NOVÁ HONDA CIVIC
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.10.06 13:55
« Re: kompres
pepec, bruure, kacer donald: pepec to v podstate vystihol, aj ked nie celkom spravnou terminologiou, takze upresnim. Palivo s vyssim oktanovym clslom nie je nijako "vykonnejsie", je odolnejsie proti samovznieteniu. To znamena, ze vydrzi vyssi tlak bez toho aby samovolne vybuchlo (="klepanie"), co je pri benzinovom motore velmi podstatne, kedze zapalovanie je kontrolovane a spusta sa svieckou.
Vyssi kompresny pomer sice znamena vyssiu termodynamicku ucinnost, ale sucasne aj vyssi tlak pri kompresii. Takze kompresny pomer pri benzinovom motore je obmedzeny zhora kvalitou pouzivaneho paliva (lepsie povedane jeho odolnostou proti detonaciam). U preplnovaneho motoru kompresor ci turbo vhana zmes do valcov pod vyssim tlakom, teda aj kompresny tlak je vyssi ako pri atmosferickom motore s rovnakym kompresnym pomerom. Preto musi byt kompresny pomer pri preplnovanych motoroch nizsi ako pri atmosferickych ak maju byt schopne spalovat benzin rovnakej kvality. -
Dalik1 13.10.06 08:37
« Kufr
Taky mi nejde kufr lehce zavřít, musí se s tím fakt praštit, navíc, až doma jsme zjistili, že někde v 5. dveřích je uvolněný šroubek nebo něco a ten tam teď putuje, pří vyklopení se hezky kutálí dolů k pantům, při zavření si to zase schrastí k SPZ. Ale nechám to až na garančku, nechce se mi kvůli tomu do servisu. -
"-- skrytý --" 12.10.06 23:22
« Re:
gordongekko: Vítej vítej, jsme rádi, že je nás zase víc ;-) Zvlášť v té nejhezčí barvě - Alabaster silver, to nás není nikdy dost :-) Taky jsem občas měl problémy se zavřením kufru, ale problém ustal tím, že buď jsem se to naučil a nebo se trošku nějaká součástka ochodila a teď už zavírám napoprvé a bez problémů, chce to trošku síly... -
« Bez nadpisu
Zdravím všechny majitele :-) i čekatele našeho jedinečného vozu.
4. 10.06 jsem se dočkal a už týden jezdím . 1.8 Sport Alabaster silver metalic. Maximáln spokojenost až na nějaké drobné věci.
Vaši diskuzi sleduji už od jejího založení a měl bych pár dotazů pokud mi někdo může poradit.
Měl někdo problémy se zavíráním kufru. při jemném zavření mne nejde zavřít kufr a při silném taky ne. V začátku úprovozu jsem slyšel nějaké zvuky vycházející z kufru , ale ustálo to samo. Vím , že někdo takový problém měl ,ale nemohu dohledat jak se to vyřešilo a co to způsobovalo. Tak pokud někdo zavzpomíná budu rád když mne napíše.
Taky bych měl dotaz pokud někdo kupoval pojistné šrouby na elektrony 17 ky kde a jaký typ a za kolik.
Přeji všem spoustu krásných zážitků s Civikem a děkuji za připadné odpovědi. -
« Chybičky
Ač nerad, musím přiznat, že jsem už objevil první dvě chybičky, našeho auta :-)
1. Ovladač hlasitosti/klimatizece. Skoro pokaždé, když chci změnit teplotu na klimatizaci, tak místo toho změním volume na rádiu :-) Ty dva ovládací prvky se mi dost pletou (resp. vždy instinktivně šáhnu po tom od rádia), možná že by neškodilo je trošku odlišit.
2. Možná by Civic mohl mít takovou tu blbuvzdornou pojistku, že když není sešlápnutá spojka, nejde nastartovat. Nedávno jsem kamarádovi ukazoval, jak krásně vypadá přístrojovka v šeru a tak jsem dal klíčky do zapalování, pak si jeho 1,5 letá dcera prosadila, že si sedne za volant a bude "řídit", my šli studovat prostor na zadních sedadlech a ta malá s námi málem odjela!!! >:D Je vidět, že to červené tlačítko má magickou přitažlivost pro všechny bez rozdílu věku!!! >:D >:D >:D
Jsou to ovšem zanedbatelné detaily ;-) >:D -
« Re: Re: Re: Re:
To já se do nic vůbec nenavážím! ;-) Naopak, BMW jsou jediný auta, který mě kromě Civicu berou :-) Kdybych se třeba teď rozhodoval pro druhé auto a bylo dost peněz asi bych se rozhodoval mezi Type-R a BMW 130i >:D a to vůbec nemluvím o duu M5 a M6! Při pohledu na ně se mi tají dech! >:D >:D >:D Spíš jsem to myslel tak, že BMW je schopný konkurovat designem exteriéru, ale interiér má lepší Civic >:D Co se týče jízdních vlastností tam samozřejmě taky není co řešit 6-válec a pohon na zadek je nepřekonatelnej. Je to ale čistě můj osobní názor a netvrdím, že mám pravdu! ;-) Prostě tak to vidím já.
