Suzuki Grand Vitara

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.2005  09:01

    Suzuki Grand Vitara

    Jaký je systém pohonu 4x4 u nové Suzuki Grand Vitara? Nevím nic moc víc, než že je to permanent 4x4 s uzávěrkou mezinápr. dif. a redukcí.
    Ten zámek difu je řešenej viskospojkou? Jde zapnout i za jízdy? Nápravové dify jsou volné? Máte někdo s tím autem zkušenosti? Až na motorizaci se mi zdá super ... za ty prachy ... 8)
    • 00 Reagovat !

      foto Lubos-1

      Lubos.1 16.12.2005  11:22

      « Re: Suzuki Grand Vitara

      hm, uvital by som silnejsi diesel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.2005  07:14

    Bez nadpisu

    4H – základní režim 4x4 s rozložením výkonu 47:53 pro zadní nápravu
    4H Lock – uzávěrka mezinápravového diferenciálu
    4L Lock – uzávěrka diferenciálu, kdy je výkon přenášen na nápravy dvojnásobným poměrem proti režimu 4H.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.2005  09:24

    Bez nadpisu

    Zastav se u prodejce,mají prospekt na 12 stran,je to tam popsáno vč.schema převodů,str.č.7, celkem 5 schémat. Vše se na netu nenajde. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.2005  10:50

    Bez nadpisu

    Tak mne napadlo: možná má prodejce CD s Vitarou.U Swiště CD bylo,je tam toho relativně dost,ale viděl jsem i lepší,třeba pro Mazdu 6.
    • 00 Reagovat !

      foto Marcelino

      Marcelino 26.12.2005  14:05

      « Re: CD k Swiftu

      2 IT: mozes prosim blizsie popisat co je na tom CD k Swiftu - ja som ani netusil, ze vobec nejake existuje... 8-s :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.12.2005  14:00

    Bez nadpisu

    Ta nová Vitara se mi fakt dost líbí. Pěkná zvenku, pěkná uvnitř. Místa je v ní ve srovnání s konkurencí víc. Jenom mám pochybnosti s pohonem. Na tu naftu jsem zvědavej.
    Jinak ohledně pohonu 4x4 doporučuji zastavit se u nějakého prodejce a vyžádat si CDéčko. Je to tam dobře popsaný.
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.12.2005  09:23

      « Re:

      Co říkáte na srovnání se Subaru Forresterem? Plusy/mínusy?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.12.2005  13:05

    Re 4H

    psal jsem do Suzuki CZ, jaký je mezinápravový diferenciál a podle jejich technika (už jsem to bohužel smazal) se jedná o "kolíčkový" diferenciál s omezenou svorností - přiznám se, že jsem o tom v životě neslyšel.. :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.2005  14:11

    Bez nadpisu

    super7: Tento diferenciál je věc stará několik desetiletí,já o něm vím asi 32 let,ale docela se divím(je-li tam), co je k tomu vedlo. Občas se nějaká věc "opráší" a použije.Nevím, jestli tohle je ideální řešení(typ diferenciálu),snad vědí,co dělají. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.12.2005  07:57

    Bez nadpisu

    IT - mohl bys mi, prosím, naznačit, jak to funguje?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.12.2005  11:03

