Octavia combi II 1.9 TDI 105k /Stilo Multi Wagon 1.9Multijet
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 25.11.05 18:03
« Stilo MW vs. Octavia II
Kurňa chlapi - koukám, koukám - bouřlivá diskuse. Ale co je lepší, jestli MW, či O2 jsem se z ní stejně nedověděl. Já sám mám Stilo MW JTD 115. Za dva a půl roku jsem s ním najel 110 000 km, v létě, v zimě, v deši , větru, vánici i pod pálivým sluníčkem. Takže o tomto vozítku už něco málo vím. Bohužel, nemám v něm ten silnější multijet, neboť tenkrát se do Stil ještě nemontoval. Tuším, že tomu je tak až od letoška... (?). A chipnout jsem si ten můj slabší diesel zatím netroufnul.
Kdyby mi tady někdo z Vás aspoň na chvilku půjčil svou Octavii II, tak bych Vám pak hnedle sdělil, který z těchto dvou vozíků je lepší. Hlásí se někdo ? Nehlaste se ale všichni najednou .... ! :-)
Jenom jednu věc na závěr - když si někdo není jistý, co koupit, tak ať si z katalogu vybere dva stejné vozy, zvolí do nich srovnatelné motory a vybere si srovnatelné výbavy. Když jsem tohle dělal já před těmi dvěma a půl lety, tak tehdejší Octavia I by mě vyšla o 120 000 Kč dráž, než to Stilo. A to už je docela slušná sumička, ne ? A pak mi ještě Fiati navíc sundali z ceny 35 000,- Kč, protože jim ta Stila moc prodávat nešla a tak se asi snažili přilákat zákazníky. Doposud se jim to ale stejně moc nepodařilo. Holt Oktávka je Oktávka, a montují ji přece "zlaté české ručičky". :D
Váš Wimpi -
matuS 25.11.05 17:01
« Re: Re:
magic, troska si to s tou 166 doplietol (predpokladam ze si myslel tu mojho otca) tak si ta dovolim poopravit: to ze nebol zosuladeny motor s prevodovkou nikdy nebola chyba ktoru by sme reklamovali, jednoducho to bola vlastnost auta, nasa chyba ze sme na to nedosli pred kupou - ponaucili sme sa. ja len nechapem ako to mohli pustit von.
s autom boli problemy ine: neustale vrzganie v interieri (c5 po 150kkm nevrzga, e-klasse po 60kkm tiez nie), 2x po sebe vyliata kvapalina zo serva (ten druhy krat to bola urcite chyba servisu, ale ten prvykrat tazko), neustale vypalovanie ziaroviek, vymena repraku bose (chapem, made in germany :-) ), cidlo prevodovky odislo 2x (fungovala normalne, len sa nedal pouzit manualny mod, tam bola zajimavost ze sme na to cidlo raz cakali 2 mesiace, pretoze talosi maju v auguste mesiac dovolenku a potom im to trvalo mesiac sem doviezt - co by sa dialo keby auto bolo nepojazdne?), palubny farebny display nefungoval pri teplotach pod 0st - to je ta pamatna historka ako pre dokazanie otec musel doviest mraziarensky kamion pred dealera, dat tam na 3 hodiny auto a potom predviest.
asi je to vsetko, neviem, uz je to davno.
zda sa ze je to malo, ale treba si uvedomit ze auto sme mali asi 18 mesiacov. tu "nespolahlivu plecku" od mercedesa mame rok a jediny problem zatial bol, ze sa cez noc sama vybila bateria.
PS: ten kanal, to bola vlastne stastna bodka za celou story - konecne sme sa zbavili auta. -
"-- skrytý --" 25.11.05 16:15
« Re:
Chlapi, klídek. Madlo může zůstat v ruce někomu u jakéhokoliv auta. Mám kamaráda, kterej urval na všech autech, který měl, kličku u okna. I když to byl hliníkovej tlakovej odlitek, od Žigula po BMW mu zůstala vždycky v ruce. Teď má už druhý Punto, okna v elektrice a je spokojenej. To je o člověku a jeho přístupu k věcem, ne o autě. Většina mechanických součástí na Fiatech je spíš nadměrně dimenzovaná, nikoli opačně.
Co se týká 166 - bohužel problémy s automatickými převodovkami a jejich synchronizací s motormanagementem tam byly a nevím, zda byly vyřešeny. Pro mě není AR s automatem skousnutelná kombinace, takže se o to nezajímám. Selespeedy na 156 ty problémy nemají a dokud se to auto nezboří tak to funguje dobře. Následky "přejetí kanálu" a další závady si netroufám komentovat, nebyl jsem u toho. Zmetek umí vyrobit každá automobilka a AR rozhodně není výjimkou. Bohužel se ty auta strašně blbě opravují a přístup Fiatu ohledně příp. reklamace je na zblití.