Zrovna minulý víkend jsme byli v Praze a je pravda, že jedno z mála aut za kterým se vždy otočím je BMW 1 (a že jsem jich tam viděl), manželka to třeba nechápe, ale podle mě je Bangle genius! ;-) -
"-- skrytý --" 11.10.06 16:46
« Re: Re: Re:
Hm, tak mně při těch 215 tacho ukazovala GPSka 208, ale moc dlouho jsem to teda nezkoumal, jestli se to třeba nehne víc >:D
Jinak je fakt, že tohle auto pořád vypadá trošku jako ufo mezi těmi "obyčejnými" auty. A to už to je skoro rok od uvedení... Ale do baworáků bych se nenavážel, přece jenom, ta cena je někde jinde a asi to má důvod ;-) A interiér Civicu si mě taky získal, když se teď kouknu do jiných aut, tak jenom tak ohrnu nos a jdu dál ;-) -
« Re: Re:
No já si tím nejsem úplně 100% jistý, ale co jsem měřil já (a moc pozornosti jsem tomu nevěnoval) tak mám pocit, že odchylka je téměř konstantní a to 4km/h, protože při 50 na GPS mi tacho ukazuje 54, při 90 na GPS mi tacho ukazuje 94 a při 130 na GPS opět 134 na tacho :-). Takže já jezdím prakticky vždy na tempomat 54,94 a 134 :-)
Jeden takovej offtopic (jestli to bude číst Iček asi bude mít chuť mě zase zkritizovat, že ze civica dělám něco co není, ale neva ;-) ) Zaparkoval jsem vedle žlutýho BMW 650i v úpravě od AC Schnitzer. BMW6 považuji za jedno z nejhezčích aut na silnici, ale musím říct, že civic vedle něj vypadá hodně důstojně, řekl bych, že na první pohled vypadá Civic mnohem dražší a tak se ani vedle BMW 6 neztratí. Tak jsem přemýšlel, že kdyby nešlo o peníze, že bych samozřejmě to BMW radši, ale chyběla by mi na něm jedna věc a to je interiér. Na nej jsem si v Civicu tak zvykl, že bych prostě v tuhle chvíli jiný nechtěl. BMW má lepší motory (6 válce), design já osobně považuji za stejně zdařilý jako na civicu, ale interiér, tam na Civic nikdo nemá :-) -
"-- skrytý --" 11.10.06 16:20
« Re:
Digitální tachometr Hondy bohužel neproměřuje tak moc - i když si tím nejsem jistý u verze 1.4, tak u 1.8čky uvádí proměnnou odchylku - na 50 tacho jede člověk cca 46 a na 215 tacho jede cca 205-208 - měřeno GPSkou. Takže se nedá říct, že má stálou odchylku 5 %, ale s rostoucí rychlostí klesá procentuální odchylka. -
« Bez nadpisu
to Bumbrlicek: ak si mal na tacho 180tak je ti dufam jasne ze to neni realna rychlost chyba rychlomerov sa pohybuje v intervale cca -5 az -10%.
davam zapravdu JOE-mu, tiez z toho co sledujem testy mi vychadza ze 95 zo 100testovanych aut dosahuje pri zrychleni horsie vysledky ako udava vyrobca. Vinimku tvori napr 1,9tdi od VW v OII kde je zrychlenie o par desatin lepsie ako udava vyrobca, o tomto motore vsak Cimba tvrdi ze ma standardne namiesto udavanych 77kW 85kW. 1,4 Od Hondy som zatial take nieco nezachytil. Merania by sa vsak mali robit oboma smermi viac krat (kvoli eliminacii vplyvu vetra a vodicovej (ne)schopnosti. -
"-- skrytý --" 11.10.06 13:50
« To JOE - l,4
Sám jsem se tomu divil,ale zkusil jsem natankovat 98 a po delší jízdě na dálnici,kdy byl motor pořádně nadupanej,naměřili jsme s kolegou toto zrychlení.Ostatně výrobce udává maximální rychlost 170,ale já to vytočil až na 180 a kdybych neměl strach,že tomu něco udělám,asi by to dalo i víc.Rozhodně si ale nemyslím,že tento motor je jen pro jízdu ve městě a na kratší vzdálenosti,mastil jsem to v Chorvatsku,jak se dalo a obstál na výtečnou.Nemusel jsem dolévat ani kapku oleje a to už mám najeto skoro 8000 km.Ale zda je to 1,4, 1,8 nebo 2,2,je to perfektní auto,všude kam jsem přijel,na něm mohli oči nechat.Potkal jsem jich za celou dobu jen 5 a to převážně Čechů.Máme být na co pyšní!!! -
« Re: To Freewilly - l,4
2 Bumblíček:Já myslím, že je dobře, že jsi jsem dal svou zkušenost. Vždyť spousta lidí se tu dožadovala zkušeností majitelů tohoto motoru! Jenom trošku pochybuju o tom zrychlení, většinou hodnota naměřená automobilkou je velice optimistická a tak nevím, když honda udává 14.6, jak se tobě povedlo naměřit 11?
Jinak je pravda, že i 1.4 si svoje zákazníky najde, myslím, že to jsou většinou lidé, kteří dobře vědí, že nižší střední (civic) je velikostí akorát, ale přitom jezdí převážně krátké trasy, nebo město. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:05
« Re: kompres
kacer donald: To bude dotaz pro Kolyho, ten se v tom vyzná, já jsem absolutní amatér ;-) Já jsem spíš došel k názoru, že spotřeba je téměř jedno - jestli mi to žere o litr víc nebo míň... s tím, kolik zaplatím za pojištění, daně, opravy, úpravy atd. je to vcelku zanedbatelná částka. Takže já jsem pro lepší benzin. I naše Lada 1200 jezdila občas na 95tku bezolovnatou :) -
"-- skrytý --" 11.10.06 09:41
« To Freewilly - l,4
Vím,že jsem tu v naprosté menšině,ale doufám,že mi všichni majitelé 1,8 prominou,když si dovolím na tomto fóru uvést i své zkušenosti se svou 1,4.Možná se někteří budou divit,ale i tohle auto má motor,a jaký!Projel jsem s ním celé Chorvatsko,cca 2600 km a obstálo na výtečnou.Průměrná spotřeba 5,7 l/100 km (skutečných),zrychlení z 0 na 100 - 11 s,nejvyšší rychlost 180 km/hod.,a to jsem to šetřil.Ten motor je velmi hbitý,odpovídá svým výkonem tak 1,6.Jsem naprosto spokojen,1,4 úplně stačí,ale nechci svůj názor nikomu vnucovat. -
« Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
I já osobně (stejně jako p.s.) se přimlouvám za pouze značkové benzínové pumpy, protože do svého bývalého auta (P206 1.4HDi) jsem jednou vzal naftu v Býšti (kousek za Hradcem směr Olomouc) abych ušetřil (cca 50 Kč/nádrž), jenže ráno (v létě) jsem startoval na 3x a když se podařilo tak se z výfuku vyvalil černej oblak dýmu!!! Fakt hrůza. Od té doby už jezdím jenom na Shell ;-)
Jinak musím konstatovat, že jsem nadšený z toho jak proběhl záběh mého Civíčka. Když jsme měli nového peugeota, měl jsem pocit, že oni to v továrně jen tak poskládali a že teprve zákazník auto dolaďuje, první měsíc jsme byli asi 5x v servisu. Jednou nefungoval centrál, podruhé el. okýnka, atd. až se všechny mouchy vychytali. Honda něco takového naštěstí nezná! :-) Taky se musím smát jak na fóru od Meganu řeší, že každé druhé auto má už z výroby špatnou geometrii kol!!! ;-) Prostě jsem nadšený, že mám Hondu! >:D -
