Octavia combi II 1.9 TDI 105k /Stilo Multi Wagon 1.9Multijet
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
wolff 23.11.05 18:50
« Bez nadpisu
Igore můžu poznámku?
Když pominu tu hadičku přívodu paliva, tak to co jsi popsal za problémy byly buď těžký prkotiny a nebo závady (viz zadní) náprava, které se na Puntech vyskytovaly v hojném počtu a za standardních podmínek byly řešeny v rámci záruky. Pokud si to auto měl nový a servis to nebyl schopen dát dohromady, pak chápu, že si na ten servis nasraný, byl bych taky, ale s autem to nemá nic společného. (mimochodem Fiat uvažuje o zrušení zdejšího zastoupení a bude myslím jedno centrální ve Vídni pro Čechy i Slováky a Rakušáky, což by bylo fajn, a nebo to bude v Polsku, kdo ví?)
P.S. moje zkušenost s Fiatem je taková,. že servis prostě NEPOTŘEBUJI!!!
A pokud si na OII nic nenašel, tak se celkem divím, mě stačí se na to auto podívat a hned najdu milion věcí co mi vadí. ALe problém je asi v tom, že používáš služební Octavii a na to bezduché auto si prostě zvyklý. Co se týká sedaček... Nesnáším obecně sedačky od VW bolí mě z nich záda (žádná bederní opěra, nic.)... Sem zvyklý na sedačky z Fiatu a obecně má zkušenost je, že málo lidí s něma má nějaké problémy. U škodovky je tomu obráceně,ale asi de o zvyk.
Jinak mám pocit, že sis koupil Fabii kombi, ne? Bych to tak tipl... A zatím žádnej problém? Žádná výměna nápravy, převodovky, nebo tak něco? Podívej tahle ta diskuze je celkem zbytečná... Ten kdo má Fiat, je s ním ve většině případů spokojený. Pak jsou lidé, kteří Fiat měli a už nemají... Ti nadávají ze dvou důvodů (první méně častý je ten, že je to auto vyšplouchlo, druhý více častý je ten, že jim ježdění s autem s nápisem FIAT na kapotě uškodilo na jejich alteregu. A pak jsou ti co FIATA nikdy neměli a ti nadávají apriori. Já už do těchto diskuzí přispívat nebudu, neb je to zbytečné. Kdo chce kam, pomozme mu tam (koupí si škodovku, inteligenti budou kupovat i jiná, lepší auta). HOW -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
ou,ou,ou.
Tak to bolo pekne posrané auto!
Ja som mal 1,1 v zák výbave,ale motor to zvládal v pohode.
Ono Fiat vždy robil aspoň o triedu lepšie motory ako konkurencia (európska).-či už 1,4 16v / 1,2 16v / aj 1,2 8v ..... 2,5 td v Crome....
Tie servisy niekedy až na plač,nie len FIATÁCKE. No sú aj slušné servisy.U nás (v LC) je to Autosport Szilagy,nemám s nimy problém. -
"-- skrytý --" 23.11.05 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Peto Fiat: Jasné že kvôli jednému nevydarenému Puntu neodsúdim celý Fiat! Keby som bol naštvaný, tak o novom Stile vôbec neuvažujem a salón obídem oblúkom...
Holt to naše bol extra zlý kus - 85 ELX z roku 96. Vadné čerpadlo som už spomínal... Vymenujem ďaľšie závady, čo si aspoň pamätám - zadné ramená výmena 2x, štartér 2x (vraj na celej sérii praskali púzdra), zahrdzavený motorček (oska?) zadného stierača 2x (potom sa už kašlalo na výmenu a jazdilo sa bez toho), neustále odtrhnutie sa bowdenov ručnej brzdy, zadrhávajúce sa motorky el. okien, takže sa nakoniec okná už ani neotvárali. Musím ale uznať, že motor bol fajn, žiaden problém okrem toho štartéra. Resp. raz bol problém s vynechávaním motora, trebalo vymeniť akési káble. Odišlo do sveta 8 ročné s tacho nejakých 110tisíc (ale reálne minimálne 150, tacho prestalo ukazovať pri 110tisíc). Čo som bol milo prekvapený, hrdza vôbec žiadna, jedine na zadných dverách, ktoré opravovali v autorizovanom servise po náraze zo zadu na semafóroch...
