FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Dong1 16.02.07 07:12
« Re: Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
hil: Zaklad vsech bonusovych akci...kdyz si vymenis nejake body za nejakou odmenu, tak nakonec zjistis ze toto sou ty nejdrazsi veci v tvem zivote.
Totez bohuzel vetsinou plati i akcich "a k tomu dostanete zdarma" :-)
A to se vyplati >:D -
hil 15.02.07 22:39
« Všimli jste si? SHELL - Nechci slevu zadarmo!
Natankujte a vyměňte si 12 SMART bodů z Vaší SMART karty za slevu 2 Kč na každý litr.
Slevu lze uplatnit pouze na celkové množství natankovaných litrů, nikoli na část tankování.
Sleva činí 2 Kč za 1 litr jakéhokoli paliva Shell.
Slevu získáte výměnou za 12 SMART bodů za každý zlevněný litr.
A to se vyplatí!
Někdo tu jednou vypočítal hodnotu bodu na 0,50 Kč. To je tedy sleva
2,- Kč za pouhých 6,- Korun :-) -
« Re: Re: Re: Topení
Ale mě to topí, i když je ta ručička teploměru níže ! A když potřebuji zatopit rychleji, tak pouštím větrák naplno ručně a ono to vlaží v podstatě hned a nečeká na tu vysokou teplotu jako automatika....pravda, asi se to o to později zahřeje. Údajně je ten rozsah mezi krajními polohami teploměru jen 5 stupňů...... -
eda.nezbeda 15.02.07 14:33
« Re: Re: Topení
S tim mam take problem, ale uz sem si zvykl. Akorat ted mi to netopi a uz sem i nechal vymenit termostat a furt nic. Teda topi, ale pozde a malo.
A to pak muzou byt ty pridavne zhavici elementy, ktere sou bud ve vode nebo ve ventilaci (spis ve vode). A to bude nejspis pricina u me.
To je ale hlavne odpoved na otazku, jestli se tam dava pridavne topeni - dava ... ale neni to zrovna pridavne topeni, jen takova berlicka, aby se to rychleji ohralo ...
Predpokladam, ze to ma i 2,2 TDCi, ja mam 2,0 96kW. -
hil 15.02.07 13:52
« Re: Re: Topení - vedro na nohy
Zkoušel, pak to zase fučí moc těma průduchama v palubce.
Než to deletí ke mě , je to na ramena a krk už studený. Zkoušel jsem i směrovat vzduch z průduchů jinam, ale zatím jsem nepřišel na to, jak to udělat abych neměl pečený nohy a bylo to v celým autě OK. Tedy zatím by mi stačilo aspoň u řidiče... -
impaler 15.02.07 11:22
« Re: Topení - vedro na nohy
Hil: panáčka se šipkou na prsa zkoušels?
Já dnes ráno výjimečně ano, i když nic jako ty nepozoruju - měl jsem zamlžené vnitřní zrcátko, a to sem čučel, jak rychle mi bylo horko. Jezdím každé ráno stejně a můžu porovnat, že to je proti plnému automatu zásadní rozdíl.
Jinak jsem taky bezděky zjistil, jak je super vyhřívání skla - zapomněl sem ho manuálně zapnout, byly zrovna ty čtyři stupně a neseplo samo. Furt sem nemoh odjet, jak to bylo zamrzlý...normálně už dávno jedu. :) -
hil 14.02.07 21:50
« Topení - vedro na nohy
Pres den je to OK, nebo to nepozoruju, ale v noci mi to topí až moc na nohy a na ramena je naopak chladno (v mikině).
Nepodařilo se mi zatím přijít na to jak nastavit topení a rozvod vzduchu.
Pozorujete taky někdo něco podobného?
Zkoušel jsem všechno možné nastavení AUTO, bez, A/C, ECCO... -
« Re: Re: cena poklic
Jo, poklice jsou fakt drahé, na manžilčinu Fábii jsem raději koupil elektrony, než bych za ukradené poklice vysolil snad 3 tisíce. Na zimní plecháče jsme pakmkoupil nějaké noname, ale vím, že konkrétně na tu Fábii to byl docela problém, ne všechny se tam vešly.