"-- skrytý --" 09.10.06 13:40
« Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Mám Civica 2,2 a tankuji do něj zatím Shell V Power diesel. Jezdím v průměru za 6,3l/100 km. Mám najeto pouze 4500 km. Spotřebu zatím neřeším, spíše si užívám zrychlení, které tento motor poskytuje. Zrychluje i na 6. Jednou jsem do nádrže dal levnější naftu (takuji vždy plnou nádrž) od OMV a žádný rozdíl jsem nepoznal. Dříve jsem někde četl článek, že u moderních dieslových motorů je důležité, aby byla dodávaná kvalitní nafta. U těchto motorů může být poškozeno vstřikovací čerpadlo příměsemi (voda apod). To co bez problému spálil starší dieslový motor by náš common rail nemusel bez následků přežít. Proto jsem se rozhodl, že budu tankovat jen u Shell, OMV a pod., kde "ředění" nafty je málo pravděpodobné. Možná, že jsem podlehl reklamě od Shellu, ale viděl jsem také účet za opravu motoru za cca 40 000 Kč, způsobené údajně spalováním nekvalitní nafty. -
"-- skrytý --" 09.10.06 11:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Aha, to jsem nevěděl, že při tak relativně malé změně (10 % v kompresním poměru) je tak znát ten rozdíl paliva. Tady je rozdíl cca 2 % v ceně mezi 95 a 98, takže mi to žádný problém nedělá a za ten pocit to stojí :-) A pokud se nepletu, tak tady má většina pump stále jenom jednu naftu a nic nového nezavádějí, tak jestli to nebude jenom nějaká vychytávka pro východoevropské trhy jako třeba v-power 95 :) -
"-- skrytý --" 09.10.06 11:05
« Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Bruure: Ano, 1.8 i-VTEC ma 10,5:1. Pokial viem, motorom zhruba do 11:1 staci 95-ka (resp. vyssie oktanove cislo im prilis nepomoze).
Este raz zopakujem, ze citlivost FSI na 98 vs. 95 je znama a deklarovana aj vyrobcom. Je to vynimka a nie pravidlo. Pozri sa na stranky Skody:
2.0FSI:
[odkaz]
1.4MPI:
[odkaz]
Ako vidis pri 1.4MPI (k.pomer 10,5:1) je ako palivo udavany natural 95, v zatvorke ako moznost 91. Pri 2.0FSI je to natural 98, v zatvorke 95. Rovnako je to aj pri ostatnych motoroch FSI vs. MPI. Este jasnejsie je to na strankach VW, porovnanie rovnakych motorov v Golfe:
[odkaz]
Rovnaka story. 2.0FSI natural 98, minimalne 95. 1.4 natural 95, minimalne 91. Specialne odporucujem precitat si poznamky pod ciarou o vplyve na vykon a spotrebu.
Som velmi skepticky, ze u nasej 1.8 bude ten rozdiel podobny ako u FSI. Skor mi pripada pravdepodobnejsie, ze by mohli robit rozdiel aditiva, ktore znackovy vyrobcovia pridavaju do benzinu. Samozrejme, ze kupou 98 sa nic nepokazi a nejake percento vykonu sa mozno aj prida, ci to za to stoji nech si zvazi kazdy sam. -
"-- skrytý --" 09.10.06 10:02
« Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Jasonek a Koly: No a proto jsem psal, že si to asi každý bude muset zkusit spočítat sám. Nevím přesně, jaký kompresní poměr má naše 1.8čka a nechce se mi to hledat (10,5:1?), ale tušim, že to taky nebude moc daleko od toho, co má Octavia. Já jezdím na 98čku, protože ten rozdíl v ceně je tady minimální a řikám si, že tím tomu motoru určitě neublížím.
Nikdo tady nemá ty auta tak dlouho, aby mohl říct - ano, lepší nafta (benzín) mi přidá 5 % výkonu. Vždycky bude odpověď - subjektivně se mi zdá, že to auto jede líp..., a tak si myslím, že si to každý musí zkusit sám - počítat si spotřebu, zkoušet, zda je dynamika opravdu o kousek lepší atd. Já např. můžu zodpovědně říct, že český benzin je horší než "západní", ale s naftou neumím pomoct. -
"-- skrytý --" 08.10.06 22:39
« Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Bruure: Pri tom benzine treba dat pozor, v Autosalone totiz testovali Octaviu s motorom 2.0FSI, ktora je stavana na 98 oktanovy benzin a aj podla vyrobcu je pri 95-ke mozne ocakavat nizsi vykon a vyssia spotreba. Je to preto, ze FSI ma priame vstrekovanie, ktore umoznuje velmi vysoky kompresny pomer 11.5:1, a to vyzaduje palivo s vysokym oktanovym cislom. Davat do FSI 95-ku je podobne ako davat do bezneho benzinoveho motoru 91-ku. Takze u normalneho benzinoveho motoru s nizsim kompresnym pomerom ten rozdiel medzi 95 a 100 zdaleka nebude taky vyrazny. -
"-- skrytý --" 08.10.06 18:55
« Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
Ano, Autosalon naměřil u Nissanu Xtrail nárůst výkonu o 2,4%. Jenomže už se nezmínili o spotřebě a neřekli jestli se Shell V-power Diesel a Shell Diesel Extra chovaly stejně, případně jaký byl mezi nimi rozdíl. Navíc si myslím, že jednotlivé motory mohou být na tahle vylepšená paliva různě citlivé a co platí u Nissanu, nemusí nutně platit úplně stejně u Hondy. Proto by mě zajímaly zkušenosti právě s 2.2. i-CTDi. -
"-- skrytý --" 08.10.06 15:48
« Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi
V některém z minulých autosalonů na Primě byl test, zda pomáhá lepší palivo - testováno na benzínu v Octávii a diesel si nepamatuju. U dieselu nebyl ten rozdíl tak markantní - cca 2-3 % ve výkonu. Lepší benzín byl znát víc cca 5-6 % ve výkonu. Neřekli ale, zda byl rozdíl i ve spotřebě... Takže každý si to musí zkusit a spočítat sám, to je asi jediné řešení. -
"-- skrytý --" 08.10.06 01:02
« Palivo pro 2.2 i-CTDi
Zdravím všechny šťastné majitele civiců, jakož i netrpělivé čekatele. Jsem také jedním z čekatelů. V mém případě jde o 2.2 i-CTDi Sport. Rád bych se zeptal majitelů této motorizace, jestli používají normální běžnou naftu nebo některý z "vylepšených" druhů (Shell V-Power Diesel, Shell Diesel Extra,.. ). Projevuje se nějak používání těchto "lepších" druhů nafty na spotřebě, výkonu nebo jiných vlastnostech motoru? Díky. -
« Re: Opat tie zimne pneu
5x114.3 , ET zalezi aj od typu disku. Ja som kupoval tak, aby mali disky certifikat TUV o zhode na civic 8G. Strielat ETcka by som neskusal bez toho aby som si disk nevyskusal na aute. Ak mas moznost vyskusat na aute a pripadne vratit, potom ok.... Ja som takuto moznost mal a uz som aj raz disky vratil. Mali ET38....Preto som teraz radsej objednal oficialne schvalene disky na civic 8G. Konkretne alutec storm 16tky som zohnal za 3600 sk za kus. -
"-- skrytý --" 04.10.06 11:07
« Opat tie zimne pneu
Ahojte.