Suma sumárum Punto motoricky fajn, až na tie ostatné veci. Stila by som sa trocha bál kvôli problémom s elektrikou, ale predpokladám, že prvotné problémy sú už dávno vychytané. Ale fakt by som nekľudne spával kvôli servisom, nemôžem si pomôcť, ale sú to až na jednu výnimku sami luzri.
Písal som aj importérovi, sťažoval som sa na kvalitu resp. nekvalitnú prácu a absolútnu amatérskosť autorizovaných servisov, ani sa len neunúvali odpísať mi... Celé a všetko je to len o ľuďoch. Prečo sa ale obklopujú tí hore, čo o všetkom rozhodujú samými diletantmi, tak to nepochopím!
Je fajn argumentovať, že predsa nové auto servis nepotrebuje. Ok fajn, ale čo v prípade, keď sa začne kaziť a nebudú ho vedeť dať do poriadku? Viď diskusia o Megane Grandtour, strach a hrôza :shock: -
"-- skrytý --" 23.11.05 15:38
« Re: Re: Re: Re:
1.6dynamic:
Čím som ti ublížil? Že som napísal svoj názor a svoju skúsenosť s Fiatom? Oh áno. Fiat je najlepší, všetko ostatné je *.
Tak potom SORRY. Presne kvôli takýmto ľuďom, ako si ty som nakoniec rád, že som to Stilo nekúpil 8-s Fanatik a nadšenec vie niekedy napáchať viac škody, aj keď jeho myšlienky sú cnostné.
Ad selektívne videnie - v diskusii sa baví nielen o rozdiele JTD vs TDI, ale aj o Octavii 2 vs Stile. A keďže som veľmi podobnú dilemu riešil nedávno, napísal som svoju skúsenosť.
Hm, ak by som napísal, že Stilo je najsamsuper, tak to by si ma velebil do nebies, že? Mám taký dojem, že si si túto diskusiou pomýlil s diskusiou sekty "Svedkovia Fiatovi" :roll: -
« Re: Re: Re:
hxigor:
trpis selektivnym videnim ? ja som len odpovedal na trpane invektivy od TheWickermana
Problem je v tom, ze tu pisal hluposti a ked som ho na to SLUSNE upozornil, bez invektiv, tak on ma oznacil za krakajuce zakomplexovane uboziatko.
Navyse tato tema bola zalozena za ucelom porovnania Mutliwagon Mutlijet vs. Octavia TDI a TheWickerman zavdzal nepravdivymi udajmi a tvoje "skusenosti" s Mutlijetom su nulove.
Pokracovat tu v osobnych utokoch naozaj nema zmysel. Ten co tuto temu zalozil, nebol zvedavy na spam ale chcel informacie. -
"-- skrytý --" 23.11.05 14:57
« Re: Re:
1.6dynamic:
Počuj, podľa tvojej rétoriky súdim, že ti niekto šiahol na tvoju obľúbenú značku - Fiat... S horúcou hlavou veľa ľudí nepresvedčíš! Skús použiť vecné argumenty, nadávkami sa len degraduješ na úroveň 2. cenovej skupiny.
