Octavia combi II 1.9 TDI 105k /Stilo Multi Wagon 1.9Multijet
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
zase az tak spatne to nie je a Stilo tiez nema zrovna interier najpremakanejsi.....strasne mnostvo tlacidiel, takdiez fady interier, len verzia Abarth stoji za to v interieri.a Stilo tiez pukoce po urcitych par km, hlavne zo zadnej casti.a je vnutri hlucne.obi dve auta maju muchy ale nikto a nic nie je dokonale takze bud si zvykneme alebo budeme musiet jazdit na Maybachu...tam istotne nic nevrze >:D -
« Bez nadpisu
To bolo k tvojmu prejavu tu...Ja som si dal námahu a prešiel si tú debatu celú.
Inak Stilo som nemal ani na tri dni, ale Ochcáviou II jazdím často, pretože u manželky v práci ich majú ako služobné.
Pocit z tohto auta je tak neosobný ako cesta vagónom II triedy.Proste šeď bez života, hlavne ničím nevyčnievať z davu.Snád až na tie hmlovky rozmeru prenosného televízora...to sa im "podarilo". >:D V interieri klasické "chromove" čačky mačky ala VW na obvyklých miestach.To auto postráda akéhokolvek ducha a náznak invencie...Čo sa týka vnútorného priestoru ehm...moja predstava o priestore je asi skreslená :mrgreen: ...Napríklad ten "tunel" v strede na strope musel vymysleť idiot.
Tie O II dostali u ženy v práci asi pred pol rokom, už dnes v každej(žena má každu chvilu pridelenu inu)niečo drnčí a pukoce.Kultivovanost TDI na urovni malotraktora tomuto auto rovnako nepridá...
Osobne nevidím dôvod si toto auto kupovať a srdcom už vobec ne.Jedine človek ktorý chce byť simply clever a ma tendenciu riadiť sa stádovými reflexami...Ale je to len môj subjektívny názor. -
Lubos.1 28.11.05 10:03
« Re:
bruno: to bolo k comu?
K tvojej PS poznamke: pravidelny servis kazdych 20 000 km ma stoji do 10t Sk, takze je normalne, ze rad usetrim, ked sa da. Dalsia vec je, ze ak chcem iny olej, ako ponukaju v servise, tak si ho musim doniest. Ak je este dokonca aj lacnejsi, nie je co riesit. A co sa tyka filtrov, minule mi za pelovy filter uctovali v SR 3600 Sk, tak som ho dalsiu prehliadku kupil v AT za 1200 Sk. Nakoniec som ale zistil, ze podobne uz stoji aj v SR, vyrobca znizil ceny, lebo sa stazovali zakaznici a davali tam ne-originaly. Vzduchovy a olejovy filter som uz kupil v servise, tam uz nie su velke rozdiely v cenach.
Do restauracii si suroviny nenosim, ale ak chces zrovnavat restauraciu a servis, tak prosim. Ked budu mat v slovenskych servisoch to, co chcem a za normalne ceny, tak budem kupovat olej od nich. -
« Re:
Tak pánové, přesto že mám se Stilem i OII něco najeto ( i když s benzíny a se Stilem asi 10x víc ) schválně jsem do této diskuze nezasahoval, protože jsem tušil kam se to asi zvrhne. Proč se v tomto pitomém státě jen se někde vysloví slovo FIAT hned seběhne spousta odborníků kteří ví naprosto přesně jaký je FIAT šrot a všechno kolem čeho jen prošel skopčák je svaté??? Mluvím teď už víc všeobecně, než konkrétně k tomuto tématu, je mi z té posrané germanofilie už na blití. Nedivím se wolffovi, že reaguje tak jak reaguje, ale bohužel boj s tupostí je marný a nezbývá než tyhle lidi přehlížet a pousmát se nad nimi...
Bruno: vhodná připomínka... :D -
« Bez nadpisu
Dobré perly tu píšeš Luboš...jazdiť po svete potom so značkou SK je aj vďaka tebe rovnaké ako s cedulou "žijem v údolí dutých hláv".Prestávam sa diviť, že to v našej zaprdenej republike vyzerá tak jak to vyzerá...
