NOVÁ HONDA CIVIC
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 13.10.06 13:55
« Re: kompres
pepec, bruure, kacer donald: pepec to v podstate vystihol, aj ked nie celkom spravnou terminologiou, takze upresnim. Palivo s vyssim oktanovym clslom nie je nijako "vykonnejsie", je odolnejsie proti samovznieteniu. To znamena, ze vydrzi vyssi tlak bez toho aby samovolne vybuchlo (="klepanie"), co je pri benzinovom motore velmi podstatne, kedze zapalovanie je kontrolovane a spusta sa svieckou.
Vyssi kompresny pomer sice znamena vyssiu termodynamicku ucinnost, ale sucasne aj vyssi tlak pri kompresii. Takze kompresny pomer pri benzinovom motore je obmedzeny zhora kvalitou pouzivaneho paliva (lepsie povedane jeho odolnostou proti detonaciam). U preplnovaneho motoru kompresor ci turbo vhana zmes do valcov pod vyssim tlakom, teda aj kompresny tlak je vyssi ako pri atmosferickom motore s rovnakym kompresnym pomerom. Preto musi byt kompresny pomer pri preplnovanych motoroch nizsi ako pri atmosferickych ak maju byt schopne spalovat benzin rovnakej kvality. -
Dalik1 13.10.06 08:37
« Kufr
Taky mi nejde kufr lehce zavřít, musí se s tím fakt praštit, navíc, až doma jsme zjistili, že někde v 5. dveřích je uvolněný šroubek nebo něco a ten tam teď putuje, pří vyklopení se hezky kutálí dolů k pantům, při zavření si to zase schrastí k SPZ. Ale nechám to až na garančku, nechce se mi kvůli tomu do servisu. -
"-- skrytý --" 12.10.06 23:22
« Re:
gordongekko: Vítej vítej, jsme rádi, že je nás zase víc ;-) Zvlášť v té nejhezčí barvě - Alabaster silver, to nás není nikdy dost :-) Taky jsem občas měl problémy se zavřením kufru, ale problém ustal tím, že buď jsem se to naučil a nebo se trošku nějaká součástka ochodila a teď už zavírám napoprvé a bez problémů, chce to trošku síly... -
« Bez nadpisu
Zdravím všechny majitele :-) i čekatele našeho jedinečného vozu.
4. 10.06 jsem se dočkal a už týden jezdím . 1.8 Sport Alabaster silver metalic. Maximáln spokojenost až na nějaké drobné věci.
Vaši diskuzi sleduji už od jejího založení a měl bych pár dotazů pokud mi někdo může poradit.
Měl někdo problémy se zavíráním kufru. při jemném zavření mne nejde zavřít kufr a při silném taky ne. V začátku úprovozu jsem slyšel nějaké zvuky vycházející z kufru , ale ustálo to samo. Vím , že někdo takový problém měl ,ale nemohu dohledat jak se to vyřešilo a co to způsobovalo. Tak pokud někdo zavzpomíná budu rád když mne napíše.
Taky bych měl dotaz pokud někdo kupoval pojistné šrouby na elektrony 17 ky kde a jaký typ a za kolik.
Přeji všem spoustu krásných zážitků s Civikem a děkuji za připadné odpovědi. -
« Chybičky
Ač nerad, musím přiznat, že jsem už objevil první dvě chybičky, našeho auta :-)
1. Ovladač hlasitosti/klimatizece. Skoro pokaždé, když chci změnit teplotu na klimatizaci, tak místo toho změním volume na rádiu :-) Ty dva ovládací prvky se mi dost pletou (resp. vždy instinktivně šáhnu po tom od rádia), možná že by neškodilo je trošku odlišit.