    Bez nadpisu

    super7: Vladko by řekl: "Ty vogo...", to jsem měl mlčet..tak se pokusím:
    Musíš si představit klasický diferenciál s kuželovými koly v řezu. Odmysli si satelity.
    Teď si představ, že planetová kola nejsou kuželová, ale že jsou to nad sebou dva věnce-planetová kola, které mají - jedno vnější a druhé vnitřní výstupky-ne ozubení(mysli si,že je to vlnovka v kruhu), něco jako hodně opotřebované řetězové kolo. Jsou spojeny(planetová kola) s hřídelí vlevo a druhé s pravou.
    Mezi nimi je unášeč,který je součástí klece diferenciálu.
    Takže tři kotouče mezi sebou.
    V unašeči jsou radiální otvory a v nich kolíčky.Na koncích radiusy.
    Pokud je stejný odpor na hřídelích(levý-pravý),obě planetová kola(spíš kotouče) mají stejné otáčky-kolíčky se chovají jako nějaké klíny.
    Když se odpor změní,tj. jedno kolo se zpomalí,tak se začnou kolíčky sunout po výtupcích planetového kola(tj. po tom, co připomíná opotřebené řetězové kolo) a popožduchnou to druhé ve směru otáčení.
    Počet výstupků v planetovém věnci(vnitřní výstupky) je větší než počet na planetovém jádře-to jsou ty vnější.Připomínám:věnec spojen s jednou hřídelí,jádro se druhou hřídelí napevno(tak drážkování,ať mně někdo nechytá za slovo).
    "Ty vogo", asi to moc nepomohlo,nevím,kde je to nakresleno.Jo,už vím-v dílenské příručce na Vitaru,tam to musí být.Rozhodně.Ale jestli v servisu tuší fci,nevím,to se snad ani nikde neučí.Dost bych se divil.
    Proč,je-li je to pravda,se dali tímto směrem,to by mne zajímalo.Mně se to nezdá jako dobrý nápad.
    Třeba skrz hluk,životnost kolíčků...jsou lepší řešení.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.12.2005  13:01

      « Re:

      IT: díky za vyčerpávající (pro obě strany ;o) odpověď - musím si to přečíst ještě asi tak 10x a pak si to snad už budu umět představit. zkusím se stavit v Suzuki, ať mi to vysvětlí a nebo ještě lépe - půjdu se s tím projet.
      p.s. Mečiar říká "ty vogo"?
      • 00 Reagovat !

        foto Lubos-1

        Lubos.1 28.12.2005  13:14

        « Re: Re:

        Bol som sa na Vitare kratko previezt a mal som z nej dobry pocit. Bola v plnej vybave vratane koze a nejakeho primitivneho navigacneho systemu :-) - maly cerveny display.
        Benzin 2.0 je vyslovene slaby a k tomuto autu sa vobec nehodi. Som zvedavy na diesel, aj ked neocakavam nijake extra vykony.
        Bolo pomerne vela snehu a islo to ako po suchej ceste, kopec - nekopec.
        Dealer mi ale povedal, ze sa na Sk trh nebude dodavat diesel v takejto vybave, tzn. v kozi, co ma dost zarazilo. Ak by som sa pre toto auto rozhodol, tak by som ho bral iba v plnej, takze by som sa asi poobzeral po inej krajine unie, napr. V Rakusku sa da kupit diesel v 3 urovniach vybavy a v najvyssej je samozrejme aj koza.
        Nemate niekto linku na test dieselovej Vitary? Mozno sa uz na niektorych trhoch predava.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.12.2005  15:43

    Bez nadpisu

    Marceliono: Já jsem nenapsal že jej mají, já psal, že možná mají CD i k Vitaře, jako je ke Swiftovi a pokud jej mají,mohlo by tam být víc, než je na ofic.stránkách(to jsem už nepsal).Musíš se zastavit u prodejce,mně se k němu nechce skrz případné CD a Swift mi jezdí.
    S tím CD to byl jenom tip. Pokud je, divil bych se, kdyby tam chybělo něco o převodech. To jsme si asi nerozuměli. Nezbývá než se dotázat.Ale o tom mezinápravovém diferáku budou vědět asi kulové....
    Nechci jim křivdit,ale já toho mého už načapal na neznalosti konstrukce u Swifta a byla to banální věc s řazením, takže zase je to jenom odhad,ale zbystřil jsem. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.12.2005  18:01

