FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Zpřevodování.
Ahoj, mám dost specifický dotaz. Můžete někdo kdo máte 2.2TDCI napsat, kolik motor točí v 90ti, 130ti a 160km/h? Nikde jsem to v dokumentaci k Mondeu nenašel.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 2000 a to točilo ve 160km/h na 5ku 4000ot. Kamarád měl Lagunu a ta mu točila na 5ku 4000ot už ve 135km/h. Teď má Scenic Grand s 6ti kvaltem a ta 6ka točí 4000ot už ve 150km/h. Je to úplně nesmyslně zpřevodované. Čekal bych, že 6ka bude točit 4000ot. tak ve 170-180km/h aby při 130km/h točila tak 2500ot. a zbytečně to neřvalo a nežralo. -
"-- skrytý --" 04.02.07 14:47
« Bez nadpisu
Focus:
Ano, momentalne pouziva PSA i FORD DW10B 100 kW (jakmile 96 kW, je to ještě motor Puma od Fordu).
Tento rok bude k dispozici novy motor DW10C (evoluce DW10B) se 110 kW, bude to velmi oblíbený motor, nejprodávanější u Mondea myslím (u nového)
Takže to shrnu:
1,4 TDCi a HDI 40 kW, 50 kW a 66 kW PSA-FORD rodiny DV4 a DV5
dále použito v Mazdě a Suzuki
1,6 TDCi 66 a 80 kW motor PSA-FORD rodina DW6
1,6 HDI stejné výkony
dále použito i ve Volvu a v Mazdě
1,8 TDCi 74, 85 a 92 kW motor FORD rodina Lynx
2,0 TDCi 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
dále použito ve Volvu
2,0 HDI 88 kW, 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
2,0 TDCi 66 kW, 85 kW, 96kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi 114 kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi a HDI 118 kW a 125 kW PSA-FORD rodina DW12
dále použito v Land Roveru
2,7 TDCi a HDI V6 motor FORD-PSA
použito dále v Land Roveru a Jaguáru
3,6 TDCi V8 motor FORD, zatím ve Fordu ani PSA nepoužito
používáno v Jagu a Land Roveru, Range Roveru, exportováno ve velkém množství do USA -
"-- skrytý --" 03.02.07 20:04
« Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
Sorry, Jenyk:
K benzínům nemám přímý přístup, ale pokusím se.
Momentálně, při 90% prodejích dieselů jsou benzíny trochu zanedbávány.
Ale zkusím.
Ta paleta nebude asi uplatňována v každé zemi stejně, ale Ford to myslí smrtelně vážně se všemi novými modely. Také se nezačne s kompletní paletou, mtory budou nabíhat postupně.
8) -
"-- skrytý --" 03.02.07 19:28
« Nové motory pro Nové Mondeo
Tak sjem pánové vyzjistil něco víc o motorové paletě pro nové Mondeo.
Jenom diesely, benzíny mne nezajímají.
1,6 TDCi (DW6) = 80kW (vstřikování Bosch) 240-260 Nm
1,8 TDCi (Lynx) = 92kW (vstřikování Siemens) 280-300 Nm
2,0 TDCi (DW10B) = 100 kW (Siemens) 320-340 Nm
2,0 TDCi (DW10C) = 110 kW (Delphi) 360-400 Nm
2,2 TDCi (DW12) = 125 kW (Bosch) 400-440 Nm
2,7 TDCi = 140 kW (Siemens) V6 440-480 Nm
1,6, 2,0, 2,2 jsou motory které pocházejí od PSA, 1,8 je motor čistě Fordu a 2,7 V6 má na svědomí Ford a dodává jej do PSA.
Novým motorem je DW10C 110kW, který je hliníkovou verzí stávajícího DW10B 100kW. S největší pravděpodobností bude také biturbo, jako DW12 125kW.
Všechny motory disponují overboostem.
