NOVÁ HONDA CIVIC
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.08.06 18:53
« Spotreba
Tak caste vytacanie a jazda po meste mi zdvihla spotrebu za poslednych 500km podla PP na 8.4l/100km, podla dotankovania je to az 9l. Zda sa teda, ze tento odlisny sposob jazdy zvacsil aj nepresnost PP, predtym to bolo iba 0.3-0.4l, teraz az 0.6l. Celkova spotreba za cely cas, cca 1700km, je podla PP 7.4l resp. 7.8l podla dotankovania.
Je tiez zaujimave, ze aj ked som pri dotankovani mal rucicku uz pod poslednym ukazovatelom, t.j. akoby v minuse, tak mi do nadrze voslo iba nieco cez 44l. To zodpoveda aj udavanej velkosti rezervy 7.5l. Pritom ked sa rozsvieti kontrolka, tak je rucicka skoro na nule. Dojazd podla PP aj ukazovatel mnozstva paliva v nadrzi teda extremne strasia.
Zajtra sa vydavam na prvu cestu KE-PHA, co je az ozajstny krst. -
"-- skrytý --" 24.08.06 13:13
« Slíbený názor na montáž LPG do nového Civica od experta
Byl jsem překvapen, jak rychle pan P. odpověděl:
Dobrý den,
pokusím se o stručnou odpověď - vše je otázkou různých kompromisů.
Motor z hlediska mechaniky termiky vydrží strašně moc, ale pochopitelně je konstruován jenom na určitý druh paliva. Použití jiných než konstrukcí uvažovaných paliv tudíž ovlivní životnost. Bavíme se ale o tom, jestli to bude např. 250 000km nebo 300 000km. Závady dřívější jsou většinou způsobeny chybou montáže - buď nevhodným zařízením nebo jeho chybným nastavením nebo jeho chybnou zástavbou.
Nejchoulostivější částí při použití paliva LPG jsou ventily a jejich sedla - je to všeobecně známá věc, nebudu rozvádět. To je ale hlavním důvodem, proč některé značky na plynové pohony dodávají sady hlav a ventilů pro tento účel vyvinuté. je to ale další finanční nálož, která by se měla připočíst k ceně úpravy a pak se rentabilita přestavby dostává zcela jinam.
Výkon motoru při použití kvalitního systému nepřímého nebo přímého vstřikování LPG nemusí být až zase tak dramaticky nižší, zaléží na tom, jestli je systém vyvinut pro dané provedení vozu nebo jestli se jedná o "univerzální systém" přizpůsobený vašemu modelu. Na míru ušité systémy jsou podstatně dražší až 2-3x a u nás se snad ani nenabízejí kvůli finanční náročnosti. S univerzalitou systému klesá cena a zákonitě i výkon a komfort. Centrální difuzory jsou přežity a tam je to kromě malého výkonu a spotřeby i o bezpečnosti (zpětný šleh).
Zásah do vozu - toroidní nádrž a sada na opravu defektů zástavbu zpříjemní, vše ostatní je věcí kultury konkrétního zastavovatele. Lze stříhat a rozmotávat existující elektrické svazky a nalámat se do konektorů a držáků nebo pracněji a dráže natahat paralelní vedení a nové uchycení. Jsem přesvědčen, že na kvalitně provedenou zástavbu odpovídajícího zařízení LPG by ani nemuselo být potřeba odebírat úplnou záruku na vozidlo vyjma některých dílů motoru. Ty by nám ale měl zaručit přestavovatel. Beru-li ale v úvahu těch počátečních 250 - 300000 km, tak to vlastně prvního majitele ani nemusí zajímat. Platnost záruky by ale měl hodnotit výrobce/dovozce, který ji poskytuje. Sám máte jistě vlastní zkušenost.
K LPG celkově - je to věc jednoduché kalkulace - roční proběh km, cena paliva, cena LPG, cena zástavby, nic víc. Argumenty, že olej v motoru při LPG se opotřebovává méně,... Nebrat, studené starty jsou stejně na bezín, takže ...
Já si dovedu představit, že si koupím starší auto s motorem 2,0 litru a na ušetření tam dám LPG kit s očekáváním úspor tak do dvou let. Při koupi nového vozu bych to ale já osobně i přes veškerá ujištění, záruky a vrcholy technologie nedělal. Připadá mi to něco jako když koupíte na zahradu pěknou jabloň a pak se rozhodnete ji přeroubovat na hrušku.
Rozvaha o nákladech na provoz vozidla by měla být jedním z hlavích kritérií při nákupu vozu. Do nákladů nepatří samozřejmě jen palivo, ale i servis a opravy. celkové náklady lze vyjádřit jako cenu pořízení vozu mínus cenu prodeje ojetiny a k tomu palivo a servis (cena prohlídek dělená proběhem km - náklady na ujetý km) k tomu pneumatiky a k tomu opravy (není li záruční krytí). Tomu všemu u aut jako je Civic předchází emoce - chci nechci. A pak ty náklady by měly usměrnit volbu provedení - motor, převodovka, výbava,...
Moje zpráva by neměla vyznít jako odsouzení LPG. Je to věc každého a jeho osobní volby. je li zástavba a zařízení kvalitní, vozu to neublíží. Když si ale necháte postavit dům na klíč, nezačnete hned po nastěhování s rekonstrukcí topení nebo interiéru. To udělá možná až ten, kdo si od vás dům koupí.
Príma den!
Od téhož autora, něco k BoBovu problému:
Nedodání vozu - vše je otázkou toho, jak byla sepsána kupní nebo jiná
smlouva a je-li tzv. vyvážená - obě strany mají stejná práva, povinnosti,
sankce, benefity,... tam je základ všeho. Není-li výslovně zmíněna pokuta
nebo penále za nedodání vozu do určitého termínu, tak nic nenaděláme..
Naopak, je-li tam zmínka o nějakých procentech slevy či pokuty, chtějme ji.
Výsledek akcí založených na jiné argumentaci je z mého pohledu víc než
nejistý.
Zase špatná zpráva, promiňte mi to. Příště se už polepším.
Príma den!
autor zůstává v anonymitě -
"-- skrytý --" 24.08.06 12:12
« Hups
Dnes na cerpacke ma Civic trochu vylakal. Krytku na nadrzi sa mi podarilo otvorit az na piaty krat. Uz som cital ze byva s tym problem ale ze u mna sa to prejavilo az na tretie tankovanie to by ma nenapadlo. No dufam ze ma taketo nieco nezastihne niekde na dovolenke daleko od Honda servisu. Nasilne vylomenie krytky by som radsej nechcel skusat...