Finisujem s vyberom zimnych pneumatik + kolies 16". Nakoniec som sa rozhodol predsa len ist do hlinikovych diskov a mam na vyber z dvoch. V servise maju akciu na original 16" disky Honda povodne stali vyse 10 litrov a teraz ich maju za 3500. Su to kolesa povodne urcenene na Akorda ale udajne bez problemov pasuju aj na nasho Civica. Cena je viac ako lakava ale predsa len mal som ho v ruke a zdal sa mi dost tmavosedy a neviem ci by na auto pasoval. Dalsi problem je ze ak ho nahodou roztrepem tak potom kupovat novy za 10 litrov sa mi moc nechce. Druha ponuka je na disk Enzo H no a tu je moja otazka. Aku maju mat tie kolesa roztec, tipujem ze 5x100. Je to tak??? :?: Takisto co hovorite na kvalitu tohto disku a ake ET zobrat? Maju ET38 a ET48...
Z gum mam vybrane tri modely a hladam najnizsiu cenu, preto ak mate nejaky tip na skutocne dobre ceny tak dajte vediet. Ide o:
Dunlop SP Winter Sport 3D
Pirelli W 210 SottoZero
Michelin Pilot Alpin PA2
Dakujem za kazdu radu. -
« upgrade audiosystemu
ono strategia automobileik je limitujuca pre kvalitne audio v aute. Zistili totiz ze sa im oplati ponukat viac menej nerozsiritelne radio s CD a max MP3. To co sa jedine da dorobit je vymenit repro a kvalitne vytlmit dvere (podlozky z MDF pod basaky, vnutro dveri pod tapacirungom polepit syntetickym bitumenom (napr pomerne drahy Dynamat, lacnejsi Sikadamp) tymto sposobom sa da aj bez zosiku dosiahnut dost podstatnemu zlepseniu kvality. Kvalitne pocuvat znamena vsak pocuvat bez korekcii a pocuvat vyvazenu reprodukciu bez korekcii znamena instalovat subwoofer a este lespie napojit aj repro cez zosik. To ze vyrobcovia ponukaju aj riesenia tovarenskeho radia so zosilovacom, DSP a subwooferom je ich samozrejma snaha zarobit zas kusok viac (priplatok za vyssi model je casto aj cez 20tis) Repraky su vsak aj v takomto systeme pomerne slabe (zvacsa tie iste pripadne ako Soundsystem pre OII maju doplneny stredovy reprak-avsak tradicne navalnej kvality). Zosiky tychto radii su dnes zapajane cez CAN BUS zbernicu teoreticky ak by sa dopracovali k tomu ze radio v paneli je len riadiaca jednotka s mechanikou, cez CAN BUS tiekli digitalne data do externeho DSP so zabudovanym zosilovacom, slo by to aj tak, menit repro a tlmit dvere aj tak pomoze. Jedina dalsia kvalitna cesta je najst v radiu vystypy pred zosilovacmi, tie vyviest von za ne pripojit predzosilovac a z neho to standardne priviest na zosiky pre repraky a subwoofer. Ja mam taky predosilovac uz skoro hotovy, je to plosny spoj 4x6cm ktory sa zmesti za radio, z neho potom vyvediem cinche. Riesenie napojenia zosilovacov z repro vystupov povazujem za nepouzitelne nakolko to degraduju natolko ze nema zmysel investovat do toho vobec. Cize riesenia ako naozaj skvalitnit ozvucenie s origo radiom su len dve: 1. s predzosilovacom,zosikmi pre minimalne subwoofer, lepsie aj pre repro, vymenenim repro a zatlmenim dveri, 2. bez subwooferu a zosikov len s vymenenim repro a zatlmenim dveri.
Je este moznost urciteho kompromisneho ale stale pomerne kvalitneho riesenia pridete vsak o zadny par repro, co pre kvalitney posluch vpredu nie je prakticky ziadna nevyhoda.
Predne repro napajat z origo radia, zadne repro odpojit zapojit na vystupy tzv HiLo adapter (lacnejsi tovarensky stoji radovo 200-300 Sk, robi to napr Sinus Live) za neho zosik pre subwoofer a zapojit subwoofer.
Nezabudat ze SW sa nedava len v pripade tych co chcu machrovat s duc duc ale je nevyhnutne pre kvalitny plnorozsahovy zvuk kedze aerodynamicky hluk a hluk z odvalovania kolies nam basy "poziera". Nedat sa oklamat tym ze si audio pustite v stojacom aute-vtedy su basy aj bez SW ok, ale za jazdy je to inak. -
« audio 8G
Môj názor na audio v civicu je v celku pozitívny. Viem že tie reprá nie sú dynaudia, zosik nie je harman cardon, ale musíte uznať že to audio hrá v celku čisto (hovorme iba o CD audio). Nemá možno nejaké hlboké basy, aleaspon nijak extrémne neprifarbuje. Ja osobne nemám rád nadupané bay vytiahnuté na +10 dB. Ja najradšej počúvam nahrávku tak ako ju autor nahral - t.j. bez korekcií. Samozrejme toto v aute nejde, pretože pri hluku od motora a pod. sa niektoré frekvencie strácajú. Najhoršie je na tom Hard hudba - ako určite aj Vlad vie, nedá sa počúvať potichu, pretože sa stratia gitari a počujť iba nejaké činely a spev..