PS:Nosíš si aj vlastné suroviny do reštaurácie? >:D -
"-- skrytý --" 26.11.05 15:54
« Podivné srovnání
Stejně by mě ale zajímalo, jak může zakladatel tohoto tématu chtít porovnávat sice dva podobně velké vozy, ale současně oba s úplně jinými motory ? Přesněji výkonově jinými motory.... ?
Vždyť ta inzerovaná a porovnávaná Octavia TDI (viz. název tématu) má 77 kW (105 k) a Stilo s motorem 1,9 MULTIJET 16V má 103 kW (140 k).
Takže pokud by cena obou vozidel měla být stejná, či podobná, odpověď musí být zcela jasná. Pochybuju, že by někdo preferoval "šneka" před "raketou". (Ikdyž těch 77 kW není zrovna šnek a těch 103 kW není zrovna raketa ;-) ).
Wimpi -
wolff 25.11.05 23:45
« Bez nadpisu
Strýko Matůši...
Dyť víš, že uznávám, že to byl asi nepodarek, ale taky mám trochu pocit, že s tím autem to bylo taky trochu tak, že byl malej problém ----- servis -------velkej problém -------nasranost ------- konec.
S tím servem si psal, že to asi zpatlali v sevise, což je možné..., ne? -
« Bez nadpisu
dívám se na to podobně jako Henrych - ta Octavia je (designově) pro kategorii lidí, kterou jeden můj kamarád nazval "hrdinové všedního dne". Já sám si neumím představit ve svým věku jezdit v autu, který je designově orientovaný na věkovou kategorii 50+ Ale to je můj názor a nikomu ho nevnucuju
:D -
"-- skrytý --" 25.11.05 18:03
« Stilo MW vs. Octavia II
Kurňa chlapi - koukám, koukám - bouřlivá diskuse. Ale co je lepší, jestli MW, či O2 jsem se z ní stejně nedověděl. Já sám mám Stilo MW JTD 115. Za dva a půl roku jsem s ním najel 110 000 km, v létě, v zimě, v deši , větru, vánici i pod pálivým sluníčkem. Takže o tomto vozítku už něco málo vím. Bohužel, nemám v něm ten silnější multijet, neboť tenkrát se do Stil ještě nemontoval. Tuším, že tomu je tak až od letoška... (?). A chipnout jsem si ten můj slabší diesel zatím netroufnul.
Kdyby mi tady někdo z Vás aspoň na chvilku půjčil svou Octavii II, tak bych Vám pak hnedle sdělil, který z těchto dvou vozíků je lepší. Hlásí se někdo ? Nehlaste se ale všichni najednou .... ! :-)
Jenom jednu věc na závěr - když si někdo není jistý, co koupit, tak ať si z katalogu vybere dva stejné vozy, zvolí do nich srovnatelné motory a vybere si srovnatelné výbavy. Když jsem tohle dělal já před těmi dvěma a půl lety, tak tehdejší Octavia I by mě vyšla o 120 000 Kč dráž, než to Stilo. A to už je docela slušná sumička, ne ? A pak mi ještě Fiati navíc sundali z ceny 35 000,- Kč, protože jim ta Stila moc prodávat nešla a tak se asi snažili přilákat zákazníky. Doposud se jim to ale stejně moc nepodařilo. Holt Oktávka je Oktávka, a montují ji přece "zlaté české ručičky". :D
Váš Wimpi -
matuS 25.11.05 17:01
« Re: Re:
magic, troska si to s tou 166 doplietol (predpokladam ze si myslel tu mojho otca) tak si ta dovolim poopravit: to ze nebol zosuladeny motor s prevodovkou nikdy nebola chyba ktoru by sme reklamovali, jednoducho to bola vlastnost auta, nasa chyba ze sme na to nedosli pred kupou - ponaucili sme sa. ja len nechapem ako to mohli pustit von.