:? -
« Re: Iček
Tak on to nebyl sraz Chryslerů, ale amerických auto všeobecně, všech ročníků, modelových řad a kategorií, od aut z 30. let po nejnovjěší dodge caliber, který tam měl prezentaci....
Ale to je na debatu jinám, pokud tě zajímaj podrobnosti, přijd do tématu US CARS and trucks.... -
"-- skrytý --" 24.08.06 09:25
« Re: 1 tyzden
lubosm: 1) Jednička mi taky nejdřív šla hůř, ale myslel jsem si, že je to úmysl. Teď (8000 km) už tam padne v pohodě a jednou z dvaceti musím přitlačit víc, ale už se mi nestává, že bych musel řadit znovu.
2) Ty vibrace jsou způsobené tím, že když se ti zapne kompresor klimy, tak trošku povyskočí i otáčky, motor tím víc vibruje a když to sedne nějak nešikovně, tak se mohou ty vibrace přenášet i do sedačky. Mně to dělalo někdy na začátku (měl jsem problémy s klimou), ale teď už to nevnímám. Klimu mám puštěnou pořád, takže jsem možná otupěl.
3) Mně se jezdit šetrně nedaří - viz www.spritmonitor.de ;-) Tomik010 je o notný kus lepší.
4) Na hmyz je nejlepší Odstraňovač hmyzu - prodává kdejaký supermarket. Dále prodávají i speciální houby na hmyz, ale nezkoušel jsem - na to plexi by to mohlo udělat pěkné zvěrstvo. Nejlepší na hmyz je svižná jízda v dešti - zmizí všechno >:D
5) To máš kliku, na mě se zásadně usmívají malí kluci a některý chlapi. Zdejším holkám je to dost jedno, ty letí na mladý araby ve starym mercedesu. -
"-- skrytý --" 24.08.06 09:25
« Re: 1 tyzden
to lubosm: Držím palce Tobě a všem, kteří ještě na 100% nevědí zda-li přijedou. Vím, není to jednoduché a i to něco stojí. Tak zlom vaz!
ad 1) s jedničkou nemám problém, řadí se hladce
ad2) vibrace v sedadle namám
ad 3) jezdit tak, aby vačky nepřepínaly asi v běžném provozu není dlouho možné. Snad na dálnici a to jen tehdy, když by byl slabý provoz a bez kamiónů.
ad 4) na hmyz (Insekty) je spoustu přípravků k dostání na každé čerpačce.
ad 5) Na mne už letí jenom stařenky. Také není div, s moji postavou doutníkového tvaru......??? A roky......???
Budu rád za každého z nás, kdo přijede a protáhne svoji účast na jeho vlastní maximum času!
Vítej R. Barrichello! Jaký byl sraz Chryslerů? Byl tam ten americký zástupce (z ambasády nebo z koncernu?)?
Co se týká sprintu, tak tam možnost nebude! Lituji! -
"-- skrytý --" 24.08.06 09:10
« 1 tyzden
Dnes je tomu tyzden co vlastnim Civicka a musim zaklopat, zatial ma prekvapuje viac v pozitivnom spravani. Je to delo a o jeho superlativoch asi netreba opat hovorit. Preto sa chcem zmienit skor o drobnostiach ktore tak trosku otravuju ten blazeny pocit z jazdenia.
1. Stale sa objavuje problem s tazsim zaradenim jednotky aj ked uz ovela menej. No a s tym je asi spojene aj to, ze na tom gulovom plaste z ktoreho vycuhuje radiaca paka je z lavej strany uz vysuchana ciara, jednoducho ked zaradujem jednotku tak to tam asi o nieco trie. Asi to necham pozriet v servise. Mozno ked tam montovali Construct tak tam nieco zle napasovali...
2. Ked mam neutral a stojim na mieste tak stale citim tie vibracie v sedanke. Hlavne ked zapnem klimu tak to je citit. Akonahle trosku tuknem do plynu tak to zmizne. Ja viem drobnost, ale robi to vsetkym?
3. Zacinam si pomaly zvykat na to prepinanie vaciek. Dari sa uz niekomu jazdit tak aby sa neprepli ked chce jazit setrne? Lebo mne este nie... 8-s
4. Co pouzivate na odstranenie hmyzu z kapoty? Zo skla som to po dlhom prehovarani dal dole ale z kapoty nechcem zodrat lak. :-(
5. To su tie baby fakt take trhnute ze ich chlapi dokazu zbalit na pekne auto? Tak sa to na mna z toho chodnika usmieva ako keby sme boli stari znami. Moja kocka si to tiez vsimla a nechce ma uz pustat sameho. >:D
Icek sorac ze som sa este nenahlasil na zraz ale vyzeralo to na iny program, nechcem to zakriknut, ale vyzera to tak ze nakoniec predsa len pojdem aj s mojou polovickou, ale stale to nie je na 100%, bohuzial mam aj ine povinnosti. :D -
"-- skrytý --" 24.08.06 09:10
« Re: HMM Tomik to je spy jak prase.
Každý psychiatr potvrdí, že jakmile někdo tvrdí, že není blázen, tak je třeba zahájit jeho léčbu!
Řekla kráva krávě,
že četla nejmenovaný motoristický časopis právě,
až ho přečte sedmtisíckrát,
bude skládat doktorát!
Mám výhrady k lidem, kteří se cpou na naše fórum s demagogickými názory. Ale hlavně nemám rád ty, co jsou nepoučitelní a prosazují jen tu svoji pravdu (chrlí svůj jedině správný názor jednou větou, bez diakritiky). Ano, měl bych být tolerantní, ale ne optimista v tom smyslu, že se nebudou ještě více roztahovat se svými zcestnými teoriemi (podej prst a chňapne celou ruku!). A to byl R. Barrichello (přestal, pán Bůh mu dej věčnou slávu! Ha, ha! Už se ozval, ale je to úplně jiný člověk) a teď je to Pajimir!
Navíc jsem napsal, že si Civica nikdy nekoupí a jen stále provokuje! Nemá na Civica našetřeno a tak alespoň otravuje majitele vozu jeho snů!
Pajimire, jestli si Civica koupíš, tak si nechám vypíchnou oko rezavým drátem! -
« Re:
Je mi do toho s prominutim totální hov**, ale považovat se za odborníka tím že čtu xy Svět motorů a Autotip, tak je je hláška dne.