Mám na Mondeu originál Ford poklice, mám je jenom na zimních, a konkrétně ta jedna byla po trefení jedné pěkné díry na cestě rozbitá, ale držela ještě asi dva roky...až teď je ji někde konec. čest její památce. -
impaler 14.02.07 09:29
« Re: cena poklic
No jo, však nejsem pyšný, jak dobře jsem koupil. :'-(
Měl jsem před rokem velmi dobrou cenu na zimní sadu disků a pneu, samozřejmě bez poklic. Než jsem se vzpamatoval, už jsem platil. Navíc pak jsem vztekle chodil po supermarketech a hledal šestnáctky, kolik jako stojí, nikde nic. Do 15 palců max, takže bych si stejně nepomoh. Upozorňuju, že malé mototechny a vůbec hodně věcí, jak jsme zvyklí, tady nejsou. Nebo je neumím hledat. Např. nejsem schopen koupit stěrače Valeo ani na webu, vidím už kvůli tomu rudě, protože snad jednou za měsíc kupuju furt něco levného (šmejd Nordauto 10 eur) nebo drahého (Bosch klasika 15 eur za jeden) a nic nestírá pořádně. Origo aero Ford kdysi taky nic moc, proto teď zkouším jiné. A nebo půjdu reklamovat ramena/pružiny, ale co mi řeknou, to teda nevím. Záruka je do léta, tak to možná zkusím. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory
Ne, vodík se nevyrábí v JE , ale jeho výroba je energeticky velmi náročná, a to bude potřebovat nějakou další jinou energii..... Čerpací stanice ?? Vodík musí být pořád pod obrovským tlakem a nízkou teplotou, jinak se odpaří a pak přichází rock and roll :-) A hlavně ho musí někdo do té garážové pumpy něčím přivézt a přečerpat......a pak kontrolovat, a chladit ......... -
Jozef0351 13.02.07 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro
Vodík sa musí vyrábať v jadrovej elektrárni :?: :?: :?:
Niekde som čítal že niekto vyrobil prototyp vodíkovej čerpacej stanice ktorá môže byť v garáži. Samozrejme že zatiaľ je cena akéhokoľvek alternatívneho pohonu vysoká, niekedy až astronomicky, ale niečo nové bude musieť čochvíľa prísť. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové
S tím vodíkem je to víceméně ironie. Právě proto, že kdyby chtěli zítra začít všichni jezdit na vodík, potřebovala by ČR na jeho výrobu snad 20 temelínů !!! :-) A taky by byly věčně mokré cesty, za mrazu v podstatě neustále udržovaná ledová plocha ...... Ale odpadly by vstřiky, čerpadla, filry, válce.....standové... -
lordmystic 13.02.07 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mon
DIM: S tim vodíkem si spousty lidí myslí, že je to ekologické. Ale když pominu děsně drahý auta, minimální hustotu čerpaček na vodík, tak i vlastní výroba paliva vodíku pro auta znečistí živ. prostředí mnohem víc, než kolik znečistí spalování klasických paliv v autech. Tady to bude ještě dlouhá cesta... -
"-- skrytý --" 12.02.07 21:58
« Opravy
Lord of Mystic:
viděl bych to na střední opravu a ta práce je již započítána (předpoklad).
Hlavně se do toho nežeň po hlavě, ať si to pořádně vyzkouší.
Ale mám pro Tebe návrh. Asi bych dokázal sehnat nové vstřikovače za cenu středně drahé opravy. Máš zájem? -
lordmystic 12.02.07 17:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
Petr T.: Tak na tuhle informaci jsem čekal jak na smilován - doufám že je to již reálný termín. Co myslíš, kolik si vezmou navíc za práci - kolik to tedy bude stát celkem při opravě menší a větší závady?
Jinak při velkém průtoku nafty mi to padá do nouzového režimu, čerpadlo asi neprotalčí dost paliva přidřeným vstřikem. To bude menší nebo větší oprava, co myslíš? Jinak předem díky za info. -
"-- skrytý --" 12.02.07 16:37
« Re: Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
hil:
Od 15.3.2007 jsou vstřiky opravitelné. :shock:
Cena koncový zákazník je odhadována:
1/ střední generálka bez výměny trysky cca 2900 Kč
2/ velká generálka s výměnou trysky cca 4500 Kč
Jako první servisy se do toho pustí na Kladně a na Praze 7. -
"-- skrytý --" 12.02.07 16:33
« Moje doporučení
Dr. Ej:
Bondeo se bude zavádět s motory 1,8TDCi 74kW, 1,8TDCi 92kW a 2,0TDCi 103kW. Později přijdou ostatní motory, co jsem jmenoval.
Doporučuji 1,8TDCi s 92kW. Je to víc než mělo staré Mondeo 2,0TDCi 85kW a přitom by mohlo (i na Slovensku?) spadnout do kategorie nižšího povinného ručení.