    Bez nadpisu

    super7: Taky jsem se potil i na pr...než jsem to napsal. Příště mlčím ;-)
    "Ty vogo" vykřikoval v těch našich Vyhulených jeden, já bych spíš řekl "Do pr**le". Každopádně jsem si to říkal,když jsem to smolil.Nic jiného jsem tím nemyslel, ani o Mečiarovi! Ještě žije?
    Hledal jsem obrázek toho diferáku,nikde nic.Fakt jej tam dali?Mně se to nezdá.
    To jsi optimista,že si myslíš,že bude vědět prodejce.To se mi nezdá.Ale zkusit můžeš.
    Luboš1: Zdarec! Ale bylo to tišší než M6,nebo ne? ;-) Teď vážně ke kůži-byla všude-myslím sedadla,nebo jen boky a sedák+opěradlo dobrá textilie? Já bych dával přednost této verzi. Osobně kůži moc nemusím, takže tohle není problém.
    Luboši-na diferák ses náhodou neptal? Řešíme to tu a nevíme.
    • 00 Reagovat !

      foto Lubos-1

      Lubos.1 28.12.2005  18:09

      « Re:

      Zdravim IT! :-!
      Koza bola vsade, pokial som si vsimol. Na diferak som sa nepytal, v tom nie som absolutne doma a myslim, ze ani predajca nebol :D. Ale ako som pisal, neodhrnuta cesta, sneh + pod nim lad, slusny kopec a auto islo tvrdohlavo hore bey uzavierky diferaku.
      Jazdil som iba chvilu a len po meste, takze k hlucnosti sa nevyjadrim, ale motor bol odhlucneny tak priemerne. Ostatne zistim az na dialnici. Ale ako som si vsimol tesnenia na oknach, tiche to asi nebude.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.12.2005  18:50

        « Re: Re:

        Lubos1:Díky za info.Ve vyšší rychlosti tam ticho jako v kostele asi nebude-aerodynamický+valení pneu. Konečně,bude tu ten bodový systém,takže asi zvolníme a budeme se kochat krajinou.
        Měl jsem v plánu to zkusit, mám dovolenou ale zdraví se rozhodlo,že si trochu zalaškuje. Tak mně žena léčí a fakt jsem rád,že se tím živí. Proto nějaké testování, seč je nyní naprosto ideální doba, raději ne.
        Něco jsem musel jezdit dnes na kluzkých zasněžených silnicích a rozhodl jsem se,že otestuji malého Swifta - poskakoval jak koza. Rozjezdy problém, je to moc do rychla. Na tohle by byla Vitara asi lepší.
        Co řazení?Bylo přesné?Co vibrace řadící páky?Jak fungovalo ABS a říditelnost,třeba vyhýbací manévr.Zkoušel jsi?Díky.
        • 00 Reagovat !

          foto Lubos-1

          Lubos.1 28.12.2005  18:54

          « Re: Re: Re:

          to IT:
          Riadenie mi vyhovovalo, radenie - trochu dlhsie drahy, ale pomerne presne. Paka neprijemne vibrovala - prenasala vibracie od motora, mozno nie su pouzite lanovody, neviem. Viac som zatial bohuzial nevyskusal.
          Prajem skore uzdravenie! :D
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.12.2005  12:45

      « Re:

      IT: doufám, že už ti je lépe ;o)! o tom diferenciálu jsem zjistil jen to, že ho měl i KdF 87 Kübelwagen na zadní poháněné nápravě - a to vzkutku nesvědčí o konstruktérském novátorství chlapců ze Suzuki >:D
      projížďku jsem ještě nedojednal, ale když se kouknu z okna (jablonec n.n.), tak už se na ní těším >:D
      lubos1: test to není, ale koukni se na tohle (video nestojí za stahování) [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.12.2005  20:48

    Bez nadpisu

    Lubos1: Díky.Já poslouchám ženu jak nikdy a ona se snaží.Je hodná ;-)
    Už se těším, jak Vitaru prubnu,ty vibrace páky jsem někde slyšel,třeba to odstraní.
    Stejně: vývoj stojí miliardy a nakonec všichni někde něco zpackají.Škoda.Jo,ta také. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.12.2005  16:01