Takový periodika, to je prostě záruka kvalitních informací z koncernu VW, který tam je božsky opěvován >:D
Jedinej časák kterej tu stál za něco a má dlouhodobou tradici je Automobil Revue, i když pan Josíf tu ódu na Škodu občas taky dost přehání, ale jinak sou tam velmi zajímavé a hodnotné testy a informace z celého spektra automobilsmu a věcí týkajících se této branže.... -
"-- skrytý --" 24.08.06 08:36
« Re: HMM Tomik to je spy jak prase.
Pajimir: V pohode, nehraju si na nic, jen jsem opsal ty dostupne udaje pro Icka, ktery byl zvedavy :-)
O tom, ze jsi odbornik co se tyce aut vubec nepochybuji, ostatne tvoje kvalifikace je zrejma, vydrzet cist svet motoru 19 let uz o necem svedci. >:D
A kdyz uz mas chipnutou Oktavku na LPG :shock: , tak si urcite poradis i s tim Civikem. Hodne stesti :!: ;-) -
"-- skrytý --" 24.08.06 08:13
« HMM Tomik to je spy jak prase.
Nevim teda na co si hrajes ze si patral ale mam na registraci cislo ICQ a tam je i moje jmeno rocnik atd. nic neskryvam nemam proc, tak tady prosim neudivuj sve kolegy jakej ses super spy :shock: , jo co se tyce te diskuze tak fakt uz byla o nicem musel sem ji trochu ozivit, sem velkej fanda toho auta , a nic sem si nevymyslel o hondu mam zajem ale nikdy nekupuji novy model je dobre pockat aspon rok nez vychytaj takove ty drobne zavady musky vsak moc dobre vite o co jde vy ty auta mate , co se tyce aut nejsem zadnej zelenac svet motoru odebiram asi od 87 roku, obcas kupuji i auto tip, docela se v par vecech vyznam spise mam prehled co se automobilismu tyce do podrobnosti treba motoru uz tak ne to priznavam , ale auto mam chipnute a nemam s tim problem a vubec bych se toho nebal mam hodne kolegu co to maj a maj i dost najeto no problem, tak kluci zdar a uz se nezlobte, skoda ze na ten sraz nemuzu dojet nestiham, bude to urcite super akce, autum zdar Paja -
"-- skrytý --" 23.08.06 23:23
« SRAZ CIVICŮ V BRNĚ - oznámení nováčkům
[odkaz]
Každý účastník dostane při příjezdu list papíru s předepsanými dotazy, které se budou týkat právě jízdy, spotřeby, auta. Sám je poctivě, pravdivě a bez fixlování/švindlování buď vyplní anebo nevyplní. Nikdo nebude k vyplnění formuláře nucen.
Každý vůz bude označen přezdívkou majitele. Za tímto účelem si každý, kdo to zvládne, vyrobí na A4 svoji vizitku buď ručně nebo na PC+tiskárně. A po zaparkování Civica přídí k masám (ne čumákem do lesa nebo trávy) si ji vystaví pod přední sklo (položí na přístroj. desku nebo upevní čímkoliv na sklo). Kdo to nezvládne nebo zapomene, tomu to napíšu na sklo lehce smyvatelnou fixou. Je to k vůlí orientaci who is who, načež každý si zajistí, co a jak s rodinou, manželkou, dětmi, přítelkyní? Možnosti, co s doprovodem udělat, si každý, kdo bude mít zájem, zjistí u mne nebo u mého přítele a kamaráda Johna (čti Džona), který je současně i zástupcem ředitele hotelu OREA SANTON (a ve svém volném čase mi bude pomáhat)!
Občerstvení, tj. pití a jídlo je k mání jako v každém restauračním zařízení v hotelu (speciální jídelní listek pro Civikáře) nebo v přilehlých restauracích a stáncích.
No a to hlavní: O ČEM TO BUDE? Je to 0. sraz, takže není z čeho čerpat. Budeme diskutovat, rozumovat, předávát si zkušenosti, prohlížet si Civiky. Dávám přednost této volnosti a diskusi s možnosti dalšího upřesnění o čem to bude? Pokusím se najít asi 15 - 20 km dlouhý okruh na ECONOMY RUN a kdo bude chtít, bude moci si ho projet dosti vysokou prům. rychlostí (75 km/hod.) a dosaženou spotřebu si porovnáme a já to později sem třeba i napíšu. Co na to plénum?
Předčasné odjezdy nejsou vítány, protože na závěr je počítáno se společným rozjezdem přes Brno.
Tyto výplody mé fantazie nejsou dogma a proto očekávám Vaše připomínky a vyjádření. Takže toto není konečná podoba jak náš sraz Civiců proběhne! Pro představu pořadatelského výboru (já + John), kolik se nás sjede v Brně, posílejte z SMS brány svého PC na tel. č. +420606900900 SMS-ky ve smyslu: Přijedu a přezdívku. Máte to zadarmo! Já už jsem si SMS-ku poslal! Nebo mailujte na můj e-mail (je dole).
A ten nový odkaz: [odkaz]
_________________
>:D -
"-- skrytý --" 23.08.06 16:44
« Re: Kontakt na prestavbu aneb R. Barrichello má bratra!
Tomíku! Co slovo, to perla. Mělo by se to tesat do kamene!
Já se divím, kolik vášní vzbudí člověk, který si z nás možná dělá legraci! Moc bych nedal za to, že si Civica vůbec nemůže koupit a jen nás dráždí a provokuje. Vážný kupec by takovou blbost nemohl navrhovat, protože by mu bylo jasno, že to neprojde!
Kdo je to ten Pajimir? Zná-li ho někdo, dejte reference. -
"-- skrytý --" 23.08.06 16:38
« How To Go To Santon Hotel?
for all czech and slovak Civic people going on 2006/08/26 to G8 meeting in the Capitol of Moravia:
Ať jedete od Phy nebo Olomouce a Blavy, jeďte až na exit 180 (Kývalka).
Zde opusťte D1 a dejte se směrem na Popůvky až do Troubska a tam na křižovatce odbočte doleva prudce do kopce na Bystrc (po staré VC ČSSR) a trať opusťte až při odbočce na Y doleva (pořád jste na hlavní silnici) na dvouproudovou silnici (měla to být Hitlerová dálnice, začíná až na následující křižovatce).
Na Žebětín neodbočujte, ale pokud byste se tam dostali, tak i ze Žebětína je to kousek na přehradu.
Pojedete směr na Bytrc. Na konci dvouproudovka přechází v normální silnici a tam na T doprava a pak doleva přes most směr Kniničská přehrada (levý břeh - z vašeho pohledu je to pravý břeh - jedete "jakoby" proti hrázi) k hotelu OREA Santon.
