 2,2 ropákem...
    Nějaké stránky,kde se budou psát problémy těchto aut,ty asi nebudou.Japonci... ;-)
    Dobře vyber!
    Já bych volil mezi CR-V a Vitarou.Také výhledově zvažuji,něco podobného.Sice nebudu jezdit po chodníku a najíždět na druhé,ale tato auta mají trochu respekt.Jsou lehce horší jízdní vlastnosti(zatáčky),ale zase pasiv.bezpečnost-přese je to víc hmoty a sedí se výš.Plus rozbité silnice... :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.01.06  20:00

    « Bez nadpisu

    Ahoj IT,
    na jaře budu měnit auto. Mám R19, ale na chalupu se v zimě nevyškrábu. Líbí se mi 4x4 - tam vidím budoucnost. Silnice jsou děsný, řidiči na nich také a SUV má snad i větší respekt. Potřeboval bych vice info spolehlivost, servis)- mám tři favority: Vitara(s novým dieslem), CRV a RAV(benzin) v ceně cca 900k s DPH; žena chce Scenic (co jsem tady četl mi nějak rendliky znechutilo). Jak bys to viděl; neznáš nějaké specializované stránky na tato auta?
    Dík za odpověď a hodně pohodových kilometrů LST.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.05  15:31

    « re modernosti nápadů

    IT: asi jsem se nechal unést..;o) jasně, že to, že to použili germáni za WWII ještě neznamená, že to je nepoužitelné i dneska.. jen mě to překvapilo. mimo to - udělal jsi mi radost odkazem na isuzu - myslím, že dvoudobý motor obecně (a obzvláště přeplňovaný vznětový) ještě na svoji renesanci čeká - viz Orbital Engines (orbeng.com) v austrálii

    budu tady až 2.1., takže - hodně tělesné i duševní pohody do nového roku >:D !
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  14:23

    « Bez nadpisu

    Ze je karoserie samonosna jsem cetl i ve vice recenzich, ale pokud je ten ram v karoserii zebrinovy, tak bych o tuhosti ani moc nepochyboval. Myslim ze co se tyce srovnani tuhosti s CRV, vitara na tom bude podstatne lepe prave diky tomu zebriku. Ve tride SUV asi v tomto konkurenci mit zatim nebude. Muj nazor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  13:26

    « Bez nadpisu

    Alda: Tak nám to pokvete,jezdí se stále. No nic,chvíli to vydrží,ne?
    Já si myslím, že u Vitary je to s rámem.On tam fakt je vidět,ale už jsem psal,že je integrován do karoserie.Slovo "samonosná" jsem dal do uvozovek záměrně. Samonosná s vestavěným rámem.Ležel jsem pod tím.
    Prospekt je vždy reklama,ale i tam to mají červeně vypíchnuté,že tam rám je.Jenom to není to staré klasické řešení. Chtělo by to údaje o torzní tuhosti a třeba to srovnat s Hondou CRV.Jenže tyto údaje je schopen sehnat a napsat jenom jeden novinář:Ing.O.Gregora z Automobil Revue.Ten se na auta dívá z technického pohledu,jinak jsou to často kecy o ničem.Zde to bývá solidní,jinde vč. tištěného hrůza.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  12:15

    « Bez nadpisu

    Ta samonosna kastle me preci jen trochu mrzi, skratka uz to neni ono. Ale co se tyce te koroze, tak mame jimny-ho a ten je vyroben na konci roku 2003, v terenu jeste nebyl, v zime s nim tchan vyjizdi tak 2x. Ma najeto necelych 20 000 km. Z vrchu je jako novy, ale zespod proste rezavi a to dost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  08:22

    « Bez nadpisu

    Alda:
    1.Rám- jo,ten tam je,sice to není "klasický"-když to měli v autosalonu čerstvě přivezeno, tak jsme pod tím leželi-je integrován,takže je součástí karoserie.Ona je sice ofic.samonosná,ale příčky a podélníky jsou krásně vidět.Jeden svařenec. Asi je to tak lepší skrz torzní tuhost kastle. Otázka je, jestli to tak bylo hned původně,nebo až dodatečně..?
    2.Mezinápravový dif.- jenže jaký tam je? Opravdu kolíčkový?Tohle nikdo nevíme.Určitě je to tiché,o tom není pochyb.
    3. Koroze kastle:nestraš,náš Swišť jezdí denně vč. prosolených silnic.Musí,chudinka. To nepřežije? Snad jo...ale,plechy jsou na něm fakt tenké. Podařilo se mi lehce promáčknou zadní dveře.Nějak jsem to dotlačil při zavírání a bylo. 8-s Někdy se to zatlačí zpět,ale to počká.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  06:31

