dobijanie bezudrzbovej autobaterie

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.05  13:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne

    Svata pravda , ono trakcni baterie maji jinou charakteristiku nez startovaci a BANNER je umi delat velmi dobre.
    Zdravim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.05  15:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne

    Niekedy sa Ca/Ca hodí. Riešil som vysokozdvižný vozík - samá elektronika, dobíjanie konštantných 14,2V (svetlá, voľnobeh - všetko jedno). Osadili tam Akumu 100Ah - s Ca/Sb by pri tom napätí nemal byť problém. Za dva mesiace bola uvarená ako guláš. Vozík totiž pracoval v nepretržitej prevádzke - 7 dní išiel v kuse, potom ho na 20 minút odstavili (robilo sa nejaké testovanie podľa pokynov výrobcu) a zase 7 dní v kuse stále dokola. Po osadení Bannerom Ca/Ca úplne bez problémov.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.05  11:09

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne

    Ta odpoved byla spravna ,jen se vyskytuji u novych PbCa-Ca baterii obcas doporuceni o vyhodnosti zameny za hybridni typy Pb-Ca-Sb. (ano,pokud bude nabijeci charakteristika palubniho napeti upravena - coz nikdo nedela a prebijeni takovou baterii znici drive,nez mozne nedobijeni).
    Jinak je malo kladnych vlastnosti na systemu Pb-Ca-Ca,predpoklada se perfektni stav dobijeni u novych aut.Schopnost prijimat nabijeci proud spatna ,zivotnost v cyklech spatna , schopnost dosahnout plnou kapacitu po hlubokem vybijeni je u hybridnich typu vynikajici a Pb-Ca-Ca spatna.
    Provozni baterie typu AGM system budou brzy nutne u vozu k praci nezavislych systemu(ECU,hlidaci funkce,rizeni klimasystemu i mimo provoz),alespon tak,jako to uz ted zastavuje do svych aut BMW.
    Zacinaji se baterie vybijet prilis brzy,nestaci pridat dalsi (moc tezke),ani zvysit napeti - chybi sortiment zarovek,cidel apod na jine,nez 12 V napeti(24 V je jen neco).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.05  10:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konecne

    S tým plynovaním je to tak, že pri dosiahnutí napätia 2,4V/čl. začína rozklad vody (elektrolýza) a elektrolyt viditelne vrie. Ak vrie prudko, poškodzuje batériu tým, že vytrháva činnú hmotu z kladných elektród. Preto bola nevýhodná niekedy doporučovaná nabíjacia charakteristika "I". Normálny nabíjací prúd 1/10 kapacity je na začiatku nabíjania zbytočne malý a na konci veľký. Pri takýchto nabíjačkách sa používalo dvojstupňové nabíjanie - Do 2,4 V/čl. o niečo väčší a potom o niečo menší prúd, ako 1/10C. Dnes sa už používajú inteligentnejšie nabíjačky. Že do dosiahnutia plynovacieho napätia batérii veľký prúd neublíži dokazujú rýchlonabíjačky, ktoré používame u nás. Kazdú pripojenú batériu (aj motorkovú) začínajú nabíjať prúdom 100A. Procesor 3x za sekundu kontroluje proces a upravuje hodnoty, takže nabíjací prúd spravidla rýchlo klesá. Každopádne väčšina dvojhodinového nabíjacieho času pripadá na posledných asi 20% dodanej energie, takže aj takéto nabíjanie ja pre batériu celkom šetrné. To len ak by to niekoho zaujímalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.05  09:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Konecne

    Posledni odpoved vnesla do problemu jasno - Pb-Ca baterie potrebuji nejen vyssi dobijeci napeti (14.7 V) ,ale i v bezudrzbovem stavu maji pretlakovy ventil v kazdem clanku. Pri zapojeni klasickych baterii nebo hybridnich budou pri palubnim napeti proste plynovat i ony.(a taky to delaji).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.05  17:21

    « Re: Re: Re: Re:

    V skutočnosti je veľa konštrukcií bezúdržbových batérií, no gelové sa vyskytujú veľmi zriedka. Bezúdržbovosť umožnila legúra použitého olova vápnikom, čím sa získal minimalny odpar vody a malé samovybíjanie. Konštrukcia ktorú popisuješ (napríklad Banner Power Bull) má štvorkomorový systém kondenzácie vody a klasické zátky pod nálepkami. Klasické bezúdržbové batérie (Banner Uni Bull) majú zátky s membránami (tiež sa dajú otvoriť, ale nemá sa to), alebo (väčšinou) majú veko s labirintom nalepené zatepla (Delphi). To očko na jednom článku je vlastne hustomer (gulička), ktorý uľahčuje identifikáciu poruchy. Ak je zelené a batéria pri záťaži nedrží, netreba ju nabíjať - je jasné, že jeden článok je vadný. Na nabíjanie sú vhodné nabíjačky s charakteristikou končiacou na "U" (napr. IU, IUU ai.). Jednoducho nesmie batériu v žiadnom prípade prebiť.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.12.05  17:17