Kdo pojede od Svitav, měl by odbočit do Kuřimi a na konci Kuřimi doprava a po 1 km doleva k přehradě.
Pozn.: Kdybyste se ptali na cestu, tak v Brně je Bystrc rodu mužského (prosím vás jedu dobře do Bytrca?) a Kuřim také (do Kuřima?). Spisovně jsou obě místní jména rodu ženského.
[odkaz] -
"-- skrytý --" 23.08.06 15:56
« Re: Kontakt na prestavbu.
to Pajimir: Odpověď ve stylu "Hondy děláme a VVTI není problém" by mě teda moc neuspokojila. Ten člověk evidentně nevěděl, že máš na mysli nového Civika s motorem 1.8 i-VTEC, otázka je zda vůbec o tom motoru někdy slyšel ;-)
Ta odpověď má totiž stejnou informační hodnotu, jako když ti v bazaru řeknou, že nejlepší motor je tédéíčko, protože to táhne vodcpodu a je to držák :-)
Kup si raději novou Oktávku 1.6 MPI, to je motor na LPG jak dělaný, a ještě ušetříš.
Chudáci inženýři od Hondy, kdyby jen tušili, co chtějí Češi provádět s jejich benzínovým skvostem :-) -
"-- skrytý --" 23.08.06 15:23
« Re: Jeste raz chip tuning
Pajimir: Problem je ten, ze 1.8 i-VTEC je prvym motorom novej generacie systemu VTEC a funguje dost odlisne. Ako som popisal, v uspornom rezime robi pomerne netrivialne veci, take ake ziadny iny motor na trhu. Preto navrhujem byt opatrny.
Aj preto je chiptuning na tomto motore totalna "prasarna". Nielen, ze je vykonova rezerva s velkou istotou miziva, ale aj velmi pochybujem, ze v CR existuje tunerska firma, ktora ma dostatocne financne, technicke moznosti a know-how kvalifikovane naprogramovat riadiacu jednotku. Pri tomto motore bude asi len velmi tazko fungovat system menenia hodnot "by oko" resp. "pokus-omyl" pouzivany miestnymi garazovymi majstrami. Cisla treba riadne prepocitat a to uz je trochu menej trivialne. Bez oficialnej podpory Hondy by clovek musel najprv priamo na motore odmerat o kolko je mensi efektivny zdvihovy objem a kompresny pomer v uspornom rezime a podla toho potom vypocitat aka ma byt poloha skrtiacej klapky, vstrieknute mnozstvo paliva, predstih ci kedy ma prepnut VTEC. -
"-- skrytý --" 23.08.06 14:52
« Chip - LPG - sraz
to CHIPTUNING: Sebe bych načipovat nechal a to k vůlí výkonu a krouťáku (abych se přestal kroutit, když žena po mně něco chce udělat), ale Civička n i k d y ! !
to LPG: Málo kdo poslechne, každý si chce nabít dršťku! Pajimir je mladý a starému, leč zkušenému (180000 km na LPG) mazáku (*1942) nevěří a nadšeně opěvuje zařízení LPG.
Požádám o názor odborníka, který spalovacím motorům rozumí určitě alespoň tolik jako Koly, když už Pajimir ani jemu nevěří (asi ho dobře nezná?!)! A pak vám to zde zreprodukuji, ovšem anonymně. Ten odborník si nepřeje být veřejně jmenován.
LPG vyžaduje i speciálně tvrzená ventilová sedla a ventily, myslím že ve válcích vzníkají ještě vyšší teploty, než při spalování ventilů.
Co se týká toho odborníka na montáže LPG ze SM, tak nejdříve bych si na něj sehnal nejméně 3 dlouhodobé reference a také bych se tam zajel poprvé anonymně podívat v jakých podmínkách a na jakých vozech dělá.
Už jsem se 2x setkal s tím, že do sání vstřiků v dílnách LPG bezostyšně vrtají zvenku díry, aby tam napojili vstřikování LPG. Na moji poznámku, že se ta "strouhanka" z kovu dostává do sání, že tam padá a tudíž bude logicky při prvním nastartování a spuštění nasátá do vstřiků a válců motoru, jen odpověděli, že "to shoří"! V jednom filmu jsem slyšel, že "* hoří"! Tak nějak to asi bude........
No, ehm, že Pajimir se stane pokusným králíkem je jasné a že hned přijde i o 3 letou záruku /nejméně na motor, elektroniku a elektriku/ je nad slunce jasnější! Je mladý a jde do toho po hlavě. Akorát mi uniká, Pajimire, proč si teda kupuješ Hondu Civic 8G a nekoupíš si třeba Citroena Berlingo, který se prodává s LPG a se zárukou? To bych bral já, když už bych musel mít plyn v autě (patří do kamen a zapalovačů)?
Také si přečtěte to, co mám pod čarou! Sraz se blíží! -
"-- skrytý --" 23.08.06 13:17
« Jeste raz chip tuning
Psal sem do abc tuningu, a rekli ze tento motor od hondy 1,8 i- VTEC testuji a ze chipovat ide, a jen ho jeste nemaji na www strankach aktualizovanej, tak sem zvedav co z nich vyleze a jaka bude cena . odkaz na www.abctuning.cz :shock: -
"-- skrytý --" 23.08.06 11:31
« Kontakt na prestavbu.
Na tenhle problem sem se ptal pana Bedricha Szotka rikal ze hondu predelat neni problem, ale neptal sem se na konkretni typ vozu ale rikal ze motory vvti jdou na jeho www strankach je i telefon atd pokud potrebujete se neco zeptat neni problem [odkaz] mrknete na jeho stranky a kdyz tak mu zavolejte. Je to na severni morave asi nej borec co dela prestavby, co k nemu jedu tak tam ma auta i z Brna, tak cauky. -
« LPG pre 1,8 I-VTEC
to Koly: Úplne s tebou súhlasím. Preto som po kolegovi Pajimirovi chcel, aby napísal konkrétneho predajcu. To chce LPC zariadenie šité len pre I-VTEC tohoto typu a neviem, či sa to niekomu oplatí vyvíjať, keď si predstavím, koľký majitelia tohoto I-VTECu si chcú nechať spraviť plyn (možno pozdejšie, keď ich bue dosť).
Ako laik si myslím, že by to s tou ekon. vačkou aj mohlo fungovať. Teoreticky by nemal byť problém s vracaním zmesy späť do sania. Až také veľké množstvá to zas niesu.