    super7

    super7:Díky,je to lepší.Žena umí.Sice auta trochu odírá,někde večer jede na návštěvu a lidé mívají tu nějaké neviditelné "něco"(drát atd.) a je to lízlé,občas ji to to někdo odře autem,občas na kaputu někdo položí krosnu,děti si hrají s pukem a prostřelili dole spoiler...no co,hlavně zdraví.
    K modernosti diferáku: to je složité a možná je to moc rychlý soud,že je to staré.
    Spalovací motor má princip také už 3.století(matematicky)stejný a stále je co vyvíjet.
    Mně to sice zaskočilo,protože se to učilo na sš a na VŠ ne,jako stará a nepoužívaná věc.Jenže v technice to občas chodí,že se věc opráší,překope,přidá elektronika a ono to funguje.
    Vem si přímé vstřikování u nafťáků:do roku 1984 to moc pod 3 litry objemu nešlo,pak přišel Ford a měl motor 2,4 l(všichni šíleli..)...a dnes máš 1,2-1,3 normálně.
    Nebo Honda Civic ze 70.let s výšlehovým spalováním(obdoba vznětových motorů s komůrkou-nepřímý vstřik).Bohatá směs do té komůrky,tam sací ventil a chudá směs do válce-no a ta Honda použila princip od ex-Velkého bratra (CCCP)někdy z 20.let-ale ti bolševici to tehdy,ani nikdo jiný,nemohli dořešit-doufám,že "honďáci" prominou.Nakonec to Honda potichu také opustila a má excelentní motory i tak.Určitě lepší než Suzuki.
    Prostě občas se něco,co je dnes hloupost se dá k ledu a za 20,30,40 let se v novém objeví.
    Mám pocit že Isuzu,jestli nezanikli,oprášilo dvoudobý turbo vznětový motor,mělo to výfukový ventil, CR vstřikování-prostě "hybrid"nápadů-nevím,asi to není ještě ono,nebo se to spláchlo.Řez tím motorem byl zajímavý,parametry dobré,ale kdo ví...asi také omyl,ale třeba ne?
    Podobně to vidím s tímto diferákem.Suzuki se poslední dobou dost snaží a zase se mi nechce věřit,že by použili naprostou pitomost,seč jsou lepší řešení. Asi to dost překopali(pokud tam je-to stále vaříme z vody) ale že by dali něco,co bude mít malou životnost a hlučné,seč ten princip si o to přímo říká-asi ne.
    Našel jsem jej,že se používá jako diferenciál u Vari systém,či jak se to jmenuje.Včera jsem se nudil(ach ta choroba),tak jsem zaúkoloval GOOGLA a ten to našel, ale obrázek, to ani omylem.
    Osobně nehodlám nic kupovat,až někdy v 2007,do té doby se ukáže,jaké to auto je,nebo budou jiná,lepší,těžko říci.
    Nebo se zůstane u osobáku,ale na ty silnice by to chtělo.Ženě se to nelíbí,teď je spokojena se Swištěm,jak nedávno chtěla jezdit velkým autem,teď zase nechce a zásadně si bere malé.Taky se v těch ženských vyznejme.Je to jak ten diferák.Samé záhady. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.2005  06:31

    Bez nadpisu

    Co se tyce toho diferencialu:
    vytrzeno z autorevue
    První velkou změnou je nově vestavěný žebřinový rám, který ve spojení s nezávislým zavěšením předních kol se vzpěry McPherson a vinutými pružinami a zadní nezávisle zavěšenou nápravou multilink vykazují špičkové jízdní vlastnosti jak na silnici tak v terénu. Další inovací je nově vyvinutá převodovka pohonu 4x4 s centrálním mezinápravovým diferenciálem, který se vyznačuje velmi tichým chodem a velmi dobrou trakcí na každém povrchu. Centrální diferenciál se zvýšenou svorností vyrovnává rozdíly mezi otáčkami jednotlivých náprav, zlepšuje tak jízdní vlastnosti a snižuje spotřebu.
    Jinak v rodine mame jimnyho a je to super auticko, spolehlive, ale nejvetsi slabinu u suzuki vidim porad v antikorozni ochrane. Rad bych se ale u nove vitary mylil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.2005  08:22