Vstřikování Delphi, u Focusu dost bezporuchové (tento motor se používal a používá ve Focusu) bylo nahrazeno Siemensem, který je piezo a ještě odolnější.
Na druhou stranu, 2,0TDCi je také Siemens, takže rozhodne asi cena (1,8TDCi bude o dost levnější).
Zdravím :D -
"-- skrytý --" 12.02.07 15:23
« Prubezne hlaseni
Hi,
dnes jsem odvezl auto na vymenu vstriku. Od doby nahlaseni (pocatek 12/06) jsem ujel cca 5k, nyni mam skoro 90k. V ramci zaruky mi vymeni 4 vstriky a vycisti palivovy system vcetne nadrze.
Dnes jsem vsak provedl zasadni reseni situace: Poridil jsem si ST220 kombi (cerna, sluzebni) a sve, ktere bude opravene za 4 dny, davam kolegovi, ktery mel predtim FF 1.6 benzin.
I have to say you good bye, 2.2TDCi:-(
Od priste jiz v mem podpisu budou pismena ST... -
« Re: Re: Zpřevodování.
Tak jsem se vrátil z Rakouska, s lyžemi a plným autem spotřeba dle PP 5,6 l , jízda víceméně jenom podle předpisů....... A jelo jako nové :-) Mimochodem, jak může být , Hile, průběh rychlosti a otáček při STEJNÉM převodovém stupni NELINEÁRNÍ ??????????? Každých deset kilometrů přibude jiný počet otáček !!?? Prokluzuje Ti asi spojka :-) -
lordmystic 12.02.07 07:35
« Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
No možná bych dnes při výběru nového auta s dieslem počítal i válce. Takové šestiválce jsou svou kultivovaností, spolehlivostí a parádním průběhem krouťáku velice zajímavá volba. Pokud bych měl tedy trochu kaček navíc, asi bych kupoval už jedině šestiválec... -
« Re: Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
No predpokladám, že technika pokročila od čias jedinečného TDI. Napríklad práve spomínaný (a mnou vyradený) 2,7l motor je vraj vynikajúci, ale to už je cena ktorú pri Mondeu považujem za neprimeranú. Keď si budem kupovať Jaga, tak o inom asi ani nebudem uvažovať :) -
« Re: Nové motory pro Nové Mondeo
2 Petr T.: Chcem tiché pohodové auto na dlhé cesty, nové Mondeo je vážny kandidát, ale predpokladám, že rozhodujúci pre tú pohodu bude práve motor. Z viacerých Tvojich príspevkov mám pocit člvoeka, ktorý sa vyzná, poradíš mi prosím, ktorý z dieselov zvoliť? Moje kritériá - vylúčime 1,6 a 2,7 a z tých ostatných ma zaujíma ktorý je najkultivovanejší a s najmenším predpokladom k poruchám. -
« Bez nadpisu
To hil: Aha, tak to jo. Myslel jsem, že 6ka je použitelná jen na dálnici. :-!
To impaler: To co jsem popisoval se týkalo pouze benzínových motorů. ;-) Jen jsem chtěl upozornit na to, že i u stejného typu motoru a objemu může být zpřevodování hodně rozdílné. -
hil 09.02.07 15:32
« Re:
Jezdím, když to jde samozřejmě, mezi 130 - 160, většinou kolem 140, abych se vešel do 10% :-). Takže mi to zpřevodování 6 vyhovuje. O žádném řvaní motoru nemůže být řeči. A řadit taky není potřeba, 6 + turbo si s tím poradí od 100 v pohodě.
Kdyby to bylo naopak zpřevodované jak říkáš ty, bylo by potřeba mnohem častěji řadit 5 a na okreskách by sis s 6 ani neškrtl. -
"-- skrytý --" 09.02.07 15:12
« Bez nadpisu
Byl jsem poprvé na emisích.
Mám takový dotaz dle TP mám ES 2001/100A
korigovaný součinitel absorbce 1,82. Je to Euro 2 nebo 1?
našel jsem tu jenom
ES2003/76B - verze EURO4 s jinym turbem a vstriky...
ES2003/76A - starsi verze EURO3
Díky za upřesnění. -
impaler 09.02.07 14:00
« Re:
Kutil: já jsem teda laik, ale připadá mi, že tady úplně mícháš hrušky s jabkama, totiž benzín a naftu. Záleží, o co tobě, nebo kolegovi, nebo komu jde.