Zdravím. ;-) -
"-- skrytý --" 31.01.07 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sterace
Hi,
to hil: Rok. Kolecko signalizujici zloutou barvou zadost o vymenu mi svitilo do oci po pul roce:-), ale nedbal jsem. Nove jsem si koupil proto, ze jsem si kupoval ve Ford Boutique novou bednu do kufru (na blbosti typu hasicak a povinna vybava) a padly mi do oka, proto jsem si je vzal. Tem starym jeste nic neni, kolega si je dal na sveho soukromeho Escorta a je nadseny. -
Jozef0351 31.01.07 08:22
« Re: Re: Re: Re: sterace
To sú obyčajné stierače. Mám taký dojem že tu sa hovorilo o "aero stieračoch" ( tak to volal voľakedy VW keď s tým prišiel ). Na slovensku vo Forde ich majú za cca. 1800,- Sk. Výhoda oproti VW je že pasujú na klasické ramienka. Chcem si ich kúpiť keď mi po zime doslúžia staré. Aké máte s nimi skúsenosti kto ich máte? Sú lepšie oproti klasike? V čom? Okrem toho že vyzerajú dôležitejšie :D -
impaler 28.01.07 18:46
« Re: Re:
Mindina:
Hlavn? by to cht?lo líp se zeptat. Manuály b?žn? nejsou ke stažení, i to se dalo vlastním pr?zkumem zjistit. Dá není jasné, jestli po nás chceš manuál zap?j?it (ale jak, že), nebo vy?íst n?co konkrétního (to spíš).
Zeptej se po?ádn?, a hledej na zmi?ovaném fóru, kde je informací mnohem víc už p?ipravených. A p?átelsky a opravdu up?ímn? si dovoluju upozornit, že tam je p?edevším t?eba nejd?ív hledat a ?íst, než se zeptáš jako tady. Vládne tam po?ádek, což je dob?e pro p?ehlednost, kdyby ses té vojn? cht?la podivit. :)
Manuál na TDDi nemám, tla?ítka na volantu mám. Další dotaz? :) -
"-- skrytý --" 25.01.07 07:17
« Re: Re: Re: Re: Re: a jeste z jineho soudku.
Hi,
to eda.nezbeda: Tak slovo "Valeo" je jen na krytce kloubu na steracich. Na krabicce jsou tyto udaje:
Ford 1 set of wiper blades, 1 354 355, 5U7J S17528 CA, Ford Mondeo 10/00>, Ford Premium Product.
Pak je na nich popsano jak jsou skvele. Je na nich normalni logo Ford, predpokladam ze je dostanes v kazdem krame kde prodavaji neco od Ford:-) -
eda.nezbeda 24.01.07 21:20
« Re: Re: Re: Re: a jeste z jineho soudku.
Diky!! Jsem rozhodnutej je vyzkouset, protoze proti original klasickym steracum je rozdil v cene maly, tak budu experimentovat. Ale cekam prakticky jen delsi vydrz a lepsi prilnavost pri vsech rychlostech, protoze napr. nad. cca 120 mi uz spis sterace po skle jen poskakuji nez ze by stiraly :) -
"-- skrytý --" 24.01.07 19:39
« Re: Re: Prubezne hlaseni
Hi,
to DIM: nevim, jestli se neceho lekli:-), jsem rad, ze mi uznali opravu jako zarucni. Taky nevim, zda napr. z cerpadla nebo jinych soucastek chteji dedukovat kvalitu nafty (usazeniny, opotrebeni, naruseni, atp.), kterou jsem cepoval, ale info o ZARUCNI oprave jsem uz dostal, z toho vychazim. Pokud se neco dozvim, dam vedet. -
"-- skrytý --" 24.01.07 19:33
« Re: Re: Re: a jeste z jineho soudku.
Hi,
to eda.nezbeda: Koupil jsem si je u prodejce auta (Ford), rekl jsem ze chci "lepsi" sterace na mondeo nez tam mam ted a prodali mi je. Je na nich logo Ford, jsou jakoby z jednoho kusu materialu (videl jsem je na novem focusu), na krabici je napsano Valeo, ale prodavaji se jako "Ford".
Bohuzel neco podobneho neexistuje dozadu (kombi), ten co tam je, to je ale bida...
Zitra ti opisu vse co je na krabicce napsano, at vis co zadat. -
« Re: Těsnění dveří - hukot
Mel jsem podobny problem s novym vozem - LP dvere aerodinamicky hucely, zrovna u ucha nahore, ale neteklo mi tam... Bylo skriple vnitrni kulate tesneni tim vnejsim silnejsim v ohybu vepredu nahore, takze jsem si toho hned nevsiml....