    Bez nadpisu

    Alda:
    1.Rám- jo,ten tam je,sice to není "klasický"-když to měli v autosalonu čerstvě přivezeno, tak jsme pod tím leželi-je integrován,takže je součástí karoserie.Ona je sice ofic.samonosná,ale příčky a podélníky jsou krásně vidět.Jeden svařenec. Asi je to tak lepší skrz torzní tuhost kastle. Otázka je, jestli to tak bylo hned původně,nebo až dodatečně..?
    2.Mezinápravový dif.- jenže jaký tam je? Opravdu kolíčkový?Tohle nikdo nevíme.Určitě je to tiché,o tom není pochyb.
    3. Koroze kastle:nestraš,náš Swišť jezdí denně vč. prosolených silnic.Musí,chudinka. To nepřežije? Snad jo...ale,plechy jsou na něm fakt tenké. Podařilo se mi lehce promáčknou zadní dveře.Nějak jsem to dotlačil při zavírání a bylo. 8-s Někdy se to zatlačí zpět,ale to počká.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.2005  12:15

    Bez nadpisu

    Ta samonosna kastle me preci jen trochu mrzi, skratka uz to neni ono. Ale co se tyce te koroze, tak mame jimny-ho a ten je vyroben na konci roku 2003, v terenu jeste nebyl, v zime s nim tchan vyjizdi tak 2x. Ma najeto necelych 20 000 km. Z vrchu je jako novy, ale zespod proste rezavi a to dost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.2005  13:26

    Bez nadpisu

    Alda: Tak nám to pokvete,jezdí se stále. No nic,chvíli to vydrží,ne?
    Já si myslím, že u Vitary je to s rámem.On tam fakt je vidět,ale už jsem psal,že je integrován do karoserie.Slovo "samonosná" jsem dal do uvozovek záměrně. Samonosná s vestavěným rámem.Ležel jsem pod tím.
    Prospekt je vždy reklama,ale i tam to mají červeně vypíchnuté,že tam rám je.Jenom to není to staré klasické řešení. Chtělo by to údaje o torzní tuhosti a třeba to srovnat s Hondou CRV.Jenže tyto údaje je schopen sehnat a napsat jenom jeden novinář:Ing.O.Gregora z Automobil Revue.Ten se na auta dívá z technického pohledu,jinak jsou to často kecy o ničem.Zde to bývá solidní,jinde vč. tištěného hrůza.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.2005  14:23

    Bez nadpisu

    Ze je karoserie samonosna jsem cetl i ve vice recenzich, ale pokud je ten ram v karoserii zebrinovy, tak bych o tuhosti ani moc nepochyboval. Myslim ze co se tyce srovnani tuhosti s CRV, vitara na tom bude podstatne lepe prave diky tomu zebriku. Ve tride SUV asi v tomto konkurenci mit zatim nebude. Muj nazor.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.2005  15:31

    re modernosti nápadů

    IT: asi jsem se nechal unést..;o) jasně, že to, že to použili germáni za WWII ještě neznamená, že to je nepoužitelné i dneska.. jen mě to překvapilo. mimo to - udělal jsi mi radost odkazem na isuzu - myslím, že dvoudobý motor obecně (a obzvláště přeplňovaný vznětový) ještě na svoji renesanci čeká - viz Orbital Engines (orbeng.com) v austrálii

    budu tady až 2.1., takže - hodně tělesné i duševní pohody do nového roku >:D !
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.01.2006  20:00

    Bez nadpisu

    Ahoj IT,
    na jaře budu měnit auto. Mám R19, ale na chalupu se v zimě nevyškrábu. Líbí se mi 4x4 - tam vidím budoucnost. Silnice jsou děsný, řidiči na nich také a SUV má snad i větší respekt. Potřeboval bych vice info spolehlivost, servis)- mám tři favority: Vitara(s novým dieslem), CRV a RAV(benzin) v ceně cca 900k s DPH; žena chce Scenic (co jsem tady četl mi nějak rendliky znechutilo). Jak bys to viděl; neznáš nějaké specializované stránky na tato auta?
    Dík za odpověď a hodně pohodových kilometrů LST.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.2006  06:29