Neprispievaš aj na www.milan.konzum.sk 8)? -
"-- skrytý --" 23.11.05 14:53
« Bez nadpisu
Peto Fiat:
Áno, uznávam aj ja, bol to proste zlý kus. Ale v servisoch s tým autom neboli nič schopný spraviť. Posledná kvapka, ktorá rozhodla o tom, že auto skončilo v Darexe bolo to, že raz počas zápchy v meste, kedy policajti riadili premávku mi zadržali TP kvôli tomu, že z auta tečie benzín. Ono to aj bola pravda, pri idúcom motore, kedy bežalo čerpadlo, ťahalo benzín a keďže bola prasknutá trubička, benzín pekne stekal dole po nádrži na zem. Veľavážené Fiat servisy na moju hlášku "smrdí benzín" len pokrčili ramenami "že to je normálne, že všetko pozreli, nikde neuniká" - Grif, Autotyp, Valušek, Femoto. Do Dunajskej Stredy som sa nedostal, sústružník mi usústružil nové koleno, ktoré sa namontovalo na teleso čerpadla a problém bol vyriešený.
Mám skúsenosti aj s VW servismi, a tiež to je bieda. Tiež keď ťa v jednom neuspokoja, môžeš ísť do ďaľších 2 a potom si skončil. Logicky ale u škodovky toto nebude - len v Blave je 13 servisov, v okolí 50km ďaľších 7-8. Keď som chodieval s firemnými Octaviami do servisu, a niečo sa mi nezdalo, len som spomenul, že celý vozový park budeme servisovať inde a hneď to bolo vidno na ich prístupe. Viac servisov = väčšia konkurencia a keď chcú prežiť, musia sa obracať a robiť dobre. -
« Re:
Stilo 1,9 JTD - 103kW(140ps)....potrebujes kalkulacku???
citaj vsetko co pisem a potom tu krakaj uboziatko zakomplexovane
TheWickerman:
debi..ik a ako si prisiel na to ze potrebujem kalkulacku ? prosiiiim vysvetli mi to .. vies z mojich vyrokov to nevyplyva
a mimochodm dnes si Stilo Multiwagon 140k nekupis, jedine 110kw/150k
a este si zabudol vysvetlit ako je to s logikou tvojich vyprdkov, kde na jednom mieste spominas 140k Multijet a inde pises ze samozrejme porovnavas "obycajne" JTD nie MJT .. inak si "bystra hlavicka" to sa musi uznat -
« Re: Moje dojmy
To punto bol len zly kus,stane sa nie len u fiatu
Puntík jeden z prvých fakt kvalitných FIATOV.
Ja mám zase opačné skúsenosti.V servise Fiat prístup ako ku "kamarátovi" a keď som bol na návšteve vo VW tak hrôza,odporný ľudia a mali taký povýšenecký výraz "VW je najlepšie". -
"-- skrytý --" 23.11.05 14:20
« Moje dojmy
Cca. mesiac-dva dozadu som riešil dilemu, vyberal som nové auto. Do užšieho výberu postúpilo aj Stilo MW, nová Octavia Combi a Mégane Grandtour. Samotný proces výberu bol dosť zdĺhavý, takmer denno denne som chodil otravovať predajcov, poskúšal som tie autá nie len okolo salónov ale aj na dlhších trasách. Povŕtal som aj aj v dielenských príručkách a o všetkých možných kandidátoch som si čo to aj naštudoval (ku koncu som už mal pocit, že o aute viem viac, než ten človek, čo mi ho ide predať :shock: )
Megane odpadol hneď, pretože sa nedal odpočet DPH a navyše ponuka vôbec nebola tak výhodná, ako sa zdala na prvý dojem. Takže zostala Octavia a Stilo. Aj keď mám zlé skúsenosti s Fiatom z minulosti (mal som Punto 1 a to bolo niečo hrozné - už sa teším, ako začnete napádať, že si vymýšľam kraviny, pretože Fiat nemôže byť zlý a určite to bola prezlečená Felícia :?), zapáčilo sa mi Stilo MW. Zvonka fajn, super kufor, nízka nakladacia hrana. Motoricky som chcel určite benzín. Na skúšobnú jazdu zohnať MWčko v okolí Blavy nehrozí, tak som poskúšal 5D. Dojmy - bol som príjemne prekvapený, všetko bolo super. Jediné 2 námietky - úplne hubovité riadenie, nepodarilo sa mi nastaviť volant tak, aby šlo auto rovno, vždy ťahalo na jednu alebo druhú stranu. Druhá nepríjemná