Ja som v zásade spokojný. Keď na to budem mať kúpim si kvalitné audio - ale do obývačky. -
"-- skrytý --" 03.10.06 07:57
« Re: Re: Re: Re: Upgrade audiosystému
Sklamem Ta ale Honda BassWorks su obycajne reproduktory + zosilovac ktory sa srobuje do palubky. Mal som moznost si to vypocut nazivo u predajcu vo Viedni a aby som pravdu povedal za tu cenu som cakal daleko vacsi rozdiel. Navyse potenciometer umiestneny priamo na zosilovaci si musis nastavit pri montazi, lebo potom sa uz k nemu nedostanes, iba ak znovu rozrobit palubku. Takze tymto schladili vsetky moje plany na upgrade audia. Ale musim uznat ze nastastie toto zabudovane audio je skutocne jedno s tych lepsich a ked sa trochu pohram s basmi a vyskami tak to hraje celkom obstojne. Este som si vsimol ze je dost haklive na kvalitu mp3, rozdiel medzi 190kb a 128kb je na tomto radiu poriadne pocut. Takze robte kvalitne mp3ky a bude to v pohode. .. :D -
« Re: Re: Upgrade audiosystému
No trochu jsem patral a vypada to, ze zesilovac lze snad pripojit pouze pres repro vystupy autoradia coz je hodne velka degradace celkoveho vysledneho efektu. Nevim jak se pripojuje originalni Honda Bassworks, ale asi to bute stejne. Kdyz jsem se poptaval u mistniho prodejce autohifi, tak dokonce jeden nadsenec "radioamater", ktery by uz z principu nepristoupil k vyse uvedenemu zpusobu pripojeni, rozkuchal radio, identifikoval signalove cesty pripojil se "na tvrdo" kabelem primo na desku plosnych spoju. To je hodne zoufale reseni, co :!: :?: :!:
Pokud vsak existuje jina mene nasilna metoda, jdu do toho :!: -
"-- skrytý --" 02.10.06 22:39
« Re: Upgrade audiosystému
Vlad, blesk666: Ako som uz hovoril na zraze, ja som kvalitou audia celkom milo prekvapeny, cakal som to teda horsie. Faktom ale je, ze basy pri jazde zanikaju s rychlostou velmi rychlo a vysky su dost skreslene. Takze upgrade by tomu urcite neuskodil.
Nie som expert na auto-audio, ale mam pocit, ze aj lacne DACy uz dnes hraju slusne, takze original prehravac snad nebude slabym clankom retaze. Typujem, ze nim klasicky budu reproduktory. Lepsie repraky si potom prirodzene pytaju aj bohatsie dimenzovany zosilovac.
Takze ja osobne by som urcite neuvazoval o vymene autoradia, zohavenie interieru a strata ovladania na volante podla mna za to v ziadnom pripade nestoji. Nacitavanie atd. sa mi nezda nijako strasne, kvalita prijmu radia je asi limitovana hlavne integrovanou antenou v zadnom okne. Naopak vymena reproduktorov by nemala byt nijako zlozita a zosilovac tam pojde urcite, kedze priplatkovy (priserne drahy) audiosystem od Hondy ho obsahuje. Casom sa mozno vydam takouto cestou, teda vymenim repraky, dokupim nejaky subwoofer a zosil. Ale asi si najprv pockam ako dopadnu vase experimenty ;-) -
« Bez nadpisu
To blesk666: Vypada to, ze to bude presne tak rikas - kvalita tovarniho radia pochybna (zadne vstupy ani vystupy, citlivost tuneru, zvuk, rychlost nacitani a posuv mezi skladbami u MP3 nic moc :'-( .....). Podotykam, ze porovnavam s radiem Pioneer za cca 8000CZK, ktere jsem mel ve starem aute...no krome zdarile zastavby do palubky u Civika, nesrovnatelne lepsi :!: Skoda ze Honda nenabizi moznosti vyberu, konzum co tam davaji ted a nejake opravdu dobre vybavene a treba i s "interaktivnim" pripojeni Ipodu :idea: Ted asi nezbyva nic jineho, nez koupit nevzhledny adapter a do nej nejake slusne radio o standardnim rozmeru, ale kouzlo palubky, ovladani na volantu a display v zornem poli by sly do kytek :-( No nic, nekde panove od Hondy usetrit museli. Bohuzel pro me na nepravem miste. Ale na druhou stranu co bychom chteli od auta nizsi stredni tridy 8-s Doufam, ze jsem se majitelu Civika 8g nejak nedotkl! :-) :-) :) -
« to vlad, ozvucenie:
ma to origo tovarenske radio v 8G vystupy na zosilovace? Ja som pred casom riesil origo Stream do OII ako napojit na zosiky a tam to proste nejde. Navyse co mam kamaratov co sa ozvucovanim zivia svorne hovoria ze tovarenske radio treba bud nekupovat alebo vyhodit, az potom sa da pomyslat na naozaj kvalitny zvuk. Vsimol som si vsak v 8G ze tam snad ani nejde vymenit tovarenske radio (ma to tusim strbinu pre CD rovno v palubke) ci sa mylim? -
« Upgrade audiosystému
Co takhle znovu oprasit toto tema :?: Posledne se to moc nechytlo, nicmene s odstupem casu kdy odeznivaji prvni euforie s koupije vasich milacku, verim ze nekteri z vas (obzvlaste ti audiofilne zamereni) jiz uvazuji o vylepseni standardniho audiosystemu. Ne ze by byl vylozene spatny, ale preci jen basu se nejak nedostava a ani vysky take nejsou zrovna brilantni :-( Navic na foto na CivInfo.com vypadaji ty orig repra hoooodne lacine :!: Takze navrhuji nasledujici temata k diskusi:
- Kvalita zvuku po vymene orig repro (rozdil pred/po)
- Problemy/rady/tipy pri instalaci noveho hardware (rozebrani dveri,
podlozky, vytlumeni....)
- Moznosti pripojeni ext. zdtroje signalu (MP3 preharavac...) - vstupy.
- Moznosti pripojeni zesilovace - vystupy.