    Bez nadpisu

    LST:
    ahoj,stránky neznám.Něco se k Honde najde na
    [odkaz]
    Dnes má test CR-V konkurenční autorevue.cz .Je za necelých 900 tis.S 2,2 ropákem...
    Nějaké stránky,kde se budou psát problémy těchto aut,ty asi nebudou.Japonci... ;-)
    Dobře vyber!
    Já bych volil mezi CR-V a Vitarou.Také výhledově zvažuji,něco podobného.Sice nebudu jezdit po chodníku a najíždět na druhé,ale tato auta mají trochu respekt.Jsou lehce horší jízdní vlastnosti(zatáčky),ale zase pasiv.bezpečnost-přese je to víc hmoty a sedí se výš.Plus rozbité silnice... :'-(
    • 00 Reagovat !

      foto

      03.01.2006  21:56

      « Re:

      Co znamená "Japonci ...." ? A ještě, proč ne RAV? Na Hondu mě přešla chuť - po přečtení recenze. To automatické zapínání 4x4 se mi nelíbí, raději stálý pohon, nebo ruční zapnutí. L.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 07.01.2006  10:59

        « Re: Re:

        LST: "Japonci" znamená japonská auta.Co jiného by to v kontextu mohlo být?
        • 00 Reagovat !

          foto

          09.01.2006  22:09

          « Re: Re: Re:

          A to vím taky, ale to znamená dobrý, nebo špatný?LST.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 09.01.2006  22:26

            « Re: Re: Re: Re:

            LST: To se ptáš vážně? Tak třeba špatní :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.2006  20:36

    Bez nadpisu

    super7: Mně se nezdá stále ten mezinápravový dif.Našel jsem prospekt Vitary,je tam nakresleno schema převodů-sice jednoduše,ale mezinápravový dif. je nakreslen jako kuželový a ten obrázek je podle mne reálný=funkční. Myslím, že kolíčkový tam nebude,jedině,že by si u Suzuki usnadnili práci se schémátkem,ale to se mi nezdá. Nevím proč,ale kolíčky se mi nelíbí. :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.2006  10:45

    re

    IT: je mi to taky trošku nejasné, ale tohle mi napsal nějaký technik přímo ze suzuki CZ, sám bych si to nevymyslel. asi nám jí budou muset půjčit a trošku se jí koukneme pod sukně :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.2006  17:16

    Bez nadpisu

    tak bol som minuly tyzden pozriet aj ja GRAND VITARU vypada vyborne konecne by som povedal, ze SUZUKI dospelo na uroven kvality na ktoru sme tu v Europe zvyknuti. Auto vypada na prvy pohlad ale o triedu mensie nez som si myslel, ze je ale to som skor na chybe ja ked som cakal, ze je to tak velke ako trebars Kia Sorento >:D
    Interier sa mi na fotkach strasne pacil, v skutocnoste je tiez super posobi velmi hodnotnym dojmom, miesta je dostatok, kvalita spracovania vyzera vyborna.
    co sa tyka toho diferencialu, tak z katalogu som vycital, ze je to nasledovne:
    4H permanentny pohon 4x4
    4H LOCK uzavierka stredneho diferencialu pocas jazdy pre lahky teren
    4L LOCK uzavierka stredneho diferencialu + redukcia pre tazky teren
    mohli by ste niekto vysvetlit aky je prakticky rozdiel medzi 4H LOCK a 4L LOCK? dik
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.01.2006  18:00

      « Re:

      No tak asi ten, že 4H Lock je převod redukce 1:1 s uzavřeným centrálním difem a 4L Lock je zařazený sestupný redukční převod (např. 1:2) pro pomalou jízdu v terénu. Tzn. že tažná síla na kolech je 2x větší a rychlost auta 2x menší, než na 4H. Jednoduše, jsou to kvalty navíc - 5 normálních a 5 redukovaných, celkem 10.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.2006  18:08