Na tvoj dotaz o divnom správaní plyn. pedálu len dodám, že je elektronický a len Boh a Honda inžinieri vedia kedy ti do toho kecia software a kedy nie (emisné limity je kladivo na zrýchlenie :-). Prídi do Brna... Pokeciame. -
"-- skrytý --" 23.08.06 10:30
« Re: Honda CIVIC na LPG no problem!!!!
Pajimir: Ja by som bol s prerabanim na LPG omnoho opatrnejsi. Aj ked motor nema priamy vstrek, v uspornom rezime funguje podstatne inak ako bezne benzinove stvortakty. Po prve, treba si uvedomit, ze v uspornom rezime sa efektivne meni kompresny pomer (pri kompresii, ale nie pri expanzii). Po druhe, neviem nakolko sa lisia fyzikalne vlastnosti zmesi s benzinom a zmesi s LPG. Profil ekonomickej vacky je robeny tak, aby sa spravne mnozstvo zmesi vytlacilo spat do sacieho potrubia, a tomu je v realnom case prisposobena poloha skrtiacej klapky (pravdepodobna to pricina podivnych reakcii na stlacenie plynoveho pedalu) a samozrejme mnozstvo vstrekovaneho paliva.
V ziadnom pripade netvrdim, ze to nebude fungovat bez komplikacii, je dost mozne ze v tom ziadny problem nie je. Nato o problematike viem prilis malo. Je ale dost mozne, ze v uspornom rezime motor nebude na LPG fungovat tak ako ma bez dalsich uprav ako preprogramovanie riadiacej jednotky, do coho by som sa v ziadnom pripade z dovodu delikatnosti systemu nepustal (a silne preto aj odradzujem kazdeho od akehohokolvek chiptuningu). Navrhujem byt velmi opatrny a ziskat informacie od niekoho, kto tomu naozaj rozumie a presne vie o aky motor ide. To sa obavam, ze moze byt len inzinier od Hondy (a bez urazky tym nemyslim servisneho technika). Staci si uvedomit, ze ide o jediny motor svojho druhu, ktory je navyse novy, takze s prerabanim na LPG nebude mat skusenosti nikto. Je to o tom, ci je clovek ochotny stat sa pokusnym kralikom. -
"-- skrytý --" 23.08.06 10:12
« Re: LPG - čo s rezervou
Maros77: já mám auto bez rezervy s tou opravovací sadou (TRK) - model Belgie. A nejsem si jistý, jestli je v ČR rezerva povinná a nebo jestli tam není nějaká klička v zákoně, že stačí prostředky na opravení píchlého kola... BTW docela by mě zajímalo, na co tam je některým slečnám hever a náhradní kolo, když ho ani neuzvednou >:D -
"-- skrytý --" 23.08.06 09:12
« LPG jeste raz
Me palubni pocitac funguje Ok, jedine dojezd na nadrz meri benzin takze furt mam dojezd treba 500 km, ale mam kontrolku na LPG kolik jeste plynu je v nadrzi, sekvencni vstrikovani LPG je fakt bez problemu ani jedno serizeni za 5 roku provozu, ridici jednotka prebira hodnoty z ridici jednotky na benzin a upravuje ji na LPG, olej sice neni cernej i kdyz se blizi interval vymeny ale menim je protoze LPG nema sice karbon ale viskozita je stejne fuc, takze to je dosti chyba kdo to prodluzuje tak nici motor!!,co se tyce rocni prohlidky tak staci jednou za 2 roky u technicke ji stejne nevyzadovali byl sem uz 2krat, a je to stejne par korun 200kc zanedbatelna castka co se tyce usetreni na provozu, s temi svickami mas pravdu musel sem interval zkratit z 60tis na 45, jinak startovani pokazde na prvni sup startuje to na benal, ropaka nechci spatne zkusenosti z prace, vetsi dan za to mam skoro 5 nadrzi LPG, a nehlede na castejsi vymenu brzd,naprav, tlumicu, atd kdybych byl narocny motorista tak diesel beru ale benzin je konstrukcne jenodusi tak take levnejsi, me to vyhovuje, zadne cukani neznam, problem obycejnych prestaveb se smesovacem, spotreba je kolem 9 litru a na benal 8, a po 10 letech uz auto vetsinou menim, ale musi se ta nadrz menit mas pravdu, cena kolem 5 tis. ale i to se vyplati kdo jezdi aspon tech 10 az 15tis za rok, plyn je fakt good pro toho kdo dost jezdi jinak je to zbytecne, zatim zdar Paja -
"-- skrytý --" 23.08.06 08:35
« Honda CIVIC na LPG no problem!!!!
Tak sem se informoval o te homologaci a predelavce na LPG a neni to zadnej problem,i vmestnat to tam neni problem do motoru, a nadrz se da misto rezervy a rezerva staci vyfouknout a postavit v kufru k jednomu podbehu meril sem to vleze to mam to tak i na Octavcea jeste zbude dosti mista na zavazadla, pro me je dulezite mit dobre auto ale levny provoz, tak pokud si hondicka papne v prumeru kolem 7 litru tak s plynem kolem 8 coz jsou pro me polovicni naklady na provoz, jinak kdyz se lije kvalitni olejicek (dnes uz jen syntetika) tak neni zadnej problem jde o to aby se dobre mazali ventily protoze LPG je vysusuje, sice vykon se snizi o par kW max pry 5kW ale bezne to nikdo nepozna, tak zatim zdar vsichni CIVICKARI, a az to uskutecnim tak dojedu na sraz doufam ze se nebudete smat a zlobit ze sem vam ten motor znehodnotil. >:-[]
Autum zdar Paja -
"-- skrytý --" 23.08.06 08:29
« LPG do Civica 8G je riziko, skoro blbost!
to Pajimir: Je to účelné cpát do nové Hondy Civic 8G plyn (LPG), když existuje ropák? Montáž zařízení pro spalování alternativních paliv je vždy zásahem do konstrukce a elektroinstalace vozidla, do chladícího okruhu a co ještě jiného? Ze zkušeností vím, je to hloupost. Kdo koupí diesel, má v přepočtu na náklady totéž, neboť revize plynu (1x ročně) a údržba, včetně vyměny nádrže LPG po 10-ti letech, časem stojí peníze. A protože nic není dokonalé, jsou s tím spojené neočekávané situace (v elektronice LPG se málo kdo dokonale orientuje, časem to jede hůře a cuká to, musí se s tím do dílny a jiné). Jako majitel vozidla na LPG (180000 km) jsem žil v neustalém očekávání, co se podělá?!?! Ber v úvahu, že auto také hůře startuje, akceleruje, dosahuje nižší max. rychlosti, ztrácí elasticitu a má spotřebu plynu až o 20% vyšší, než by spotřebovalo při jízdě na benzín. Není jasné, zda by Ti fungoval palubní počítač, častěji bys měnil svíčky, zato interval výměny motorového oleje se prodlužuje až 1x! V podzemních garážích Tě nebudou chtít! Znamý fakt říká, že se LPG vyplatí jen tomu, kdo ročně hodně, ale moc hodně jezdí!