Můžu tě ujistit, že s dvoulitrem vyrazím na dálnici z připojováku, někde na 100-120 tam vrazím šestku a pak už cvičím jenom s ní, pokud tedy nezpomalím pod těch sto. V Německu v levém, vadím motorkám a sporťákům, jinak pohoda. Nechápu, co řešíš. Jak vyřeší nový nafťák 2.2 problém staré benzínové Laguny proti starému benzínovému Mondeu, to se budete s kolegou muset asi projet.
Jinak ty otáčky víceméně asi sedí i pro můj motor, kolem těch 130 určitě.
A kdo chce lítat sto osmdesát po dálnici s nízkýma otáčkama, má si koupit nafťák a ne benzín, který si předtím nevyzkoušel, a teď se diví.
(taky sem nevyzkoušel, ale nedivím se ;-) ) -
« Bez nadpisu
To Jenyk: Vzhledem k tomu, že je maximální moment v 1800ot. tak by to ve 130km/h stačilo a a naopak ve vyšší rychlosti by to tolik netočilo a nežralo. Všude čtu, že tento motor potřebuje jezdit v rozsahu 1500-2500ot. >:D
A pokud už je v autě 6ka, tak jsem doufal, že to na dálnici nebude moc točit. Je to totiž předmětem mého sporu s kolegou, protože když jezdil s mým Mondeem 1.8 benzín, ta měl pocit, že nejede. Měl Lagunu 1.8 benzín, přibližně stejný výkon a přesto Laguna po dálnici jela líp.
Nakonec jsme přišli na to, že je to tím, že 5ka u Mondea točí ve 160km/h 4000ot. a jemu Laguna na 5ku točí 4000ot už ve 135km/h. Takže mu ve 180km/h vadla zatímco Mondeo by jelo ještě dál. Akorát, že u Mondea bylo potřeba někdy řadit 4ku v kopci i na dálnici. Mě osobně vyhovovalo víc řazení u Mondea. Casem jsem se naučil častěji řadit 4ku a jezdilo to super.
Teď koupil Scenic 2.0 benzín s 6ti kvaltem a myslel si, že to bude na 6ku točit ve 160km/h tak 3500-4000ot. Ale zrada točí mu to zase přes 4500ot. Tak se mně ptal, proč ty 6ky nejsou zpřevodované více do pomala.
Něco jako byla u Škody 120 5ka. Sice to na ní nezrychlovalo, ale držet rychlost stačila. -
"-- skrytý --" 08.02.07 22:11
« Re: Re: Re: rozmery gum
Kutil: jen bych mne zajímalo, k čemu chceš takové zpřevodování? Pod 2000 ot/m - 130 km/h by ses tím na šestku nedalo jet, nad 180 by to začínalo chytat dech....kdyby to mělo tak o sto koní víc. Chceš lítat? Kup si Veyrona >:D >:D >:D ! Na to Monďas TDCi asi fakt není nejvhodnější. -
« Zpřevodování.
Ahoj, mám dost specifický dotaz. Můžete někdo kdo máte 2.2TDCI napsat, kolik motor točí v 90ti, 130ti a 160km/h? Nikde jsem to v dokumentaci k Mondeu nenašel.
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 2000 a to točilo ve 160km/h na 5ku 4000ot. Kamarád měl Lagunu a ta mu točila na 5ku 4000ot už ve 135km/h. Teď má Scenic Grand s 6ti kvaltem a ta 6ka točí 4000ot už ve 150km/h. Je to úplně nesmyslně zpřevodované. Čekal bych, že 6ka bude točit 4000ot. tak ve 170-180km/h aby při 130km/h točila tak 2500ot. a zbytečně to neřvalo a nežralo. -
"-- skrytý --" 04.02.07 14:47
« Bez nadpisu
Focus:
Ano, momentalne pouziva PSA i FORD DW10B 100 kW (jakmile 96 kW, je to ještě motor Puma od Fordu).