Co se týká Alfy obecně, jsou to průměrně spolehlivý auta, ale s těžce nadprůměrnými jízdními výkony - jinými slovy - budeš-li tak zacházet s jiným autem, vsadím se s tebou, že bude podstatně horší. Většina problémů byla vyřešena a pokud jde o problémy s motory 1.8 TS 16va 2.0 TS 16v na 156 - jen bych rád upozornil, že jejich poruchovost je statisticky pouze mírně nadprůměrná!!! Já před nimi vždy varoval proto, že na mechanické závady na motorech jsme u Alfy prostě nebyli zvyklí a navíc jejich předchůdce - motor TwinSpark 8v byl na svoji dobu naprosto geniální a jedinečný dílo. Motory JTS dneska zatím nemají ve světě obdobu, NIKDO neumí udělat takový motor, který bude mít odpovídající dynamiku při shodné spotřebě paliva a emisích.
Fiaty naopak patří k těm nejspolehlivějším autům, jaká v současné době znám a skonit se musí vlastně jen před Japonskou konkurencí. V Evropě, budu-li srovnávat srovnatelné - tedy shodnou výbavu atd. - je na tom líp možná akorát Škodovka. Ne, že by byla apriori spolehlivější, ale je s nima 1000x lepší domluva v otázkách servisu a hlavně reklamací. Bohužel ten servis je naopak tak strašně drahej, že si nejsem jist, zda se to vylatí.
Nemyslím si, že Fiat je jediná a nejlepší značka pod sluncem. Chápu wolffa a jeho alergii na antifiatistickou kampaň typu jedna paní povídala. Pokud se podívám na jakoukoliv diskusi půl roku dozadu pod jakýmkoliv článkem o Fiatu, vždy tam narazím na kecy typu: "vypadá to hezky, ale určitě to bude poruchový, protože je to Fiat". I já už na to mám alergii, protože realita je už dávno úplně jiná a s nějakou věcnou diskusí to nemá nic společnýho. Ale člověka by to asi nemělo zaslepovat a stavět do role ochránce Fiata za každou cenu. -
Lubos.1 25.11.05 11:28
« Re:
wolff:
nemas pravdu, este raz si precitaj moj prvy prispevok a zistis, ze som ziadny vseobecny zaver som z mojej skusenosti so Stilom nevyslovil.
Co sa tyka Fiatu ako takeho, ziadny model ma zatial od nich neoslovil. Mozno niekedy Multipla ako designovy skvost tejto znacky (ale na druhej strane urcite zaujal, aj ked vacsinou negativne).
Modely od AR su nieco ine, ale nemam chut platit iba za znacku a image tejto znacky, su podla mna zbytocne drahe, aj ked svoje prednosti maju.
Modely od Fiatu mnoho prednosti nemaju, nie je to ani lepsie, ani horsie, proste bezny europsky priemer, co do designu aj techniky. Aj ked urcite prvenstva sa im upriet nedaju, napr. co sa tyka vyvoja CR dieselov. -
« Jsem se pobavil
Ale auta jsou skutečně to nejlepší, co tady na tom trhu můžeš pořídit, tak mě mrzí, když tady někdo lže (ať už úmyslně ....
Teda FIAT a nejlepší auta na našem trhu???Beru to jako subjektivní názor :P
protože jinak dost zásadně mimo mísu, ale proti gustu.... -
wolff 25.11.05 11:12
« Bez nadpisu
nejsi ty trochu stahovačný? Proč bych tě měl napadat, já už tě mám vyřízeného a zařazeného.
Mimochodem velkoobchodní cena za kterou ten Castrol mám já je nějakých 170 Kč >:D
Podívej já mám alergickou reakci na 4 typy příspěvků
a) Koupil sem si japonce, servis nepotřebuju, je to 100%, jezdím vyměňovat brzdový destičky po 200 000 km, to je prostě kvalita (věk přispěvatele cca 12 let, vzdělání základní)
b) Nejlepší auto je VW (audi...), protože je Německej (věk přispěvatele 10 - 70 let, vzdělání max učeň)
c) FIAT je šmejd, protože tam upadlo to či ono (zejména sousedovi) (věk přispěvatele obdobné jako u bodu b)
d) Škodovka je český auto a má levný náhradní díly a je spolehlivá. (věk přispěvatele jako u bodu b)
a derivace těchto tvrzení... A ty si se bohužel svým prvním příspěvkem vlezl do bodu c. Pochopil? -
wolff 25.11.05 11:03
« Bez nadpisu
Já ho osbně nepoznám a nechybí mi to.