- Subwoofer aktivni/pasivni (maly - do kabiny, velky - do kufru....)
- Cokoli jineho co souvisi s touto tematikou. -
"-- skrytý --" 01.10.06 01:41
« Re: Back online
Ale kdeže skomírá, jenom nemáme co řešit :-) Musíme asi vymyslet nějakej problém, protože takhle to bude nuda >:D Spotřebu máme evidovanou (někteří), drobné šrámy už všichni řešíme (víceméně úspěšně) a s autem jinak žádné problémy nejsou. A ubývají nám i ti čekatelé a stávají se z nich majitelé, kteří sem moc nepíší, protože v autě nemají internetové připojení >:D -
"-- skrytý --" 30.09.06 23:53
« Back online
Zdravim panove,
tak jsem zpet po dovolene. Koukam, ze to tady nejak skomira, to uz jste se vsichni premistili na nove forum? Doufam, ze jo >:-[]
Ufonek poslusne naskocil na prvni stisknuti tlacitka ENGINE START i po 14-ti dennim stani pred domem ;-)
Uz ho opet prohanim, najeto pres 14.000 km, zatim stale bez problemu.
Prasklinka na prednim skle uz je opravena, a to za velmi solidni cenu 300 Kc. Neni to temer videt, a sklo by melo mit puvodni pevnost, zaruka 36 mes. -
« Po čase...
Zdravím ve spolek a po dlouhé době...přiznávám se...prostě jsem tu dobu strávil v Civicu... >:D >:D >:D :*) :*) >:D
Ičku...nejel jsi včerá (pá 27.9) skrze Prostějov...pro jistotu jsem mávl...moc brňáku s Comfortem v šampáňu neznám.. >:D
Ináč o autu toliko... zatím mě děsí spotřeba...celková 8,1l/100...osobně jezdím za 7,3...a najeto máme cca 2900 km...ale pořád tak nějak doufám...že půjde dolů... -
"-- skrytý --" 25.09.06 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Royal blue ready !!
Jo, to když se ti postaví do cesty takovej krásnej kus železa, tak chápu, že je těžký odolat. Přeci jenom dřevo a kůži v tom našem nenajdeš - pokud sis teda nepřiplatil ;-) Ale zase nemá digitální tachometr, to by asi byla příliš velká avantgarda a bez něj by bylo smutno mně ;-) -
« Re: Re: Re: Royal blue ready !!
musim sa ale priznat k jednej veci .... moje prve posedenie v mojom civicu bolo take ... vlaznejsie ako som si predstavoval. ale mozem si za to sam. totiz cestou som v salone zbadal vystaveny novy Legend a sadol som si do neho ...... potom uz ten Civic neni az taky nadpozemsky 8-s
ale aj tak je moj a kurewsky sa nan tesim !!! lebo mat 2Mega tak si 1M usetrim na Type-R ( ktore vraj bude az od aprila 2007 ) a 1M by som vrazil do bytu :) -
"-- skrytý --" 25.09.06 14:48
« Re: Re: Royal blue ready !!
pepec: Gratuluju, tak už máš první posezení za sebou :-) Pak přijde první jízda a to teprve uvidíš věcí ;-)
all: Tak nakonec jsem se rozhodnul a budu mít zkušenost s belgickým servisem. To jsem teda zvědavej, jak umí lakovat ;-) Každopádně by pak měla i nadále platit 12ti letá záruka na karoserii a to je asi jedinej důvod, proč to nakonec podstupuju. -
« Re: Royal blue ready !!
Este par dni a zaradim sa k vam hrdym majitelom Civica >:D
Dnes som v nom sedel, uz mam aj fakturu v ruke.
Este uvidime ako rychlo mi donesu tie listy okolo celeho auta, a huraaaa :!: :!: :!:
Takze hura poistit, zaplatit, prihlasit a jazdit :!: :!: :!:
Inak moj dealer mi povedal ze po 1500km sa mam zastavit a zadarmo mi kuknu vsetko o com budem mat pocit ze nefunguje tak ako ma. Takze dufame ze este 2 tyzdne vydrzi pekne pocko, a pocas nich tych 1500km urobim :P -
"-- skrytý --" 25.09.06 10:00
« Re: Brzdy
Brzdového asistenta poznáš jednak podle toho, že:
- se ti obtížněji odhaduje správné dávkování brzdy při normální snaze jenom trochu přibrzdit (tohle je ale dost neznatelné a já si toho všiml, až když na to nadával Mitsi).
- když máš zmáčklý plyn a zrychluješ a pak rychle předupneš na brzdu (panické brždění) tak ti brzdový pedál netuhne jak jsi normálně zvyklý, ale naopak překvapivě mizí v podlaze.
Za normálního provozu jsem si myslel, že se asistent nijak neprojevuje, jeho existenci jsem objevil až při panickém brždění, kdy si nějaký mamrd na dálnici rozmyslel odbočení z dálnice a těsně před koncem odbočovacího pruhu najel zpět přede mě - on 80 km/h, já asi 120 km/h a zrychloval jsem.
Stručně řečeno BA zabral jak měl, pedál mizel v podlaze, spolujezdec skončil v pásech a ze zadní sedačky kolem mě prolétla PET láhev.
Od té doby vím, že BA funguje a že na zadní sedačku nepřipoutaný náklad skutečně nepatří :shock: -
"-- skrytý --" 25.09.06 08:46
« Civic CTDI jede jako dabel.
Vcera sem jel do Olomouce po dalnici kolem 160km/h, a vidim ze se na me neco tlaci a ejhle civic 3T6 51 44 myslim znacka uz si ji nepamatuji presne tak sem mu uhnul a zaradil sem za nej ze se jej budu chvili drzet abych si to auto vychutnal :P skoncil sem u 200 a v kopci pridal a byl pryc, musel frcet asi 230 me to moje ferari vice neda a nato do kopce. -
« Civic v zabehu
Tak jsem se sem po delsi dobe mrknul, porad jezdim, jezdim a jezdim, vyuzivam pekne pocasi a musim teda rict, ze neni ani (tuk, tuk) minimalni problem. Vsechno funguje jak ma, spotreba se zatim podle PP drzi dlouhodobe na 6.1l, kratkodoba neni problem ani 5.7 l/100 km. Po kostkach nikde v desce nic nevrze a to je extremne velka plocha plastu.