Po vytahnuti tesneni se to zlepsilo... ale idealni se to stalo az po kontrole usazeni vsech dveri pri prvnim servisu udelali mi to i bez meho prani - zlepsilo se mi i ne 100% zavirani zadnich dveri...
S naprogramovanim okenka jsem take laboroval...
Doporucuji v machrovskem servisu nechat zkontrolovat usazeni dveri... Stejny problem jsem mel i s jinym autem, pohli s dvermi a bylo po huceni... -
« Re: Těsnění dveří - hukot
Jo jo, zatékání, to o tom taky něco vím !! :-) Začalo to nenápadně, taková malá slzovitá loužička na nejnižším bodě křivky dveří, většinou zůstala na tom černém plastu. Jenže pak to auto stálo na zahradě trošku nahnuté, a to opravdu jenom trochu, a ráno po dešti bylo na podlaze mokro, druhý den už tam dokonce stála voda , všechny koberce kolem nasáklé jak houba, pak to pro změnu ještě dlouho smrdělo jak v bažině, protože byly horka............Zkoumal jsem po dešti , kde je to mokré. Když otevřeš dveře, je tam taková ta guma na karoserii, a ta v jednom místě mění svůj profil. Je to cca na úrovni zpětného zrcátka ( vpředu ). am evidentně tekla voda už po plechu a směřovala po karoserii dolů do toho ohbí. POkud asi stojí to auto vodorovně, tak zase někam odteče na cestu pod dveřma, ale když je vody víc a nebo se to auto nahne, tak neteče ven ale dovnitř...........
Řešení ale nemám, dřív než jsme stačil něco vymyslet tak bylo po vstřikovačích :-) -
« Re: Prubezne hlaseni
............jakoby se něčeho lekli !!! Nemají taky špatné svědomí s výměnou palivového filtru ?? Jak chtějí čerpadlo testovat jinak, než na těch diagnostických zařízeních ??? To mi jediné nějak nejde dohromady. Buď je opotřebované a nedrží tlak, a nebo není. Vizuální kontrola nemá moc smysl, a měření jednotlivých dílů podle mě taky ne, protože jde o lícování po zaběhnutí, a tam už mohou být věci jinak než na výkresech....... -
eda.nezbeda 24.01.07 15:52
« Re: Re: a jeste z jineho soudku.
A kde se daji koupit, nebo lepe, jak se jmenuji presne?
Nasel jsem zatim dva typy od SWF Visionflex (maji neco s Valeem, ale je to jina firma ) a od Bosche AeroTwin.
Ty od Valea nemuzu nikde najit, protoze nevim, jak presne se znaci. Hledam teda jen na internetu a napr. v ATU jsem je videl vsechny in natura, ale nemeli sadu na Mondeo. -
"-- skrytý --" 24.01.07 15:22
« Prubezne hlaseni
Hi,
dalsi hlaseni: Posledne jsem vas informoval o 4 vadnych vstricich (potvrzeno diagnostikou v Hale - Pha7). Dnes mi volal prodejce, ze po dohode s FMC uznavaji zavadu jako zarucni, objednavaji 4 nove vstriky (ne AT-repas Ford, ale origo Delphi). Jakmile vstriky prijdou, provedou vycisteni paliv.systemu, odeslou cerpadlo ke kontrole do FMC a navic mi uhradi diagnostiku, kterou jsem si sam nechal delat v Hale (cca 4k Kc).
Navic mi poskytnou nahradni vozidlo po dobu opravy. Neni Ford super? Nebude me dalsi auto ST220 nebo nove mondeo s TDCi 2.7 V6?
No, roky mne naucili nejasat dopredu, prubezne hlaseni bude nasledovat po vyrizeni reklamace:-)
BTW: dnes jsem (opet) menil H7, vymena zarovek je v mondeu takrka genialni (skoda, ze huste snezilo:-). Misto Philips Blue Vision, ktere mam ted, jsem si na www shopu objednal Osram Silvestar, uvidime rozdil. -
"-- skrytý --" 24.01.07 14:04
« Re: a jeste z jineho soudku.
Hi,
to jack007: kup si sterace valeo, nemaji tolik soucastek jako original na mondeu, delsi dobu vydrzi nez zamrznou.