    Bez nadpisu

    4H- základní stav, toč. moment se dělí na nápravy 47:53
    4H Lock- blokuje se mezinápr.diferenciál a není možný rozdíl mezi otáčkami na přední a zadní nápravě-někde,kde je obtížně průjezdné-bláto,sníh
    4L Lock- blokuje se diferenciál a na nápravy se přenáší 2x větší Mt než při 4H...pro nějaké extrémy,já bych to nazval redukcí(je mezi převodovkou a mezinápravov.diferenciálem) a je to jasné,kde použít-někde se zapadne a je třeba se vyhrabat ven-jako u traktoru ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.2006  10:35

    mezinápravový diff

    Nenašli jste někdo něco víc o mezinápr. difu? Je to opravdu ten "kolíkový"? Díky IT za vysvětlení, ale nepochopil jsem. My natvrdlí potřebujeme nákres. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.01.2006  22:00

    kolíčkový diferenciál

    4L znamená v drtivé většině případů vsunutí redukce k zapnutému přiřaditelnému pohonu všech kol. Je to potom pohon jako s uzavřeným mezinápravovým diferenciálem a navíc se zařazenou redukční převodovkou.
    Jinak jak jsem si četl zdejší diskuzi o tom záhadném diferenciálu tak mě přišlo na mysl jestli se nejedná o tzv. "vačkový diferenciál".
    Je to tzv. samosvorný diferenciál.
    Funguje asi takhle:
    Mechanismus diferenciálu se skládá z unášeče kolíků (kluzkých kamenů). které se pohybují v unášeči a z vačkových kol s hnacími hřídeli vozidla. Podle uspořádání se dělí vačkové diferenciály na radiální a axiální. Vnitřní tření kluzných kamenů v jejich vedení a na stykových plochách je určeno tak, že při nestejné adhezi jednoho z kol nápravy (jedné napravy při použití jako mezinápravového diferenciálu) vznikne samosvornost.
    Jednoduše řečeno, tento druh diferenciálu umožní pomalý prokluz kluzkých kamenů a unášečů (např. při jízdě zatáčkou), rychlý prokluz, např. při protočení jednoho z kol, však nedovolí. Tyto typy samosvorných diferenciálů se však v dnešní době už nepoužívají. Nebo ano?
    Já osobně jsem to neviděl. Něco jako "čelní diferenciál" - ten snad používá jenom Tatra? Nevím.
    Myslím, že něco podobného tu někdo taky popisoval.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2006  05:14

    Bez nadpisu

    Predava sa nova GRAND VITARA v N1 prevedeni s odpoctom DPH?
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2006  16:00

    Bez nadpisu

    Jo, v Česku novou GRAND VITARU můžeš koupit s odpočtem DPH.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2006  16:11

    Bez nadpisu

    no na Slovensku som sa dnes dozvedel, ze vraj odpocet DPH mozny nie je, tak neviem tym padom mi to auto uz nepripada zaujimave bohuzial. Inak aka je u Vas v Cechach vybava Grand Vitary s tym dieslovym motorom? Na slovensku sa za 1.009.000 SKK s DPH predava komplet aj s kozenym calunenim, to by som zase ja napriklad nechcel ale inak sa to kupit neda, len 3-dv. verzia ma latkove potahy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.01.2006  19:13

    Bez nadpisu

    jo a este ma zarazila jedna vec, nova Grand Vitara ma na zadnej naprave len bubnove brzdy :roll: teda v dnesnej dobe u auta za tolko penazi to nie je bohvie co...
    • 00 Reagovat !

      foto

      26.01.2006  10:09

      « Re:

      No já nevím, reálná maximálka Vitary je něco kolem 150 kmh, to není auto na závodění, nevím, co pak je za problém s bubny ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2006  10:12

    Mezinapravovy differencial

    Z toho co se mi podarilo najit tak nova Suzuki grand Vitara ma mezinapravovy differecial Torsen se zakladnim rozdelenim 47/53
    • 00 Reagovat !

      foto

      26.01.2006  10:19

      « Re: Mezinapravovy differencial

      Takže TorSen a ještě uzávěrka přes něj (režim 4H-Lock)? To je nějaký divný ...
  • 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 26.01.2006  10:18

