Suzuki Grand Vitara

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.06  05:14

    « Bez nadpisu

    Predava sa nova GRAND VITARA v N1 prevedeni s odpoctom DPH?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  22:00

    « kolíčkový diferenciál

    4L znamená v drtivé většině případů vsunutí redukce k zapnutému přiřaditelnému pohonu všech kol. Je to potom pohon jako s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem a navíc se zařazenou redukční převodovkou.
    Jinak jak jsem si četl zdejší diskuzi o tom záhadném diferenciálu tak mě přišlo na mysl jestli se nejedná o tzv. "vačkový diferenciál".
    Je to tzv. samosvorný diferenciál.
    Funguje asi takhle:
    Mechanismus diferenciálu se skládá z unášeče kolíků (kluzkých kamenů). které se pohybují v unášeči a z vačkových kol s hnacími hřídeli vozidla. Podle uspořádání se dělí vačkové diferenciály na radiální a axiální. Vnitřní tření kluzných kamenů v jejich vedení a na stykových plochách je určeno tak, že při nestejné adhezi jednoho z kol nápravy (jedné napravy při použití jako mezinápravového diferenciálu) vznikne samosvornost.
    Jednoduše řečeno, tento druh diferenciálu umožní pomalý prokluz kluzkých kamenů a unášečů (např. při jízdě zatáčkou), rychlý prokluz, např. při protočení jednoho z kol, však nedovolí. Tyto typy samosvorných diferenciálů se však v dnešní době už nepoužívají. Nebo ano?
    Já osobně jsem to neviděl. Něco jako "čelní diferenciál" - ten snad používá jenom Tatra? Nevím.
    Myslím, že něco podobného tu někdo taky popisoval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.06  10:35

    « mezinápravový diff

    Nenašli jste někdo něco víc o mezinápr. difu? Je to opravdu ten "kolíkový"? Díky IT za vysvětlení, ale nepochopil jsem. My natvrdlí potřebujeme nákres. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.06  18:08

    « Bez nadpisu

    4H- základní stav, toč. moment se dělí na nápravy 47:53
    4H Lock- blokuje se mezinápr.diferenciál a není možný rozdíl mezi otáčkami na přední a zadní nápravě-někde,kde je obtížně průjezdné-bláto,sníh
    4L Lock- blokuje se diferenciál a na nápravy se přenáší 2x větší Mt než při 4H...pro nějaké extrémy,já bych to nazval redukcí(je mezi převodovkou a mezinápravov.diferenciálem) a je to jasné,kde použít-někde se zapadne a je třeba se vyhrabat ven-jako u traktoru ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  18:00

    « Re:

    No tak asi ten, že 4H Lock je převod redukce 1:1 s uzavřeným centrálním difem a 4L Lock je zařazený sestupný redukční převod (např. 1:2) pro pomalou jízdu v terénu. Tzn. že tažná síla na kolech je 2x větší a rychlost auta 2x menší, než na 4H. Jednoduše, jsou to kvalty navíc - 5 normálních a 5 redukovaných, celkem 10.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.06  17:16

    « Bez nadpisu

    tak bol som minuly tyzden pozriet aj ja GRAND VITARU vypada vyborne konecne by som povedal, ze SUZUKI dospelo na uroven kvality na ktoru sme tu v Europe zvyknuti. Auto vypada na prvy pohlad ale o triedu mensie nez som si myslel, ze je ale to som skor na chybe ja ked som cakal, ze je to tak velke ako trebars Kia Sorento >:D
    Interier sa mi na fotkach strasne pacil, v skutocnoste je tiez super posobi velmi hodnotnym dojmom, miesta je dostatok, kvalita spracovania vyzera vyborna.
    co sa tyka toho diferencialu, tak z katalogu som vycital, ze je to nasledovne:
    4H permanentny pohon 4x4
    4H LOCK uzavierka stredneho diferencialu pocas jazdy pre lahky teren
    4L LOCK uzavierka stredneho diferencialu + redukcia pre tazky teren
    mohli by ste niekto vysvetlit aky je prakticky rozdiel medzi 4H LOCK a 4L LOCK? dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.06  22:26

    « Re: Re: Re: Re:

    LST: To se ptáš vážně? Tak třeba špatní :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.01.06  22:09

    « Re: Re: Re:

    A to vím taky, ale to znamená dobrý, nebo špatný?LST.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.06  10:59

    « Re: Re:

    LST: "Japonci" znamená japonská auta.Co jiného by to v kontextu mohlo být?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.06  21:56

    « Re:

    Co znamená "Japonci ...." ? A ještě, proč ne RAV? Na Hondu mě přešla chuť - po přečtení recenze. To automatické zapínání 4x4 se mi nelíbí, raději stálý pohon, nebo ruční zapnutí. L.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.06  10:45

    « re

    IT: je mi to taky trošku nejasné, ale tohle mi napsal nějaký technik přímo ze suzuki CZ, sám bych si to nevymyslel. asi nám jí budou muset půjčit a trošku se jí koukneme pod sukně :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.06  20:36

    « Bez nadpisu

    super7: Mně se nezdá stále ten mezinápravový dif.Našel jsem prospekt Vitary,je tam nakresleno schema převodů-sice jednoduše,ale mezinápravový dif. je nakreslen jako kuželový a ten obrázek je podle mne reálný=funkční. Myslím, že kolíčkový tam nebude,jedině,že by si u Suzuki usnadnili práci se schémátkem,ale to se mi nezdá. Nevím proč,ale kolíčky se mi nelíbí. :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.06  06:29