    « Bez nadpisu

    Co se tyce toho diferencialu:
    vytrzeno z autorevue
    První velkou změnou je nově vestavěný žebřinový rám, který ve spojení s nezávislým zavěšením předních kol se vzpěry McPherson a vinutými pružinami a zadní nezávisle zavěšenou nápravou multilink vykazují špičkové jízdní vlastnosti jak na silnici tak v terénu. Další inovací je nově vyvinutá převodovka pohonu 4x4 s centrálním mezinápravovým diferenciálem, který se vyznačuje velmi tichým chodem a velmi dobrou trakcí na každém povrchu. Centrální diferenciál se zvýšenou svorností vyrovnává rozdíly mezi otáčkami jednotlivých náprav, zlepšuje tak jízdní vlastnosti a snižuje spotřebu.
    Jinak v rodine mame jimnyho a je to super auticko, spolehlive, ale nejvetsi slabinu u suzuki vidim porad v antikorozni ochrane. Rad bych se ale u nove vitary mylil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.12.05  16:01

    « super7

    super7:Díky,je to lepší.Žena umí.Sice auta trochu odírá,někde večer jede na návštěvu a lidé mívají tu nějaké neviditelné "něco"(drát atd.) a je to lízlé,občas ji to to někdo odře autem,občas na kaputu někdo položí krosnu,děti si hrají s pukem a prostřelili dole spoiler...no co,hlavně zdraví.
    K modernosti diferáku: to je složité a možná je to moc rychlý soud,že je to staré.
    Spalovací motor má princip také už 3.století(matematicky)stejný a stále je co vyvíjet.
    Mně to sice zaskočilo,protože se to učilo na sš a na VŠ ne,jako stará a nepoužívaná věc.Jenže v technice to občas chodí,že se věc opráší,překope,přidá elektronika a ono to funguje.
    Vem si přímé vstřikování u nafťáků:do roku 1984 to moc pod 3 litry objemu nešlo,pak přišel Ford a měl motor 2,4 l(všichni šíleli..)...a dnes máš 1,2-1,3 normálně.
    Nebo Honda Civic ze 70.let s výšlehovým spalováním(obdoba vznětových motorů s komůrkou-nepřímý vstřik).Bohatá směs do té komůrky,tam sací ventil a chudá směs do válce-no a ta Honda použila princip od ex-Velkého bratra (CCCP)někdy z 20.let-ale ti bolševici to tehdy,ani nikdo jiný,nemohli dořešit-doufám,že "honďáci" prominou.Nakonec to Honda potichu také opustila a má excelentní motory i tak.Určitě lepší než Suzuki.
    Prostě občas se něco,co je dnes hloupost se dá k ledu a za 20,30,40 let se v novém objeví.
    Mám pocit že Isuzu,jestli nezanikli,oprášilo dvoudobý turbo vznětový motor,mělo to výfukový ventil, CR vstřikování-prostě "hybrid"nápadů-nevím,asi to není ještě ono,nebo se to spláchlo.Řez tím motorem byl zajímavý,parametry dobré,ale kdo ví...asi také omyl,ale třeba ne?
    Podobně to vidím s tímto diferákem.Suzuki se poslední dobou dost snaží a zase se mi nechce věřit,že by použili naprostou pitomost,seč jsou lepší řešení. Asi to dost překopali(pokud tam je-to stále vaříme z vody) ale že by dali něco,co bude mít malou životnost a hlučné,seč ten princip si o to přímo říká-asi ne.
    Našel jsem jej,že se používá jako diferenciál u Vari systém,či jak se to jmenuje.Včera jsem se nudil(ach ta choroba),tak jsem zaúkoloval GOOGLA a ten to našel, ale obrázek, to ani omylem.
    Osobně nehodlám nic kupovat,až někdy v 2007,do té doby se ukáže,jaké to auto je,nebo budou jiná,lepší,těžko říci.
    Nebo se zůstane u osobáku,ale na ty silnice by to chtělo.Ženě se to nelíbí,teď je spokojena se Swištěm,jak nedávno chtěla jezdit velkým autem,teď zase nechce a zásadně si bere malé.Taky se v těch ženských vyznejme.Je to jak ten diferák.Samé záhady. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.12.05  12:45

    « Re:

    IT: doufám, že už ti je lépe ;o)! o tom diferenciálu jsem zjistil jen to, že ho měl i KdF 87 Kübelwagen na zadní poháněné nápravě - a to vzkutku nesvědčí o konstruktérském novátorství chlapců ze Suzuki >:D
    projížďku jsem ještě nedojednal, ale když se kouknu z okna (jablonec n.n.), tak už se na ní těším >:D
    lubos1: test to není, ale koukni se na tohle (video nestojí za stahování) [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…