2. Možná by Civic mohl mít takovou tu blbuvzdornou pojistku, že když není sešlápnutá spojka, nejde nastartovat. Nedávno jsem kamarádovi ukazoval, jak krásně vypadá přístrojovka v šeru a tak jsem dal klíčky do zapalování, pak si jeho 1,5 letá dcera prosadila, že si sedne za volant a bude "řídit", my šli studovat prostor na zadních sedadlech a ta malá s námi málem odjela!!! >:D Je vidět, že to červené tlačítko má magickou přitažlivost pro všechny bez rozdílu věku!!! >:D >:D >:D
Jsou to ovšem zanedbatelné detaily ;-) >:D -
« Re: Re: Re: Re:
To já se do nic vůbec nenavážím! ;-) Naopak, BMW jsou jediný auta, který mě kromě Civicu berou :-) Kdybych se třeba teď rozhodoval pro druhé auto a bylo dost peněz asi bych se rozhodoval mezi Type-R a BMW 130i >:D a to vůbec nemluvím o duu M5 a M6! Při pohledu na ně se mi tají dech! >:D >:D >:D Spíš jsem to myslel tak, že BMW je schopný konkurovat designem exteriéru, ale interiér má lepší Civic >:D Co se týče jízdních vlastností tam samozřejmě taky není co řešit 6-válec a pohon na zadek je nepřekonatelnej. Je to ale čistě můj osobní názor a netvrdím, že mám pravdu! ;-) Prostě tak to vidím já.
Zrovna minulý víkend jsme byli v Praze a je pravda, že jedno z mála aut za kterým se vždy otočím je BMW 1 (a že jsem jich tam viděl), manželka to třeba nechápe, ale podle mě je Bangle genius! ;-) -
"-- skrytý --" 11.10.06 16:46
« Re: Re: Re:
Hm, tak mně při těch 215 tacho ukazovala GPSka 208, ale moc dlouho jsem to teda nezkoumal, jestli se to třeba nehne víc >:D
Jinak je fakt, že tohle auto pořád vypadá trošku jako ufo mezi těmi "obyčejnými" auty. A to už to je skoro rok od uvedení... Ale do baworáků bych se nenavážel, přece jenom, ta cena je někde jinde a asi to má důvod ;-) A interiér Civicu si mě taky získal, když se teď kouknu do jiných aut, tak jenom tak ohrnu nos a jdu dál ;-) -
« Re: Re:
No já si tím nejsem úplně 100% jistý, ale co jsem měřil já (a moc pozornosti jsem tomu nevěnoval) tak mám pocit, že odchylka je téměř konstantní a to 4km/h, protože při 50 na GPS mi tacho ukazuje 54, při 90 na GPS mi tacho ukazuje 94 a při 130 na GPS opět 134 na tacho :-). Takže já jezdím prakticky vždy na tempomat 54,94 a 134 :-)
Jeden takovej offtopic (jestli to bude číst Iček asi bude mít chuť mě zase zkritizovat, že ze civica dělám něco co není, ale neva ;-) ) Zaparkoval jsem vedle žlutýho BMW 650i v úpravě od AC Schnitzer. BMW6 považuji za jedno z nejhezčích aut na silnici, ale musím říct, že civic vedle něj vypadá hodně důstojně, řekl bych, že na první pohled vypadá Civic mnohem dražší a tak se ani vedle BMW 6 neztratí. Tak jsem přemýšlel, že kdyby nešlo o peníze, že bych samozřejmě to BMW radši, ale chyběla by mi na něm jedna věc a to je interiér. Na nej jsem si v Civicu tak zvykl, že bych prostě v tuhle chvíli jiný nechtěl. BMW má lepší motory (6 válce), design já osobně považuji za stejně zdařilý jako na civicu, ale interiér, tam na Civic nikdo nemá :-) -
"-- skrytý --" 11.10.06 16:20
« Re:
Digitální tachometr Hondy bohužel neproměřuje tak moc - i když si tím nejsem jistý u verze 1.4, tak u 1.8čky uvádí proměnnou odchylku - na 50 tacho jede člověk cca 46 a na 215 tacho jede cca 205-208 - měřeno GPSkou. Takže se nedá říct, že má stálou odchylku 5 %, ale s rostoucí rychlostí klesá procentuální odchylka. -
« Bez nadpisu
to Bumbrlicek: ak si mal na tacho 180tak je ti dufam jasne ze to neni realna rychlost chyba rychlomerov sa pohybuje v intervale cca -5 az -10%.
