NOVÁ HONDA CIVIC

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.06  19:20

    « Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    I já osobně (stejně jako p.s.) se přimlouvám za pouze značkové benzínové pumpy, protože do svého bývalého auta (P206 1.4HDi) jsem jednou vzal naftu v Býšti (kousek za Hradcem směr Olomouc) abych ušetřil (cca 50 Kč/nádrž), jenže ráno (v létě) jsem startoval na 3x a když se podařilo tak se z výfuku vyvalil černej oblak dýmu!!! Fakt hrůza. Od té doby už jezdím jenom na Shell ;-)
    Jinak musím konstatovat, že jsem nadšený z toho jak proběhl záběh mého Civíčka. Když jsme měli nového peugeota, měl jsem pocit, že oni to v továrně jen tak poskládali a že teprve zákazník auto dolaďuje, první měsíc jsme byli asi 5x v servisu. Jednou nefungoval centrál, podruhé el. okýnka, atd. až se všechny mouchy vychytali. Honda něco takového naštěstí nezná! :-) Taky se musím smát jak na fóru od Meganu řeší, že každé druhé auto má už z výroby špatnou geometrii kol!!! ;-) Prostě jsem nadšený, že mám Hondu! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  13:40

    « Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Mám Civica 2,2 a tankuji do něj zatím Shell V Power diesel. Jezdím v průměru za 6,3l/100 km. Mám najeto pouze 4500 km. Spotřebu zatím neřeším, spíše si užívám zrychlení, které tento motor poskytuje. Zrychluje i na 6. Jednou jsem do nádrže dal levnější naftu (takuji vždy plnou nádrž) od OMV a žádný rozdíl jsem nepoznal. Dříve jsem někde četl článek, že u moderních dieslových motorů je důležité, aby byla dodávaná kvalitní nafta. U těchto motorů může být poškozeno vstřikovací čerpadlo příměsemi (voda apod). To co bez problému spálil starší dieslový motor by náš common rail nemusel bez následků přežít. Proto jsem se rozhodl, že budu tankovat jen u Shell, OMV a pod., kde "ředění" nafty je málo pravděpodobné. Možná, že jsem podlehl reklamě od Shellu, ale viděl jsem také účet za opravu motoru za cca 40 000 Kč, způsobené údajně spalováním nekvalitní nafty.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  11:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Aha, to jsem nevěděl, že při tak relativně malé změně (10 % v kompresním poměru) je tak znát ten rozdíl paliva. Tady je rozdíl cca 2 % v ceně mezi 95 a 98, takže mi to žádný problém nedělá a za ten pocit to stojí :-) A pokud se nepletu, tak tady má většina pump stále jenom jednu naftu a nic nového nezavádějí, tak jestli to nebude jenom nějaká vychytávka pro východoevropské trhy jako třeba v-power 95 :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  11:05

    « Re: Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Bruure: Ano, 1.8 i-VTEC ma 10,5:1. Pokial viem, motorom zhruba do 11:1 staci 95-ka (resp. vyssie oktanove cislo im prilis nepomoze).
    Este raz zopakujem, ze citlivost FSI na 98 vs. 95 je znama a deklarovana aj vyrobcom. Je to vynimka a nie pravidlo. Pozri sa na stranky Skody:
    2.0FSI:
    [odkaz]
    1.4MPI:
    [odkaz]
    Ako vidis pri 1.4MPI (k.pomer 10,5:1) je ako palivo udavany natural 95, v zatvorke ako moznost 91. Pri 2.0FSI je to natural 98, v zatvorke 95. Rovnako je to aj pri ostatnych motoroch FSI vs. MPI. Este jasnejsie je to na strankach VW, porovnanie rovnakych motorov v Golfe:
    [odkaz]
    Rovnaka story. 2.0FSI natural 98, minimalne 95. 1.4 natural 95, minimalne 91. Specialne odporucujem precitat si poznamky pod ciarou o vplyve na vykon a spotrebu.
    Som velmi skepticky, ze u nasej 1.8 bude ten rozdiel podobny ako u FSI. Skor mi pripada pravdepodobnejsie, ze by mohli robit rozdiel aditiva, ktore znackovy vyrobcovia pridavaju do benzinu. Samozrejme, ze kupou 98 sa nic nepokazi a nejake percento vykonu sa mozno aj prida, ci to za to stoji nech si zvazi kazdy sam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  10:02