    « Bez nadpisu

    pkod: Dovolím si částečně nesouhlasit. Příklad: Pokud "navalíš" aku 6V 14Ah proud 14A (1C), tak nebude okamžitě plynovat? Řekl bych, že bude, neboť dodaná el. energie se nestačí přeměnit na chemickou. Pochopitelně, že z počátku je možno nabíjet proudem vyšším. Ke konci procesu, když je prakt. chem. přeměna u konce (není už moc co přeměňovat), je dobré proud snížit. Plynování, coby jeden z projevů plného nabití, je možno brát v potaz pouze v případě, že aku je nabíjen stanoveným proudem (zpravidla u automobilových aku je to 1/10C /jmen. kap./)
    mitsi: Věř, že např. některé typy automobilových Varta jdou rozebrat pouze násilím za utrhání "hříbků". Pod nálepkou jsou pouze prolisy, rozhodně ne otvory. Osobní zkušenost.
    PS: Jednou se mi po... regulátor dobíjení, a jak pěkně hned aku dělal "bubly, bubly!!" >:D Ani kilometr jsem neujel, a už mi bylo ze smradu blbě :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.12.05  13:37

    « No

    některé ano, některé ne. Třeba moje gelová není, ale dolévat není kudy. Leda do ní navrtat díru. Odvětrání samozřejmě má, to mají absolutně všechny, to musí být.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.05  12:27

    « Re: Re: Re:

    Ale jdou! Jen jsou víčka přelepena samolepkou. Nerozebiratelně zapouzdřené jsou pouze gelové baterie, byť i ony mají "odvětrání".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.05  10:57

    « Re: Re:

    Až na to že bezúdržbové baterie většinou stejně nejdou dolévat :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto dcgsd

    dcgsd 05.12.05  07:59

    « Re:

    nejde o prud. Plynovani je priznakem nabiti. V aute se akumulator dobiji na cca 70% kapacity - neplynuje. I tak je kontrlola hladiny vhodna.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.05  20:54

    « Bez nadpisu

    Pro připojování platí, jak psal tamtam. Odvíčkovávání i norm. (údržbového) akumulátoru není při rozumném nabíjení nutné. Je odvětraný, a pokud nejsou tyto otvory ucpány, nic nehrozí. Před jízdou také nikdo (snad >:D ) neodstraňuje víčka s tím, že se bude akumulátor během chodu motoru nabíjet. A že tam mnohdy tečou proudy!
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.05  16:32

    « Jo

    a některé baterky mají takové kulaté očíčko, které ukazuje jak na tom baterka je. Většinou - Zelená - dobrý, žlutá či oranž - střední; černá špatná. Ono to teda ukazuje jen stav jednoho článku, takže je to spíš orientační, ale přeci jen lepší než nic že :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.05  09:49

    « Re:

    Mám tu samou Optimate a naprostá spokojenost. Láduji s ní jinak velice gut mebránovou aku Banner. Akorát mě přišla na 300,- (nějaký trouba jí dal do zástavárny) po slevě z 500,- :-! Za 2100 co jí prodává fulgur.cz bych jí nekoupil ani náhodou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.11.05  20:14

    « Bez nadpisu

    Z obvodového hlediska je to pochopitelně zcela fuk. Proč se říká že napřed + a potom - je zejména proto, že + se v autě vyskytuje jen na patřičných místech (zejména na polu baterie a vodičích), zato - je všude, kde to vede (tedy kdekoli). Proto je víc než záhodno, aby v době kdy máchám nějakým kabelem v motorovém prostoru nedošlo k bleskům, kdykoli se s ním dotknu (nechtěně) čehokoli kovovýho. Proto napřed + a až když bezpečně drží na místě, můžu laborovat s mínusem a přivést ho tak na celou hmotu motoru - laicky řečeno. Obdobně odpojení, napřed tomu seberu zem aby až budu jako poslední manipulovat s plusem nedošlo k bleskům - přeci jen motor už (obvykle) nastartoval a celej se třese, takže pro sichr tak, no ... Víc v tom nehledejte... :D
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.11.05  17:27

    « Re:

    no, v zasade je to fakt jedno, ale elektricki maniaci na to maju iny nazor (preco to neviem)
    ak si dobre pamatam, tak najprv pripojis + a potom uzemnis, pri odpojeni sa postupuje naopak, t.j. najprv odpojis zem a potom +.
  • 00 Reagovat !

    foto RRAAFF1

    RRAAFF1 25.11.05  12:41

    « Bez nadpisu

    Odpovíte mně neznalému,jak startovat auto přes baterku druhého.Jaký kontakt se má připojit první +/-?
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.05  12:37

    « Nic proti

    ale jde to i obyčejnou. Jen se musí vědět kolik tam cpát. I bez údržbové mají větrací otvory, třeba Delphi má takové dva menší otvory na bocích. Samo nesmí tam člověk cpát jako magor velké napětí. Ale to je snad jasný. Ony ty bezúdržbové dost vydrží, ale je vhodné jí tzv. "oživit".
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.11.05  22:58

    « Bez nadpisu

    mozes, ale nie klasickou nabijackou. treba na to "inteligentnu" nabijacku, ktora si baterku meria a podla toho ju impulzmi dobija (preto sa tusim vola aj pulzna nabijacka)
    ja mam dobre skusenosti s nabijackou optimate III, da sa kupit napr www.louis.de za cca 65euro
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.05  21:39

    « dobijanie bezudrzbovej autobaterie

    Prosim radu, ako dobit autobateriu ktora je bezudrzbova? lebo pri normalnej sa pri nabijani otvoria otvory na dolievanie kvapaliny a mozem nabijat bezudrzbovu bateriu zatvorenu???
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…