davam zapravdu JOE-mu, tiez z toho co sledujem testy mi vychadza ze 95 zo 100testovanych aut dosahuje pri zrychleni horsie vysledky ako udava vyrobca. Vinimku tvori napr 1,9tdi od VW v OII kde je zrychlenie o par desatin lepsie ako udava vyrobca, o tomto motore vsak Cimba tvrdi ze ma standardne namiesto udavanych 77kW 85kW. 1,4 Od Hondy som zatial take nieco nezachytil. Merania by sa vsak mali robit oboma smermi viac krat (kvoli eliminacii vplyvu vetra a vodicovej (ne)schopnosti. -
"-- skrytý --" 11.10.06 13:50
« To JOE - l,4
Sám jsem se tomu divil,ale zkusil jsem natankovat 98 a po delší jízdě na dálnici,kdy byl motor pořádně nadupanej,naměřili jsme s kolegou toto zrychlení.Ostatně výrobce udává maximální rychlost 170,ale já to vytočil až na 180 a kdybych neměl strach,že tomu něco udělám,asi by to dalo i víc.Rozhodně si ale nemyslím,že tento motor je jen pro jízdu ve městě a na kratší vzdálenosti,mastil jsem to v Chorvatsku,jak se dalo a obstál na výtečnou.Nemusel jsem dolévat ani kapku oleje a to už mám najeto skoro 8000 km.Ale zda je to 1,4, 1,8 nebo 2,2,je to perfektní auto,všude kam jsem přijel,na něm mohli oči nechat.Potkal jsem jich za celou dobu jen 5 a to převážně Čechů.Máme být na co pyšní!!! -
« Re: To Freewilly - l,4
2 Bumblíček:Já myslím, že je dobře, že jsi jsem dal svou zkušenost. Vždyť spousta lidí se tu dožadovala zkušeností majitelů tohoto motoru! Jenom trošku pochybuju o tom zrychlení, většinou hodnota naměřená automobilkou je velice optimistická a tak nevím, když honda udává 14.6, jak se tobě povedlo naměřit 11?
Jinak je pravda, že i 1.4 si svoje zákazníky najde, myslím, že to jsou většinou lidé, kteří dobře vědí, že nižší střední (civic) je velikostí akorát, ale přitom jezdí převážně krátké trasy, nebo město. -
"-- skrytý --" 11.10.06 10:05
« Re: kompres
kacer donald: To bude dotaz pro Kolyho, ten se v tom vyzná, já jsem absolutní amatér ;-) Já jsem spíš došel k názoru, že spotřeba je téměř jedno - jestli mi to žere o litr víc nebo míň... s tím, kolik zaplatím za pojištění, daně, opravy, úpravy atd. je to vcelku zanedbatelná částka. Takže já jsem pro lepší benzin. I naše Lada 1200 jezdila občas na 95tku bezolovnatou :) -
"-- skrytý --" 11.10.06 09:41
« To Freewilly - l,4
Vím,že jsem tu v naprosté menšině,ale doufám,že mi všichni majitelé 1,8 prominou,když si dovolím na tomto fóru uvést i své zkušenosti se svou 1,4.Možná se někteří budou divit,ale i tohle auto má motor,a jaký!Projel jsem s ním celé Chorvatsko,cca 2600 km a obstálo na výtečnou.Průměrná spotřeba 5,7 l/100 km (skutečných),zrychlení z 0 na 100 - 11 s,nejvyšší rychlost 180 km/hod.,a to jsem to šetřil.Ten motor je velmi hbitý,odpovídá svým výkonem tak 1,6.Jsem naprosto spokojen,1,4 úplně stačí,ale nechci svůj názor nikomu vnucovat.