Tento rok bude k dispozici novy motor DW10C (evoluce DW10B) se 110 kW, bude to velmi oblíbený motor, nejprodávanější u Mondea myslím (u nového)
Takže to shrnu:
1,4 TDCi a HDI 40 kW, 50 kW a 66 kW PSA-FORD rodiny DV4 a DV5
dále použito v Mazdě a Suzuki
1,6 TDCi 66 a 80 kW motor PSA-FORD rodina DW6
1,6 HDI stejné výkony
dále použito i ve Volvu a v Mazdě
1,8 TDCi 74, 85 a 92 kW motor FORD rodina Lynx
2,0 TDCi 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
dále použito ve Volvu
2,0 HDI 88 kW, 100 kW a 110 kW rodina DW10B/C PSA-FORD
2,0 TDCi 66 kW, 85 kW, 96kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi 114 kW rodina Puma Ford
dále použito v Jaguáru
2,2 TDCi a HDI 118 kW a 125 kW PSA-FORD rodina DW12
dále použito v Land Roveru
2,7 TDCi a HDI V6 motor FORD-PSA
použito dále v Land Roveru a Jaguáru
3,6 TDCi V8 motor FORD, zatím ve Fordu ani PSA nepoužito
používáno v Jagu a Land Roveru, Range Roveru, exportováno ve velkém množství do USA -
"-- skrytý --" 03.02.07 20:04
« Re: Re: Nové motory pro Nové Mondeo
Sorry, Jenyk:
K benzínům nemám přímý přístup, ale pokusím se.
Momentálně, při 90% prodejích dieselů jsou benzíny trochu zanedbávány.
Ale zkusím.
Ta paleta nebude asi uplatňována v každé zemi stejně, ale Ford to myslí smrtelně vážně se všemi novými modely. Také se nezačne s kompletní paletou, mtory budou nabíhat postupně.
8) -
"-- skrytý --" 03.02.07 19:28
« Nové motory pro Nové Mondeo
Tak sjem pánové vyzjistil něco víc o motorové paletě pro nové Mondeo.
Jenom diesely, benzíny mne nezajímají.
1,6 TDCi (DW6) = 80kW (vstřikování Bosch) 240-260 Nm
1,8 TDCi (Lynx) = 92kW (vstřikování Siemens) 280-300 Nm
2,0 TDCi (DW10B) = 100 kW (Siemens) 320-340 Nm
2,0 TDCi (DW10C) = 110 kW (Delphi) 360-400 Nm
2,2 TDCi (DW12) = 125 kW (Bosch) 400-440 Nm
2,7 TDCi = 140 kW (Siemens) V6 440-480 Nm
1,6, 2,0, 2,2 jsou motory které pocházejí od PSA, 1,8 je motor čistě Fordu a 2,7 V6 má na svědomí Ford a dodává jej do PSA.
Novým motorem je DW10C 110kW, který je hliníkovou verzí stávajícího DW10B 100kW. S největší pravděpodobností bude také biturbo, jako DW12 125kW.
Všechny motory disponují overboostem.
Zdravím. ;-) -
"-- skrytý --" 31.01.07 14:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sterace
Hi,
to hil: Rok. Kolecko signalizujici zloutou barvou zadost o vymenu mi svitilo do oci po pul roce:-), ale nedbal jsem. Nove jsem si koupil proto, ze jsem si kupoval ve Ford Boutique novou bednu do kufru (na blbosti typu hasicak a povinna vybava) a padly mi do oka, proto jsem si je vzal. Tem starym jeste nic neni, kolega si je dal na sveho soukromeho Escorta a je nadseny. -
Jozef0351 31.01.07 08:22
« Re: Re: Re: Re: sterace
To sú obyčajné stierače. Mám taký dojem že tu sa hovorilo o "aero stieračoch" ( tak to volal voľakedy VW keď s tým prišiel ). Na slovensku vo Forde ich majú za cca. 1800,- Sk. Výhoda oproti VW je že pasujú na klasické ramienka. Chcem si ich kúpiť keď mi po zime doslúžia staré. Aké máte s nimi skúsenosti kto ich máte? Sú lepšie oproti klasike? V čom? Okrem toho že vyzerajú dôležitejšie :D -
impaler 28.01.07 18:46
« Re: Re:
Mindina:
Hlavn? by to cht?lo líp se zeptat. Manuály b?žn? nejsou ke stažení, i to se dalo vlastním pr?zkumem zjistit. Dá není jasné, jestli po nás chceš manuál zap?j?it (ale jak, že), nebo vy?íst n?co konkrétního (to spíš).
Zeptej se po?ádn?, a hledej na zmi?ovaném fóru, kde je informací mnohem víc už p?ipravených. A p?átelsky a opravdu up?ímn? si dovoluju upozornit, že tam je p?edevším t?eba nejd?ív hledat a ?íst, než se zeptáš jako tady. Vládne tam po?ádek, což je dob?e pro p?ehlednost, kdyby ses té vojn? cht?la podivit. :)
Manuál na TDDi nemám, tla?ítka na volantu mám. Další dotaz? :)