V sobotu od 11:00 hod. v Brně na shledanou! Nezapomeňte před odjezdem z domova vynulovat PP (A), abychom mohli odečíst prům. spotřebu, rychlost a ujetou vzdálenost do místa srazu! -
jc 22.08.06 12:12
« Re: Civic na LPG????
Mohla by to bejt zajimava alternativa k provoznim nakladum ropaka :-) Ale osobne bych se na tak povedenej motor ani krive nepodival, natoz abych mu posilal "granule z Lidlu". Ale ber to jako nazor cloveka neznalyho, auto na LPG jsem nikdy nemel.
P.S. Jsem rad ze tu jeste nikoho nenapadlo cipovat i-CTDI. Doufam ze to tak vydrzi :) -
"-- skrytý --" 22.08.06 12:05
« Civic na LPG????
Zvazuji koupi civicu 1,8 s tim ze jej predelam na plyn. Ted mam Octavku na LPG sekvencni vstrikovani najeto pres 100tis. km. jen spokojenost.
Jaky na to mate nazor jde tento motor vubec predelat. vim ze nejdou Mitsubishi s primym vstrikem a take FSI od wolksvagenu. prosim o radu
dikec Paja doufam ze vam tuto diskusi moc nehanim timto napadem. :'-( :'-( -
jc 22.08.06 07:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky
O uspechu uz je rozhodnuto, ted uz staci aby se prodeje na nejaky hodnote udrzely... A ze neni nejaky lepsi misto ve statistice mne osobne ale vubec netrapi, byt na zebricku treba hned za Loganem (ktery je podle mne taky blbe zarazeny) by se mi ani nelibilo ;)
Par novych fotek od Bruura:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 22.08.06 00:15
« Re: Občane! Jak se ti líbí v této "nobile" společn
Je treba cestne priznat, ze Honda by mala byt 10. a nie 9. Ten rebricek je uplne mimo, kedze vsetky (a iba!) koncernove sedany a liftbacky nizsej strednej triedy (S.Octavia, VW Jetta, Seat Toledo) su zaradene do strednej triedy k autam ako VW Passat alebo Alfa Romeo 159, kym ich priamy konkurenti (Ford Focus, Renault Megane, Honda Civic) su tam kde maju byt. V tomto pripade to pomoze Civicu, kedze Octavia je samozrejme v CR jasne prva v nizsej strednej, ale enormna snaha posielat Skodu a jej pribuznych, ktory su podpriemerny aj vo vlastnej triede, nasilu niekam vyssie je dost uboha. -
"-- skrytý --" 22.08.06 00:07
« Re: Re: Novinky
to Icek: Co myslis AUTOklimou? Automaticku klimatizaciu? Priznam sa, podrobne som sa o to nezaujimal, ale pravdepodobne je to nejak tak, ze klima ma riadiacu jednotku, v interieri je teplotny senzor a program podla neho reguluje teplotu fukaneho vzduchu a otacky ventilatorov. Pokial Ta zaujima samotny princip fungovania klimy, tak to je skor termodynamika a mozme to asi radsej prebrat na zraze, mam pocit ze tu by to bolo uz dost off topic ;-) -
"-- skrytý --" 22.08.06 00:00
« Re: Prepinani vacky
to shadowmancz: 1.8 i-VTEC je prvym motorom novej generacie systemu i-VTEC, funguje inak ako doterajsie motory VTEC a je to teda unikat. Ak Ta to zaujima, skus si pozriet moj starsi podrobny prispevok z 15.4, su tam aj linky na blizsie info a video od Hondy. -
"-- skrytý --" 21.08.06 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Novinky
Bruure: Za cely lonsky rok prodala Honda v CR 376 Civiku, takze letos za polovicni obdobi skoro zdvojnasobila prodej, coz je urcite uspech.
Samozrejme je mi jasne, ze nas trh neni meritkem uspechu. Ale i tak to je pekny vysledek.
Mozna by mohlo byt jeste lepe, kdyby si ve Swindonu poradne makli >:D
[odkaz] -
"-- skrytý --" 21.08.06 23:44
« Občane! Jak se ti líbí v této "nobile" společnosti
1) Golf - jeho konec v Čechách, na Moravě a ve Slezsku nehrozí. Kdo ho nemá, není u části in!
2) Logan - no comment (dělník a zamědělec)
3) Megane- no comment (aféra p. Vrátného)
4) Focus - nedivím se!
5) Accent - už neplatí : Korejská kvalita za cent!
6) C4 - svou futuristickou karoserií a interiérem stále dělá díru do nižší stř. třídy!
7) Astra - předchozí modely jí udělaly reklamu a jméno!
8. - P 307 - vyhrával vždy krásou
9) Civic - nesnese srovnání, přilétl z jiné doby a možná i planety!
10) Corolla -škoda, že letos končí (taky jsem 2 měl, benzín a naftu z Tuzexu), byla úspěšná!
Statistika je přesný výčet nepřesných čísel, nebo tak nějak, že? A kolik je tam přestaveb (N1)? -
"-- skrytý --" 21.08.06 22:27
« Re: Re: Novinky
Ičku teď si mě pobavil, že bych utrousil nějaké to euro? >:D Bohužel se obávám, že ho většina z vás nepotřebuje tolik, jako já, takže si ho zatím ponechám ;-) Jedině že bysme se domluvili, že zvítězí stříbrná, to by mi za to snad stálo >:D -
"-- skrytý --" 21.08.06 22:06
« Re: Novinky
To video jsem stáhl, ale přehrává se mi bez zvuku. Stáhl jsem i code pack a protože tomu nehovím, tak jsem postahoval ještě kdeco, co se mi nabídlo a zasekal jsem si Prestigio Nobile a nevím, kdo mi to vyčistí? Avšak ten obrazový materiál je výborný, má to poesii i bez zvuku! Je to umělecké i technické dílo! Přetrvá věky a bude trvat ve své kvalitě. Už dnes je to klasika.