    « Re: Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Jasonek a Koly: No a proto jsem psal, že si to asi každý bude muset zkusit spočítat sám. Nevím přesně, jaký kompresní poměr má naše 1.8čka a nechce se mi to hledat (10,5:1?), ale tušim, že to taky nebude moc daleko od toho, co má Octavia. Já jezdím na 98čku, protože ten rozdíl v ceně je tady minimální a řikám si, že tím tomu motoru určitě neublížím.
    Nikdo tady nemá ty auta tak dlouho, aby mohl říct - ano, lepší nafta (benzín) mi přidá 5 % výkonu. Vždycky bude odpověď - subjektivně se mi zdá, že to auto jede líp..., a tak si myslím, že si to každý musí zkusit sám - počítat si spotřebu, zkoušet, zda je dynamika opravdu o kousek lepší atd. Já např. můžu zodpovědně říct, že český benzin je horší než "západní", ale s naftou neumím pomoct.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  22:39

    « Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Bruure: Pri tom benzine treba dat pozor, v Autosalone totiz testovali Octaviu s motorom 2.0FSI, ktora je stavana na 98 oktanovy benzin a aj podla vyrobcu je pri 95-ke mozne ocakavat nizsi vykon a vyssia spotreba. Je to preto, ze FSI ma priame vstrekovanie, ktore umoznuje velmi vysoky kompresny pomer 11.5:1, a to vyzaduje palivo s vysokym oktanovym cislom. Davat do FSI 95-ku je podobne ako davat do bezneho benzinoveho motoru 91-ku. Takze u normalneho benzinoveho motoru s nizsim kompresnym pomerom ten rozdiel medzi 95 a 100 zdaleka nebude taky vyrazny.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  18:55

    « Re: Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Ano, Autosalon naměřil u Nissanu Xtrail nárůst výkonu o 2,4%. Jenomže už se nezmínili o spotřebě a neřekli jestli se Shell V-power Diesel a Shell Diesel Extra chovaly stejně, případně jaký byl mezi nimi rozdíl. Navíc si myslím, že jednotlivé motory mohou být na tahle vylepšená paliva různě citlivé a co platí u Nissanu, nemusí nutně platit úplně stejně u Hondy. Proto by mě zajímaly zkušenosti právě s 2.2. i-CTDi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  15:48

    « Re: Palivo pro 2.2 i-CTDi

    V některém z minulých autosalonů na Primě byl test, zda pomáhá lepší palivo - testováno na benzínu v Octávii a diesel si nepamatuju. U dieselu nebyl ten rozdíl tak markantní - cca 2-3 % ve výkonu. Lepší benzín byl znát víc cca 5-6 % ve výkonu. Neřekli ale, zda byl rozdíl i ve spotřebě... Takže každý si to musí zkusit a spočítat sám, to je asi jediné řešení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.06  07:39

    « 1,4

    Auto bez motoru....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  01:02

    « Palivo pro 2.2 i-CTDi

    Zdravím všechny šťastné majitele civiců, jakož i netrpělivé čekatele. Jsem také jedním z čekatelů. V mém případě jde o 2.2 i-CTDi Sport. Rád bych se zeptal majitelů této motorizace, jestli používají normální běžnou naftu nebo některý z "vylepšených" druhů (Shell V-Power Diesel, Shell Diesel Extra,.. ). Projevuje se nějak používání těchto "lepších" druhů nafty na spotřebě, výkonu nebo jiných vlastnostech motoru? Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.06  00:26

    « huraa

    Hip Hip Hurá - máme tu 3000 příspěvků :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.06  12:16