    « Bez nadpisu

    LST:
    ahoj,stránky neznám.Něco se k Honde najde na
    [odkaz]
    Dnes má test CR-V konkurenční autorevue.cz .Je za necelých 900 tis.S 2,2 ropákem...
    Nějaké stránky,kde se budou psát problémy těchto aut,ty asi nebudou.Japonci... ;-)
    Dobře vyber!
    Já bych volil mezi CR-V a Vitarou.Také výhledově zvažuji,něco podobného.Sice nebudu jezdit po chodníku a najíždět na druhé,ale tato auta mají trochu respekt.Jsou lehce horší jízdní vlastnosti(zatáčky),ale zase pasiv.bezpečnost-přese je to víc hmoty a sedí se výš.Plus rozbité silnice... :'-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.01.06  20:00

    « Bez nadpisu

    Ahoj IT,
    na jaře budu měnit auto. Mám R19, ale na chalupu se v zimě nevyškrábu. Líbí se mi 4x4 - tam vidím budoucnost. Silnice jsou děsný, řidiči na nich také a SUV má snad i větší respekt. Potřeboval bych vice info spolehlivost, servis)- mám tři favority: Vitara(s novým dieslem), CRV a RAV(benzin) v ceně cca 900k s DPH; žena chce Scenic (co jsem tady četl mi nějak rendliky znechutilo). Jak bys to viděl; neznáš nějaké specializované stránky na tato auta?
    Dík za odpověď a hodně pohodových kilometrů LST.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.05  15:31

    « re modernosti nápadů

    IT: asi jsem se nechal unést..;o) jasně, že to, že to použili germáni za WWII ještě neznamená, že to je nepoužitelné i dneska.. jen mě to překvapilo. mimo to - udělal jsi mi radost odkazem na isuzu - myslím, že dvoudobý motor obecně (a obzvláště přeplňovaný vznětový) ještě na svoji renesanci čeká - viz Orbital Engines (orbeng.com) v austrálii

    budu tady až 2.1., takže - hodně tělesné i duševní pohody do nového roku >:D !
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  14:23

    « Bez nadpisu

    Ze je karoserie samonosna jsem cetl i ve vice recenzich, ale pokud je ten ram v karoserii zebrinovy, tak bych o tuhosti ani moc nepochyboval. Myslim ze co se tyce srovnani tuhosti s CRV, vitara na tom bude podstatne lepe prave diky tomu zebriku. Ve tride SUV asi v tomto konkurenci mit zatim nebude. Muj nazor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  13:26

    « Bez nadpisu

    Alda: Tak nám to pokvete,jezdí se stále. No nic,chvíli to vydrží,ne?
    Já si myslím, že u Vitary je to s rámem.On tam fakt je vidět,ale už jsem psal,že je integrován do karoserie.Slovo "samonosná" jsem dal do uvozovek záměrně. Samonosná s vestavěným rámem.Ležel jsem pod tím.
    Prospekt je vždy reklama,ale i tam to mají červeně vypíchnuté,že tam rám je.Jenom to není to staré klasické řešení. Chtělo by to údaje o torzní tuhosti a třeba to srovnat s Hondou CRV.Jenže tyto údaje je schopen sehnat a napsat jenom jeden novinář:Ing.O.Gregora z Automobil Revue.Ten se na auta dívá z technického pohledu,jinak jsou to často kecy o ničem.Zde to bývá solidní,jinde vč. tištěného hrůza.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  12:15

    « Bez nadpisu

    Ta samonosna kastle me preci jen trochu mrzi, skratka uz to neni ono. Ale co se tyce te koroze, tak mame jimny-ho a ten je vyroben na konci roku 2003, v terenu jeste nebyl, v zime s nim tchan vyjizdi tak 2x. Ma najeto necelych 20 000 km. Z vrchu je jako novy, ale zespod proste rezavi a to dost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  08:22

    « Bez nadpisu

    Alda:
    1.Rám- jo,ten tam je,sice to není "klasický"-když to měli v autosalonu čerstvě přivezeno, tak jsme pod tím leželi-je integrován,takže je součástí karoserie.Ona je sice ofic.samonosná,ale příčky a podélníky jsou krásně vidět.Jeden svařenec. Asi je to tak lepší skrz torzní tuhost kastle. Otázka je, jestli to tak bylo hned původně,nebo až dodatečně..?
    2.Mezinápravový dif.- jenže jaký tam je? Opravdu kolíčkový?Tohle nikdo nevíme.Určitě je to tiché,o tom není pochyb.
    3. Koroze kastle:nestraš,náš Swišť jezdí denně vč. prosolených silnic.Musí,chudinka. To nepřežije? Snad jo...ale,plechy jsou na něm fakt tenké. Podařilo se mi lehce promáčknou zadní dveře.Nějak jsem to dotlačil při zavírání a bylo. 8-s Někdy se to zatlačí zpět,ale to počká.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.05  06:31

    « Bez nadpisu

    Co se tyce toho diferencialu:
    vytrzeno z autorevue
    První velkou změnou je nově vestavěný žebřinový rám, který ve spojení s nezávislým zavěšením předních kol se vzpěry McPherson a vinutými pružinami a zadní nezávisle zavěšenou nápravou multilink vykazují špičkové jízdní vlastnosti jak na silnici tak v terénu. Další inovací je nově vyvinutá převodovka pohonu 4x4 s centrálním mezinápravovým diferenciálem, který se vyznačuje velmi tichým chodem a velmi dobrou trakcí na každém povrchu. Centrální diferenciál se zvýšenou svorností vyrovnává rozdíly mezi otáčkami jednotlivých náprav, zlepšuje tak jízdní vlastnosti a snižuje spotřebu.
    Jinak v rodine mame jimnyho a je to super auticko, spolehlive, ale nejvetsi slabinu u suzuki vidim porad v antikorozni ochrane. Rad bych se ale u nove vitary mylil.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…