Jdu se přebalit........
to jc: Co udělám s tím zvukem? Poraď mi, prosím Tě, ale ne v té vaší "hantýrce!".
to koly: Jak funguje ta AUTOklima?
to bruure:Znamená Tvá zvědavost :arrow: :arrow: :arrow:Jsem zvědavý, kterou barvu nejvíc ohodnotíte naživo, protože mně se celkem překvapivě líbí i ta červená (stříbrná je s ní tak nastejno, je to jiný druh elegance), zklamaný jsem z černé, kterou tady vídám.
že by měla být soutěž na toto téma s Tvou zahraniční dotací nebo sponzorováním :?: První cena: možnost vožrat se jak Dán :!:
:?: :roll: >:D -
"-- skrytý --" 21.08.06 21:49
« Re: Re: Novinky
Tak to video z www.hondaclub.cz je opravdu moc moc pěkné. To jsem si užil.
Na sraz se bohužel nedostavím, alébrž se mi prostě nevyplatí jet těch 1000 km tam a pak zase zpátky, ale doufám, že jinak se tam zbytek dostaví v hojném počtu a ve všech barvách, ať to dobře vypadá na fotkách. Jsem zvědavý, kterou barvu nejvíc ohodnotíte naživo, protože mně se celkem překvapivě líbí i ta červená (stříbrná je s ní tak nastejno, je to jiný druh elegance), zklamaný jsem z černé, kterou tady vídám.
Dále vítám všechny ostatní nováčky a přeju jim co nejvíc bezproblémových kilometrů. BTW odkud berete ta data o prodeji Civiců? V posledním autosalónu na Prima TV byly prodejní statistiky a Civic v první pětce nižší střední nebyl.
A konečně jsem taky viděl Civic v zrcátkách a povim vám, málem jsem mu uhnul z cesty, to auto je úchvatné >:D -
« Prepinani vacky
To koly and jc: Diky za info. Myslel jsem, ze se vacka prepina vzdy pri nejakych nastavenych konstantnich otackach, napr. 2750 nebo tak. Takze ona si v zasade dela co chce a reguluje se podle plynu :idea: . Uz jsem se zacinal bat, ze to bude nejaka zavada, asi si na to clovek musi trochu zvyknout a trochu na ten plyn slapnout :-). Jinak teda na spotrebu to ma obrovsky vliv, na to, ze motor je totalne syrovy (cca 600 km), tak mam zatim podle PP A spotrebu 6,1 (resetuje se po kazdem natankovani) a podle PP B (dlouhodoba) 6,2 l/100 km.
To jc: Tak ja je dneska poslu znovu, snad dorazi. -
"-- skrytý --" 21.08.06 17:21
« Bez nadpisu
to JC posílal jsem ty fotky na adresu jackck@teptin.net ,našel jsem to o pár stránek nazpět , možná jsem to špatně opsal , no nic ,zkusím to poslat znovu na ty stinadla
to Iček dělám vše pro to , abych tam dojel , jsem zvědavý , jestli tam z Valašska někdo bude -
"-- skrytý --" 21.08.06 16:32
« Re: Re: Re: Re: Gratulace
to shadowmancz: Ako to uz bolo pred casom diskutovane vacka neprepina podla otacok, ale podla zataze, a to kdekolvek medzi 1000-3500ot. Pre jeden so sacich ventilov je jedna ekonomicka vacka, ktora setri palivo a zapina sa pri nizkej zatazi (menej plynu) a druha vykonova pre vysoku zataz (akceleraciu). To zrejme sposobuje rozpacite reakcie na plynovy pedal pri tychto otackach, niekedy auto reaguje promtne a hned, inokedy ale velmi vlazne a obcas sa stane, ze chvilu motor zavaha a potom s miernym skubnutim vyrazi. Je to neprijemne, ale je to mala dan za excelentnu spotrebu, ktora sa da dosiahnut ak sa clovek drzi v tomto rozsahu otackach. -
-
« Re: Re: Re: Gratulace
to jc: Dorazily ti fotecky pres Depo ? Posilal jsem asi pet fotek v barve Blueish Silver.
to all: Jeste jedna drobnost, uz jsem to psal nize, ale mozna to trochu zapadlo. Pripada mi, ze tak kolem 2000 otacek, pri malem plynu sebou auto malicko skubne, jako by ztratilo vykon (otacky neklesaji). Prodejce mi dneska vysvetlil, ze se prepina kolem 2-2.5tis. otacek vacka a ze by to mohlo byt ono. Nesetkal jste se s tim nekdo ? Projevuje se to jen, kdyz slapnu mirne na plyn, kdyz se seslapne vice, tak to neudela. -
jc 21.08.06 14:05
« Re: Re: Gratulace
milanis nic neprislo...
Forum muzu udelat, ale podle mne je to zbytecna duplicita prace (treba to zminovany phpBB je trosku deravy a kdo to ma porad zaplatovat...). Kdyz uz tak bych se presunul na fora hondaclub.cz...
S rychlostma je to jak pise shadowmancz, ochodi se. Po 10 tisicich jsem ziskal pocit ze je vsechno (skoro) dokonaly a idealne zajety. -
« Re: Prvy vikend
to:lubosm Pekne popsane dojmy a poznatky. K tomu klepani a vibracim pri zapnute klimatizaci - uz jsem nad tim take premyslel, auto mi dela to same. Kdyz zapnu klimu na auto, tak na volnobeh se (obcas) prenaseji jemne vibrace do sedadla a spousti se vetrak klimatizace v motoru. V zadnem aute jsem zatim klimatizaci nemel, tak jsem z toho byl mirne vyjukany :idea: . Jinak jednicka mi jde radit v pohode, prvnich tak 200 km byly vsechny rychlosti tak nejak tuzsi, ted OK. -
"-- skrytý --" 21.08.06 09:58
« Prvy vikend
Dnes mame pondelok a ja mam za sebou jeden z najkrajsich vikendov na ake si pamatam. Vo stvrtok som si bol prebrat auto, v piatok dovolenka a cely vikend na cestach. Preberanie auta bolo celkom rychle, zopar podpisov, mala instruktaz a hor sa na cesty. Ale predsa len jedna drobnost sa nasla. Ani na piaty krat sa mi nepodarilo zatvorit kapotu, tak musel este servisak postelovat zamok. Nasledovala kontrola z minulosti znamych zavad (podla vzoru civinfo.com) ale nastastie moj kus sa vsetkym uspesne vyhol. Dokonca aj zatvaranie kufra je bezproblemove na prvu supu. Potom nasledovala prva jazda zo salonu domov. No pripadal som si ako cerstvy absolvent autoskoly. Pomalym tempom som sa priplizil k nedalekej cerpacej stanici. Tam sedela tlupa vyrastkov ktori ako ma zbadali hned prisli k mojmu autu, no nebolo mi vsetko jedno, nastastie sa z nich vykluli iba obdivovatelia a po chvili slintajuc odisli. :-)
Prisiel som domov a zostatok dna uz som len pozeral na ten skvost z okna nasho panelaku. Snazil som sa psychicky vyrovnat s tym ze som majitelom auta o ktorom som este pred rokom tvrdil, ze si na take nikdy nezarobim. Nastastie som sa mylil...