    « Re: 1.4 i dsi

    Taky si myslim, že to nemá cenu, takový krásný auto a zrychlení z 0-100 za 13s...
    Spotřeba asi téměř stejná, cena nepatrně vyšší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.10.06  12:07

    « Re: 1.4 i dsi

    No tak těch je hodně málo....kup si radši 1,8 :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.10.06  10:31

    « 1.4 i dsi

    Zdravím Vás všetkých. Zháňam informácie o civicu jednaštvorke. Testy dojmy porovnania.... Vďaka
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  20:46

    « :-)

    Docela sranda...přišel ke mě asi 10 letý chlapec a ptá se .Pane do kolika má ta vaše Honda tachometr??No neuměl jsem mu odpovědět, tak sem ho aspoň nechal sednout za volant :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  12:03

    « Re: Opat tie zimne pneu

    5x114.3 , ET zalezi aj od typu disku. Ja som kupoval tak, aby mali disky certifikat TUV o zhode na civic 8G. Strielat ETcka by som neskusal bez toho aby som si disk nevyskusal na aute. Ak mas moznost vyskusat na aute a pripadne vratit, potom ok.... Ja som takuto moznost mal a uz som aj raz disky vratil. Mali ET38....Preto som teraz radsej objednal oficialne schvalene disky na civic 8G. Konkretne alutec storm 16tky som zohnal za 3600 sk za kus.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  11:07

    « Opat tie zimne pneu

    Ahojte.
    Finisujem s vyberom zimnych pneumatik + kolies 16". Nakoniec som sa rozhodol predsa len ist do hlinikovych diskov a mam na vyber z dvoch. V servise maju akciu na original 16" disky Honda povodne stali vyse 10 litrov a teraz ich maju za 3500. Su to kolesa povodne urcenene na Akorda ale udajne bez problemov pasuju aj na nasho Civica. Cena je viac ako lakava ale predsa len mal som ho v ruke a zdal sa mi dost tmavosedy a neviem ci by na auto pasoval. Dalsi problem je ze ak ho nahodou roztrepem tak potom kupovat novy za 10 litrov sa mi moc nechce. Druha ponuka je na disk Enzo H no a tu je moja otazka. Aku maju mat tie kolesa roztec, tipujem ze 5x100. Je to tak??? :?: Takisto co hovorite na kvalitu tohto disku a ake ET zobrat? Maju ET38 a ET48...
    Z gum mam vybrane tri modely a hladam najnizsiu cenu, preto ak mate nejaky tip na skutocne dobre ceny tak dajte vediet. Ide o:
    Dunlop SP Winter Sport 3D
    Pirelli W 210 SottoZero
    Michelin Pilot Alpin PA2
    Dakujem za kazdu radu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  14:47