Jinak musim jeste podekovat Icekovi za inspiraci s CMS C1, jsou vyborne, pekne ladi k Civikovi :-).
Zatim najeto 1860 km. :idea: -
"-- skrytý --" 24.09.06 11:31
« Nova Honda Civic
Caute!
Moja cervena Honda uz ma na tachometri 3800km a zatial som z nej uplne vedla. Mam ju od 26.7 vo vybave Sport a s motorom 1.8. Na pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 nemozem povedat ani jendo krive slovo a tiez pomaly uvazujem co obut na zimu. -
"-- skrytý --" 24.09.06 09:30
« Brzdy
Vážení,
mám najeto cca 4500 km na svém "naftovém Civicovi". Zátím jen samá spokojenost. Nic nevrže, spotřeba cca 6,1 l, dá se jezdit i za 5,8, ale to bych nesměl si užívat zrychlení při předjíždění. Už jsem se podíval i na 195 km/hod. Proto jsem si řekl, že je čas zkusit jak auto brzdí. Rozjel jsem se na 100 km/hod (na silnici jsem byl sám) a postavil jsem se na brzdu při sešlápnuté spojce. Předek trochu poklesl a v pedálu jsem cítil slabé poťukání, jak zapracoval ABS. Auto zastavilo, aniž by uhnulo z přímého směru. Volant jsem skoro nedržel. U předchozího mého vozu (Renault Megane kombi) bylo ťukání do brzdového pedálu mnohem intenzivnější. Také se mi zdál pedál u předchozího vozu "tvrdší" . Myslím stav, kdy při běžícím motoru jsem sešlápl u stojícího auta brzdový pedál. Ten cca šel 2 cm sešlápnout a pak "ztvrdnul na kámen" a držel. U Civiku se pedál pomalu klesá (prošlapuje se) až k podlaze.
Teď moje dotazy k ostatním:
1. Také prošlápnete pedál při běžícím motoru a stojícím voze až k podlaze?
2. Má Civic brzdový asistent? Já jsem ho u žádného z přdchozích vozů neměl a tak nevím, jak prakticky funguje. Teoreticky, to z různých článků vím, jak ba měl pracovat. Při svých pokusech intenzivního brzdění, jsem žádnou pomoc při brzdění nepozoroval.
3. Jaký je Váš názor na brzdy u Civica? Jak by jste je ohodnotili vzhledem k brzdám na Vašich předchozích autech? Mě se zdají na tak výkonný vůz slabé. Ale to je jen můj pocit. Nikde jsem je neměříl, ani jsem je neporovnával s jiným vozem (délka brzdné dráhy). -
« Royal blue ready !!
Pani a damy,
neuveritelne sa stalo skutocnostou !!! Netrvalo to ani celych 8 mesiacov a ja som ho VIDEL !! Ano, ano, moj novy civik sa mi zjavil ako zo sna. Nahody su tak krasna vec. Idem si cez Zlate Piesky na vypadovku z BA a zrazu vidim ako od dealera Hodny vychadza kamion, a ma na sebe 2 kusky Royal Blue .... a vsetko nasvedcovalo tomu ze asi mieri do Race. Tak som zavolal predajcovi a on mi po pol hodinke potvrdil to, ze so HO videl !! Na vlastne oci !!!!!
Takze tak :-) asi dnes nezaspim ...
P.S. INZERCIA: Este jedna vec na okraj pokial viete o niekom z BA a okolia kto by mal rychly zaujem o mojho Civica rocnik 1998, 163k km dajte mi vediet moj kupec sa nejako zdraha ... a chyba mi nejajky ten "mrzky peniz" do plnej ceny noveho civika. -
"-- skrytý --" 22.09.06 23:31
« Re: Re: Re: Black
Parkoval jsem v práci a pořád jsem si myslel, že je tam ještě tak centimetr... dva... a nebyl. Klasickej zděnej sloup mi stál v cestě. Asi to nafotim, protože to stejně budu posílat do servisu, aby se na to koukli a zkusili mi říct, co s tim...
PS: Poslal jsem ti do uschovny fotky, tak jestli chceš, můžeš je někam dát, nenutim ;-) -
jc 22.09.06 22:03
« Re: Re: Black
Jen se pochlub, cos mu udelal :/ (prispevek jsem cet)... ale abys v tom nebyl sam, ja uz taky nacouval do sloupku (nemel vejsku ani na vnitrni zpetny) a znacky (sem si auto zaparkoval tak sikovne abych nalozil ze sem na ni zapomnel :-) ale nastesti bez nasledku. Obcas nejaka odrenina tomu se bohuzel nevyhnem, zvlast kdyz jezdime po nakupech :/ -
"-- skrytý --" 22.09.06 21:47
« Re: Black
Já to moje téma klidně obětuju, protože tam stejně nic rozumnýho neni až na jeden příspěvek od Ička ;-)
Doufám, že sis dovolenou správně užil a jsi plný sil vykonávat naše přání :-) To víš, jsme tady banda rejpalů >:D
Chceš nějaký fotky odřenýho auta? :'-( 8-s :D -
jc 22.09.06 21:12
« Black
Tak jsem zpet :-) na dovoleny jsem byl letecky, takze nemam zadny novy fotky. Ale neco malo dorazilo do uschoven, tak to casem roztridim, zcenzuruju a uploadnu do galerky.