    Bez nadpisu

    Neviete niekto, ci sa bude dodavat na slovensky/cesky trh dieselova Grand Vitara s rovnakou vybavaou ako ma 2.0 benzin, tzn. koza, xenony. imitacia dreva atd.? Na zapadnych trhoch je takato kombinacia mozna, jediny rozdiel je, ze dieselova verzia ESP ma, ale nema bezklucove startovanie, u benzinu je to naopak.
    • 00 Reagovat !

      foto

      26.01.2006  10:21

      « Re:

      V jakým dalším autě se používá ten diesel? Je to prý převlečené dCi od Renaultu ... ???
      • 00 Reagovat !

        foto Lubos-1

        Lubos.1 26.01.2006  10:28

        « Re: Re:

        Ano, je to Renault. Pouziva sa v Megane, Scenic...
    • 00 Reagovat !

      foto Lubos-1

      Lubos.1 26.01.2006  10:48

      « Re:

      Co sa tyka tej vybavy, uz informacie mam, v dieselovej vybave bude aj koza aj HID reflektory :)
      Vyborna cena 1 020 000 Sk aj s metalizou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2006  10:42

    Bez nadpisu

    Viados: Tak nejak tomu rozumim. je tam Torsen a k tomu jeste moznost 100% mechanicke uzaverky, ktera se ale smi pouzivat pouze do 100 km/h, jestli si to dobre pamatuju.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2006  11:33

    Bez nadpisu

    Lubos1>
    cena pre dieslovu Grandu Vitaru je 1.009.000 SKK a vybava JLX je uplne identicka ako s benzinovym motoron 2.0i t.j.
    + koza
    + xenony
    + CD menic na 6 CD made by CLARION
    + 225/65 R17 kolesa
    + tempomat
    + elektricke stresne okno
    + a u nas je to aj vratane bezklucoveho startovania
    ta uroven vybavy na nasom trhu je skutocne maximalistikcka v porovnani napr. s nemeckom kde polovicu veci nemas, kozu by som sice ja nemusel to je jedine co sa mi nepaci, inak je ta vybava aj cena super, len neviem co s tym odpoctom DPH, nemas ty nejake info?
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.2006  11:44

    Bez nadpisu

    no a u nas vo Vitare ESP zrejme nebude to som este zabudol lebo o tom nikto nikde nehovori zatial ani v cennikoch len ABS + EBD + brzdovy asistent.
    • 00 Reagovat !

      foto Lubos-1

      Lubos.1 26.01.2006  11:56

      « Re:

      ESP je s dieselom standartne, ale bezklucove zapalovanie tam nie je.
      • 00 Reagovat !

        foto

        26.01.2006  12:41

        « Re: Re:

        no ja co mam cennik tak ESP neni nikde a bezklucove startovanie aj s benzinom aj dieselom vo vybave JLX tak ktovie
        nevies co s tym odpoctom DPH?
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 26.01.2006  13:00

          « Re: DPH

          Musis si tam nechat dat tu prepazku. Cena je okolo 30kKc. O to se ti to navysi, ale zase das cele DPH do dani tak tychle, jak ho vykazujes.
          Auto se ti zmeni na kategorii nakladni - N1 (to musis mit uvedeny v technicaku, jinak odectes kulovy!)
          • 00 Reagovat !

            foto

            26.01.2006  13:46

            « Re: Re: DPH

            tehac> to je sice OK co pises ohladom N1 prestavby ale to auto musi byt pre N1 schvalene a mne v SUZUKI tvrdili, ze VITARA ako N1 schvalena neni aspon u nas na Slovensku :roll:
            • 00 Reagovat !

              foto

              "-- skrytý --" 26.01.2006  14:00

              « Re: Re: Re: DPH

              swift: jo tak tohle zas nevim, to se musis poptat dealera. Ja jen popsal, jak to obecne funguje :roll:
        • 00 Reagovat !

          foto

          26.01.2006  13:08

          « Re: Re: Re:

          Za ty penize to je urcite skvela nabidka a ziskas uz diky uzaverce auto s relativne dobrou pruchodnosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.02.2006  13:41

    První ykušenosti?

    Máte už někdo s novou Vitarou praktické zkušenosti? Co diesel? Co automat?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…