Kamiony - stale dokola - rallye letni gumy ... A kdyz maj zimni, tak maj se svoji hmotnosti smulu - do kopce to na uklouzanem nerozjedes ani kdybys ses pokrajel (kdyz uz v kopci zastavis). Svagr jezdi s Volvem 4xx (tahac+naves), jednou jsem to zkousel se v kopci rozjet (mirny kopec, predtim mi to trochu uklouzal:-), myslel jsem si ze je to pohoda. Byl jsem prazdny, ale nenadelal jsem nic, jen jsem mu s konem doklouzal ke krajnici. Pak uz mi to vzal...Jezdi na univerzalech, ale pro podobne dny jako dnesni ma jeste retezy (aby nemusel dlouho cekat na sypace).
BTW - co sypaci, to je taky tema, co? Kolik penez usetrili, jak byli dobre pripraveni a potkal jsi je dnes nekde? -
jack007 24.01.07 13:54
« a jeste z jineho soudku.
Jak se vam dnesak jelo? Musim rict, ze kamionisti opravdu boduji. Neni kopec aby tam nejaky nestal a k tomu nejlepe 2 vedle sebe :-) Mam to 70km do prace, normalne to jezdim za 45minut dnes za 1h:50. To abych zitra vyjizdel uz v 5 rano :-( No a pekne mi zamrzaly sterace, takze super vyhled. I kdyz nebyl sem sam, jak sem koukal kolem. Pri kazdem stani kazdej vylejzal a cistil sterace :) -
impaler 24.01.07 12:45
« Re: Těsnění dveří - hukot
Ještě se zeptám úplně blbě...má dobře nastavený paměti-dorazy oken? Mně se to jednou povedlo ňák blbě na LP, že po dojetí jsem čudlíkem okno ještě dokázal posunout, jako dorazit do konce. Pak jsem to znovu naprogramoval a je klid.
Ovšem i tak nic nehučelo a nikam neteklo. -
-
lordmystic 24.01.07 12:06
« Těsnění dveří - hukot
Z trochu jiného soudku. Při rychlostech nad 120km/h mi hodně nepříjemně hučí zvuk proudící kolem LZ dveří a částečně i kolem PZ. Navíc u těch LZ kde to hučí víc mi při mytí nebo při velkém dešti trošičku zatéká do auta - sice jen na okraji, neteče to dolů pod nohy, ale dělají to jen tyto dveře.
Řešil někdo něco podobného a víte jak se dá toto opravit? Auto bourané nebylo, dveře by hnuté být neměli a takto to už dělá dlouho. Šlo by to nějak vyřešit přelepením těsnících gum? -
hil 22.01.07 19:50
« Re: Re: Re: Proc ne 2.2TDCi
No aspoň trochu radosti, podle toho značení tam mám EURO4. Najeto cca 24000 a zatím všechno OK. Nemám sice zkušenosti s 2,0 Mondeem, ale s 2,2 jsem spokojen.
Máme ještě Transita 2,0, rok výroby 2004, ES 98/69A. A ten už má vstřiky ve 40.000! vyměněný. Teď už má skoro 100.000 a zatím OK. -
"-- skrytý --" 22.01.07 10:57
« Re: Re: Proc ne 2.2TDCi
Od cca polovicky 8 mesice 2005 se vyrabeji 2,2TDCi - Euro4 - do te doby jsou to pouze verze Euro3 - lze to najit podle specifikace exhalaci ve velkem technicaku.
radek c.17:
ES2003/76B - verze EURO4 s jinym turbem a vstriky...
ES2003/76A - starsi verze EURO3 -
eda.nezbeda 22.01.07 10:54
« Termostat rozuzleni
Takze pro ty co to zajima dokonceni pribehu Termostat - oprava v Nemecku:
Jednani bylo v servise jako vzdy super (Bremen Motors). Nicmene vec mela 2 hacky: Nerozpoznali fakturu o predesle oprave jako od smluvniho servisu Ford :?: (nebyla na hlavickovem papire Ford) a druhy duvod, proc nemohla byt oprava provedena jako zaruka ... v Nemecku je zaruka na opravu jen 1 rok!
Ani jedno ani druhe vsak neni duvodem k panice a Zakaznicke centrum FMC v Praze mi po komunikaci s obema servisy (Bremen Motors a CARent) sdelilo, ze mi bude oprava uhrazena.
