Peugeot 307 2.0 HDi 66 kW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Ojetá auta
-
"-- skrytý --" 28.11.05 14:01
« Bez nadpisu
zalozil som tuto debatu koli peugeotu a dnes si idem kupit forda. Jazdene auto neposudim tak kupim nieco mensie a nove. Pravdepodobne to bude Ford Fusion 1,4 TDci- je to HDi od PSA. Najprv si ho vyskusam a ak sa mi nebude pozdavat tak to bude 1,6 benzin.
Dik vsetkym za rady a tesim sa na dalsi pokek.....
ICASK -
"-- skrytý --" 28.11.05 00:30
« Bez nadpisu
Pokud se to utrhne, nejprv začne prokluzovat řemen - tzn. blbne dobíjení, servo, klima, a píská to.
Aha, dobre info. Dobijanie po starte mi v poslednych dvoch mesiacoch nenabehne ihned, ale az po miernom zvyseni otacok, zatial to pripisujem oneskorenemu nabudeniu alternatora. Minule mi vsak ostala svietit kontrolka dobijania asi na 5 sekund a tacho si k tomu aj prislusne zapiskalo. Posilovac sa mi zda OK, klimu nemam a nic zatial nepiska. Budem to vsak sledovat. -
"-- skrytý --" 27.11.05 20:59
« Re:
PŘEDPIS VÝROBCE pro starší komůrkové diesely řady XUD - tedy i pro 20 let staré 205-ky - je 120tis km. Měňte si kdy chcete co chcete, ale předpis výrobce je prostě 120tis. A na HDI je tento předpis 160tis km. 60tis je hovadina, ale když se vám to líbí... Spíš by bylo rozumné doporučit, když už jste tak strašně starostliví na ty motory a měníte to v půlce předepsaného intervalu, taky výměnu VODNÍ PUMPY - na kterou sice tento předpis není, ale dvě doby životnosti rozvodů nedá a ty rozvody může zničit úplně stejně. -
"-- skrytý --" 27.11.05 20:04
« Bez nadpisu
Ten rozvod. řemen s kladkami je lepší měnit po 120 tis. km, po 160 tis. km se má měnit, pokud auto bylo používáno jen na delší jízdy, tzn. v neztížených podmínkách. V servise doporučují výměnu po 120 tis. km. U komůrkových dieslů se měnil rozvoďák po 60 tis. km... -
"-- skrytý --" 27.11.05 18:58
« Re:
Na výměnu té řemenice žádný předpis není, ono se nepočítalo, že by se něco takového mělo měnit, jenže se ty řemenice poněkud nepovedly. Takže 100tis km se dožije málokterá, při 80 bych jí měnil rozhodně. Ta cena sedí.
Problém s ní je v tom, že je dvouhmotová - odpružená (dvě kovové části a mezi nimi zavulkanizovaná gumová vložka). Ta guma se časem odseparuje a utrhne. Dřívější modely jí měly taky, ale na HDI je nějaká průserová. Už jsem i zažil, že si jí lidi nechávaj vysoustružit z jednoho kusu, jako neodpruženou, ale nevím, co to pak dělá...
Pokud se to utrhne, nejprv začne prokluzovat řemen - tzn. blbne dobíjení, servo, klima, a píská to. Pokud to uletí na fest, často se to dostane do rozvodů a motor se potká - v tom případě bych se ale na nějakou opravu za uváděné peníze vys.... a koupil na vrakovišti jiný motor. -
matuS 27.11.05 14:38
« Re:
ved prave toani presne neviem! ked som sa pytal v servise ze preco to nemenia preventivne, tak povedal, ze zakaznikom by vadilo platit preventivne 10.000sk. to samozrejme moze byt pravda, ale nechapem preco nam nedali dopredu vediet? preco sa nas nespytali ci to chceme alebo nie, a ake to prinasa rizika ked to prdne, co sa ma robit ked to prdne. ved s tym autom chodi jeden clovek stale do toho isteho servisu a v podstate ho prijimaju vzdy len 2 ludia... 8-s
inak nieco naznacoval, tak sa mi zda ta vymena by mala byt bud pri 80kkm alebo 90kkm (teraz neviem presne, ale bolo to v ramci servisnej prehliadky)
nam to prdlo asi pri cca 105.000km.
Taky Mm usetril, lebo mu to neprdlo :-) alebo mu to vymenili a ani o tom nevie. -
"-- skrytý --" 27.11.05 14:16
« Bez nadpisu
A aky je predpisany interval vymeny? Mam Berlingo HDi, r.v. 2003 (Berlingo II) a 50 tis. km, dufam, ze este aspon raz tolko ta remenica vydrzi, nie? Radsej ju vymenim skor, ako neskoro, len ma zaujima, preco s tym nieco nerobia, ked je to uz dlhodobejsie znama vec? Existuju inovovane verzie? -
matuS 27.11.05 13:32
« Re:
ta remenica prdla aj nam na picasse a stalo to tiez okolo tych 9000sk
len tu treba povedat 2 veci: 1. ono to prdne preto, lebo dojde k unave materialu. servis totiz tu remenicu nemeni preventivne!
2. ked to prdne, tak treba odstavit auto a do servisu ho nechat ho tam doviest na odtahovke!
v servise hovorili priklad ked manik s tym isiel a roztrhnuta remenica sa zapiekla a sposobila preskocenie rozvodaku = ventily papa a oprava cca 70tisic sk -
« Bez nadpisu
Mal som 307 2,0 HDi 66 kW. Za 3 roky som najazdil 175 000 km. S motorm neboli žiadne problémy. Dokonca ani remenica na kľuke mi neodišla. Teraz mám 307 SW 1,6 HDi. Okrem to mám aj partner 2,0 HDi. Tam som menil remenicu za 9200,- Sk. Partner má len 125 000 km a je to ročník 2000. Tá 307 je výborná aj napriek tomu, že mala rôzne poruchy "krásy" ... -
"-- skrytý --" 27.11.05 10:18
« Re: Peugeot 307 2.0 HDi 66 kW
ICASK: V Citroene Picasse je tento motor veľmi dobrý, ale čo tu?
- no co myslíš, jaký bude tady, když jde o úplně stejný motor od jednoho a téhož výrobce? Co se týče zkušeností s tímhle motorem: mechanicky super, o několik tříd lepší než jeho předchůdci 1,9TD, na rozdíl od těch předchůdců jsem ještě neviděl HDI s prasklou hlavou nebo lízlou klikou. Jinak nejčastější závady na HDI jsou regulace na vysokotlaku (čidla), turbo, a rozpadající se řemenice altíku. Interval výměny rozvodů je 160tis km, ne 120, jak tu bylo uváděno, 120 měly staré komůrkové diesely.
Prohlídku v servisu v každém případě - jak na zvedáku, tak na diagnostice. Sám bez toho poznáš prd. -
"-- skrytý --" 25.11.05 20:22
« Bez nadpisu
diki za rady. este som sa nerozhodol ci to kupim. sam si netrufnem odhadnut auto a zohnat cloveka je sakra problem. najprv je kazdy husty a ked pride na lamanie chleba tak skutek utek.
chcem ho dat do peugeot servisu na prehliatku, co myslite ma to cenu?
auto je z belgicka aka je to oblast na dovoz?