skúsenosť bola spojka a radenie - tak gumovú prevodovku som veru dávno nemal tú česť riadiť. Po x-tej jazde a nasadaní v salónoch som si všimol aj zopár ďaľších detailov, konkrétne - predné sedačky sú divné, pri určitej polohe sa mi nesedelo príjemne. Zadné sedačky sú úplná tragédia, niečo ako dereš. A to už nespomínam variantu N1, kde je operadlo sedadiel posunuté dopredu asi o 6 cm kvôli mreži - na týchto sedadlách sa už vonkoncom nedá sedieť! Schválne, kto neverí, nech odskúša - v Grife v Petržalke majú MWčko N1 na salóne. Ešte sa vrátim k prevedeniu - plasty sú fajn, všetko vyzeralo byť v pohode. Ale sklamalo ma jedno vystavené Stilo, neviem či Grif či Autotyp, ale boli zle osadené zadné mriežky výduchov ventilácie, bola zle zošitá koža okolo radiacej páky, bolo zle osadené pravé predné svetlo a nelícoval nárazník s blatníkom. Pri všetkej úcte k Fiatu, človek čo toto uvidí na salóne, si naozaj právom pomyslí, že Fiat ani zďaleka nedosahuje precíznosť a kvalitu ostatných. To už nehovorím o tom, že ako si predajca môže dovoliť vystaviť na salóne auto s takýmito viditeľnými chybami!
Octavia bola bez problémov, akurát počas jazdy bolo počuť divné zvuky zo zadnej časti - nebola zaistená roletka. Jazdné vlastnosti v porovnaní so Stilom sa mi zdali úplne rovnaké. Problémy so spojkou žiadne, ani s radením - je veľmi presné, rýchlosti tam padajú sami od seba. Trochu však vadil mohutný zadný nárazník brániaci tak dobrému prístupu do kufra, ako má Stilo. Octavia mala len jednu veľkú nevýhodu oproti Stilu - cenu, ktorá je o dosť väčšia.
Nakoniec som nekúpil ani Stilo ani Octaviu, ale niečo úplne iné, nad čím som ani neuvažoval >:-[]
Stilo je fajn, za aktuálnu cenu, čo sa momentálne predáva, je to bezkonkurenčná ponuka. Po mojich zlých skúsenostiach s Puntom by som sa však oprávnene bál "fundovaných" Fiat servisov. Argument o tom, že Škoda servisy nie sú o nič lepšie neberiem - u Škody si človek môže vybrať, servisov je kopec, zdravá konkurencia ich tlačí, aby robili dobre. Kdežto u Fiatu som mal vždy pocit, že chcú so mnou všetci len vybabrať využívajúc fakt, že človek má v okruhu 100km na výber "až" 3-4 servisy...
Nedá mi to, a ešte posledná námietka voči Fiatu. Ono to ani tak nie je námietka voči Fiatu, ako voči niektorým majiteľom Fiatov. Pozrite si diskusiu na stránke www.milan.konzum.sk. Pri všetkej úcte k prevádzkovateľovi stránky, majiteľovi Fiatu Seicento a Stilu, uznávam jeho nadšenie pre Fiat a je to správne do určitej miery... No v takej miere ako to tam predvádza on, to hraničí s fanatickým extrémizmom - Fiat je najlepší, všetko ostatné je hrozné, ako to vôbec ľudia dokážu porovnávať s najsamsuper Fiatom... Ak sa chcete trocha zasmiať, odporúčam navštíviť uvedenú stránku a náznakom v diskusii spomenúť konkrétnu vec u inej značky, v čom konkrétnom je lepšia než Fiat. Ak by som bol hulvát, napísal by som, že mi to pripomína fanatizmus Jehovistov (voči nim nič nemám, Bože chráň)! -
"-- skrytý --" 23.11.05 14:09
« Bez nadpisu
Magic:
Mám pocit že se řídíš pravidlem: "podle sebe soudím tebe". Když jsem podle tebe taková hvězda, která hodnotí vůz podle obrázku, tak proč když jsem pořizoval pro sebe vůz, zvažoval i nad koupí stila? Máš pravdu, zkušební jízda byla jen 21 km, nikoliv tebou najetých tisíce km. Ale mě tato zkušenost postačila abych se rozhodl pro jiné auto. Taky jsem nad ním stál, porovnával, prolézal, ale rozhodl jsem jinak. Ostatně v současné době vybírá vůz kolega, a opět jsme se stavili i v salonu Fiatu, proč ne?