Problem to ale muze byt pro ty kteri jsou v Nemecku jen na dovolene, protoze opravu jsem musel samozrejme zaplatit. To by ale take nemusel byt az takovy problem, kdyby si ale Ford neuctoval za vymenu termostatu tabulkovych 189,- EUR!! Celkove jsem zaplatil cca 200 a to po nejake sleve, ponevadz zde se plati take nacteni chybovych udaju z jednotky! (30-50 EUR)
Takze suma sumaaarum, nic moc, pri predstave vetsiho problemu! Kazdopadne je dobre mit s sebou pokud mozno vetsinu dokladu o opravach, kde je podle cisla dilu alespon videt, ze jsou dily original Motorcraft.
Co se tyce ucinku opravy, tak auto sice topi a take po urcitem case ztichne motor, ale zase mi neukazuje dobre ukazatel teploty, takze problem bude jeste asi v cidle.
A nakonec: musim priznat, ze frustrace z poruchovosti mondea je v posledni dobe na vysoke urovni!!
PS: pred 3 tydny jsem mimochodem absolvoval prohlidku po 20 tis. a vse bylo v pohode. -
"-- skrytý --" 20.01.07 00:37
« Re: Proc ne 2.2TDCi
Podle mne bude ST220 docela ceněný model i po tom, kdy bude nové Mondeo. Jako jedno z mála dnešních aut je pro řidiče, nepřeplácané elektronikou, robustní, velké, za rozumné peníze a s šestiválcem. Kdybych dnes volil (mám 2.0TDCi v kombi a jsem s ním hodně spokojený, výkonem na to auto úplně stačí), stejně bych šel do ST220. Asi by trošku žralo...no a co? Rozumná pořizovací cena a zaručeně nižší servisní náklady to musí více než vyrovnat. -
"-- skrytý --" 19.01.07 20:39
« Proc ne 2.2TDCi
Hi,
to kutil: Prave proto ze jej mam, tak uz ti ho nedoporucuju. Jeste nevim, jak mi dopadne oprava mych 4 vstriku (zaruka/nezaruka), ale podle cteni diskusi mi ta 2.0 prijde min nachylna na kvalitu nafty (i kdyz ma taky svoje mouchy).
Pokud bych si dneska kupoval Mondeo (a vedel co vim dnes), tak si koupim ST220 nebo 2.5V6. Auto mam sluzebni, spotreba me zase tolik netrapi a tyto motory mi prijdou (subjektivne) spolehlivejsi (vychazim jen z diskusi).
Kdyz si po sobe ctu co jsem ted napsal, tak poradi (pro me) je ST (3.0V6), pak ta 2.5V6.
Tezko ti radit zda nechat 1.8 ci prodat - hodnota auta pada tak rychle, ze rozdil mezi novym (2.0 ci 2.2) a cenou pri prodeji te 1.8 bude hodne velky a je na zvazenou, zda se ti to vyplati... -
« Bez nadpisu
To maverick: Forester je něco mezi Mondeem a Maverikem. Má celkově nižší těžiště. Ptal jsem se na 2.2TDCI protože ho podle všeho máš. Tvoje odpověď mě nepotěšila. Říkal jsme si, že 2.2 bude míŇ zatížený jak 2.0 a že to nebude tolik trpět.
Tak teď fakt nevím, zda se na nové Mondeo nevykašlat a nedojezdit staré. Když u něj je problém, že i když jezdí fakt dobře, tak se bude velmi těžko prodávat, protože každý chce nový model. A všechny peníze do něj vražené se už nikdy nevrátí. -
"-- skrytý --" 19.01.07 15:08
« Re: Zkušenosti s Mondeem 2.2TDCI
Hi,
to kutil: Dobra otazka. Osobne bych si nechal 1.8 (slapajici jak hodinky:-) nebo koupil 2.0TDCi. Uz spojeni 2.2TDCi+Delphi+ceske palivo moc neverim.
Subaru muzu (Legacy Outback je mooc fajn), ale nedokazu ohodnotit (nejel jsem s nim), navic mi Forester prijde jako jine auto nez mondeo (spise bych ho srovnaval s fordem maverick atp.).