s autom boli problemy ine: neustale vrzganie v interieri (c5 po 150kkm nevrzga, e-klasse po 60kkm tiez nie), 2x po sebe vyliata kvapalina zo serva (ten druhy krat to bola urcite chyba servisu, ale ten prvykrat tazko), neustale vypalovanie ziaroviek, vymena repraku bose (chapem, made in germany :-) ), cidlo prevodovky odislo 2x (fungovala normalne, len sa nedal pouzit manualny mod, tam bola zajimavost ze sme na to cidlo raz cakali 2 mesiace, pretoze talosi maju v auguste mesiac dovolenku a potom im to trvalo mesiac sem doviezt - co by sa dialo keby auto bolo nepojazdne?), palubny farebny display nefungoval pri teplotach pod 0st - to je ta pamatna historka ako pre dokazanie otec musel doviest mraziarensky kamion pred dealera, dat tam na 3 hodiny auto a potom predviest.
asi je to vsetko, neviem, uz je to davno.
zda sa ze je to malo, ale treba si uvedomit ze auto sme mali asi 18 mesiacov. tu "nespolahlivu plecku" od mercedesa mame rok a jediny problem zatial bol, ze sa cez noc sama vybila bateria.
PS: ten kanal, to bola vlastne stastna bodka za celou story - konecne sme sa zbavili auta. -
"-- skrytý --" 25.11.05 16:15
« Re:
Chlapi, klídek. Madlo může zůstat v ruce někomu u jakéhokoliv auta. Mám kamaráda, kterej urval na všech autech, který měl, kličku u okna. I když to byl hliníkovej tlakovej odlitek, od Žigula po BMW mu zůstala vždycky v ruce. Teď má už druhý Punto, okna v elektrice a je spokojenej. To je o člověku a jeho přístupu k věcem, ne o autě. Většina mechanických součástí na Fiatech je spíš nadměrně dimenzovaná, nikoli opačně.
Co se týká 166 - bohužel problémy s automatickými převodovkami a jejich synchronizací s motormanagementem tam byly a nevím, zda byly vyřešeny. Pro mě není AR s automatem skousnutelná kombinace, takže se o to nezajímám. Selespeedy na 156 ty problémy nemají a dokud se to auto nezboří tak to funguje dobře. Následky "přejetí kanálu" a další závady si netroufám komentovat, nebyl jsem u toho. Zmetek umí vyrobit každá automobilka a AR rozhodně není výjimkou. Bohužel se ty auta strašně blbě opravují a přístup Fiatu ohledně příp. reklamace je na zblití.
Co se týká Alfy obecně, jsou to průměrně spolehlivý auta, ale s těžce nadprůměrnými jízdními výkony - jinými slovy - budeš-li tak zacházet s jiným autem, vsadím se s tebou, že bude podstatně horší. Většina problémů byla vyřešena a pokud jde o problémy s motory 1.8 TS 16va 2.0 TS 16v na 156 - jen bych rád upozornil, že jejich poruchovost je statisticky pouze mírně nadprůměrná!!! Já před nimi vždy varoval proto, že na mechanické závady na motorech jsme u Alfy prostě nebyli zvyklí a navíc jejich předchůdce - motor TwinSpark 8v byl na svoji dobu naprosto geniální a jedinečný dílo. Motory JTS dneska zatím nemají ve světě obdobu, NIKDO neumí udělat takový motor, který bude mít odpovídající dynamiku při shodné spotřebě paliva a emisích.
Fiaty naopak patří k těm nejspolehlivějším autům, jaká v současné době znám a skonit se musí vlastně jen před Japonskou konkurencí. V Evropě, budu-li srovnávat srovnatelné - tedy shodnou výbavu atd. - je na tom líp možná akorát Škodovka. Ne, že by byla apriori spolehlivější, ale je s nima 1000x lepší domluva v otázkách servisu a hlavně reklamací. Bohužel ten servis je naopak tak strašně drahej, že si nejsem jist, zda se to vylatí.
Nemyslím si, že Fiat je jediná a nejlepší značka pod sluncem. Chápu wolffa a jeho alergii na antifiatistickou kampaň typu jedna paní povídala. Pokud se podívám na jakoukoliv diskusi půl roku dozadu pod jakýmkoliv článkem o Fiatu, vždy tam narazím na kecy typu: "vypadá to hezky, ale určitě to bude poruchový, protože je to Fiat". I já už na to mám alergii, protože realita je už dávno úplně jiná a s nějakou věcnou diskusí to nemá nic společnýho. Ale člověka by to asi nemělo zaslepovat a stavět do role ochránce Fiata za každou cenu.