Ale jinak dík za objevnou informaci o tom, že do více značek aut se montuje stejná technika. Sice se živím dodáváním a servisací testovacích systemů (klimakomory, vibračky, testery kabelů) pro firmy vyrábějící komponenty do vozů všech značek, ale tvůj objev a informace mě opravdu překvapil a zaskočil. :P -
"-- skrytý --" 23.11.05 12:26
« Bez nadpisu
Wickerman: na tvrzení "Stilo sedi vynikajuco, ale aj Octavia2, kym Stilo ma jednoduchu avsak skvelu zadnu napravu, Octavia ma 4prvkove zavesenie ake je napriklad aj v Audi S3 len s miernym rozsirenim...takze tiez je ista v zakrutach" se evidenetně neshodneme.
Octavii se stylem jízdy slide-by-slide vynechávám, je to Škodovka a poslední Škoda, která jela tam, kam jsem chtěl já, byl Rapid, a to bylo dávno před VW. Zato právě Stilo mě osobně z hlediska řízení a jízdních vlastností strašně zklamalo. V době onoho Rapida totiž dělal Fiat auta, na kterých se sypalo snad všechno a shnily za 5 let, ale byly technicky o několik kroků před zbytkem světa (teda stejný třídy a mimo Citroenu) a to zejména v přesnosti řízení, podvozku a v jízdních vlastnostech. Taková Croma v roce 1983/4 byla v jízdních vlastnostech prostě 15 let před konkurencí. Jenže časy se mění. Fiat přišel o svoji roli evropské jedničky souhrnem mnoha vlivů a dneska se snaží zuby-nehty svoje postavení vydobýt zpět. Kvalitativně už překonali většinu konkurentů, hlavní problémy v kvalitě pramení z komponentů Bosch, což je věc odlišných kvalitativních norem (Bosch se vzdá své zastaralé ISO, umožňující vyrábět šmejdy až v roce 2007; navíc se obnovuje spolupráce s Marelli). Bosch ale zlobí všude, kde je, takže v tom jsou si rovni všichni, kdo jej používají. Fiat byl dobrý v tom, co nebylo vidět, ale obchodní bitvu s VW prohrál, protože VW vsadilo na to, co vidět je. A tak i Fiat dnes šetří na tom, co vidět není (podvozek) a ušetřené peníze investuje tam, kam vidět je (interiér). Takže srovnání jízdních vlastností staré Cromy s novým Stilem je jednoznačné - staré je lepší!!! I tak je ale Stilo podle mně i v jízdních vlastnostech ještě kus před Octavií. Tato volba by třeba pro mě byla jasná - krom velikosti kufru nemá technicky Octavia jediné plus (jenže ten kufr nejde naplno využít, protože je-li tam těžký náklad, auto se v první zatáčce vyhoupe do pangejtu). Navíc chci-li náklaďák, volím Stilo MW. Ale záleží na vkusu a prioritách každého. Nechci tvrdit, že je Stilo nejlepší auto na světě, reagoval jsem jen na snůšku blábolů člověka, který na základě jedné krátké zkušební jízdy už věděl, že se Stilo bude sypat víc, než Octavia. Ze zkušenosti vyplývá, že je to zhruba stejné. Proti Fiatu mluví mizerný poprodejní servis a přístup importéra v otázkách reklamací, který je doslova na zabití. -
« Bez nadpisu
Tahle diskuze nemá smysl, o tom tohle vlákno není... Byl tu dotaz zda Stilo nebo O2? Které je kvalitnější?