Co se tyce pridelani starosti - kazde auto ti je muze pridelat v kteremkoliv case, je to loterie. -
« Zkušenosti s Mondeem 2.2TDCI
Ahoj, mám možnost koupit Mondeo s tímto motorem a nebo s 2.0TDCi 96kW. Mám Mondeo 1.8 benzín z roku 2000 a jede jako hodinky. Nerad bych se spálil koupí nového vozu, který fungovat nebude. Mám ještě nabídku na Subaru Forester 2.0 za stejnou cenu.
Doporučil bys 2.2TDCi nebo se mám raději vrhnout na Subaru? A nebo dojezdit stávající Mondeo (mám najeto 145tis.km). Problém s tím nemám, ale Mondea za 2 měsíce končí a bude nové, které mě neoslovilo.
Je to s DAS vstřiky tak šílené? Má cenu Mondeo kupovat nebo to je přidělání starostí? -
« Re: Re: Re: Klapani a spol.
Jen tak mimochoedem : dvouhmoťák údajně není předmětem prodloužené záruky, ale hlavně má podle srvisu životnost do 100 000 km !!! Výměna asi 12 tis . Kč. Kam to šetření renomovaných automobilek povede ? tŘEBA Kia Ceed je pěkné auto, za normální cenu a má 7 ( ! ) let záruku ( a nebo 150 tis km) . -
"-- skrytý --" 16.01.07 23:40
« Bez nadpisu
Beru cca už 90000 v 95 procentech jen Agip a nemám problém.Nyní najeto 150 tkm a od 60tkm po výměně vstřiků je zatí vše OK z hlediska poruchovosti vstřiků.Auto přitom nešetřím.Pokud jsem vzal OMV nebo SHELL, byl chod přiv zrychlování vždy "cukavý" -
« Klapani a spol.
Ruzne ke klapani: kdyz pisete, ze je klapani silne, jak moc silne mate na mysli?
Jinak ted jsem po dlouhe dobe bral nekolik nadrzi v Nemecku u Aralu (normalne to nedelam kvuli cene) a proti beznemu provozu na Shell musim rict: tak tichy provoz za studena jsem jeste nemel... -
« Re: Re: Klapání a vstřik.
Jo, ty klapavé zvuky jsou pravděpodobně opravdu předzvěstí vadných vstřiků. Mě vyměnili všechny čtyři a je zase klid. Se zárukou bude velký problém, na to se, bohužel, spolehni. FMC je ochotno uznat tak max 2. vstřiky , ale pokud jsou všechny 4, tak se automaticky ohánějí tím, že to není normální aby najednou odešly všechny 4 a že je jasné, že je to naftou..........a to dokonce i tehdy , když bude aktuálně v nádrži naprosto vyhovující vzorek. Tvrdí, že to muselo být nějakým předešlým tankováním, a dokonce jsme slyšel z oficiálních míst i takové zvěsti, že jsou schopni z usazenin na válcích a ve vstřikovacím systému zpětně něco dokazovat..............Jinými slovy udělají už dopředu všechno pro to, aby sis tu reklamaci rozmyslel, aby jsi raději ty peníze vysolil a neriskoval jsi dlouhotrvající nicneřešící soudní spory. Možná by to šlo alespoň dva v garanci a dva zaplatit. ................
Nemá náhodou to Volvo taky TDCi od Fordu ?? :-) V každém přpadě je na zadních sedadlech tragicky málo místa . S Mondeem se to srovnat nedá, větší Combi než Mondeo má asi jen Citroen :-) -
"-- skrytý --" 16.01.07 11:07
« Klapání a vstřik.
nemyslím, že klapání v 1800 vždy bývá způsobeno vadným vstřikem.
já mám auto po výměně všech 4 vstřiků a projevilo se následně: po studeném startu již klidný chod bez zakolísání a kouření, následně rozjezd a mírný rachot( spíš chřestění) okolo 1200-1500 otáček jež se zklidní se stoup. otáčkami. Toto chřestění již nemizí po zahřatí a je trvalé v nízkých(1200-1400 ot). Nemyslím si že by bylo chybou-spíš akustický projev tohoto motoru.
Před výměnou vadných vstřiků to zastudena do cca ujetí 2km po překročení 1500 ot. klapavě chřestilo.