Ted budu nejakej cas dohanet co jsem zanedbaval (nejen v souvislosti s H), tak nepocitejte s zadnyma akcema :-) ale jinak chci neco udelat s tim forem, krajni situace bude instalace nejakeho externiho fora a propojeni s drupalem (tzn jedny ucty s webem, forem a galerii). phpBB nechci kvuli bezpecnosti (je to docela deravy a kazdou chvili vychazi nejaky advisory) jinak featurama je ok. Otazka pak do placu bude - obetujem aktualni temata, ktery jsme mezitim vyplodili? -
HonzaTu 21.09.06 22:37
« Re: Alu kola na zimu
Já jsem zatím pořád čekatel. Ale Civíčka mám mít na přelomu roku, tak zatím sleduji diskuzi a pomalinku vybírám disky a gumy na zimu. Tady v podhůří to bez nich nejde. Plechové disky jsem se ptal již v Hondě a hledal na různých e-shopech. Cena tak kolem 1800 až 2000. Plus poklice a jsem skoro na ceně elektronů. A vzhled elektronů je lepší. Otázka je životnost, budu se snažit vybrat nějaké s úpravou pro zimu. Ale i bez ní si myslím že alespoň 3 nebo 4 zimy určitě vydrží bez viditelnější újmy. A pak se uvidí. Takže s autem budu mít 17" elektrony a přidám 16" elektrony na zimu. Líbí se mi Rial Campo, i cena je přijatelná asi napodobím Kolyho. Ještě uvidím, zda mi při prodeji auta nenabídnou nějakou alternativu ( hlavně cenovou). Zatím mám čas nemá pro mě smysl to teď kupovat a sušit doma. Taky zimní gumy rozmýšlím. V každém případě R16/205/55. Jak tady proběhla ta akce na Goodyeary tak bych asi šel do nich. Za tu cenu a slušná značka. Jinak jsem uvažoval o Kleber Krisalp HP, mám je (v menším rozměru) na C3 a jsem s nima spokojený. Ale moc rád si nechám poradit a budu dál sledovat vývoj. Určitě budou i další akce, tak něco vyberu. A strašně moc se na mazlíka těším... -
"-- skrytý --" 20.09.06 23:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: elektrony
T.E.CH., Vlad: Presne tak, tie originaly sa mi tiez prilis nepacia a su utopene dnu. Sirku chcem riesit uzsim rozmerom zimnych gum, myslim si, ze 205/50 R17 budu pre to auto tak akurat a je to relativne bezny rozmer. Predpokladam, ze ludia co si kupia na zimu 16'', tak najskor aj tak skoncia pri standartnych 205/55 R16, kedze 195/55 R16 ani 195/60 R16 nemaju celkom spravny rozmer pre toto auto, navyse su to zriedkavejsie rozmery a zohnat ich so spravnym rychlostnym indexom a nosnostou nebude uplne jednoduche (a asi sa to predrazi).
pepec: Sorry, tiez som chcel len vyjadrit svoj nazor, zrejme som sa vyjadril prilis prikro. ;-) -
« Alu kola na zimu
Ty originalni kola nejsou fakt nic moc a navic jsou hodne utopene :shock: , nicmene jezdit na nich v zime nebude vzhledem k rozmeru pneu zrovna ideal (spatny grip na snehu, citlive na vyjete koleje, prilis tvrde na zmrazky, nemoznost pouziti retezu :'-( ) ....takze ikdyz jsem tak puvodne nezamyslel, nakonec jsem skoncil u 16" a vypada to na Borbet CA. Na aplikacnim programu "by JOE" Civicu docela slusi a navic vypadaji robustne a jednoduse coz je na zimu OK :) -
"-- skrytý --" 20.09.06 18:19
« Re: Re: Re: Re: Re: elektrony
Nechcem naozaj nikoho urazit, ale znovu mam pocit, podobne ako pri nedavnej diskusii o rozmere diskov, ze sa tu nieco bez valnych skusenosti prehana a buduje sa akysi myt. Na svojom minulom aute som jazdil x rokov v zime na (originalnych) elektronoch a ziadne poskodenie som si teda nevsimol. Takisto poznam plno ludi, ktory pouzivaju na zimu lacnejsie alebo original elektrony, pokial viem bez problemov. Podla mojich skusenosti jedno neopatrne zaparkovania pri obrubniku vizualne poskodi elektron nepomerne viac ako jedna zima.
Taktiez nerozumiem argumentu: "ked trafis vysoky obrubnik odnesie si to puklica, u teba cely elektron. bez puklice sa da jazdit aj 180. ale trufnes si ist s elektronom o ktorom vies ze dostal ranu po suchej dialnici viac ako 80 ?". Obrubnik sa mi bohuzial uz za tie roky trafit podarilo, ale nevsimol som si ze by elektronu okrem drobneho poskodenia na mieste narazu nieco vazne bolo, nietoze max. 80km/h. Aby som elektron znicil, tak by to musela byt riadna rana, a to by sa potom rovnako poskodil aj plechac, nielen puklica. Navyse, to by som mal chodit na plechacoch vlastne celorocne, ved trafit obrubnik mozem hocikedy, nielen v zime, ci nie?
Podla mojho nazoru na auto ako Civic 8G plechac uz nepatri (ak pominiem, ze niekto ma Comforta a necha na zimu tie originalne). Moj postup je nasledovny: na leto som si kupil nove elektrony a na zimu si nechavam originaly. -
« Re: Re: Re: Re: elektrony
primarne to ze plechace ( spolu so super-sexi-tuning puklicami s teska ) nepustia sneh a bordel z ulice na brzdy a okolie ( nie len pocas jazdy ale najme ked okolo auta po ulici lietaju posypace a odhrnace ), su odolnejsie voci tukancom o obrubniky.
na druhu stranu ked by po zime zacali kvitnut staci dratena kefa a hemerajt a su ako nove. co s elektronom do ktoreho sa zakusne sol asi nevycarujes. a ked trafis vysoky obrubnik odnesie si to puklica, u teba cely elektron. bez puklice sa da jazdit aj 180. ale trufnes si ist s elektronom o ktorom vies ze dostal ranu po suchej dialnici viac ako 80 ?
ano v BA je zima len chvilku, a aj to najcastejsie bez snehu. ale ak si spomeniem na posledne 3 zimy .... tak mi tie plechace nepridu az taka hlupost. doterajsie zimy som mal plechace ... a posledne 2 zimy ma stali 1 puklicu ... mat elektrony tak cely elektron ... obcas je image menej ako schopnost trvalej kvality jazdy. teda to si myslim ja.
ale je to na vas.
P.S. na jar bude volna jedna sada 17" mierne jazdenych originalnych elektronov .... -
"-- skrytý --" 20.09.06 08:55
« Re: Re: Re: Nové fórum
Iček: Ten mix fóra a normálních stránek je podle mě zbytečný mišmaš a já se v tom teda moc nevyznám, ale jak jsi viděl, tak jsem se opravdu snažil tam něco napsat ;-) Bohužel bez výsledku :-(
JOE: Moc díky za ty stránky, člověk má alespoň trošku obrázek, jak to auto pak vypadá.
A tak bych stejně jako Koly byl pro to, udělat ty stránky spíš jako takový FAQ, kde by se našly odpovědi na většinu věcí, ale proč tam přehazovat i tohle naše plkání?