Dalsie dni uz boli ovela istejsie a kazdym zaradenim rychlosti som ziskaval vacsiu istotu a robilo mi to stale vacsiu radost. Skutocne, jazda na tomto aute je o radosti zo soferovania. Pripadam si ako v kokpite niecoho velmi draheho a hodnotneho. Vyzivam sa v detailoch a vyvojari z Hondy sa v tomto smere vyblaznili do sytosti. V jednej video recenzii povedal chlapik jednu vetu ktora to uplne vystihuje. "It's passion in the detail." Presne tak na mna to auto posobi. Je z neho citit ze na nom makali ludia bez snahy nieco kopirovat a snazili sa to robit po svojom a precizne. Bal som sa tej tvrdosti podvozku ale moje predchadzajuce auto bolo tvrdsie, bal som sa vyhladu dozadu (teraz si vobec neuvedomujem ze mi tam nieco zavadzia). Vdaka velkym spetakom je cuvanie hracka, problem mam zatial s odhadnutim vzdialenosti pred a za autom, ale to je tiez otazka treningu. K motoru je asi zbytocne nieco opakovat. Je to nenormalny makacenko a kazdym kilometrom citim ze sa dokonca este zlepsuje. S tymto autom sa uz nebojim predbehnut, staci male pridanie plynu a auto s kludom anglicana ochotne vystreli, skor ho treba krotit, co ked su za zakrutou policajti...
To co sa zacina odohravat v aute po dosiahnuti 4000 otacok ma spociatku dostalo do rozpakov, reku trosku hlucne... ale aj tomu uz zacinam prichadzat na chut a zistujem ze mu treba este trochu pridat a zvuk sa zmeni na pekelny organovy koncert. Jednoducho krasa. :-)
Uzitkove vlastnosti su podla mna bez konkurencie. Doteraz som nevidel lepsie vyrieseny batozinovy priestor. Aby som tu nepisal len ody na radost tak musim spomenut aj dve veci o ktorych este neviem co si mam mysliet. Ked mam nastartovany motor, zaradeny neutral a je zapnuta klima tak sa mi do sedacky prenasaju nie zrovna prijemne vibracie, robi to aj Vam? A dalsia vec, dnes som si vsimol ze jednotka ide akosi tazsie zaradit, treba prekonat dost velky odpor, ked ju vypnem a zaradim znovu tak ide v pohode, co vy na to?
Kazdopadne myslim, ze lepsie auto som si za tie peniaze nemohol kupit. Je to krasa, elegancia a kvalita v jednom. Nemozem sa dockat kedy sadnem opat za volant a stlacim tlacitko Start.
Dakujem vsetkym za sprijemnenie cakania na tomto fore a zaroven verim, ze vytvorime komunitu ktora si bude pomahat. Rad by som prispel aj ja svojou troskou. Planujem kupit domenu, urobit nejake stranky a ak by bol zaujem mohol by som na nu umiestnit forum. Mam uz skusenosti s phpBB a myslim ze tento system by nam uplne vyhovoval. Zatial riesim ktory webhosting zobrat aby bol kvalitny, bez vypadkov a aby som na nom nenechal polovicku vyplaty. Pozna niekto www.domains.sk , zatial mam na nich celkom dobre referencie a aj ta cena celkom ujde. -
« štruktúra fóra
Ahojte. Snažím sa nájsť príspevky kde sa hovorilo o automatickom uzamykaní a odomykaní civica ale nedarí sa mi. Pred časom som hľadal bližšie informácie ku zrazu a ani to som nevedel nájsť (musel som písať Ičkovi...) Asi by naozaj nezaškodilo rozdeliť fórum podľa témat. Možno ak je JC v danom obore zručný, mohol by spraviť takéto fórum na svojom webe... Čo kto na to? -
"-- skrytý --" 20.08.06 09:18
« Re: Re: Gratulace
to milanis: Ještě schází odpověď, zda Tě uvidíme na srazu v Brně??? Já mám ženu z Brna a žiju v Brně od r. ´68, ale jsem narozený jako "ogar" z Valašska. Což je SM.
to all Civic owners: Pokouším a snažím se o to, abychom nejen "my Valaši byli jedná rodina", ale i Civikové z celé ČR+SR a proto mi je líto, že mnozí ten náš sraz chtějí jen tak letmo oťuknout a zmizet. Na takovém základě se pak skoro nedá nic stavět do budoucna. A moje představa je, že bychom se scházeli pravidélně (ročně nebo i půlročně). K tomu je potřeba vybudovat pevné kamarádské a zájmové vztahy. Chtěl bych, aby naše fórum se zdokonalovalo, vylepšovalo. Bez urážky, zatím toto je PAL MAL. Tím nechci říct, že je špatné a nemá úroveň. Je chaotické, příspěvky jsou vkládané páté přes deváte.Složitě se něco dá dohledat a tak se dokola mnohé informace opakují. Myslel jsem si, že bychom diskutovali v zájmových sekcích, jako to je na jiných fórech a chci i o tom diskutovat na srazu. Ovšem pokud tam přijedou Ti všichni, kteří sem posílají příspěvky.
Případný každý další sraz bude nákladnější, protože dnes je k dostání vše, ale za peníze! A tento nultý a ústavující sraz bude každého stát jen čas a palivo, které projede do místa konání a zpět. Kde je chyba? Proč není přilíš velký zájem? Když to dobře dopadne, seznámíme se "z oči do oči", podebatujeme, určitě něco kloudného vymyslíme nebo přijdeme na to, co a jak dál? Jestliže z nás polovina odjede po hodině a půl, tak to bude znamenat, že zájem by byl, ale není pořád čas. Nedomluvíme se, tak to zabalíme a žádný další sraz už nebude.....
Tchüss Bus!