Jestli ti Lubosův příspěvek připadal věcný a pravdivý a naprosto srozumitelný, tak pardona a mám asi oproti Vám dvoum delší vedení..., že sem to hned nepochopil... Kdyby si odpustil ten tapecírunk, kterej potom sice zase optě s problémy se snažil vysvětlit, tak bych neřekl ani zbla... Moje argumenty jsou v pořádku. Někdy musíš být na neustálé kverulnaty trochu drsnější... Je mi jedno, ať si kdo chce myslí co chce, ale ať zde nenechává kverulantské ensmysli. Lubosův první příspěvek byl anprosto kverulantský. Pokud nevidíš rozdíl, tak ej to tvůj problém domluvil sem... Já píši pouze věcně. Někdo jiný píše nesmysly... -
Lubos.1 25.11.05 11:02
« Bez nadpisu
wolf: (ok, teraz bez citacii) tvoj posledny prispevok je uz vazne mimo, uz ani neviem, cim si ma napadol teraz.
Ale napriek vsetkemu sa da suhlasit s tym, ze dealeri su vseobecne pakaz (cest vynimkam). Preto si dosledne a vzdy vyberam servis - napr. na servisne prehliadky a vzdy vyzadujem moznost som pri vymene oleja (nosim si vlastny). Ak mi to servis neumozni, idem inde.
Co sa tyka hodinovych sadzieb servisov v SR/CR, tam nevidim velky problem. Trochu extremny priklad: Jaguar v SR: 1hod/1000 Sk, Jaguar v AT: 2800 Sk.
Co sa tyka tej Mazdy: v SR cca 800 Sk, v AT 2300 Sk.
Hodinove sadzby su celkom v pohode.
Ale suhlasim s navysovanim ceny za nahradne diely. Preto si urcite veci donesiem z AT (olej, niektore filtre) a dam ich namontovat v SR. Jednoduche riesenie.
Cena napr. oleja: Mobil 1 0W-40 v AT: ~650 Sk, v SR mi ponukali nejaky Castrol s podobnymi parametrami v servise v SR za vyse 900 Sk. -
wolff 25.11.05 10:49
« Bez nadpisu
Myslím, že umím líp Slovensky než ty česky... (což uznávám, že sem spíš vyjímka, můj pozitivní vztah ke Slovákům vezvykláš).
To co sem napsal (nemám potřeby používat citace jako ty) je prostě tak jak to vyznělo to co si napsal ty. Mám ti ty tvoje články zopakovat? A nemusíš si hrát na spravedlivé. Mazda má tady u nás taky zoufalé zastoupení a dealery, že je to až hanba. Prostě si nemusím hrát na to, že jsou všichni spravedliví, jsou i vyjímky, ale globálně je to všechno pakáž a za tím si budu klidně stát (viz hodinové sazby, rabaty na spotřebním materiálu a pod.) Pokud nevidíš do branže tak tě chápu, ale bohužel to tak je. A to, že na bejvalé Křižovnické (teď už FIAT sídlí někde jinde) dělají seky, ví každý i ten největší zastánce a fanoušek značky, to je prostě pravda... Netřeba před tím zavírat oči. A dealeři ať se hájí sami. Já jezdím do Motortecu a žádná sláva to taky není, dobří lidi co tam byli už jsou taky pryč. Prostě to je realita, ale realita, která je podobná u všech (snad s vyjímkou škodovky). Pokud myslíš že tomu tak není, žij si v tom dál...ALe když sem si chtěl objednat na Mazdu lapače nečistot, a ten Matěj mi za ten kousek gumy účtoval 2000, tak asi víš kam sem ho (AB Mazda Brno) poslal... Ale jedna dobrá zpráva je...Až se budou všechny značky prodávat jak rohlíky (viz AAA), tak tyhle problémy zmizí a nebvo spíš splynou...A budou se auta posuzovat odděleně od prodejců... -
« Bez nadpisu
wolff: tak dik, ze si ma neoznacil za debyla.
OK, vezmem to pedagogicky a po bodoch:
- beriem Tvoje zanietenie za znacku Fiat a do urcite miery aj chapem Tvoj "boj s veternymi mlynmi"
- ibaze na svoj boj pouzivas dost neobvykle zbrane skor typicke pre zarytych fanusikov isteho koncernu...
- vezmi si Magica, "bojujete na rovnakom fronte", ale Magic sa len malokedy znizi k nejakemu osoceniu a chran boh zavadzat citaciami a nepochopeniami ako je to v Tvojom pripade
- Lubosa poznam osobne, preto viem, ze nema PRECO si vymyslat, len aby Fiatu uskodil - hlavne preto, lebo jazdi celkom inou znackou nez su tu preberane. Naopak jeho recenzie testovanych aut povazujem za znacne nestranne - dokaze dokonca aj vecne a pravdivo skritizovat vlastne auto/auta.
- Ty ho napadas len preto, lebo sa vyjadril proti Fiatu - ale bohuzial prostriedkami, ktore sa nedaju nazvat inak ako ubohe - podivnymi konstrukciami sa snazis dokazat, ze klame, ze si vymysla, ze prekruca - sorry, ale tym sam seba stavias do polohy nechapaveho fanatika neschopneho prijat iny nazor.
Asi tolko. Hadam sa chapeme.
Inak osobne proti Fiatu nic nemam, aj som dost uvazoval o kupe Cromy 2.4JTD.
:D