    « upgrade audiosystemu

    ono strategia automobileik je limitujuca pre kvalitne audio v aute. Zistili totiz ze sa im oplati ponukat viac menej nerozsiritelne radio s CD a max MP3. To co sa jedine da dorobit je vymenit repro a kvalitne vytlmit dvere (podlozky z MDF pod basaky, vnutro dveri pod tapacirungom polepit syntetickym bitumenom (napr pomerne drahy Dynamat, lacnejsi Sikadamp) tymto sposobom sa da aj bez zosiku dosiahnut dost podstatnemu zlepseniu kvality. Kvalitne pocuvat znamena vsak pocuvat bez korekcii a pocuvat vyvazenu reprodukciu bez korekcii znamena instalovat subwoofer a este lespie napojit aj repro cez zosik. To ze vyrobcovia ponukaju aj riesenia tovarenskeho radia so zosilovacom, DSP a subwooferom je ich samozrejma snaha zarobit zas kusok viac (priplatok za vyssi model je casto aj cez 20tis) Repraky su vsak aj v takomto systeme pomerne slabe (zvacsa tie iste pripadne ako Soundsystem pre OII maju doplneny stredovy reprak-avsak tradicne navalnej kvality). Zosiky tychto radii su dnes zapajane cez CAN BUS zbernicu teoreticky ak by sa dopracovali k tomu ze radio v paneli je len riadiaca jednotka s mechanikou, cez CAN BUS tiekli digitalne data do externeho DSP so zabudovanym zosilovacom, slo by to aj tak, menit repro a tlmit dvere aj tak pomoze. Jedina dalsia kvalitna cesta je najst v radiu vystypy pred zosilovacmi, tie vyviest von za ne pripojit predzosilovac a z neho to standardne priviest na zosiky pre repraky a subwoofer. Ja mam taky predosilovac uz skoro hotovy, je to plosny spoj 4x6cm ktory sa zmesti za radio, z neho potom vyvediem cinche. Riesenie napojenia zosilovacov z repro vystupov povazujem za nepouzitelne nakolko to degraduju natolko ze nema zmysel investovat do toho vobec. Cize riesenia ako naozaj skvalitnit ozvucenie s origo radiom su len dve: 1. s predzosilovacom,zosikmi pre minimalne subwoofer, lepsie aj pre repro, vymenenim repro a zatlmenim dveri, 2. bez subwooferu a zosikov len s vymenenim repro a zatlmenim dveri.
    Je este moznost urciteho kompromisneho ale stale pomerne kvalitneho riesenia pridete vsak o zadny par repro, co pre kvalitney posluch vpredu nie je prakticky ziadna nevyhoda.
    Predne repro napajat z origo radia, zadne repro odpojit zapojit na vystupy tzv HiLo adapter (lacnejsi tovarensky stoji radovo 200-300 Sk, robi to napr Sinus Live) za neho zosik pre subwoofer a zapojit subwoofer.
    Nezabudat ze SW sa nedava len v pripade tych co chcu machrovat s duc duc ale je nevyhnutne pre kvalitny plnorozsahovy zvuk kedze aerodynamicky hluk a hluk z odvalovania kolies nam basy "poziera". Nedat sa oklamat tym ze si audio pustite v stojacom aute-vtedy su basy aj bez SW ok, ale za jazdy je to inak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  08:22

    « audio 8G

    Môj názor na audio v civicu je v celku pozitívny. Viem že tie reprá nie sú dynaudia, zosik nie je harman cardon, ale musíte uznať že to audio hrá v celku čisto (hovorme iba o CD audio). Nemá možno nejaké hlboké basy, aleaspon nijak extrémne neprifarbuje. Ja osobne nemám rád nadupané bay vytiahnuté na +10 dB. Ja najradšej počúvam nahrávku tak ako ju autor nahral - t.j. bez korekcií. Samozrejme toto v aute nejde, pretože pri hluku od motora a pod. sa niektoré frekvencie strácajú. Najhoršie je na tom Hard hudba - ako určite aj Vlad vie, nedá sa počúvať potichu, pretože sa stratia gitari a počujť iba nejaké činely a spev..
    Ja som v zásade spokojný. Keď na to budem mať kúpim si kvalitné audio - ale do obývačky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  07:57

    « Re: Re: Re: Re: Upgrade audiosystému

    Sklamem Ta ale Honda BassWorks su obycajne reproduktory + zosilovac ktory sa srobuje do palubky. Mal som moznost si to vypocut nazivo u predajcu vo Viedni a aby som pravdu povedal za tu cenu som cakal daleko vacsi rozdiel. Navyse potenciometer umiestneny priamo na zosilovaci si musis nastavit pri montazi, lebo potom sa uz k nemu nedostanes, iba ak znovu rozrobit palubku. Takze tymto schladili vsetky moje plany na upgrade audia. Ale musim uznat ze nastastie toto zabudovane audio je skutocne jedno s tych lepsich a ked sa trochu pohram s basmi a vyskami tak to hraje celkom obstojne. Este som si vsimol ze je dost haklive na kvalitu mp3, rozdiel medzi 190kb a 128kb je na tomto radiu poriadne pocut. Takze robte kvalitne mp3ky a bude to v pohode. .. :D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…