Pod zatížením zejména na čtyřku(typicky prudký kopec) to začalo silně klapat než jsem přesáhl cca 2100 otáček. Dříve to před výměnou vstřiků nedělal. Již během prvních ca 200km se toto klapání výrazně zmenšilo(nevím zda díky Stanadyne v naftě nebo "inteligenci" řídící jednotky). -
Jozef0351 16.01.07 09:54
« Re: V70 vs Mondeo
Prostor na zadnich sedackach je ale citelne mensi nez u Mondea
Pokiaľ sa nevozíte štyria dospelí tak by som to neriešil. Ak sa vozíte piati, tak v žiadnom osobnom aute nie je dosť miesta. Ja mám 186 cm a vzadu v Mondeu mi zavadzá strecha. V kombíku by samozrejme problém nebol. -
"-- skrytý --" 16.01.07 09:23
« V70 vs Mondeo
V70 me taky celkem lakala nez jsem mel moznost s ni delsi dobu jezdit.
Co se pohodli tyce tak nemam vyhrad.Prostor na zadnich sedackach je ale citelne mensi nez u Mondea, A zavazadelnik je plytky takze vetsi krabice nezakryjes roletkou.
Horsi je to s rizenim ktere je hodne nekomunikativni. D5 v petikvaltu je nad 140km/h dost hlucna a pri nastupu turba kope jak TDi. No a dalsi stranka veci je servis, tam jsou ceny trochu jinde nez u Mondea.
Ale na druhou stranu ho nema kazdy a obcas se za tebou i nejaka ta zenska otoci:)
Moje pristi auto bude asi S-Max -
Jozef0351 16.01.07 08:43
« Re: Re: auto za 1,2 mil misto mondea
napr. V70 mi podvozkem leze do stredni, ale vybavou a cenou do vyssi str. (zrovna teda Volvo dela podobne blbosti jako Skoda-V50 cpe do stredni, i kdyz ma podvozek z Focuse, podobne jako Octavii cpou do stredni, i kdyz ma podvozek A3+Golf a zacina 1.4 benzinem:-)
To je pravda že Volvo to má trošku posunuté. 40 - 50 rada je šetkými parametrami nižšia stredná, 60 stredná, 80 vyššia stredná. Samozrejme okrem cien. Tie zodpovedajú triedam kde ich radia >:D .
Škoda je kapitola sama o sebe. Nová Octavia má rázvor ako nové Clio, Volvo má aspoň imidž luxusnej značky.
Nový Passat ma prekvapil že je vnútri pomerne malý. Čo sa týka miesta za volantom tak oproti Mondeu je to podstatný rozdiel. Dúfam že to nie je nejaký nový trend robiť nové autá také stiesnené. -
martin.z 16.01.07 08:08
« Re: auto za 1,2 mil misto mondea
to maverick:
o clanku nevim, pristupuji k tomu podobne jako ty, ale myslim ze at uz novinar ci primo vyrobce to vzdy bude radit nejak subjektivne..
Myslim ze ten zmatek je dany trochu tim ze oficialnich trid je proste moc, ja si intuitivne auta delim jen na male a velke rozmerove(i kdyz ani do velkych se na zadni sedadlo nevejdu pod strop aniz bych mel kulate zada-merim 192cm) a mezi velkymi i malymi se pak auta muzou lisit o tridu zase jakymsi pocitem a vlastnostmi..
napr. passat r.v.2001 presto jak byl dlouhej je pro me jednoznacne o tridu niz nez v70 z techto let a to proto ze volvo ma nesrovnatelne lepsi sedacky, uz treba jen zavirani dveri je takove mechove, kultivovanost a tichost benzinovych i dieselovych motoru proste musi odlisit snad kazdej, napr. podleni modifikace D5 si krasne prede hned po nastartovani i v mrazu-a hlavne je zahrata za 1. rohem(ma to asi nejake elektricke prihrivani-zatimco treba mondeo tdci je cca 5 nebo 7 km nez se ohreje traktor jako prase kterej navic celou dobu taky asi docela zere.. -
"-- skrytý --" 16.01.07 07:28
« Re: auto za 1,2 mil misto mondea
Hi,
to martin.z: dik za cenik, V70 D5 (AWD) mam mezi kandidaty. Ted ma vylezt nove V70+XC70, uvidime:-)
Jeste mala poznamka k zarazeni aut do trid - nevideli jste na nejakem webu diskusi ci dobry clanek tykajici se zarazeni do trid? Ja ta auta zarazuji nejak pocitove, vychazim ze starsich definici (hlavne podvozek+motor+vybava), ale napr. V70 mi podvozkem leze do stredni, ale vybavou a cenou do vyssi str. (zrovna teda Volvo dela podobne blbosti jako Skoda-V50 cpe do stredni, i kdyz ma podvozek z Focuse, podobne jako Octavii cpou do stredni, i kdyz ma podvozek A3+Golf a zacina 1.4 benzinem:-) -
martin.z 15.01.07 21:50
« auto za 1,2 mio misto mondea
To maverick, lordymystic:
nechci pusobit jako chytrolin, proto jsem se koukl do ceniku, ale ja bych volil volvo V70 D5.