Protože dělám Quality managera vidím to asi takhle:
Automotive už je delší dobu ve stagnaci takže hledat velké kvalitativní rozdíly ( technická kvalita) nemá smysl. To že je auto ok už dneska nikoho nezaskočí, protože to každej zákazník automaticky předpokládá. Navíc si to výrobci nemohou dovolit, dnešní zákony ( ručení za vadný výrobek) jsou dost drsný (zvlášť v USA) a v autě je dílů s kritickou charakteristikou jak máku.
Na druhou stranu výrobci musí tlačit náklady dolů, takže ždímou dodavatele a unifikují díly, stále více automobilek mají společné komponenty, vývoj atd.
(Smutné na tom je, že luxusní auta se dneska dělají ze stejných komponentů jako ty levný.)
Takže když dáš vedle sebe dvě různý auta budou mít hodně společných dílů ( nebo komponenty od stejného dodavatele = stejná kvalita)
Problém tedy není kvalitní auto vyrobit ale prodat.
Tzn. dobrá marketingová strategie, akce, bonusy, servisní síť.
např. přesvědčit většinu zákazníků že v Audi A3 jsou cool, i když je to dražší a k * než třeba levnější Golf , když nemám na Polo koupím Fabku ( co na tom že je to skoro to samý...)
Typickým příkladem je Škoda - To sou auta pro vrcholek Gaussovy křivky. Tedy pro půměrného zákazníka. A pro to taky Ochcávka vypadá jak vypadá. dobře to jede, něco to vydrží, design ve stylu " hlavně nikoho neurazit" , prostě nudný auto pro průměrného Homera Simpsna
V Německu v ní jezdí důchodci, v Čechách je to modla a nejhezčí auto roku
>:D :shock:
Naproti tomu tu máš auto pro kraje gaussovy křivky - Porsche, AR, Subaru, SAAB atd.
Fiat je na tom blbě, ne že by to byly auta na *, ale protože je neumí prodat. A tak musí s cenou dolů
>:D
Porovnej si cenu / výbava, zjisti si reference na prodejce v tvé blízkosti, cenu nejčastěji měněných dílů atd. Pak se projeď a kup si to co se ti líbí víc.
A NA CHYTROSTI Z INTERNETU SE VYSER. 99% JSOU TO BLÁBOLY
To Wickermann: vyndej si prosím anální sondu z prospektů VW na leštěný prdy a jeď se projet ve svým EVO. Já musím jít hlídat kvalitu...
:( -
matuS 23.11.05 11:08
« Re: Re: Re:
odvalovanie kolies je zalezitost pneumatik. ak si dobre pamatam tak razy od podvozka niesu u stila velke, takze myslim ze spodok je odhlucneny dobre.
co sa tyka OII, ja som s nou este nesiel, ale kolegovia vo fore s oktII sa stazuju, ze im to v zatackach odskakuje, tak neviem ci to perovanie bolo v S3 take zle, alebo soudruzi z boleslavi spravili niekde chybu ;)








1. motor
2. vynikající vnitřní prostor a "vysoké" sezení (výška vozu 1575 mm),
variabilita interiéru - posuvná a sklopná zadní sedadla atd ...
3. stylový a neohleděný design - i když ne příliš "italský"
4. elektriky bych se nebál - už je to dost "vychytané"
5. bezkonkurenční poměr výkon, výbava / cena
Provozujeme 1.6 MW a kdybych měl vybírat znova, tak ho vezmu zase, ale motor 1.8 - jsem "zarytý benziňák".