Muzu ho s mondeem srovnat a v mnoha parametrech je to auto pro me o tridu vys, s passatem muzu srovnavat jen s predchozim modelem ale neverim, ze by najednou skocil do nejvyssi tridy..
[odkaz] -
"-- skrytý --" 15.01.07 20:06
« Prubezne hlaseni
Hi,
dnes jsem odvezl milacka do HALE (Pha, Delnicka, p. Marecek). Odpoledne volali, ze vsechny vstriky jsou v p*deli (cerpadlo OK) a jestli mi tam maji dat nove. Jelikoz mam auto jeste v zaruce, volal jsem svemu prodejci, zda HALE muze vymenit vstriky. A muj prodejce? A to teda zase ne, diagnostiku od HALE akceptovat budou, ale jejich vstrikovace ze pry ne (v ramci zaruky). Ze mam dovezt auto k nim spolecne s protokolem a ze se obrati na FMC, zazadaji o zarucni opravu, FMC jim rekne, at zaslou vzorek nafty z me nadrze a pak se bude resit, zda pujde o zarucni opravu nebo ne. Takze pricinu mame nalezenou, odstraneno dosud neni. Verim, ze prodejce pochopi, ze jde o zarucni opravu:-) Prubezne hlaseni budu poctive davat...
Dotaz na Petr T.: na str. 84 (nevim, jak ziskat URL tve odpovedi z teto strany, 4.1.06, 16:04, predmet: PAS Zabreh) pises, ze zlevnily vstrikovace na 4.150 Kc bez DPH a ze se mam obratit na TAD Pha (neni rovnitko mezi tad pha a petr t.?:-). Mne muj prodejce uz drive nabizel original vstriky za 9k a repasy za 4.5. Tys odkazoval na original nebo repasy? Radil jsi mi, abych repasy odmital, tebou uvadena cena je velice zajimava (pokud jde o original).
Jeste dotaz k podobne postizenym jako ja: Co byste si koupili misto mondea 2.2TDCi za dalsi auto v podminkach ceskych paliv? (kriteria-silny diesel co natoci 300k s ceskym palivem bez problemu, dobry podvozek, velke, str. - vyssi stredni trida, cena 1.200.000 s DPH). Uz zacinam pomalu premyslet nad budoucnosti -
eda.nezbeda 15.01.07 16:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Termostat
:D .... no ja vtip prve pochopil, ale pak sem znejistel a paranoia prevladla a tak sem reagoval jak sem reagoval :*)
No a ten vstrik: slysim prilis hlasite jemne klapani, taptani az nekdy kratke klani jak pri detonacnim horeni, vse kolem 1800-2000. Ted pri nefunkcnim termostatu je to samozrejme daleko delsi. Ale jistotu samozrejme nemam, a dokud to neodejde jasne, tak se budu utesovat, ze je to "normalni" nebo jeste lepe cokoliv jineho na motoru, ktery je rok stary a tedy v zaruce.
Ale na to tomu moc rozumim abych tomu veril. Spis ted uvazuju o investci do repase cerpadla, protoze mam evidentne jeste to puvodni z 2001 a je vic nez pravdepodobne, ze je to ten problem.
Zjistim si co a jak se da delat u ZM Auto v Brne a pak poreferuju.
Ale nastava ukrutna otazka, jestli se mi to vyplati, kdyz bych ho nejradsi za cca 1,5 roku vymenil nejlepe za nove Mondeo ... proste na prasky :x